Ο ΙΝΔΟΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 7ο.
Advertisements

ΙΝΔΟΥΪΣΜΟΣ.
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Β΄ (βουδιστικός μοναχικός βίος, βουδιστική λατρεία,
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΪΣΜΟ
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
Αρχαίας Μεγάλης Ελλάδας
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας;
Μάθημα 6ο.
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
33. Ο Ινδουισμός (B’) Σελίδες
ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Ινδουϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Δαλάι Λάμα.
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Βουδισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α).
Θ.Ε. 4: Προσφορά και Μαρτυρία Πίστης στον σύγχρονο κόσμο Δαλάι Λάμα Αναστασία Τάπαρη Γ3.
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ.
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
BONSAI Η ΑΡΜΟΝΙΑ Η καλη συμπεριφορα συνισταται στο να εισαι ειλικρινης σε ολα και να ενωσεις την ψυχη σου με την θεληση του συμπαντος δηλαδη να κανουμε.
Τμήμα Α 1 ~ 2 ο Γυμνάσιο Μεγάρων Καθηγήτρια : κα Αλεξίου Μαθήτριες : Αυγουστή Βάλια, Βρυττιά Στέλλα, Γκέλη Εύη, Ζωγράφου Μαίρη, Βαλτά Μαρία.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
Τα ιερά βιβλία μερικών θρησκειών.
(Κίνα, Θιβέτ, Μογγολία, Ιαπωνία, Κορέα, Βιετνάμ)
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η εξέλιξη του Ινδουϊσμού από το 500 π.Χ. και εξής
Πληροφορίες για το Κάρμα
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Εικόνες αρχαίων κειμένων από τις Βέδες
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Η Ιστορία του Σκακιού.
Τάξη Β’1 Καθηγήτρια: Ερυφιάδου Αναστασία
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΙΝΔΟΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ

Εισαγωγή Θρησκεία, «Ορθοδοξία» και «Αίρεση» Κεντρικά γνωρίσματα «ορθόδοξου ινδοϊσμού» Πηγές και ιερή γραμματεία του Ινδοϊσμού

Ι. ΣΡΟΥΤΙ (= θεία Αποκάλυψη= άκουσμα) Α΄ ΟΜΑΔΑ: α. Ρικ-βέδα β. Γιατζούρ-βέδα γ. Σάμα-βέδα δ. Αθάρβα-βέδα Β΄ ΟΜΑΔΑ: α. Βραχμάνες β. Αρανύακες γ. Ουπανισάδες Γ΄ ΟΜΑΔΑ: Σούτρα

ΙΙ. ΣΜΡΙΤΙ (=ιερή παράδοση= ανάμνηση) Ντάρμα-Σάτρα α. Νόμοι Μανού (2ος μ.Χ. αιώνας) β. Γιαζνιαβάλκυα-σμρίτι (300 μ.Χ.) Έπη α. Μαχαμπαράτα (4ος π.Χ. – 4ος μ.Χ. αιώνας) α1. Μπαγκαντατ-γκιτά β. Ραμαγιάνα 3. Πουράνας Άτζαμα-Τάντρα

ΤΟ ΙΝΔΟΪΣΤΙΚΟ ΠΑΝΘΕΟ 1. ΒΡΑΧΜΑ – ΒΙΣΝΟΥ – ΣΙΒΑ

2. Ο ΒΙΣΝΟΥ ΚΑΙ ΒΙΣΝΟΥΪΣΜΟΣ «Όταν ο μεγάλος Βισνού αποφάσισε να δημιουργήσει το σύμπαν, χωρίστηκε στα τρία: Δημιουργός, Συντηρητής, Χαλαστής. Για να δημιουργήσει, έβγαλε από τη δεξιά μεριά του κορμιού του τον Βράχμα, για να συντηρήσει (τη θεία τάξη), από το αριστερό μέρος έβγαλε τον Βισνού, και για να μπορεί να χαλάσει τον κόσμο και να τον ξαναφτιάξει έβγαλε από τη μεσαία μεριά του τον Σίβα. Άλλοι λατρεύουν το Βράχμα, άλλοι τον Βισνού και άλλοι τον Σίβα. Ο Βισνού όμως είναι τριπλός: δημιουργεί, συντηρεί και καταστρέφει. Για τον πιστό δεν πρέπει να υπάρχει διαφορά ανάμεσα στους τρεις».

