Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
4.3 Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας εκπαιδευτικού λογισμικού Ως εκπαιδευτικό λογισμικό (Ε.Λ.), ορίζεται το εξειδικευμένο λογισμικό.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Jigsaw: Τί είναι;.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Θεωρίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΠΑΚΕ Αττικής / Στερεάς Ελλάδας Τμήμα.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού Κριτήρια Αξιολόγησης Γιώργος Γώγουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Είδη εκπαιδευτικού λογισμικού και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, Π.Θ.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού (ελ) Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού (ελ) Τυπική διαδικασία που σχετίζεται άμεσα με τη σχεδίαση ελ Επιτρέπει σε τρίτους να εκτιμήσουν έναν τίτλο ελ, και κυρίως την αποτελεσματικότητά του ως προς το σκοπό για τον οποίον αναπτύχθηκε ή χρησιμοποιείται

Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας ΟCDE/ΟECD. Centre for Educational Research and Technology (1989). Information Technologies in Education. The quest for quality software. Paris (επισήμανση της έλλειψης ελ ποιότητας και προτάσεις για τη σχεδίαση και αξιολόγηση) Squires, D. & McDougall, A. (1994). Choosing and Using Educational Software: A Teacher’s Guide. London: The Falmer Press (κατάρτιση ενός σχετικά πλήρους καταλόγου κριτηρίων αξιολόγησης ελ) Squires, D. & Preece, J. (1999). Predicting quality in educational software: Evaluating for learning, usability and the synergy between them. Interacting with Computers, 11, 467-483 (σειρά κριτηρίων αξιολόγησης ελ συμβατών με την εποικοδομητική προσέγγιση για τη μάθηση) Hinostroza, E., Rehbein, L., Mellar, H. & Preston, C. (2000). Developing educational software: A professional tool perspective. Education and Information Technologies, 5 (2), 103-117 (τρεις κατηγορίες μεθόδων αξιολόγησης τίτλων ελ: πειραματικές, με καταλόγους ελέγχου κριτηρίων -check-lists, ποιοτικές) Παναγιωτακόπουλος Χ., Πιερρακέας Χ. & Πιντέλας Π. (2003). Το εκπαιδευτικό λογισμικό και η αξιολόγησή του. Αθήνα: Μεταίχμιο (μια πιο τεχνική προσέγγιση στην αξιολόγηση ελ)

Ένας χρήσιμος δικτυακός τόπος Software Evaluation: http://hagar.up.ac.za/catts/learner/eel/ Conc/conceot.htm#Criteria%20for%20Evaluation

Κατηγορίες & διαδικασίες αξιολόγησης ελ (Hinostroza et al., 2000)

Πειραματικές μέθοδοι Αξιολογούν την κατάκτηση ενός σώματος γνώσης από τους/ις μαθητές/ριες Χρησιμοποιούν αρχικά (pre-) και τελικά ερωτηματολόγια (post-tests) όπου απαντούν άτομα από πειραματικές ομάδες (εργασία με το ελ), και άτομα από ομάδες ελέγχου (εργασία δίχως ελ) Χρησιμοποιήθηκαν: στις αρχικές έρευνες της δεκαετίας του ’80 που διερεύνησαν το μαθησιακό αποτέλεσμα της χρήσης του υπολογιστή, στις μετα-έρευνες που επέτρεψαν την εξαγωγή συμπερασμάτων σε ένα 2ο επίπεδο αξιολόγησης του αποτελέσματος της χρήσης ενός ελ στη μάθηση (πχ. Κulik, Kulik & Bangert, 1980, Kulik, Bangert & Williams, 1983)

