ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Της Ειρήνης Κοζορώνη Θέμα: “Πως επηρεάζεται η διαπαιδαγώγηση των παιδιών μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, σε σχέση με το φύλο και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Τα επαγγελματικά πρότυπα των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου ως κίνητρα των μελλοντικών επαγγελματικών τους στοχοθετήσεων Στέλιος Κ. Κρασσάς.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Αποδόσεις αιτίων.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΝΕΟΣ ΜΟΝΟΣ … ΨΑΧΝΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΣΗ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Bullying Το νταηλίκι είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμού ή εξαναγκασμού. Αυτή συνεπάγεται περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις που.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Πέτρος Ρούσσος, PhD Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Στατιστικές Υποθέσεις
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Συνθήκες Διαβίωσης Στη Ζίτσα
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Εργασία των μαθητών του Β3
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Της Ειρήνης Κοζορώνη Θέμα: “Πως επηρεάζεται η διαπαιδαγώγηση των παιδιών μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, σε σχέση με το φύλο και άλλους παράγοντες σε αγροτικές και αστικές περιοχές του Νομού Ηρακλείου”

Γονική Διαπαιδαγώγηση Ο όρος γονική διαπαιδαγώγηση είναι πλατύς και εμπλέκεται σε πολλούς κλάδους των κοινωνικών επιστημών, μα στην παρούσα μελέτη προσεγγίζουμε τη διαπαιδαγώγηση μόνο ως το μηχανισμό που καλλιεργεί (ή όχι) την αυτοπεποίθηση, την πρωτοβουλία και την υπευθυνότητα των παιδιών, τις μεθόδους τιμωρίας για τυχόν μη αποδεκτές πράξεις καθώς τον τρόπο επικοινωνίας τους εντός και εκτός σπιτιού.

Γονική Διαπαιδαγώγηση Επίσης, ως μέρος του τρόπου συμπεριφοράς εξετάζεται η τάση που έχουν οι γονείς να υιοθετούν περισσότερο παραδοσιακές ή μοντέρνες ιδέες, για σοβαρά ζητήματα, όπως η προίκα για μια νέα γυναίκα ή η σημαντικότητα της καριέρας για τον άνδρα ή τη γυναίκα. Τέλος, εξετάζονται οι προσδοκίες που οι γονείς έχουν για τα παιδιά τους, ως ένα αρκετά χαρακτηριστικό στοιχείο της συμπεριφοράς και επίδρασης των γονιών στην ανάπτυξη των παιδιών.

Γονική Διαπαιδαγώγηση Επίσης, ως μέρος του τρόπου συμπεριφοράς εξετάζεται η τάση που έχουν οι γονείς να υιοθετούν περισσότερο παραδοσιακές ή μοντέρνες ιδέες, για σοβαρά ζητήματα, όπως η προίκα για μια νέα γυναίκα ή η σημαντικότητα της καριέρας για τον άνδρα ή τη γυναίκα. Τέλος, εξετάζονται οι προσδοκίες που οι γονείς έχουν για τα παιδιά τους, ως ένα αρκετά χαρακτηριστικό στοιχείο της συμπεριφοράς και επίδρασης των γονιών στην ανάπτυξη των παιδιών.

Θέματα Σχετικά Με Τη Διαπαιδαγώγηση Στρατηγικές Διαπαιδαγώγηση

Θέματα Σχετικά Με Τη Διαπαιδαγώγηση Στρατηγικές Διαπαιδαγώγησης Η Αμερικάνικη Παιδιατρική Ακαδημία (American Academy Pediatrics, 2007) σε πρόσφατη ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η ανάληψη συγκεκριμένων μικροκαθηκόντων του σπιτιού βοηθά αποτελεσματικά στην ενδυνάμωση της υπευθυνότητας και της αίσθησης συνεργασίας. Αυτά τα μικροκαθήκοντα πρέπει να δίδονται στα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία, αφού προηγούμενα τους έχει εξηγηθεί καθαρά και λεπτομερώς πως πρέπει να τα φέρουν σε πέρας, γιατί είναι χρήσιμα για την καλή λειτουργία του σπιτιού, και κυρίως αφού έχει εκτιμηθεί από τους γονείς ο βαθμός δυσκολίας τους και οι δυνατότητες των παιδιών τους.

