Η σύνδεση της εκπαίδευσης και της ιατρικής φροντίδας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Καλαμάτας
Advertisements

Γενετικής-Ιατρικής Πληροφορίας
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Προγράμματα Σπουδών Προπτυχιακά – Μεταπτυχιακά – Διδασκαλείο Νηπιαγωγών.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Φαρμακευτικές Σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
“Η αναγκαιότητα για έρευνα και εκπαίδευση στις υπηρεσίες υγείας που βασίζονται στη διαμόρφωση πολιτικών υγείας στις ορεινές περιοχές της Κρήτης” Aν. Φιλαλήθης,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ»
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρική Σχολή ΑΠΘ
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Αθήνα, 30/10/2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (T.E.I.) ΑΘΗΝΑΣ Μεταπτυχιακά στο Εξωτερικό και Τεχνικές Αναζήτησης Υποτροφιών - Πως διαλέγω ένα μεταπτυχιακό.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Γραφείο Διασύνδεσης
Βασίλης Χρηστάρας Καθ. Τεχνικής Γεωλογίας, ΑΠΘ, Πρόεδρος ΟΜΕΑ Τμ. Γεωλογίας, ΑΠΘ, τ. μέλος ΕΣΕΤ Τηλ: , Κιν.: ,
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Καθηγητής Τάσος Φιλαλήθης Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών της Υγείας Τμήμα Ιατρικής.
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ: ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/νικης
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ Insert Product Photograph Here Ειρ.Χριστοδούλου, Δ.Μπαμπαλής, Ι.Βοσκάκης, Μ.Τσολάκης, Χ.Πωγωνίδης,
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Πρωτοβάθμια περίθαλψη
Οι ΣπουδΕΣ στο ΑριστοτΕλειο ΠανεπιστΗμιο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Πληροφορίες – Αναλυτικό πρόγραμμα:
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ν: Συνολικός αριθμός εγγεγραμμένων φοιτητών Π: Προπτυχιακοί φοιτητές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η σύνδεση της εκπαίδευσης και της ιατρικής φροντίδας Τάσος Φιλαλήθης, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Ιατρικής Ιατρικές Σπουδές στο Αιγαίο – II. Πανεπιστήμιο Αιγαίου & Πανεπιστήμιο Κρήτης Ρόδος, 21- 22 Νοεμβρίου 2008

Η βασική αρχή της ιατρικής εκπαίδευσης Η βασική αρχή της ιατρικής εκπαίδευσης Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης: «Η μελέτη των φαινομένων της νόσου χωρίς βιβλία είναι σαν να ταξιδεύεις σε μια μη-χαρτογραφημένη θάλασσα, ενώ η μελέτη των βιβλίων χωρίς ασθενείς είναι σαν να μην ταξιδεύεις καθόλου» Sir William Osler, 1849-1919 Aequanimitas: With Other Addresses to Medical Students, Nurses and Practitioners of Medicine. Philadelphia, P. Blakiston's Son & CO. 1925. http://medicalarchives.jhmi.edu/osler/aeqtable.htm

Στάδια ιατρικών σπουδών Προπτυχιακή Βασικές επιστήμες Κλινικό εργαστηριακά Προκλινικά μαθήματα Κλινική άσκηση Μεταπτυχιακή Ειδικότητες Master / Διδακτορικό Δια βίου μάθηση

Τμήμα Ιατρικής Παν. Κρήτης: Προπτυχιακή εκπαίδευση

Η πυραμίδα της χρήσης των υπηρεσιών υγείας, 1961 Η πυραμίδα της χρήσης των υπηρεσιών υγείας, 1961 Τριτοβάθμια 1 Δευτεροβάθμια 9 Φροντίδα Πρωτοβάθμια Φροντίδα 250 Ένα σύμπτωμα 500 Πληθυσμός 1000 White KR, Williams TF, Greenberg BG. Τhe ecology of medical care. New England Journal of Medicine, 1961, 165:885

Η πυραμίδα της χρήσης των υπηρεσιών υγείας, 2001 Η πυραμίδα της χρήσης των υπηρεσιών υγείας, 2001 1 Τριτοβάθμιο νοσοκομείο 8 Δευτεροβάθμιο νοσοκομείο 327 Ιατρική φροντίδα 13 Τμήμα επειγόντων περιστατικών 21 Εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείου 14 Κατ’ οίκον νοσηλεία 65 Εναλλακτική φροντίδα 217 Επίσκεψη σε ιατρό 800 Ένα σύμπτωμα 1000 Άτομα Green LA, Fryer GE Jr, Yawn BP, Lanier D, Dovey SM. The ecology of medical care revisited. N Engl J Med. 2001;344:2021-5.

