ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΄΄ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ΄΄ ΘΕΜΑ: ΄΄Ηλεκτρονικό ξεφύλλισμα΄΄: εργαλεία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ: ΧΡΗΣΗ ΦΟΡΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του ΕΚΕΒΙ εργασία στο μάθημα Ψηφιακές Βιβλιοθήκες του Στ΄ εξαμήνου Διδάσκων: κ. Καπιδάκης Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του ΕΚΕΒΙ Την εργασία.
E-pyxis. Εισαγωγή eSchoolLib Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗ, ΚΑΤΑΛΟΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΦΗΜΕΡΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΕ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ.
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΤΕΕ
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
η σημασία & ο ρόλος τους»
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
ΤΜΗΜΗ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: iVia ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΩΡΑΪΤΗ.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Εργασία 6ου εξαμήνου ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Η αξία και η αξιοποίηση ελληνικών ιστορικών εφημερίδων – Θέματα σχεδιασμού ψηφιακών συλλογών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΑΙΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: κος. Σ. Καπιδάκης Επιμελήτρια: Παπαγιάννη Ανδρονίκη.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ακαδημαϊκό έτος Ηράκλειο.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες 1
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΄΄ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ΄΄ ΘΕΜΑ: ΄΄Ηλεκτρονικό ξεφύλλισμα΄΄: εργαλεία και εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στις ψηφιακές συλλογές ελληνικών βιβλιοθηκών

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ : ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΣΤ΄ΕΞΑΜΗΝΟ) Β2003018 ΔΡΟΥΓΚΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ (ΣΤ΄ΕΞΑΜΗΝΟ) Β2003009 ΜΑΖΑΡΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΣΤ΄ΕΞΑΜΗΝΟ) Β2003046

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ Η περίοδος ανάπτυξης των ψηφιακών βιβλιοθηκών στο Διαδίκτυο σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε την περίοδο Φεβρουαρίου-Ιουνίου 2003 έλαβε χώρα το χρονικό διάστημα 1997-2003 . Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι περίπου το 32% των Κεντρικών Ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών που συμμετείχαν στην έρευνα διαθέτουν προσβάσιμη ψηφιακή βιβλιοθήκη. Απ’ αυτό συνειδητοποιούμε ότι ο αριθμός των ψηφιακών βιβλιοθηκών είναι αρκετά μικρός σε σχέση με τον αριθμό των ελληνικών ιδρυμάτων.

Στις επόμενες διαφάνειες, θα γίνει μια συνοπτική παρουσίαση ορισμένων εργαλείων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται στις ψηφιακές βιβλιοθήκες

1 . Question Point: αναπτύχθηκε με την συνεργασία της βιβλιοθήκης του Κογκρέσου. Στοχεύει στη δημιουργία μιας συνεργατικής υπηρεσίας πληροφόρησης σε παγκόσμιο επίπεδο. 2 . e-prints: είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο αναζήτησης και της απευθείας διάθεσης τεκμηρίων από πληροφοριακές πηγές. Παρέχει νέες υπηρεσίες αναζήτησης για τους χρήστες σε αντίγραφα ερευνητικών εργασιών για να εντοπίζουν τις πληροφορίες ευκολότερα, γρηγορότερα και χωρίς κόστος.

3 . Υπομνηματισμοί: είναι ο εμπλουτισμός ενός πληροφοριακού αντικειμένου με σχόλια και άλλες μορφές συμπληρωματικής πληροφορίας. Τους διακρίνουμε σε διάφορες μορφές: σχόλια κείμενο εικόνες υπογραμμίσεις Δίνουν την δυνατότητα σε χρήστες και ειδικούς να έχουν ενεργό ρόλο στο υλικό της βιβλιοθήκης και επιπλέον αποτελούν μέσο για την ανάπτυξη της συνεργασίας στο περιβάλλον μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης (π.χ. το πρόγραμμα COLLATE )