Κοινωνική Τάξη Όλοι οι ερευνητές που ασχολήθηκαν με την διαπαιδαγώγηση αγοριών και κοριτσιών, επισήμαναν πολλούς παράγοντες που είναι στενά συσχετιζόμενοι με τον τρόπο που οι γονείς διαπαιδαγωγούν τα παιδιά. Ο πρώτος από αυτούς τους παράγοντες ήταν η κοινωνική τάξη των γονιών.

Κατηγορίες-Επαγγελμάτων Υπάρχουν 8 βασικές κατηγορίες: Προσωπικό επιστημονικών, τεχνικών και συναφών επαγγελμάτων Διευθυντές και ανώτερα διοικητικά στελέχη Υπάλληλοι γραφείου και συναφή επαγγέλματα Έμποροι και πωλητές Απασχολούμενοι ειδικευμένοι στην παροχή προσωπικών υπηρεσιών Αγροκαλιεργητές κτηνοτρόφοι δασοκόμοι αλιείς κυνηγοί Τεχνίτες και χειρώνακτες μη αγροτικής απασχόλησης και χειριστές μεταφορικών μηχανών Ένοπλες δυνάμεις

Συμμετοχή Στη Σχολική Ζωή Είναι παραδεκτό από όλους τους ερευνητές ότι ένα μεγάλο ρόλο στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών παίζει η γονική συμμετοχή στην ζωή του παιδιού, που καλύπτει δύο μεγάλους τομείς: τη συμμετοχή στη σχολική ζωή του παιδιού τη συμμετοχή στην εξω-σχολική και την ιδιωτική ζωή του παιδιού

Tο Πρόβλημα Της Έρευνας αποφασίστηκε η παρούσα μελέτη να έχει σα στόχο την: εξερεύνηση της διαφοροποίησης της διαπαιδαγώγησης ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια ηλικίας περίπου 12 ετών, σε αστική και ορεινή περιοχή του νομού Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και την πιθανή συσχέτιση αυτής της διαφοροποίησης με το κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο των γονιών.

Τα Ερευνητικά Ερωτήματα Η αστική και ορεινή περιοχή επηρεάζει τους γονείς στη διαπαιδαγώγηση των αγοριών –κοριτσιών; Το πολιτισμικό επίπεδο των γονιών επηρεάζει την συμμετοχή τους στη ιδιωτική και σχολική ζωή των παιδιών τους; Ποιες διαφοροποιήσεις εμφανίζονται ανάλογα με το εκπαιδευτικό και οικονομικό επίπεδο των γονιών; Το φύλο του παιδιού επηρεάζει τις προσδοκίες των γονιών; Η γεωγραφική περιοχή, της οικογένειας επηρεάζει τις προσδοκίες και τον τρόπο συμπεριφοράς των γονέων;

Κατοχή Ανεξαρτήτου Παιδικού Δωματίου Mε μεγάλη έκπληξη διαπιστώθηκε ότι όσον αφορά τις υλικές παροχές στα παιδιά τους οι γονείς που μένουν σε ορεινή και σε αστική περιοχή της Κρήτης έχουν περίπου ίδια συμπεριφορά: η κατοχή ανεξάρτητου παιδικού δωματίου δε διαφοροποιείται μεταξύ της ορεινής και αστικής περιοχής, μολονότι το κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο στην ορεινή περιοχή είναι στατιστικά σημαντικά χαμηλότερο από αυτό της αστικής. Η κατοχή δωματίου δε σχετίζεται με το φύλο του παιδιού. Αγόρια και κορίτσια έχουν ίδιες πιθανότητες για δικό τους δωμάτιο στις Κρητικές οικογένειες.

