Τηλέμαχος Πέντζος Ιούνιος 2012
Ιστορικό εταιρείας Η ΖΑΝΑΕ σήμερα Συμπεράσματα Σταθμοί (επενδύσεις, προϊόντα μετάβαση διοίκησης σε επόμενες γενιές) Η ΖΑΝΑΕ σήμερα μερίδια αγοράς (εγχώριας και εξωτερικού) Έμφαση στην ποιότητα Στόχοι - προοπτικές Συμπεράσματα Ικανότητες της διοίκησης στη διαδρομή της εταιρείας Προσαρμογές εταιρείας και προϊόντων στις ανάγκες της αγοράς και στις εκάστοτε προκλήσεις των καιρών
Ιστορικό Εταιρείας Ίδρυση 1930 Ιδρυτές : Νικόλαος Νίκογλου, Μιχαήλ Νίκογλου και Γεώργιος Ξάνθος Η ΖΑΝΑΕ: Ζύμαι Αρτοποιίας Νίκογλου ΑΕ αρχικά εξειδικεύτηκε στην παραγωγή ζύμης αρτοποιίας
Εγκαταστάσεις στη περιοχή Χατζή Μπαχτσέ
1935: εγγραφή στο ΣΒΒΕ 1939: επέκταση στην παραγωγή έτοιμων συσκευασμένων φαγητών λόγω καλών προοπτικών του κλάδου
1960: επέκταση σε αγορές του εξωτερικού (Γερμανία, Αυστραλία, Αμερική) με βασικά προϊόντα ντολμαδάκια και φασόλια γίγαντες
1972: Ίδρυση νέου εργοστασίου επεξεργασίας προϊόντων τομάτας στο Ζερβοχώρι Ημαθίας
1974: διαδοχή διοίκησης (Ζωή Λέκκα και Ζωή Πέντζου)
1979: πρώτη κυκλοφορία του ΚΟΝΚΑΣΕ (σήμα κατατεθέν) 1980: εμπλουτισμός σειράς προϊόντων με προσθήκη νέων ετοίμων φαγητών και ανάπτυξη εξαγωγών προϊόντων τομάτας
1984: Η ΖΑΝΑΕ καθιερώνεται ως μια από τις δυναμικότερες εξαγωγικές εταιρείες του κλάδου των τροφίμων
1991: Μετεγκατάσταση του εργοστασίου ζύμης σε νέες εγκαταστάσεις στη ΒΙΠΕ ΣΙΝΔΟΥ.
1996:εισοδος 3ης γενιάς στη διοίκηση της εταιρείας 2001: ολοκλήρωση επένδυσης νέας μονάδας παραγωγής ετοίμων φαγητών σε νέες εγκαταστάσεις στη ΒΙΠΕ ΣΙΝΔΟΥ με τον πλέον σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό
2002: προσθήκη νέων καινοτόμων προϊόντων & συσκευασιών 2005: επέκταση παραγωγικής δραστηριότητας σε χώρες του εξωτερικού (με ιδία παραγωγή καθώς και συνέργιες και στρατηγικές συμμαχίες) με στόχο τη διείσδυση σε νέες αγορές υψηλού ανταγωνισμού
Η ΖΑΝAΕ σήμερα Ανθρώπινο δυναμικό: 200-300 άτομα Πίστη στις ίδιες σταθερές αρχές (υψηλή ποιότητα – συνέπεια) HACCP, ISO 9001:2008, ISO 22000:2005, Πιστοποίηση με διεθνή πρότυπα IFS & BRC
Μερίδια αγοράς Ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά τροφίμων (ζύμης και ετοίμων φαγητών) 40% της εγχώριας αγοράς στα προϊόντα ζύμης (μοναδική ελληνική παραγωγική εταιρεία στον κλάδο)
26% του κλάδου των ετοίμων κονσερβοποιημένων φαγητών Παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (Private label) Τοποθετημένη σε όλες τις βασικές αλυσίδες λιανεμπορίου
Εξαγωγές 45% του κύκλου εργασιών: Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Ιαπωνία κλπ Τοποθετημένη σε μεγάλες αλυσίδες των αγορών αυτών (TESCO, WAITROSE, CARREFOUR, REAL, EDEKA, WOOLWORTHS, ALDI)
Στόχοι Στόχος της εταιρείας είναι η αύξηση του μεριδίου των εξαγωγών και η επίτευξη μεγαλύτερης αναγνωσιμότητας του brand name ΖΑΝΑΕ στις αγορές του εξωτερικού Ο στόχος αυτός απαιτεί: ευελιξία υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό επένδυση σε έρευνα και ανάπτυξη
Συμπεράσματα Η 82χρονη πορεία της εταιρείας δείχνει ότι παρόλες τις κρίσιμες περιόδους και δυσκολίες εν τέλει η διοίκηση έλαβε σωστές αποφάσεις σε όλη τη διάρκεια του βίου της μέχρι σήμερα Η αρμονική μετάβαση της διοίκησης από γενιά σε γενιά προϋποθέτει σεβασμό στις αξίες και το έργο των παλαιότερων γενεών και την αποδοχή της δημιουργικότητας και των νέων ιδεών που η νέα γενιά προσθέτει
Το management είναι πρόκληση
Επενδύσεις, καινοτομίες: ανάπτυξη νέων προϊόντων και συσκευασιών, συνέργιες και στρατηγικές συμμαχίες, κοινό όραμα και στόχοι, όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν στη εταιρεία τη δυνατότητα όχι μόνο να επιβιώσει αλλά και να αναπτυχθεί μέσα στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε.
Σας ευχαριστώ πολύ