Δημιουργός Μοντέλων & ModellingSpace

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Πολλαπλασιαστική συσχέτιση •Δύο ή περισσότερες ιδιότητες μπορούν να επιδρούν «πολλαπλασιαστικά» σε μια τρίτη. •Στην περίπτωση αυτή έχουμε δυο ανεξάρτητες.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Support.ebsco.com Εισαγωγή στο EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Δημιουργός Μοντέλων Εκδ
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Εννοιολογική αναπαράσταση δεδομένων. Οντότητα Είναι κάθε αντικείμενο, πρόσωπο, γεγονός κατάσταση ή και αφηρημένη έννοια που προσδιορίζεται από την ανεξάρτητη.
Δομές Δεδομένων.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Εξειδίκευση Βασισμένη σε Μοντέλο u Τυπική εξειδίκευση λογισμικού με ανάπτυξη μαθηματικού μοντέλου για το σύστημα.
FEDORA ARCHITECTURE1 Αρχιτεκτονικές Ψηφιακών Βιβλιοθηκών FEDORA.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Εφαρμογή Μεθοδολογίας ICONIX
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Φόρμες Φόρμες χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για την διαχείριση των δεδομένων της βάσης. Επίσης δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργός Μοντέλων & ModellingSpace Δημιουργία νέων οντοτήτων Δημιουργία «δυναμικού» εκπαιδευτικού υλικού

Εισαγωγή Ανάγκη δημιουργίας παιδαγωγικού υλικού το οποίο μπορεί να δημιουργηθεί, περιγραφεί, διαμοιραστεί και επαναχρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο εκπαιδευτικού λογισμικού συνιστά πρόκληση στο χώρο των εφαρμογών των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Ευκολία ανάπτυξης παιδαγωγικού υλικού Η δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού υλικού από τους τελικούς χρήστες σχεδιαστές σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών, εκπαιδευτικούς και ενδεχόμενα μαθητές χωρίς την χρήση προγραμματιστικού περιβάλλοντος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ευρεία χρήση ανοικτών περιβαλλόντων μάθησης που στηρίζονται στην υπολογιστική τεχνολογία.

Χαρακτηριστικά ψηφιακού παιδαγωγικού υλικού αλληλεπιδραστικό Να υπακούει σε ενέργειες άμεσου χειρισμού από τους χρήστες του αλλά και να αλληλεπιδρά με αντίστοιχο υλικό όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, διαισθητικό Να περιγράφει με απλό και εποπτικό τρόπο τις βασικές πτυχές του αντικειμένου ή της έννοιας που αναπαριστά ώστε να επιτρέπει τη μετατροπή του αφηρημένου σε συγκεκριμένο, συνεπές οπτικά Να χρησιμοποιεί κατάλληλες εξωτερικές αναπαραστάσεις μέσα από ένα σύνολο κοινωνικά αποδεκτών συμβόλων για την έκφραση των ιδεών με έμφαση στις αναλογικής και όχι στις συμβολικής μορφής αναπαραστάσεις,

Χαρακτηριστικά ψηφιακού παιδαγωγικού υλικού κατάλληλο μαθησιακά Να προκύπτει από τις γνώσεις που έχουμε για τα νοητικά μοντέλα των μαθητών στους οποίους απευθύνεται και να ανταποκρίνεται στη δομή του γνωστικού τομέα που αφορά, σύνθετο Να αναπαριστά, εάν αυτό είναι γνωστικά απαραίτητο, τις αλληλεπιδράσεις των επιμέρους ιδιοτήτων του αντικειμένου ή της έννοιας που αντιπροσωπεύει, επεξεργάσιμο και εξελίξιμο Να υπόκειται, εάν αυτό κρίνεται διδακτικά αναγκαίο, σε επεξεργασία της δομής και του περιεχομένου του από τον τελικό χρήστη,

Χαρακτηριστικά ψηφιακού παιδαγωγικού υλικού Συνεργάσιμο Να έρχεται σε συνέργια με εκπαιδευτικό υλικό ανάλογης μορφής στο πλαίσιο δημιουργίας πιο σύνθετων εκπαιδευτικών αντικειμένων, ανοικτό και επαναχρησιμοποιήσιμο Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, αρκεί αυτά να υποστηρίζουν τον τρόπο περιγραφής του.