Κατοχή Ανεξαρτήτου Παιδικού Δωματίου Επίσης το κατά πόσο τους επιτρέπουν να ντύνονται μοντέρνα είναι κάτι στατιστικά ανεξάρτητο της περιοχής και του φύλου. Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν με τα παιδιά τους αλλάζει κάπως ανάμεσα στις δύο γεωγραφικές περιοχές (όχι όμως τόσο έντονα και δυσανάλογα όσο το κοινωνικό- οικονομικό επίπεδο των γονιών αυτών των περιοχών). Οι γονείς που ζουν σε ορεινές περιοχές κάνουν περισσότερο αγροτικές δουλειές με τα παιδιά τους σε αντίθεση με τους γονείς που ζουν σε αστικές περιοχές που όπως δήλωσαν πηγαίνουν περισσότερο σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, θέατρα και κινηματογράφους

Καθαρισμός του Δωματίου Στη δική μας έρευνα βρέθηκε ότι όσον αφορά το καθαρισμό του δωματίου οι απαντήσεις των γονιών είναι σχεδόν παρόμοιες, και στις δύο περιοχές υπήρξαν και αρκετές περιπτώσεις που οι γονείς απάντησαν ότι τα παιδιά τους δεν ασχολούνται με το καθαρισμό του δωματίου τους. Όμως, το ότι τα παιδιά της ορεινής περιοχής ασχολούνται με αγροτικές δουλειές και μάλιστα κτηνοτροφικές (άρμεγμα αιγοπροβάτων) που είναι δύσκολες και απαιτητικές ασχολίες για ένα παιδί της ηλικιακής ζώνης των 10 έως 13 ετών, δείχνει ότι οι Κρητικοί δεν είναι καθόλου ελαστικοί με τα παιδιά τους και σίγουρα δεν μεγαλώνουν «μαμόθρεφτα». Δεδομένου ότι τέτοιου είδους δουλειές δεν είναι δυνατόν να αναλαμβάνονται από κάποιον (έστω και ένα παιδί) ο οποίος υπακούει τυφλά τον υπεύθυνο κτηνοτρόφο, και είναι δουλειές που πρέπει να επιδείξει κανείς πρωτοβουλία και δύναμη, έστω και αν τις κάνει για λόγους επιβίωσης, μας κάνει να σκεφτούμε ότι θα έπρεπε να αποδειχτεί στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ γονιών ορεινής και αστικής περιοχής στο τρόπο που καλλιεργείται η συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Όμως δεν φάνηκε η διαφοροποίηση διότι και στις δύο περιοχές έγινε προσπάθεια να αποκρυπτογραφηθεί ο τρόπος που καλλιεργείται η πρωτοβουλία με τις ίδιες ερωτήσεις. Αυτό μας οδήγησε να σκεφτούμε ότι είναι πρωταρχική ανάγκη για τον ελληνικό χώρο να αναθεωρηθούν ή να επανεξετασθούν ερωτήσεις που αποκαλύπτουν συμπεριφορές διαπαιδαγώγησης, εξ’ αιτίας της ιδιομορφίας της δικής μας πατρίδας, και των προτεραιοτήτων των ελληνικών περιοχών.

Ασχολίες Εντός Σπιτιού Όσον αφορά στις ασχολίες εντός σπιτιού, οι γονείς που κατοικούν σε ορεινή περιοχή ασχολούνται περισσότερο με την μελέτη των σχολικών μαθημάτων και παθητικά παρακολουθούν τηλεόραση με τα παιδιά τους. Αντίθετα οι γονείς που διαμένουν στην αστική περιοχή ασχολούνται στατιστικά σημαντικά περισσότερο με το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων. Αυτό είναι αρκετά ελπιδοφόρο για την Κρήτη, αν θυμηθούμε ότι όλες οι μελέτες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο δείχνουν ότι οι Έλληνες διαβάζουν λίγο έως ελάχιστα εξωσχολικά βιβλία

Φύλο Του Παιδιού Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτές οι διαφορές οι οποίες βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές, και συνεπώς είναι μάλλον αδύνατο να ισχύουν κατά τύχη, δεν επηρεάζονται από το φύλο του παιδιού. Οι γονείς φέρονται ομοίως σε αγόρια και κορίτσια, εκτός από μια περίπτωση: Στην αστική περιοχή οι πατεράδες προτιμούν στατιστικά σημαντικά περισσότερο να βγαίνουν εκτός σπιτιού με τους γιους τους από ότι με τις κόρες τους.