Επίπεδα φροντίδας υγείας, πληθυσμού ευθύνης και διοίκησης υπηρεσιών 1 εκατ- 5 εκατ Περιφέρεια Τριτοβάθμια (εξειδικευμένη) 200 000- 500 000 Δευτεροβάθμια (ειδικευμένη) Νομός Πρωτοβάθμια (γενική) 1 000- 5 000 Δήμος, γειτονιά 1-10 Αυτο-φροντίδα Οικογένεια, φίλοι Fry J. The place of general practice. Int. J. of Health Services, 1972;2:165-169

Οι εξελίξεις στην ιατρική επιστήμη Επιστημονικές πρόοδοι Η γενετική Οι νευρο-επιστήμες Αλλαγή στο φάσμα της νοσηρότητας Νεοπλάσματα, καρδιαγγειακά κλπ AIDS, SARS, Γρίπη των πτηνών NV-CJD, Διοξίνες, μελαμίνη στο γάλα Νέες τεχνολογίες Διαγνωστική και εργαστηριακή τεχνολογία Θεραπευτική τεχνολογία και φάρμακα

Η Κλινική Έρευνα Η ραγδαία ανανέωση της ιατρικής επιστήμης Η «παραγωγή» νέας γνώσης απαραίτητη για την Μετάδοση της σύγχρονης γνώσης (εκπαίδευση) Εφαρμογή της γνώσης (περίθαλψη)

Τμήμα Ιατρικής Παν Κρήτης: Μεταπτυχιακές Σπουδές Ακτινοφυσικής-Ιατρικής Φυσικής (Διαπανεπιστημιακό) Βιοηθικής (Διατμηματικό). Γενικής Ιατρικής και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Δημόσιας Υγείας & Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας Εγκέφαλος & Νους Κυτταρική και Γενετική Αιτιολογία, Διαγνωστική των Ασθενειών του Ανθρώπου Μοριακής Βιολογίας-Βιοϊατρικής (Διατμηματικό) Νευροεπιστήμες Οπτική και Όραση (Διατμηματικό) Εναλλακτική Διαδικασία Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής

Αριθμός ιατρών, οδοντιάτρων, νοσηλευτών & φαρμακοποιών

Συνεχιζόμενη εκπαίδευση: διαφορετική μέθοδος Συνεχιζόμενη εκπαίδευση: διαφορετική μέθοδος Διδασκαλία Εστιασμένη στο διδάσκοντα Μεταφορά γνώσης Παθητική Ο διδάσκων δίνει απαντήσεις Ο διδάσκων κατευθύνει τους φοιτητές Μάθηση Εστιασμένη στο εκπαιδευόμενο Συλλογή γνώσης Ενεργής Ο εκπαιδευτής θέτει ερωτήματα Ο διδάσκων καθοδηγεί τους εκπαιδευόμενους

Πεδία Συνεργασίας Η συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση Η μετακίνηση ειδικευομένων (rotation) Η οργάνωση εστιασμένων συνεδρίων, σεμιναρίων και διαλέξεων Η τηλε-εκπαίδευση Η συνεργασία με τα Κέντρα Υγείας και την Π Φ Υ Η συνεργασία των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων και νοσοκομείων του ΕΣΥ στο πεδίο της περίθαλψης Η οργάνωση κοινών ερευνητικών προγραμμάτων Η εκπόνηση διδακτορικών διατριβών Σύνδεση Πανεπιστημίων - νοσοκομείων (affiliation)

Βασικές αρχές της εκπαίδευσης Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των Εκπαιδευομένων Εκπαιδευτών Εκπαιδευτικών μονάδων Με κατάλληλες αμοιβές και κυρώσεις Η διεύρυνση του ΠΑΓΟΒΟΥΝΟΥ Η βελτίωση του επιπέδου του μέσου εκπαιδευόμενου Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ και όχι η ποσότητα Ενεργός συμμετοχή του εκπαιδευομένου