Οι «ενσαρκώσεις» (Αβατάρας) του Βισνού Ψάρι Χελώνα Αγριόχοιρος Λεοντάνθρωπος Νάνος Ποθρούσα-ράμα Ράμα Κρίσνα Βούδα Καλκίν

ΚΡΙΣΝΑ

ΚΡΙΣΝΑ Η όγδοη αυτή «ενσάρκωση» είναι η πιο σπουδαία από όλες τις εμφανίσεις του Βισνού. Ο Κρίσνα ως αβατάρα του Βισνού είναι ο πιο δημοφιλής από όλους τους θεούς του ινδικού πανθέου. Είναι ο θεός της Μαχαμπάρατα, και ιδίως της Μπαγκαβατγκιτά όπου παίζει μεγάλο ρόλο και περιγράφεται τόσο ως ιστορική προσωπικότητα όσο και ως «κάθοδος» (αβατάρα) του Βισνού. Αντί της αχίμσα, της «μη βίας», που είναι ένα από τα ιδεώδη και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ινδικής ψυχής και φιλοσοφίας, ο Κρίσνα εισηγείται τον αγώνα. Γύρω από τις δυο αυτές έννοιες πλέκεται μια νέα φιλοσοφία περί θεού και κόσμου, που διατυπώνεται με βαθιά σκέψη στη Μπαγκαβατγκιτά. Στις αντιρρήσεις του Αρζούνα «Πως είναι θεμιτό να πολεμήσει και να φονεύσει άνδρες οικείους και περιφανείς» (Μπαγκαβατγκιτά, κεφ. Α΄), ο Κρίσνα του υπενθυμίζει την βασική ινδική διδασκαλία, ότι η ψυχή είναι αιώνια και αναλλοίωτη μονάδα και ταυτόσημη με την απόλυτη αρχή του παντός. Συνεπώς ούτε γεννιέται, ούτε πεθαίνει και ούτε αναιρείται, όταν αναιρεθεί το σώμα. Η μία και η ίδια ψυχή μετενσαρκώνεται συνεχώς: «Δεν υπήρχε, του λέγει, ο χρόνος κατά τον οποίο δεν υπήρχαμε ούτε εγώ ούτε εσύ, ούτε αυτοί οι βασιλείς και ηγεμόνες, αλλά και δεν θα υπάρξει χρόνος κατά τον οποίο δεν θα υπάρχουμε. Όλοι ήμασταν και εξάπαντος θα υπάρξουμε» (Μπαγκαβατγκιτά Β,5). Ώστε ο σοφός δεν λυπείται και δεν ανοηταίνει βλέποντας τις μεταβολές και την φθορά του σώματος. Γιατί όποιος πιστεύει ότι η ψυχή είναι άφθαρτη, αΐδια, αγέννητη και αμετάτρεπτη, δεν πρέπει να νομίζει ότι σκοτώνει ή ότι γίνεται αίτιος να σκοτωθούν άλλοι. Τα όπλα δεν τέμνουν την άτμητη ψυχή και το πυρ δεν την καίει. Γι’ αυτό και λέγεται και λέγεται άτμητη, αδιάφθορη, αμετάτρεπτη, άναρχη και απαθής, που διεισδύει στα πάντα (Β, 21-25).

3. Ο ΣΙΒΑ ΚΑΙ Ο ΣΙΒΑΪΣΜΟΣ

4. Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ (ΝΤΕΒΙ) Σακτισμός (Σάκτα) – Ταντρισμός (Τάντρα)