Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Μια ομάδα από άντρες κάθονται στη σάουνα και συζητούν για δουλειές και μετοχές, όταν ξαφνικά χτυπάει ένα κινητό...
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Ο ΙΝΔΟΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Το να γίνεις ευτυχισμένος είναι μία απόφαση… Έχει ήχο.
Το νερό συστήνεται Επιλογή φωτογραφιών και ανάγνωση κειμένου
Μια παρέα από άντρες κάθονται στη σάουνα και συζητούν για δουλειές και μετοχές, όταν ξαφνικά χτυπάει ένα κινητό...
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
A ARTE DE VIVER JUNTO Η τέχνη της συμβίωσης Automatic.
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Επιμέλεια: Βέρα Δακανάλη
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
Δευτερεύουσες προτάσεις.
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Η Αιτιατική ως ετερόπτωτος προσδιορισμός
Έντυπη ειδησεογραφία.
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Δευτερεύουσες προτάσεις
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Ενότητα 14 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ γ΄ κλίσης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
12η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Ευίνα Τσιχρηντζή Φανή Παπαχρήστου.  Στην Αγία Γραφή και συγκεκριμένα στο 3 ο κεφάλαιο του βιβλίου Βασιλειών Γ ' (3, 16-28) πρωτοαναφέρεται η ιστορία.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ. . Να γράψετε τα επίθετα που δίνονται στην παρένθεση στον κατάλληλο τύπο, ώστε να συμφωνούν με τα αντίστοιχα ουσιαστικά; οἱ (ἀγαθός)
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
11. Ο Ιησούς και οι μαθητές του
O ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ & ΑΘΗΝΑ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ Διδ/σα: Έλ. Κελεσίδου
Τώρα, τώρα Στίχοι:  Πάνος Φαλάρας Μουσική:  Lluis Llach Όπως και να ’ναι ο κόσμος, όσα κι αν έχει στραβά, έστω κι αν μείνω πια μόνος, πάντα θα φεύγω.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ…ΓΙΑΤΙ ;. Και πήρε μαζί του ο Μωϋσής τα οστά του Ιωσήφ, γιατί είχε ορκίσει με όρκο τους υιούς Ισραήλ λέγοντας. Ο Θεός βεβαίως θα.
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Άρθρα Παιδιά, ελάτε μαζί μου να σας ξεναγήσω στον μικρό - μεγάλο κόσμο των άρθρων!
Ο Σμυρνιός.
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Η ΓΗ ΤΩΝ ΙΝΔΙΑΝΩΝ…..
Συντακτικό αρχαίας ελληνικής
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
για να σχηματίσω τη λέξη
Ο ι π ρ ο σ δ ι ο ρ ι σ μ ο ί ονοματικοί επιρρηματικοί επόμενο
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των πατέρων και βεβηλώνουν τα ιερά δάση. Ο κόκκινος ταύρος, ο σοφός μάγος της φυλής, μίλησε. Όταν από τις δύο λέξεις η μία είναι ουσιαστικό και η άλλη, που προσδιορίζει, είναι επίθετο, αντωνυμία, μετοχή, αριθμητικό, η δεύτερη αυτή λέξη θα είναι στο ουσιαστικό επιθετικός ή κατηγορηματικός προσδιορισμός. Ο επιθετικός προσδιορισμός προσδίδει στη λέξη που αναφέρεται μια ιδιότητα μόνιμη, παντοτινή.

Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα μολύνουν τον Αμαζόνιο ποταμό με απόβλητα και καταστρέφουν τα ψάρια μέσα στα νερά. Ο κόκκινος ταύρος μίλησε. Άλλες μορφές επιθετικού προσδιορισμού Ουσιαστικά, που δηλώνουν: ηλικία, τἀξη, εθνικότητα, ιδιότητα. Γυνή δέσποινα, δηλώνει τάξη ἀνήρ γέρων, δηλώνει ηλικία ἄνδρες Ἀθηναῖοι, δηλώνει εθνικότητα ἄνθρωπος συκοφάντης, δηλώνει ιδιότητα Τα κύρια ονόματα των γεωγραφικών όρων με το άρθρο τους. ἡ Ἀχερουσία λίμνη, τά Γεράνεια ὄρη, τό Πήλιον ὄρος, ὁ Κορινθιακός κόλπος κ.λ.π.

Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα σκοτώνουν τα ερυθρά Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα σκοτώνουν τα ερυθρά. Ο κόκκινος ταύρος πάλι μίλησε.

Μη μου χαλάς τον ύπνο…

Όρθιο γουρούνι, σήκω, τι κοιμάσαι; Ο θεός των πατέρων μας, δηλαδή ο Μανιτού, μίλησε διά του στόματος του δικού μου, δηλ. του κόκκινου ταύρου, σε όλους τους ερυθρόδερμους και είπε: ο κατηγορηματικός προσδιορισμός προσδίδει μια ιδιότητα παροδική, προσωρινή. Κανόνας 1ος : Οι λέξεις πᾶς, ἅπας, ὅλος, μόνος, ἄκρος, μέσος, ἔσχατος, αὐτός, ἕκαστος, χρησιμοποιούνται πάντα ως κατηγορηματικοί προσδιορισμοί. Επιθετικοί είναι μόνο σε μία περίπτωση, όταν έχουν μπροστά τους άρθρο. Π.χ.- Ὁ αὐτὸς ἄνθρωπος, - Οἱ ἅπαντες ἄνθρωποι. Κανόνας 2ος : Όλες οι άλλες λέξεις χρησιμοποιούνται πάντα ως επιθετικοί προσδιορισμοί και είναι κατηγορηματικοί μόνο σε μια περίπτωση, όταν έχει μπροστά του άρθρο το ουσιαστικό που προσδιορίζεται και δεν έχουν αυτές που προσδιορίζουν. Π.χ.- Καλὸς ὁ ἄνθρωπος. - Ταχεῖα ἡ κρίσις. Στους ομοιόπτωτους προσδιορισμούς, όταν και οι δύο οι λέξεις είναι ουσιαστικά η λέξη που προσδιορίζει την άλλη είναι ή παράθεση ή επεξήγηση (μεταφράζεται με το δηλαδή ). Εξετάζουμε πάντα το δεύτερο ουσιαστικό και αν αυτό σε σχέση με το πρώτο δηλώνει κάτι πιο συγκεκριμένο, είναι στο πρώτο επεξήγηση. Παράθεση και επεξήγηση είναι δύο έννοιες αντίθετες. Π.χ. - Βασιλεὺς ὁ Κῦρος (επεξήγηση) (αφηρημένο  συγκεκριμένο).

Το πνεύμα είναι πρόθυμο αλλά το σώμα αδύναμο. «Πρόσωπα βλέπω χλωμά, με χλωμό το πρόσωπο να τριγυρνάνε στη μέση της έρημης, απάτητης και ξηρής χώρας, βλέπω ερυθρά πρόσωπα με αιχμηρό το τσεκούρι να χτυπούν τους άπιστους. Αυτά λέει ο Μανιτού, που είναι ο θεός των πατέρων μας και των ανθρώπων όλων.» Στους ομοιόπτωτους προσδιορισμούς, όταν και οι δύο οι λέξεις είναι ουσιαστικά η λέξη που προσδιορίζει την άλλη είναι ή παράθεση ή επεξήγηση. Εξετάζουμε πάντα το δεύτερο ουσιαστικό και αν αυτό σε σχέση με το πρώτο δηλώνει κάτι πιο αφηρημένο, είναι στο πρώτο παράθεση (μεταφράζεται με το ο οποίος, η οποία, το οποίο). Π.χ. – Κῦρος, ὁ βασιλεύς (παράθεση) (συγκεκριμένο  αφηρημένο).

Ο σοφός μάγος της φυλής, δηλαδή ο κόκκινος ταύρος, μίλησε. Κοιμάσαι όρθιο γουρούνι;

Τι νομίζεις όρθιο γουρούνι; Ότι δεν είναι αληθινά όσα είπε ο κόκκινος ταύρος;

Τι είναι αυτά που με λαφριά την καρδιά λες όρθιο γουρούνι; Με το μυτερό τσεκούρι θα σε κατακόψω. εάν ο προσδιορισμός είναι: επίθετο, αντωνυμία, αριθμητιό, επιθετική μετοχή, τότε θα είναι: επιθετικός ή κατηγορηματικός προσδιορισμός. π.χ τήν δέ Ἑλληνικήν δύναμιν ἤθροιζεν εάν υπάρχει άρθρο στο επίθετο (στον προσδιορισμό δηλ.) ή δεν υπάρχει άρθρο ούτε στον προσδιορισμό ούτε στο προσδιοριζόμενο, έχουμε επιθετικό προσδιορισμό ( ο προσδιορισμός: «τήν Ἑλληνικήν», είναι επίθετο και έχει άρθρο, άρα είναι επιθετικός προσδιορισμός), επίσης... π.χ. ἔτι δέ ἔχομεν σώματα ἱκανώτερα τούτων, [εδώ δεν υπάρχει άρθρο ούτε στον προσδιορισμό «ἱκανώτερα» ούτε στο προσδιοριζόμενο «σώματα», πάλι έχουμε επιθετικό προσδιορισμό]. Εάν όμως υπάρχει άρθρο στο ουσιαστικό (στο προσδιοριζόμενο δηλ.) και όχι στον προσδιορισμό ή έχουμε ως προσδιορισμό μια από τις λέξεις: πᾶς, ἅπας, ὅλος, ἄκρος, μέσος, ἔσχατος, μόνος, αὐτός και ἕκαστος, τότε έχουμε κατηγορηματικό προσδιορισμό. π.χ κατέλαβον τάς κώμας ἐρήμους, το άρθρο εδώ βρίσκεται στο προσδιοριζόμενο, «τάς κώμας» και όχι στον προσδιορισμό, επομένως έχουμε κατηγορηματικό προσδιορισμό. π.χ ἅπαντες οἱ στρατιῶται ἔφερον κράνη, ο προσδιορισμος «ἅπαντες» είναι από τις λέξεις που χρησιμοποιούνται ως κατηγορηματικοί προσδιορισμοί

Γίνε σπλαχνικός με μένα, κόκκινε ταύρε Γίνε σπλαχνικός με μένα, κόκκινε ταύρε. Εγώ ο ταλαίπωρος, μα το μεγάλο Μανιτού δεν είπα «όχι, δεν είναι αλήθεια» αλλά «και βέβαια είναι αλήθεια». Παράθεση δέχονται και οι προσωπικές αντωνυμίες. Π.χ. Ἐγώ ὁ Θεμιστοκλής. Ἡμεῖς οἱ στρατηγοί

Για τη δημιουργία της παρουσίασης χρησιμοποιήθηκε υλικό από το: "Συντακτικό της αρχαίας ελληνικής σε Κωμικογραφήματα" Κείμενα: Χρίστος Δάλκος Εικονογράφηση: Νότης Κατσέλης εκδόσεις Δίαυλος