4. Η συλλογή του COLLATE: αποτελείται από 20

5 . Επεκτάσιμη Γλώσσα Σήμανσης (XML): είναι μια γλώσσα που βοηθά στην αποτύπωση και κωδικοποίηση δεδομένων και μεταδεδομένων. 6 . eXaMple: αναπτύχθηκε και εξελίσσεται στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Σκοπός της είναι να καλύψει τις νέες ανάγκες των φορέων πληροφόρησης σ’ ότι αφορά την αναδυόμενη στον κλάδο τεχνολογία. Λειτουργεί ως εργαλείο επεξεργασίας εγγράφων. 7 . Adobe Systems Incorporated: είναι ένα πρόγραμμα το οποίο από το 1982 έχει διατελέσει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις στον χώρο των ψηφιακών εκδόσεων και περιεχομένων.

8 . Network Publishing: αποτελεί ένα προτεινόμενο πλαίσιο εργασίας σύμφωνα με το οποίο το ψηφιακό περιεχόμενο συντίθεται σε μια πρωτογενή μήτρα, η οποία μεταλλάσσεται και προσαρμόζεται για να εξυπηρετήσει πολλαπλές χρήσεις. 9 . metadata ή data about data: η εφαρμογή metadata στοχεύει στη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών αναζήτησης, εντοπισμού, αξιολόγησης και ανάκτησης πηγών που υφίστανται σε δίκτυο. Τα metadata έρχονται να ενισχύσουν και να στηρίξουν τη διαδικασία της διαχείρισης της ηλεκτρονικής πληροφορίας διαμορφώνοντας κατάλληλες συνθήκες χρήσης στο Διαδίκτυο. Ταυτόχρονα η χρήση τους ενισχύει και τον ρόλο των βιβλιοθηκονόμων ως διαχειριστών αυτής της πληροφορίας.

10 . eSchoolLib: Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η αυτοματοποιημένη διαδικασία αρχειοθέτησης και καταλογογράφησης του εφήμερου υλικού μιας βιβλιοθήκης ώστε να είναι εφικτή η καθημερινή τροφοδότηση του συστήματος με μεγάλο όγκο πληροφοριών. Στόχοι του είναι: 1)η ανάπτυξη εργαλείων για τη ψηφιακή διαχείριση του εφήμερου υλικού των βιβλιοθηκών 2)η δυνατότητα διαμόρφωσης μιας προσωπικής βάσης δεδομένων 3)η δυνατότητα εξ αποστάσεως τροφοδοσίας του συστήματος με υλικό από την εκπαιδευτική κοινότητα 4)η σύνδεση του συστήματος οργάνωσης του εφήμερου υλικού της βιβλιοθήκης με τον κατάλογό της 5)η ανάπτυξη εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού εργαλείου για την κάλυψη π.χ. σημειώσεις μαθημάτων κ. ά..

11 . SwetsWise Title Bank: προσφέρει ένα σαφή κατάλογο όλων των συλλογών της βιβλιοθήκης. Μ’ αυτό το εργαλείο γίνεται η αναζήτηση όλων των περιοδικών του καταλόγου με απλή εισαγωγή του τίτλου ή του αριθμού ISSN. 12 . Ζ39.50: Το πρωτόκολλο Ζ39.50 έχει δώσει νέες προοπτικές στο πεδίο επικοινωνίας μεταξύ ολοκληρωμένων συστημάτων βιβλιοθηκών.

Παραδείγματα ελληνικών ψηφιακών βιβλιοθηκών Μικρός Απόπλους (www.mikrosapoplous.gr) Σ’ αυτήν την ψηφιακή βιβλιοθήκη μπορούμε να δούμε σε ηλεκτρονική μορφή πλήρη κείμενα αρχαίων ελληνικών κειμένων. Στόχος της είναι να γίνουν τα κείμενά της προσιτά. Από τεχνικής πλευράς είναι σε γραμματοσειρά Unicode που υποστηρίζει πολυτονικά ελληνικά. Κάποια από τα κείμενά της μπορούμε να τα δούμε σε html μορφή, είτε μόνα τους είτε σε αντιπαράθεση αρχαίου κειμένου με μετάφραση.

Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού (www. snhell Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού (www.snhell.gr) Δημιουργήθηκε το 1996 και είναι αφιερωμένη στην Νέα Ελληνική Λογοτεχνία. Η συλλογή της περιλαμβάνει: 1) κατάλογο 2) αρχείο του Καβάφη 3) Συνδέσεις, που μας παραπέμπουν σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις 4) ανθολόγιο κειμένων και 5) ανθολόγιο αναγνώσεων

Η εύρεση στον κατάλογο της ψηφιακής βιβλιοθήκης μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους όπως: i) βάση το έτος έκδοσης, ii) πληκτρολογώντας μια λέξη-κλειδί και iii) ζητώντας εύρεση μ’ έναν συνδυασμό έτους και λέξης-κλειδιού.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (www. pi-schools Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (www.pi-schools.gr) Επισκόπηση: Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ιδρύθηκε το 1964 από τον τότε Πρωθυπουργό της χώρας και Υπουργό Εθνικής Παιδείας, Γεώργιο Παπανδρέου. Το 1967 καταργήθηκε το Π.Ι. από το δικτατορικό καθεστώς. Επανιδρύθηκε το 1975 ως ανεξάρτητη δημόσια υπηρεσία. Τα έργα <<Απολλόδωρος: Δημιουργία Κέντρου Πληροφόρησης και Εκσυγχρονισμός της βιβλιοθήκης του Π.Ι.>> και <<Απολλόδωρος II: Ανάπτυξη της βιβλιοθήκης του Π.Ι.>> έδωσαν την δυνατότητα εμπλουτισμού της συλλογής της, αναβάθμισης του χώρου και του εξοπλισμού.

Οι σελίδες της ψηφιακής βιβλιοθήκης περιλαμβάνουν: i) Πληροφορίες για τον χώρο της βιβλιοθήκης, εικονική ξενάγηση, κανονισμός δανεισμού κ.ά. ii)΄΄Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη΄΄ iii)Ανακοινώσεις για νέες σελίδες κ.ά. iv)Επικοινωνία v)Αναζήτηση στον κατάλογο και vi)Βοηθήματα Επίσης παίρνουμε και διάφορες συμβουλές μέσα από τις σελίδες της όπως πώς να κάνουμε γενικευμένη αναζήτηση, πως χρησιμοποιείται η λειτουργία των θεματικών επικεφαλίδων κ.ά.. Τέλος μπορούμε να δούμε βιβλία σε on line μορφή.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μέσα από αυτό το ΄΄ηλεκτρονικό ξεφύλλισμα΄΄ που προηγήθηκε συνειδητοποιούμε την σπουδαιότητα του ρόλου της ψηφιακής βιβλιοθήκης. Τα ψηφιοποιημένα βιβλία μπορούν να παρουσιάζονται σε εκθέσεις και να δημοσιεύονται σε οπτικούς δίσκους ή στο Διαδίκτυο ενώ τα πρωτότυπα βιβλία παραμένουν ασφαλώς αποθηκευμένα σε κλειστές αρχειακές συλλογές. Βασικό πλεονέκτημα του σχετικού συστήματος είναι ότι αφενός μεν δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις προγραμματισμού για την δημιουργία ψηφιοποιημένων βιβλίων, αφετέρου δε επιτρέπει το ξεφύλλισμα και την ανάγνωση των σελίδων ενός ψηφιοποιημένου βιβλίου που προσομοιάζει τον χειρισμό του φυσικού τεκμηρίου. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ www.mikrosapoplous.gr www.snhell.gr www.pi-schools.gr Οι πληροφορίες για τα εργαλεία και τις εφαρμογές προέρχονται από το 13ο πανελλήνιο συνέδριο ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών