«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου 2η Περιφέρεια Σχ. Συμβούλου Δημοτικής Εκπ/σης Π.Ε. Ευρυτανίας 2ο Δ.Σ. Καρπενησίου Πιλοτική εφαρμογή νέων ΠΣ Γ΄ φάση επιμόρφωσης «Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου

«Γνωρίζω τις παράλληλες και τις τεμνόμενες ευθείες» Σχέδιο μαθήματος Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 5, κεφ. 27 «Γνωρίζω τις παράλληλες και τις τεμνόμενες ευθείες»

ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ........................................................................................ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 23/10/2012 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Γεωμετρία ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: «Γνωρίζω τις παράλληλες και τις τεμνόμενες ευθείες.» ΤΑΞΗ: Δ΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 45΄στην τάξη

Α) Γνώση και κατανόηση: ΣΤΟΧΟΙ: Α) Γνώση και κατανόηση: Να μάθουν να κάνουν τη διάκριση ανάμεσα στη γραμμή και στην ευθεία. (+) Να αναγνωρίσουν ευθείες, ευθύγραμμα τμήματα, τεμνόμενες, παράλληλες και κάθετες ευθείες. (ΠΣ, σελ 103 και Βιβλίο δασκάλου, σελ. 88) Να κατανοήσουν τη σημασία των γλωσσικών όρων, π.χ.: τεμνόμενη, τμήμα (ευθύγραμμο) (+) Να είναι σε θέση να κατασκευάσουν τεμνόμενες ή παράλληλες ευθείες. (+) (+): προσωπική επιλογή (επέκταση)

Β) Επικοινωνία και συνεργασία: Να εργαστούν σε ομάδες (ΠΣ) , για να ανακαλύψουν ευθύγραμμα τμήματα, τεμνόμενες, παράλληλες κλπ. στο περιβάλλον της τάξης. (+) Να συνεργαστούν (ΠΣ) , ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους με ωραίο τρόπο, σεβόμενοι το συμμαθητή τους. (+) Γ) Κριτική σκέψη και διερεύνηση (ΠΣ) : Όταν συναντούν ευθείες, να είναι σε θέση να εντοπίζουν τη μεταξύ τους σχέση. (+) Να αντιλαμβάνονται τη δυσκολία της σχεδίασης με ακρίβεια δύο κάθετων ευθειών. (+)

Δ) Σύνδεση με την κοινότητα (ΠΣ): Να χρησιμοποιούν τους οικείους πλέον μαθηματικούς όρους, κυριολεκτικά ή μεταφορικά, στην καθημερινή ζωή. (+) ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: - Πολυτροπικότητα (πολλαπλοί τρόποι απόδοσης της γνώσης – σύνδεση με ΤΠΕ) Πολύ-αισθητηριακή προσέγγιση (όραση, ακοή, αφή) Προσφορά υλικού κατάλληλου για ομάδες, αντίστοιχο των ικανοτήτων τους. ΥΛΙΚΑ: Ξυλομπογιές, χάρακας, γνώμονας, πλαστελίνη, καρτέλες με τα κεφαλαία γράμματα, αντικείμενα της τάξης

ΠΗΓΕΣ: ……………………………………… ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (χρόνος): Μία ώρα περίπου. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Γνώση και κατανόηση: ΒΜ – α) και β) Επικοινωνία και συνεργασία: ΕΜ – άσκηση 1, βιωματική ανίχνευση ευθειών σε αντικείμενα της τάξης Κριτική διερεύνηση: εργασίες σελ. 71, ΕΜ – 2, 3, 4, 5. Η άσκηση 6 παρουσιάζει προβλήματα. Είναι δυνατόν να τα εντοπίσουν και οι μαθητές. Μπορεί, όμως, να δοθεί μια απάντηση (κατ΄ εκτίμηση). Σύνδεση με την κοινότητα: φύλλο εργασίας (κατ΄ οίκον)

Η αξιολόγηση ακολουθεί την αρχή της διαφοροποίησης. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η αξιολόγηση ακολουθεί την αρχή της διαφοροποίησης. Οι μαθητές εργάζονται ατομικά σε φύλλο αξιολόγησης (κατασκευάζουν: σημείο (+), ευθεία, ευθύγραμμο τμήμα, δύο παράλληλες, δύο τεμνόμενες, δύο κάθετες, ορθή γωνία). Απαντούν προφορικά σε ερωτήσεις που ανιχνεύουν τη δυνατότητα για αξιοποίηση μαθηματικών όρων στην καθημερινή ζωή (παραλληλίζω = συγκρίνω, παράλληλα γεγονότα = συμβαίνουν συγχρόνως, αλλά δεν ταυτίζονται).

Συμπερασματικά: Κατά την καταγραφή του σχεδίου μαθήματος αναφερόμαστε στο σ υ γ κ ε κ ρ ι μ έ ν ο. Η πρώτη κατηγορία στόχων εντοπίζεται εύκολα και λειτουργεί ως οδηγός – καθοδηγεί. Οι δραστηριότητες μας καθοδηγούν, επίσης, στη διαδικασία ανίχνευσης και ορισμού των στόχων. Η χρήση του ρήματος, μάλλον ενδείκνυται, για τη διατύπωση στόχων. Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει και με σχετικές δραστηριότητες σε άλλη διδακτική ώρα (ΤΠΕ, Τεχνικά, Θεατρική αγωγή…) Ως «κοινότητα» νοείται ο άλλος, οι άλλοι. Η τοπική κοινωνία, η κοινωνία, η σχολική κοινότητα, τμήμα ή πρόσωπα της κοινότητας, η οικογένεια κλπ.