Προσεγγίσεις με κριτήρια αξιολόγησης (check-lists) Αναφέρονται στην παιδαγωγική και στην τεχνική αξιολόγηση του ελ Τα κριτήρια διερευνούν εάν στο ελ υπάρχουν και σε ποιο βαθμό μια σειρά από χαρακτηριστικά που κατατάσσονται σε 4 κατηγορίες (οι 2 πρώτες αναφέρονται στην παιδαγωγική αξιολόγηση, και οι επόμενες 2 στην αισθητική & τεχνική αξιολόγηση του ελ)

1η κατηγορία: Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά Το ελ παρέχει κίνητρα, δηλαδή: προσελκύει και διατηρεί την προσοχή, προσδιορίζει την ενίσχυση, προκαλεί, προωθεί την άμιλλα, ελέγχει την εμπιστοσύνη, κεντρίζει την περιέργεια γενικά και ειδικά τη γνωστική περιέργεια, κινητοποιεί τη φαντασία, θέτει στόχους, υπολογίζει το βαθμό επίτευξής τους, είναι χρήσιμο, ικανοποιεί, έχει κατάλληλη διάρκεια & ποικιλία; Προωθεί την αλληλεπίδραση και την ανάδραση; Είναι προσανατολισμένο στο στόχο; Προσδιορίζει τον ρόλο του/ης εκπαιδευτικού; Χειρίζεται με κατάλληλο τρόπο τα λάθη των μαθητών/ριών;

2η: Σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα Το ελ περιέχει αλληλουχίες συμβατές με το αναλυτικό πρόγραμμα; Επιτρέπει τον πειραματισμό, δηλαδή την εφαρμογή σε πραγματικές καταστάσεις; Χρησιμοποιεί τις θέσεις της γνωστικής υπερφόρτωσης; Είναι συμβατό με τα νοητικά σχήματα των μαθητών/ριών; Κατανοούν οι χρήστες/ριες πώς πρέπει να πλοηγούνται και σε ποιο σημείο του λογισμικού βρίσκονται κάθε στιγμή; Αισθάνονται ότι βρίσκονται σε οικείο περιβάλλον ή ότι χάνονται; Παρέχονται εργαλεία ελέγχου της διαδικασίας από το/η μαθητή/ρια ή ο έλεγχος γίνεται εξ ολοκλήρου από το λογισμικό; Οι μαθητές/ριες είναι ελεύθεροι/ες να ‘ανακαλύψουν’ το λογισμικό, Η πλοήγηση είναι γραμμική ή διακλαδωμένη;

3η : Αισθητική Τα χρώματα είναι ελκυστικά και βοηθούν στην κατανόηση; Ο τρόπος παρουσίασης των κειμένων είναι κατάλληλος, γίνεται χρήση κατάλληλων υπερκειμένων, γραφικών, ήχου, κινούμενων σχεδίων και βίντεο; Η παρουσίαση της οθόνης είναι ελκυστική και κατανοητή; Η παρουσίαση των εκπαιδευτικών οδηγιών είναι κατανοητή; Υπάρχουν επαρκείς κατάλογοι επιλογών και εικονίδια; Η σχεδίαση της διεπαφής είναι κατάλληλη, παρέχονται πληροφορίες για τον προσανατολισμό και κατάλληλα εργαλεία πλοήγησης;

4η : Τεχνική Εξασφαλίζεται η ατομική χρήση του ελ; Το ελ καταγράφει δεδομένα από τις απαντήσεις και την επίδοση του/ης μαθητή/ριας; Μπορεί το ελ να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια σε περίπτωση περιορισμένης βλάβης;

Menon: Ένα μοντέλο αξιολόγησης ελ με τη μέθοδο των κριτηρίων αξιολόγησης Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ομώνυμου δικτύου συνεργαζόμενων ακαδημαϊκών και ερευνητικών φορέων σε χώρες της Ευρώπης Από την Ελλάδα συμμετέχει το Ίδρυμα μελετών Λαμπράκη (http://www.lrf.gr) Με βάση το μοντέλο αυτό έχει αξιολογηθεί ένας μεγάλος αριθμός γνωστών τίτλων ελ πολυμέσων Menon, δικτυακός τόπος: http://www.menon.org

