Ρατσισμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Advertisements

Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΚΟΣΜΑΣ ΠΕΦΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΡΟΥΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΞΙΝΟΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η αποδοχή της διαφορετικότητας
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Η Αποδοχή της διαφορετικότητας Άτομα με αναπηρία που προέκυψε
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ
Ομαδική εργασία power point των:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ρατσισμός Ορισμός, Αίτια, Συνέπειες, Λύσεις. Ορισμός  Απόψεις και πράξεις που ανακλούν την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα διαιρείται σε διακριτές βιολογικές.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
21 ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟς Χ.ΒλαχοΠΟΥλοσ.
Κομματικός Φανατισμός
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ρατσισμός & Προκατάληψη
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ'' ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ρατσισμός

Ορισμός Ρατσισμός είναι η διάκριση σε βάρος ατόμων ή κοινωνικών ομάδων, που προσδιορίζονται με βάση τα φυλετικά ή πολιτισμικά τους χαρακτηριστικά , με συνέπεια την ανάπτυξη αισθήματος υπεροχής και ανωτερότητας προς αυτούς.

Φαινόμενα φυλετικού ρατσισμού αρνητική αντιμετώπιση μειονοτήτων, μεταναστών εθνικιστικές αντιλήψεις αναβίωση ναζισμού, φασισμού διακρίσεις βασισμένες στη διαφορετικότητα του χρώματος αντισημητισμός

Φαινόμενα κοινωνικού ρατσισμού θρησκευτικός, ιδεολογικός ρατσισμός ταξικές διακρίσεις επαγγελματικές διακρίσεις (ανώτερα ή κοινωνικά υποδεέστερα επαγγέλματα) αντιμετώπιση των περιθωριακών ή άλλων κοινωνικών ομάδων (ναρκομανείς, αποφυλακισμένοι, φορείς AIDS) σεξισμός (υποτίμηση της γυναίκας) αντιμετώπιση ατόμων με ειδικές ανάγκες αρνητική αντιμετώπιση ατόμων που η εξωτερική τους εμφάνιση αποκλίνει από τα κοινωνικά πρότυπα

Αίτια του Ρατσισμού

1. Αναπαραγωγή και διαιώνιση στερεοτύπων από το σχολείο και την οικογένεια , εμποτισμός των εύπλαστων νεανικών συνειδήσεων (εξ απαλών ονύχων ) με πνεύμα διακρίσεων

2. Η παιδεία με το μη ανθρωπιστικό προσανατολισμό και την ανυπαρξία κριτικής θεώρησης επιτρέπει τον ετεροκαθορισμό των ατόμων μέσω της προπαγάνδας

3. Η κρίση των αξιών στη σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία , ο διαρκώς αυξανόμενος ατομισμός, το μειωμένο αίσθημα αλληλεγγύης που οδηγούν στην υποτίμηση του Άλλου

4. Ο φόβος της πολιτισμικής αφομοίωσης (αντιμετωπίζονται οι μετανάστες ως απειλή για την εθνική ομοιογένεια της χώρας υποδοχής τους).

5. Οι επιστημονικοφανείς απόπειρες διαφόρων επιστημόνων να προσδώσουν βιολογικό χαρακτήρα σε κοινωνικές ανισότητες

6. Η ανεργία και τα ογκούμενα κοινωνικά προβλήματα καθιστούν εξιλαστήρια θύματα τα άτομα άλλης εθνικότητας. Ως απάντηση πολλοί μετανάστες προκαλούν παθογενή κοινωνική συμπεριφορά και αυτό αναπτύσσει τα ξενοφοβικά σύνδρομα των γηγενών

7. Στην πολιτική ο ρατσισμός αποτελεί μέσο αποπροσανατολισμού των πολιτών από άλλα προβλήματα ή προβάλλεται για λόγους ψηφοθηρικούς