Περιορισμοί των υφιστάμενων εργαλείων Τα υπάρχοντα εργαλεία λογισμικού (περιβάλλοντα συγγραφής πολυμέσων και υπερμέσων) για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού δεν καλύπτουν παρά μέρος των παραπάνω απαιτήσεων, ενώ στην περίπτωση που τείνουν να ικανοποιήσουν κάποιες πρόσθετες απαιτήσεις είναι αναγκαία η προσφυγή στη χρήση προγραμματισμού, όπως σε script languages που τα εργαλεία αυτά διαθέτουν ή απευθείας σε κλασικές γλώσσες προγραμματισμού. Απαγορευτική η χρήση τους, σε ευρεία κλίμακα, από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Δημιουργός Οντοτήτων εργαλείο δημιουργίας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού ενότητες διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων «εκπαιδευτική οντότητα» (learning object).

Περιγραφή βασικών λειτουργιών του συστήματος Ο χρήστης ορίζει μια εκπαιδευτική οντότητα (όνομα, εικονική αναπαράσταση και περιγραφή) και προσδιορίζει τις ιδιότητές της Ο χρήστης διαθέτει επίσης όλα τα απαραίτητα εργαλεία διαχείρισης μίας οντότητας (προσθήκη ή διαγραφή ιδιότητας, διόρθωση ιδιότητας, δοκιμή οντότητας), μιας ιδιότητας καθώς και των καταστάσεων της οντότητας

Περιγραφή των εκπαιδευτικών οντοτήτων Ο «Δημιουργός Οντοτήτων» επιτρέπει την αποθήκευση κάθε νέας εκπαιδευτικής οντότητας σε ένα αρχείο και μπορεί να λειτουργήσει σε συνέργια με άλλες εφαρμογές, μέσω κατάλληλων προγραμματιστικών διεπαφών. Επιτυγχάνεται ο χωρισμός του εκπαιδευτικού υλικού από το περιβάλλον χρήσης του. Για παράδειγμα, το εκπαιδευτικό λογισμικό «Δημιουργός Μοντέλων» δέχεται εκπαιδευτικές οντότητες που έχουν δημιουργηθεί από τον «Δημιουργό Οντοτήτων» μέσω της προγραμματιστικής διεπαφής τύπου DCOM.

Ορισμός Εκπαιδευτικής Οντότητας Μια εκπαιδευτική οντότητα συνιστά σύνθετο μαθησιακό υλικό, το οποίο προσομοιώνει επιμέρους πτυχές του πραγματικού κόσμου (αντικείμενα ή έννοιες), δημιουργείται χωρίς τη χρήση προγραμματισμού, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από περιβάλλοντα ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού και είναι δημοσιεύσιμο στο Διαδίκτυο.

Αρχιτεκτονική εκπαιδευτικών οντοτήτων Advanced User Entity Type Editor Entity Type EntityType Repository Entity Manager Open Learning Environment User

Βασικά χαρακτηριστικά - 1 Συνεργάζεται με τα εκπαιδευτικά λογισμικά ModellingSpace & «Δημιουργός Μοντέλων» παράγει εκπαιδευτικό υλικό το οποίο περιγράφεται μέσω της γλώσσας XML μπορεί εύκολα να διαμοιραστεί και να προσπελαστεί μέσω Διαδικτύου

Βασικά χαρακτηριστικά - 2 επιτρέπει την παραγωγή εκπαιδευτικών οντοτήτων που διαθέτουν ιδιότητες (ποσοτικού ή ποιοτικού τύπου) και προσομοιώνουν συμπεριφορές αντικειμένων ή εννοιών του πραγματικού κόσμου. Οι εκπαιδευτικές αυτές οντότητες μπορούν να συνδεθούν με σχέσεις (ποσοτικού ή λογικού τύπου) στο πλαίσιο δημιουργίας μοντέλων για την αναπαράσταση πτυχών του πραγματικού κόσμου

Λειτουργίες της εκπαιδευτικής οντότητας μια κατασκευή που χρησιμοποιείται για την αναπαράσταση μιας αφαιρετικής έννοιας ή ενός αντικειμένου και περιγράφει το σύνολο των κοινών χαρακτηριστικών μιας ομάδας ομοειδών οντοτήτων Τύποι οντότητας στατικός ή δυναμικός και απλός ή σύνθετος.