Ποιοτικές μέθοδοι Αξιολόγηση εγκατεστημένη σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις Πχ. Squires & McDougall (1994): μέθοδος ανάλυσης των χαρακτηριστικών ελ με βάση τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ χρήστη-σχεδιαστή, μεταξύ εκπαιδευτικού-χρήστη & μεταξύ εκπαιδευτικού-σχεδιαστή Crook (1994): αλληλεπιδράσεις δια μέσου των υπολογιστών ή με τη συνεργασία των μαθητών/ριών μπροστά ή γύρω από τον υπολογιστή Στην πλειοψηφία τους τα κριτήρια αυτά είναι εμπνευσμένα κυρίως από τη συμπεριφορική και λιγότερο από τη γνωστική προσέγγιση Squires & Preece (1999): επισήμανση του γεγονότος & διατύπωση μιας σειράς κριτηρίων αξιολόγησης ελ που είναι συμβατά με τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις για τη μάθηση: γνωστική αυθεντικότητα και αυθεντικότητα πλαισίου γνωστικές προσεγγίσεις για την πρόβλεψη της αξιολόγησης κριτήρια ευχρηστίας και κοινωνικο-εποικοδομητικής αντίληψης για τη μάθηση αξιοπιστία, πολυπλοκότητα, αίσθημα οικειότητας και προσωπικής ‘ιδιοποίησης’ συνεργασία, συμφωνία με το αναλυτικό πρόγραμμα μάθηση μέσα από δημιουργικές στρατηγικές του λογισμικού

Αξιολόγηση κατά την ανάπτυξη ελ Αξιολόγηση συμβαίνει και κατά την ανάπτυξη του ελ. Μια τυπική διαδικασία στις περιπτώσεις αυτές ακολουθεί τα εξής στάδια: Ανάλυση των αναγκών εκπαίδευσης των μαθητών/ριών (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, παρατηρήσεις, κλπ.) Παραγωγή πρωτοτύπων, ώστε να ληφθούν αποφάσεις για τη βασική παιδαγωγική προσέγγιση και παραγωγή ενός πρωτοτύπου (demo) του ελ Διαμορφωτική αξιολόγηση, ώστε να διαπιστωθεί εάν το ελ καλύπτει τις ανάγκες από την ανάλυση που προηγήθηκε και εάν μπορεί να βελτιωθεί Υλοποίηση των αναγκαίων αλλαγών, ώστε να διορθωθούν τα προβλήματα που φάνηκαν κατά τη διαμορφωτική αξιολόγηση Αρχική δοκιμασία ελέγχου (pre-test), ώστε να διαπιστωθεί εάν το ελ καλύπτει τους στόχους του (συμμετοχή μαθητών/ριών σε ομάδες πειραματικές και ομάδες ελέγχου)

Εφαρμογή του λογισμικού σε πραγματικές εκπαιδευτικές συνθήκες, με στόχο τη διερεύνηση της λειτουργίας του Τελική δοκιμασία ελέγχου (post-test) των μαθητών/ριών που μετέχουν σε πειραματικές ομάδες και σε ομάδες ελέγχου ώστε να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του ελ, και εάν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των επιδόσεων των μαθητών/ριών στις δύο ομάδες Συνολική αξιολόγηση, που αποτιμά συνολικά τη συμβολή της χρήσης του ελ για τις συνθήκες της εργασίας των μαθητών/ριών και της διδασκαλίας γενικότερα Λήψη αποφάσεων σχετικά με την περαιτέρω εφαρμογή του ελ ως έχει, καθώς και για την περαιτέρω ανάπτυξή του Εφαρμογή σε ευρύ επίπεδο, ώστε να διαπιστωθεί η συμβολή της συστηματικής χρήσης του ελ στην εκπαίδευση και στους/ις μαθητές/ριες