Πολλαπλές αναπαραστάσεις βασικών εννοιών και οι δυνατότητες ασύγχρονης επικοινωνίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Ψηφιακών συστημάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Μέσα στα πλαίσια του σχεδιασμού ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
ΠΑΚΕ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, 2007 ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Τεχνολογία Πολυμέσων στην Εκπαίδευση Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων & υπερμέσων.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Ε.Κ.Π.Α 1 Διάθεση αρχείων βίντεο στο Διαδίκτυο Δρ. Μιχάλης Γκατζώνης Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Digital storytelling η αλλιως ψηφιακη αφηγηςη
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Τπε και γλώσσα.
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολλαπλές αναπαραστάσεις βασικών εννοιών και οι δυνατότητες ασύγχρονης επικοινωνίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Ψηφιακών συστημάτων Computer Supported Learning Engineering Lab [

Κίνητρο  Να ενισχυθεί και να τονιστεί η προστιθέμενη αξία της διαθεματικότητας και των πολλαπλών οπτικών ενός γνωστικού αντικειμένου με πολυμέσα και υπερμέσα  Να υποστηριχτεί η συνεργασία, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη  Να δοθεί έμφαση στη δημιουργικότητα και η ενεργή μαθητεία  Να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον, ανοιχτό και κατάλληλο για τη διδασκαλία διάφορων γνωστικών αντικειμένων

Celsia. Σκεφτείτε …  Πως θα σχολιάσουν οι μαθητές η άποψη του k. A  Πως θα γίνει  Πως θα εξηγήσετε αυτό το πείραμα Φυσικής;  Μια ταινίας που αφορά  σε ένα λογοτεχνικό έργο,  σε ήθη-έθιμα μια γεωγραφικής περιοχής  Πως θα διδάξει τη χρήση ενός λογισμικού του ΗΥ

Celsia  Ένα σύστημα ασύγχρονης τηλε-συνεργασίας  Αξιοποιεί τα πολυμέσα κι όχι μόνο το κείμενο όπως τα «κλασσικά» εργαλεία ασύγχρονων συζητήσεων  Ο προβληματισμός, το ερέθισμα για συζήτηση, για κριτική παράθεση απόψεων βασίζεται σε οπτικοποιημένη και δραματουργημένη μορφή του γνωστικού αντικειμένου, π.χ. ένα αρχείο video, αρχείο ήχου A charming plant bearing from June to September spikes of white with pink flowers. Symbol of immortality. [the Encyclopedia of Plants, accessed 2004]

Celsia – Λειτουργίες (ι)  Το σύστημα Celsia μοιάζει με ένα διαδικτυακό σύστημα ασύγχρονης συνδιάσκεψης (ΑΣ, web-based discussion forum)  είναι πολύ πιο λειτουργικό, και ιδιαίτερα κατάλληλο για τη διδασκαλίας πολλών γνωστικών αντικειμένων  Γιατί και Πως;

Celsia – Λειτουργίες (ιι)  ένας μαθητής που θα παρακολουθεί ένα video, να ακούει κάποιο ηχητικό μήνυμα, θα μπορεί να το σταματήσει και να βάλει μία απορία, μια παρατήρηση σε συγκεκριμένο σημείο (σε κάποιο συγκεκριμένο καρέ ή δευτερόλεπτο του αρχείου)  π.χ. όταν δεν κατάλαβε τι συνέβη τη συγκεκριμένη στιγμή του πειράματος  όταν δεν κατάλαβε την προφορά του ομιλητή,  Οι μαθητές, έχοντας ως αφετηρία μια αναπαράσταση σε μορφή πολυμέσων (video ή ήχο), μπορούν να δημιουργήσουν ένα πλέγμα από παρατηρήσεις, σχόλια, συνεισφορές, κ.λπ.  που είναι κι αυτές σε μορφή πολυμέσων

Celsia – Λειτουργίες (ιι)  Δε νοείται συνεργατική μάθηση χωρίς καθοδήγηση (Moderation).  Ο καθηγητής βάζει ένα μήνυμα και παρακινεί τους μαθητές με κάποια ερώτηση, προβληματισμό  Ο καθηγητής θα μπορεί να βάζει ερωτήσεις και σχόλια σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο του video που θα ενεργοποιούν τη συμμετοχή των μαθητών  Παρέχονται κι άλλες λειτουργίες που βοηθούν την εκμάθηση, όπως  ύπαρξη προσωπικού πορτφόλιο, όπου φυλάσσονται κάποια μηνύματα που ο μαθητής-καθηγητής θέλει να προσέξει περισσότερο  δυνατότητα για εγγραφή προσωπικών και διαμοιραζόμενων σημειώσεων στα μηνύματα  δυνατότητα για εύρεση ενός μηνύματος με βάση τον τίτλο του, την κατηγορία του και τον τύπο του.

Celsia – Λειτουργίες (ιιι)  Υποστηρίζει τρεις (3) διαφορετικούς τύπους χρηστών, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους διαχειριστές του συστήματος, παρέχοντάς τους διαφορετικά δικαιώματα.  Είναι σχεδιασμένο ώστε να υποστηρίζει την ταυτόχρονη χρήση από πολλούς χρήστες χωρίς να υπάρξουν προβλήματα συγχρονισμού.  Υπάρχει μηχανισμός ειδοποίησης (μέσω ) των χρηστών όταν κάποιος βάλει κάποιο μήνυμα  Δυνατότητα εξαγωγής στατιστικών στοιχείων χρήσης  Τα αρχεία video και ήχου μπορεί να βρίσκονται στο δίσκο του server ή σε απομακρυσμένο streaming server

Celsia – Τεχνολογία (ι)  Το σύστημα είναι Java-based (Java Servlets και JavaScript)  For video presentation we embedded the QuickTime Player which supports  βασίζεται στον TomCat application server,  χρησιμοποιεί το QuickTime Player που υποστηρίζει μορφότυπα αρχελιων AVI, MPEG –1, MPEG – 4 (Video), QuickTime Movie, MP3, MP4, WAV, AU, AIFF  συνεργάζεται άψογα με το Helix streaming της Real Networks, το μοναδικό δωρεάν streaming server που μπορεί να εγκατασταθεί στα Windows 2000/XP.  Η αρχιτεκτονική είναι κατανεμημένη και component-based και βασίζεται σε open source components και servers  Υποστηρίζει την επαναχρησιμοποίηση πόρων μαθησιακού υλικού και τους προσδίδει μετα-δεδομένα

Celsia – διδακτική προσέγγιση (ι)  Ειδικότερα για τη Λογοτεχνία (Γυμνάσιο-Λύκειο)  Να προβληματίζεται πάνω σε ορισμένα θέματα του ανθρώπου, της κοινωνικής ζωής, του πολιτισμού, όπως αυτά παρουσιάζονται μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα. Μπορεί να δοθεί έμφαση σε συγκεκριμένα σημεία όπως αυτά δραματοποιούνται σε θεατρικές και κινηματογραφικές διασκευές των έργων.  Να διαμορφώνει προσωπική άποψη και να τη διατυπώνει προφορικά ή γραπτά.  Να συζητά πολιτισμένα, συγκροτώντας ένα σύστημα αξιών.  Να μελετά ένα λογοτεχνικό κείμενο, να το βλέπει διασκευασμένο σε διάφορες μορφές (π.χ. ένα λαογραφικό παραμύθι, ένα μελοποιημένο ποίημα, κοκ) και να το κατανοεί.  Να φαντάζεται, να υποθέτει, να εικάζει και να μπορεί να κρίνει, να συγκρίνει, να διακρίνει.

Celsia – διδακτική προσέγγιση (ιι)  Ειδικότερα για τις Ξένες Γλώσσες  Να καλλιεργούν τον προφορικό και γραπτό λόγο ώστε να είναι ικανοί να προσλαμβάνουν και να αξιοποιούν προφορική και γραπτή πληροφορία.  Να δομούν, να οργανώνουν και να τεκμηριώνουν το λόγο τους για να εκφράζουν σκέψεις, συναισθήματα και προσωπικές απόψεις που να ανταποκρίνονται σε διάφορες επικοινωνιακές περιστάσεις και με αφορμή ποικίλων ερεθισμάτων.  Να αναπτύσσουν στρατηγικές επικοινωνίας προκειμένου να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες λεκτικές πράξεις.

Celsia – διδακτική προσέγγιση (iii)  Ειδικότερα για τη Μελέτη Περιβάλλοντος  Να εξοικειωθούν με την «κριτική ανάγνωση» των προγραμμάτων της τηλεόρασης  Να παράγουν νέες λύσεις π.χ. για εναλλακτικούς τρόπους ενέργειας, για τη διάσωση του περιβάλλοντος κ.λπ.  Να διακρίνουν και να προσδιορίζουν έννοιες (ανακύκλωση, οικολογικά φίλτρα, τοξικά απόβλητα κ.λπ.), ώστε να λύνουν προβλήματα.

Add or View Note

AMC: User tasks for learner

Annotation tool on videos

AMC: User tasks for teacher

AMC: User tasks for administrator  Insert, (De)Activate, Delete User  Edit User Information  View Statistics  Video clips – Number of annotations  Video clips – Number of annotations / type  Users – Number of annotations  Users – Number of annotations / type

Asynchronous multimedia communication (AMC)

Celsia. Για Σκεφτείτε …  Το οπτικοακουστικό υλικό, ενός πειράματος, ενός φυσικού φαινομένου, μιας ταινίας που αφορά σε ένα λογοτεχνικό έργο, σε ήθη-έθιμα μια γεωγραφικής περιοχής, κ.α. μπορεί να αξιοποιηθεί (και ήδη αξιοποιείται) σε πολλές μορφές εκπαίδευσης και διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο, καθώς βοηθά τους μαθητές να ζήσουν καταστάσεις που δεν θα μπορούσαν να ζήσουν διαφορετικά.  Η χρήση βίντεο είναι πολύ χρήσιμη, για να μεταφέρει σημαντικά σημεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς, που έχουν να κάνουν με τη γλώσσα του σώματος, τις εκφράσεις του προσώπου, τον τόνο της φωνής, τις διάφορες ικανότητες και τεχνικές, καθώς και με τις διαπροσωπικές σχέσεις.  Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των μελών της ομάδας, με τη συνεπακόλουθη ανάπτυξη των αισθημάτων αλληλοεκτίμησης, εμπιστοσύνης και συνεργασίας (συζήτηση και επίλυση ενός προβλήματος) μεταξύ των μελών της ομάδα  Ενδυναμώνουμε τη δημιουργικότητα, φαντασία και αισθητική των μαθητών