Συντάκτης Οντότητας Το σύστημα εμπεριέχει τρεις κατηγορίες οντοτήτων: στατικές (χωρίς ιδιότητες) για ποιοτικές σχέσεις, απλές ημιποσοτικές και σύνθετες.

Δημιουργία στατικής οντότητας Δεν εμπεριέχει ιδιότητες. Xρησιμοποιείται για τους χάρτες εννοιών και μπορεί να συνδεθεί με τις αντίστοιχες ποιοτικές σχέσεις. Για τη δημιουργία τέτοιας οντότητας απαιτείται η ύπαρξη ενός εικονιδίου αναπαράστασης. Ο χρήστης ζητά δημιουργία στατικής οντότητας μέσα στο χώρο δημιουργίας οντοτήτων.

Δημιουργία οντότητας για ποσοτικές και ημιποσοτικές σχέσεις Δυναμική Οντότητα Ο χρήστης επιλέγει δημιουργία οντότητας για ποσοτικές και ημιποσοτικές σχέσεις. Παρέχονται οι εξής δύο επιλογές: Φόρτωση (load) προ-υπάρχοντος τύπου οντότητας για επεξεργασία Δημιουργία νέας οντότητας

Δυναμική Οντότητα Η δυναμική οντότητα έχει «συμπεριφορά». Η απλή οντότητα έχει ιδιότητες που αναπαριστούν ένα χαρακτηριστικό της Οντότητα(Ρολόι) με Ιδιότητα(Χρόνος), Οντότητα(Άνθρωπος) με Ιδιότητα1(Φύλο), Ιδιότητα2(Ηλικία).

Ιδιότητα Οντότητας Μία ιδιότητα είναι μια κατασκευή η οποία περιγράφει ένα μεταβαλλόμενο χαρακτηριστικό του αντικειμένου ή της έννοιας που μια οντότητα αναπαριστά τύπου πραγματικού ή ακεραίου αριθμού, που στη γενική τους μορφή παίρνουν τιμές από ένα υποσύνολο του R (ή του Z) και καλούνται. τύπου Boolean ή set, που είναι τύπου Boolean ή παίρνουν διακριτές τιμές από ένα σύνολο τιμών, διατεταγμένων ή όχι.

Σχέση Οι ιδιότητες μιας οντότητας ή διαφορετικών οντοτήτων μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους με σχέσεις. Η λειτουργία των σχέσεων είναι ανεξάρτητη του περιβάλλοντος του «Δημιουργού Οντοτήτων».

Είδη Σχέσεων Μια σχέση είναι μια συσχέτιση μεταξύ ιδιοτήτων ποσοτικού τύπου με μορφή Φ(χ)=ψ ή λογικού τύπου της μορφής Εάν ... Τότε ... Διαφορετικά Η ιδιότητα, της οποίας η τιμή προσδιορίζεται από τη σχέση, παίζει το ρόλο της εξαρτημένης μεταβλητής, ενώ η ιδιότητα της οποίας η τιμή δεν επηρεάζεται από τη σχέση παίζει το ρόλο της ανεξάρτητης μεταβλητής

Επεξεργασία υπάρχουσας οντότητας - 1 Το σύστημα προσφέρει τον κατάλογο με τις διαθέσιμες οντότητες από όπου επιλέγεται κάποια για επεξεργασία. Το σύστημα εισαγάγει το χρήστη στο χώρο επεξεργασίας οντότητας και αναπαριστά τον επιλεγέντα τύπο με το εικονίδιο του.

Επεξεργασία υπάρχουσας οντότητας - 2 Οι λειτουργίες που προσφέρονται στην περίπτωση αυτή αφορούν στην επεξεργασία των χαρακτηριστικών της οντότητας, στην προσθήκη, τροποποίηση, διαγραφή, περιγραφή ιδιότητας, στον ορισμό, επεξεργασία και διαγραφή κατάστασης, στη δημιουργία, επεξεργασία και διαγραφή σχέσης που συνδέει ιδιότητες της οντότητας.

Δημιουργία οντότητας Το σύστημα ζητά το όνομα της οντότητας και την εικονική αναπαράστασή της στη βιβλιοθήκη. Ο χρήστης πληκτρολογεί το όνομα και επιλέγει την αναπαράσταση από λίστα διαθέσιμων εικονιδίων. Το σύστημα στη συνέχεια εισάγει το χρήστη στο χώρο επεξεργασίας οντότητας.

επεξεργασία των χαρακτηριστικών οντότητας Προσθήκη, τροποποίηση, διαγραφή, περιγραφή ιδιότητας.

Προσθήκη ιδιότητας Από κατάλληλο πλήκτρο ο χρήστης μπορεί να προσθέσει νέα ιδιότητα. Η προσθήκη νέας ιδιότητας απαιτεί να της δοθεί ένα όνομα (με πληκτρολόγηση στο κατάλληλο πεδίο) και ένα πεδίο ορισμού, της μορφής [χ, ψ]. Είναι απαραίτητο ο χρήστης να πληκτρολογήσει όνομα και τα δύο άκρα του πεδίου ορισμού.

Τροποποίηση ιδιότητας Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει από τη λίστα των έτοιμων ιδιοτήτων οντότητας μια ιδιότητα και να τροποποιήσει το όνομα, το πεδίο ορισμού, την περιγραφή και την κατάστασή της.

Διαγραφή ιδιότητας Ο χρήστης επιλέγει από τη λίστα των έτοιμων ιδιοτήτων οντότητας (κάνοντας κλικ στο combo box) μία ιδιότητα και ζητά διαγραφή της από κατάλληλο πλήκτρο. Το σύστημα ζητά επιβεβαίωση και εάν η επιβεβαίωση είναι θετική τότε την διαγράφει από τη λίστα των ιδιοτήτων.

Περιγραφή ιδιότητας Σε κατάλληλο πεδίο κειμένου ο χρήστης πληκτρολογεί μια περιγραφή της ιδιότητας, η οποία μπορεί να εμφανιστεί (π.χ. με δεξί κλικ πάνω στο όνομα της ιδιότητας) όταν ο τύπος οντότητας είναι στο χώρο δημιουργίας – δοκιμής μοντέλων.

Κατάσταση οντότητας Κάθε οντότητα ορίζεται από ένα πεπερασμένο σύνολο καταστάσεων. Κάθε κατάσταση ορίζεται από ένα υποσύνολο ιδιοτήτων του αντικειμένου και τις αντίστοιχες τιμές ή πεδία τιμών τους. Για κάθε κατάσταση ορίζεται η αντίστοιχη απεικόνιση της οντότητας. Ο ορισμός κατάστασης γίνεται μέσω κατάλληλης διεπιφάνειας.

Ορισμός, επεξεργασία και διαγραφή κατάστασης Όταν ο χρήστης έχει ορίσει την ή τις ιδιότητες της οντότητας (έχοντας προσδιορίσει τα χαρακτηριστικά, το όνομα και το πεδίο ορισμού τους) μπορεί να ζητήσει από το σύστημα τον ορισμό της κατάστασης της ιδιότητας (και του συνδυασμού ιδιοτήτων) όταν οι τιμές της μεταβάλλονται στο πεδίο ορισμού της αλλά και τις καταστάσεις της οντότητας.

Προσδιορισμός καταστάσεων οντότητας Το σύστημα δημιουργεί αυτόματα και παρουσιάζει ένα πίνακα με όλους τους συδυασμούς όλων των καταστάσεων ιδιοτήτων που δημιουργήθηκαν. Εδώ ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ένα ή περισσότερα κελιά του πίνακα αυτού και τα κελιά αυτά να τα ονομάσει Κατάσταση οντότητας Χ, στην οποία να επισυνάψει εικονίδιο και λεκτική περιγραφή.

Επεξεργασία και διαγραφή κατάστασης Ο χρήστης μπορεί να τροποποιήσει όλα τα χαρακτηριστικά της κατάστασης (υποδιαστήματα πεδίου ορισμού, αντιστοίχηση εικονιδίων, λεκτική περιγραφή) κάνοντας κλικ στο αντίστοιχο κελί. Η αλλαγή διαστήματος και περιγραφής γίνεται με κλικ και πληκτρολόγηση στο αντίστοιχο κελί και η διαγραφή αρχείου γίνεται με δεξί κλικ πάνω στο thumb nail και επιλογή της διαγραφής.

Δοκιμή συμπεριφοράς Η δοκιμή συμπεριφοράς μιας οντότητας (σε σχέση με μία ή περισσότερες ιδιότητες) γίνεται μέσω κατάλληλης διεπιφάνειας.

Αποθήκευση οντότητας Η ενέργεια αυτή φυσιολογικά γίνεται στο τέλος της δημιουργίας οντότητας.

Δομή μιας εκπαιδευτικής οντότητας σε XML <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> < ---!DOCTYPE Sustem SYSTEM "../ModellerLibraryElement.dtd"> <Entity Name="ENTITY_NAME" Type="ENTITY_TYPE" Comment="xxx"> <GUID value="xxxx-xxxx-xxxx-xxxx"/> <Icon path="xxx" /> <Attribute id="xx" Name="ATTR_NAME" Type="ATTR_TYPE" Comment="xxx"> <Values max="xxx" min="xxx" default="xxxx"> <AttributeState > <Values AttributeStateID ="xx" max="xxx" min="xxx" default="xxxx"> </ AttributeState> <AttributeState >..……….. </Attribute> <Attribute …………… <EntityState id="xxx"> <Icon Filename="xxx" /> <Attribute ID="xxx" AttributeStateID ="xx" /> <Attribute….. </EntityState> <EntityState >…………… </Entity>

Συζήτηση Η ανάπτυξη τεχνικών και εργαλείων για τη δημιουργία σύνθετων εκπαιδευτικών οντοτήτων έχει σαφείς παιδαγωγικές αλλά και τεχνολογικές προεκτάσεις

Από παιδαγωγική σκοπιά η εμπλοκή των τελικών χρηστών ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στη διαδικασία παραγωγής και διάδοσής του συνιστά σήμερα κομβικό σημείο της ευρείας ένταξης και της ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία Η πιλοτική εφαρμογή του «Δημιουργού Οντοτήτων» από έμπειρους χρήστες (εκπαιδευτικούς που παράγουν παιδαγωγικά σενάρια χρήσης εκπαιδευτικού λογισμικού μοντελοποίησης) έδειξε ότι το εργαλείο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ευκολία για τη δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού με τη μορφή οντοτήτων που περιέχουν ιδιότητες ποσοτικού ή ποιοτικού τύπου.

Από τεχνολογική σκοπιά Η ανάπτυξη τεχνικών περιγραφής των ψηφιακών εκπαιδευτικών οντοτήτων μέσω της γλώσσας XML εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια για τη δημιουργία προδιαγραφών πρωτοτυποποίησης του εκπαιδευτικού υλικού Τέτοιες προσπάθειες βρίσκονται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια, κυρίως με τη ραγδαία εξάπλωση του Διαδικτύου, Το ευρωπαϊκό πλάνο ARIADNE, http://ariadne.unil.ch, Η επιτροπή εργασίας του IEEE για τα μαθησιακά αντικείμενα μεταδεδομένων (LOM. Learning Objects Metadata Working Group, IEEE, http://grouper.ieee.org/p1484/).