Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Project.
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ; Διδακτικές Μέθοδοι Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;

Διδακτικές μέθοδοι Διδακτική μέθοδος: ένα οργανωμένο σύστημα ενεργειών που εφαρμόζει ο εκπαιδευτικός κατά τη μαθησιακή διαδικασία προκειμένου να επιτύχει την επίτευξη των διδακτικών στόχων

Μέθοδοι Διάλεξη, συζήτηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, επίδειξη, καταιγισμός ιδεών, προσομοίωση, παιχνίδι ρόλων, μελέτη περίπτωσης,

Διδακτικές μέθοδοι 1) Εισήγηση: Η συνεχής και χωρίς διακοπές προφορική παρουσίαση γνώσεων και πληροφοριών από τον εκπαιδευτικό

Διδακτικές μέθοδοι 2) Συζήτηση: Ανταλλαγή απόψεων και επεξεργασία ενός ζητήματος σε βάθος στην ολομέλεια ή σε ομάδες. Συχνά εφαρμόζεται εμβόλιμα σε άλλες τεχνικές. Ιδιαίτερα σημαντική στο στάδιο της προετοιμασίας

Διδακτικές μέθοδοι 3) Ομαδοσυνεργατική μέθοδος: Εφαρμόζεται συχνά σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές. 3-5 μέλη, μεικτή σύνθεση, σαφείς οδηγίες, παρακολούθηση των ομάδων, παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια  

Διδακτικές μέθοδοι 4) Επίδειξη: Παρουσίαση μιας διαδικασίας ή ενός φαινομένου με χρησιμοποίηση πραγματικών μέσων. Ο καθηγητής εκτελεί, οι μαθητές παρατηρούν. Στη συνέχεια οι μαθητές επαναλαμβάνουν την πράξη με την καθοδήγηση του καθηγητή.  

Διδακτικές μέθοδοι 5) Καταιγισμός ιδεών: Οι μαθητές παρακινούνται να προτείνουν αυθόρμητα διάφορες ιδέες σε μία ερώτηση που τίθεται. Οι ιδέες σημειώνονται στον πίνακα και στη συνέχεια , μέσα από ερωτήσεις – απαντήσεις, σχολιάζονται από την ομάδα και γίνεται σύνθεση των απόψεων.  

Διδακτικές μέθοδοι 6) Παιχνίδι ρόλων (role playing): Με την παιδαγωγική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, οι μαθητές υποδύονται ρόλους και εκτελούν δραστηριότητες συναφείς με το γνωστικό αντικείμενο ενός μαθήματος  

Διδακτικές μέθοδοι 6) Μελέτη περίπτωσης (case study): Ανάλυση σε βάθος και διερεύνηση λύσης σε ένα πραγματικό ή υποθετικό πρόβλημα – ενδελεχής μελέτη-ανάλυση μιας συγκεκριμένης περίπτωσης. Συχνά γίνεται σε ομάδες εργασίας.  

Παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η επιλογή των διδακτικών μεθόδων Διδακτικές μέθοδοι Παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η επιλογή των διδακτικών μεθόδων 

Διδακτικές μέθοδοι Το γνωστικό αντικείμενο διδασκαλίας

Το γνωστικό υπόβαθρο και το μαθησιακό επίπεδο της τάξης Διδακτικές μέθοδοι Το γνωστικό υπόβαθρο και το μαθησιακό επίπεδο της τάξης

(χωροταξική διαρρύθμιση και αριθμός μαθητών) Διδακτικές μέθοδοι Το μέγεθος της τάξης (χωροταξική διαρρύθμιση και αριθμός μαθητών)

Διδακτικές μέθοδοι Η διαθέσιμη υλικοτεχνική υποδομή

Το γνωστικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο του διδάσκοντος Διδακτικές μέθοδοι Το γνωστικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο του διδάσκοντος Albert Einstein Maria Montessori

Διδακτικές μέθοδοι Δεν υπάρχει εκ των προτέρων «καλύτερη» και «χειρότερη μέθοδος» Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μεθόδου λαμβάνονται υπόψη και συνδυάζονται σε κάθε περίσταση με τους διδακτικούς στόχους και το εκάστοτε σχέδιο μαθήματος

Διδακτικές μέθοδοι Η ακολουθούμενη μεθοδολογία από έναν εκπαιδευτικό επηρεάζει και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό: την επίτευξη των διδακτικών στόχων την ποιότητα του μαθήματος το μαθησιακό κλίμα τη ψυχοσύνθεση των μαθητών

Στο επίκεντρο της διδακτικής μεθοδολογίας είναι ο μαθητής Διδακτικές μέθοδοι Γενικά, οι διδακτικές μέθοδοι που εφαρμόζονται πρέπει να έχουν μαθητοκεντρική διάσταση Στο επίκεντρο της διδακτικής μεθοδολογίας είναι ο μαθητής

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης