ή παράθυρο στη ζωή και μοχλός Επανένταξης ; Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή: « Εξωραϊσμός Εγκλεισμού» ή παράθυρο στη ζωή και μοχλός Επανένταξης ; Φιλιώ Μαρινοπούλου Διευθύντρια Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Θεσσαλονίκης
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Το δικαίωμα στην Εκπαίδευση είναι βασικό και πρωταρχικό δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Η σημασία της Εκπαίδευσης στην ανάπτυξη του ατόμου αλλά και της κοινωνίας είναι μεγάλη. Ένα υψηλό ποσοστό των φυλακισμένων είχε πολύ χαμηλό επίπεδο Εκπαίδευσης, συνεπώς υπάρχουν μεγάλες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Εκπαίδευση στη φυλακή βοηθά στο να αναβαθμιστεί η προσωπικότητα των φυλακισμένων και να βελτιωθεί η αντιμετώπιση των συνθηκών κράτησης. Η Εκπαίδευση στη φυλακή είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να διευκολυνθεί η επανένταξη του φυλακισμένου στην κοινωνία.
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ν. 2525/1997. Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (75%) Ελληνικό Δημόσιο (25%). ΥΠΕΠΘ Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.).
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Καινούρια αντίληψη στην εκπαιδευτική πολιτική Αλλαγή απέναντι στο ζήτημα του σωφρονισμού
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή κοινωνικός αποκλεισμός περιθωριοποίηση εκπαιδευτικός αποκλεισμός
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή H εκπαίδευση των ενηλίκων εγκλείστων (Malcolm Knowles) ανεξάρτητοι και αυτοκατευθυνόμενοι έχουν συσσωρευμένες, πολλαπλές και σύνθετες εμπειρίες και γνώσεις θέλουν να αποκτήσουν νέες γνώσεις Αυτοκαθορίζονται έχουν την ανάγκη να τους σέβονται
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Ο μέσος ενήλικος έγκλειστος : είναι λειτουργικά αναλφάβητος δεν είχε - συνήθως - μια σταθερή εργασία έχει να ανασύρει μόνο ή κυρίως αρνητικές εμπειρίες από: την εκπαίδευση την εξουσία έχει επίκαιρες ανάγκες για : ασφάλεια αποδοχή ελευθερία ήταν – συνήθως – ανήλικος παραβάτης η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μας ήταν (... είναι;) «χρήστες»
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Ένα σχολείο στη φυλακή θεωρείται ένας αυτόνομος θεσμός Εκπαιδευτική διαδικασία Σωφρονιστικό σύστημα Εκπαίδευση Εγκλεισμός
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Σχολείο Φυλακή ομοιότητες και εγκάρσιες τομές Πειθαρχία Κανονικότητα Περιθωριοποίηση Η έννοια της ποινής
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Η Περιθωριοποίηση – ιδρυματοποίηση Στόχος του Σχολείου στη Φυλακή Γεφύρωση εκπαιδευτικού χάσματος Συνειδητοποίηση του δικαιώματος στην Εκπαίδευση Δημιουργία ισχυρής ομάδας μάθησης Πρόσφορη χρήση του χρόνου Απόκτηση γνώσεων Εξάσκηση κοινωνικών δραστηριοτήτων
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΟΙΝΗΣ Σημαντικό σημείο τομής Σχολείου-Φυλακής Ποινή= περιορισμός ελευθερίας κίνησης στον επιθυμητό χώρο και χρόνο Καθημερινή μετακίνηση από το κελί προς το σχολείο= σε πραγματικό και συμβολικό επίπεδο: Μετάβαση από την κατάσταση ενός αμόρφωτου και κρατούμενου προς την κατάσταση ενός ελεύθερου και μορφωμένου πολίτη.
EΔΩ Η ΜΑΘΗΤΕΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ. ΔΕΝ ΣΚΩΤΟΝΟΥΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΣΧΩΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ 40 ΜΑΘΗΤΕΣ. Η ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ. ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΚΑΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΣΤΗ ΑΚΟΜΑ. ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΩΛΕΙΟ ΗΡΘΑΝ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΑ,ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΥΤΙΝΑ ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ
Η ΩΡΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΚΩΤΟΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ Η ΩΡΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΚΩΤΟΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ. ΟΛΟΙ ΜΑΘΕΝΟΥΝ ΓΡΑΜΑΤΑ!ΟΛΟΙ ΑΞΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.ΜΕΡΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΟΔΑΠΟΙ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ,ΩΜΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.ΟΛΟΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΕΧΟΥΝ ΟΝΕΙΡΟ ΝΑ ΤΕΛΙΩΣΟΥΝ ΤΟ ΣΧΩΛΕΙΟ, ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΒΓΟΥΝ ΑΠΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΗΣΟΥΝ ΤΗΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΩΛΕΙΟ.
ΝΑ ΜΗ ΣΥΝΕΧΕΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΥΝΕΧΕΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ!ΝΑ ΓΕΙΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠ΄΄ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ. EΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΛΟΓΩ ΘΟΡΥΒΟΥ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΑΖΙ τους ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΘΕΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ. ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ. Γιάννης Τ.
η μικροέρευνα της «Ομάδας για τα Εκ…παιδευτικά». Πώς «βλέπουν» το Σχολείο μας οι μαθητές Το 57% αρχικά είχε επιλέξει το Σχολείο για τα «μεροκάματα». Στην συνέχεια παραμένουν και επειδή τους αρέσει. Σχεδόν όλοι οι μαθητές εκφράστηκαν θετικά για το Σχολείο. Το 43% παρακολουθεί το σχολείο επειδή θέλει την μάθηση. Το 35% επειδή έχει ανάγκη από το απολυτήριο Γυμνασίου γιατί: στοχεύουν στο μέλλον στην αλλαγή του περιβάλλοντός τους. στην αξιοποίηση του χρόνου. Το 4%, επιλέγει το σχολείο και για την Ελληνική Γλώσσα. Αυτό εξηγείται γιατί είναι αλλοδαποί.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΦΥΛΑΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2009
ΣΕ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ;
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΓΝΩΣΕΙΣ;
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;