Φύλο Του Παιδιού Μια διαφοροποίηση που υπάρχει ανάμεσα σε γονείς που διαμένουν σε αστική και ορεινή περιοχή είναι ο τρόπος που αντιδρούν απέναντι στα ψέματα των παιδιών τους: οι γονείς που διαμένουν σε ορεινή περιοχή συζητούν περισσότερο την αιτία που οδήγησε τα παιδιά σε αυτήν την ενέργεια και είναι λιγότερο αυστηροί σε σχέση με αυτούς που διαμένουν σε αστική περιοχή που είναι στατιστικά σημαντικά αυστηρότεροι. Σε πολλές έρευνες που έχουν γίνει από ανεξάρτητους ερευνητές, διαπιστώθηκε ότι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης του ψέματος των παιδιών είναι η συζήτηση και η διερεύνηση των αιτιών και όχι η αυστηρότητα και οι φωνές (Larzerelc, 2001). Οι κάτοικοι του Δήμου Ρούβα διαισθητικά ακολουθούν αυτήν τη μέθοδο. Οι διαφοροποιήσεις που παρατηρήθηκαν και ως προς την στάση που κρατούν απέναντι στα ψέματα των παιδιών τους και ως προς τη στάση που κρατούν όταν τα παιδιά τους λένε κακές λέξεις και βρίζουν δε διαφοροποιούνται ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια, είναι δηλαδή ανεξάρτητες φύλου.

Ανάπτυξη Δραστηριοτήτων Όσον αφορά στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων εντός σπιτιού οι επιστήμονες και οι ανώτεροι διοικητικοί υπάλληλοι ασχολούνται στατιστικά σημαντικά περισσότερο με την μελέτη εξωσχολικών βιβλίων, οι χειρώνακτες, τεχνίτες, αγροκαλλιεργητές και κτηνοτρόφοι με την παρακολούθηση κάποιου προγράμματος στην τηλεόραση ενώ όσοι είναι ελεύθεροι επαγγελματίες ασχολούνται στατιστικά σημαντικά περισσότερο με τη μελέτη των σχολικών μαθημάτων και εργασιών.

Πρωτοβουλία Των Παιδιών Τέλος και στους τρόπους που καλλιεργείται η πρωτοβουλία των παιδιών υπάρχει μια στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση ανάμεσα στους γονείς διαφορετικών επαγγελμάτων: οι χειρώνακτες αφήνουν τα παιδιά τους να αποφασίσουν για μικρότερα ζητήματα ενώ όσοι έχουν ανώτερα ιεραρχικά επαγγέλματα επιτρέπουν κυρίως στα κορίτσια τους να αποφασίσουν για σπουδαιότερα ζητήματα του σπιτιού. Οι άνθρωποι που ανήκουν στα ιεραρχικά ανώτερα ή ιεραρχικά κατώτερα επαγγέλματα μάλιστα έδειξαν μια τάση να αφήνουν τις κόρες να αποφασίσουν για θέματα μέσα στο σπίτι περισσότερο από ότι αφήνουν τους γιους.

Προσδοκίες των Γονιών Όσον αφορά στις προσδοκίες γονιών διαφορετικών επαγγελμάτων και εδώ παρουσιάζονται κάποιες στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους γονείς διαφορετικών επαγγελμάτων οι οποίες όμως δε διαφοροποιούνται ανάμεσα στα αγόρια και στα κορίτσια της οικογένειας. Συγκεκριμένα οι ανώτεροι ιεραρχικά επαγγελματίες προσδοκούν στατιστικά σημαντικά περισσότερο τα παιδιά τους να εισαχθούν και να φοιτήσουν στο Πανεπιστήμιο, ενώ παραδόξως οι αγρότες και κτηνοτρόφοι προσδοκούν στατιστικά σημαντικά περισσότερο τα παιδιά τους να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα το οποίο θα τοποθετείται στα ανώτερα ιεραρχικά επαγγέλματα.