8. Η συμπλεγματική προσωπικότητα κάποιων ατόμων που κατασκευάζουν υποτιμητικά γνωρίσματα για τους άλλους προκειμένου να κρύψουν τη δική τους ανεπάρκεια ή να αυτοεπιβεβαιωθούν

9. Η ανασφάλεια που γεννιέται από την παρουσία του Άλλου προκαλεί στην αρχή επιφύλαξη, αργότερα εχθρότητα και στο τέλος μίσος

10. Το γεγονός ότι αυτή η κατάσταση δε μας θίγει αφού εμείς δε θιγόμαστε από το ρατσισμό

Συνέπειες του Ρατσισμού

Οικονομικές: εκμετάλλευση και αποκλεισμός των αδυνάτων με αποτέλεσμα να μη συνεισφέρουν αυτοί στο κοινωνικό σύνολο

Κοινωνικές: δυναμιτίζεται η κοινωνική συνοχή, καλλιεργείται ο ανταγωνισμός και εφαρμόζεται το δίκαιο του ισχυροτέρου Παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, προσβάλλεται και καταρρακώνεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια Η δημιουργία γκέτο για διάφορες ομάδες και η διαβίωσή τους κάτω από άθλιες συνθήκες

Ψυχολογικές: εμπέδωση κλίματος φόβου και ανασφάλειας

Πνευματικές: Δογματισμός Μονομέρεια Προσήλωση σε στερεότυπα Πνευματική στασιμότητα

Διεθνείς: Υποβάθμιση της ποιότητας ζωής ειδικά στον τρίτο κόσμο Καχυποψία που δυσχεραίνει την προοπτική συνεργασίας μεταξύ των λαών

Τρόποι Αντιμετώπισης

Σε ατομικό επίπεδο: Η συνειδητοποίηση του προβλήματος και η ευαισθητοποίηση των ατόμων Η άσκηση αυτοκριτικής και η αυτογνωσία που θα καλλιεργήσει τον αυτοσεβασμό και τον αλληλοσεβασμό

Σε κοινωνικό-κρατικό επίπεδο: 1. Η καλλιέργεια της ανθρωπιστικής παιδείας και η παροχή πολυπολιτισμικής αγωγής από το σχολείο. Η ανάδειξη της αξίας του διαλόγου ως μέσου συνεννόησης των ανθρώπων και επίλυσης των μεταξύ τους διαφορών 2. Η προβολή αντιρατσιστικών ιδεολογιών και προτύπων από τα ΜΜΕ 3. Η νομοθετική κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες 4. Η προώθηση από τους πολιτικούς φορείς συλλογικών δράσεων που χαρακτηρίζουν την «κοινωνία των πολιτών» (κινήματα ειρήνης, αλληλεγγύης και προσφοράς βοήθειας σε λαούς ή κοινωνικές ομάδες που υφίστανται εκμετάλλευση ή διωγμό)

Σε διεθνές-οικουμενικό επίπεδο 1. Η συνεργασία των διεθνών οργανισμών (ΟΗΕ, Συμβούλιο Ευρώπης, Διεθνής Αμνηστία, UNESCO) για την επίλυση των διακρατικών διαφορών με τον διάλογο, την ευαισθητοποίηση της ανθρωπότητας σε θέματα ρατσισμού, την επιβολή αυστηρών κυρώσεων σε κράτη ή ομάδες που παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και εφαρμόζουν οποιαδήποτε μορφή διακρίσεων στο εσωτερικό τους 2. ενθάρρυνση και διεύρυνση του έργου των μη κυβερνητικών διεθνών οργανώσεων (Γιατροί του Κόσμου, Γιατροί χωρίς Σύνορα, Ερυθρός Σταυρός) οι οποίες αποτελούν το λαμπρότερο παράδειγμα ανθρωπισμού και αλληλεγγύης

Μαγκαφάς Μιλτιάδης Μπότης Νικόλαος Φουσέκης Νικόλαος Χαντζής Λάμπρος