ΕΠΕΔΙΜ/ Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ/ Φεβρουάριος 2014 «Από τη Μαθηματική εκπαίδευση στη Μαθηματική παιδεία. Κοινωνικά και παιδαγωγικά ζητήματα» Τίτλος Διάλεξης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «Πώς θα τους το διδάξω;»
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ασκήσεις Συνδυαστικής
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Επιστημολογική Επάρκεια
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
Διδακτική Πληροφορικής
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΕΔΙΜ/ Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ/ Φεβρουάριος 2014 «Από τη Μαθηματική εκπαίδευση στη Μαθηματική παιδεία. Κοινωνικά και παιδαγωγικά ζητήματα» Τίτλος Διάλεξης ή αλλιώς 2,9 + 4,2 = 3,4 + 3,7 = Καθηγητής Φραγκίσκος Καλαβάσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου

… δόθηκαν οι παρακάτω εσφαλμένες απαντήσεις *: A. 2,3 + 2,3 = 4,6 Β. 2,5 + 2,6 = 2,11 (2,3)² = 4,9 2,5 x 2,6 = 4, 30 C. 0,7 + 0,8 = 0,15D.0,3 + 0,5 = 0,8 0,7 x 0,8 = 0,560,3 x 0,5 = 0,15 Σε πολλά γραπτά υπήρχαν και οι τέσσερις απαντήσεις. –Με άριστα το 10, τι βαθμό θα βάζατε σε καθεμία από τις παραπάνω απαντήσεις; –Πού νομίζετε ότι οφείλεται καθεμία από τις απαντήσεις; –Με ποια διδακτική παρέμβαση θα βοηθούσατε το μαθητή στην κάθε περίπτωση; ΕΠΕΔΙΜ/ Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ/ Φεβρουάριος 2014 Καθηγητής Φ.Καλαβάσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου ομαδική εργασία 1 η /3

Σε πρόσφατη έρευνα * σε μαθητές χρονών δίνεται πως η τιμή ενός προϊόντος αυξάνεται 20% κάθε χρόνο σε σχέση με τον προηγούμενο και οι μαθητές καλούνται να αποφανθούν αν ο διπλασιασμός της τιμής θα γίνει: •Α. σε λιγότερο από 5 χρόνια •Β. σε 5 χρόνια ακριβώς •Γ. σε περισσότερο από 5 χρόνια. –Με άριστα το 10, τι βαθμό θα βάζατε σε καθεμία από τις παραπάνω απαντήσεις; –Πού νομίζετε ότι οφείλεται καθεμία από τις απαντήσεις; –Με ποια διδακτική παρέμβαση θα βοηθούσατε το μαθητή στην κάθε περίπτωση; * ΕΠΕΔΙΜ/ Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ/ Φεβρουάριος 2014 Καθηγητής Φ.Καλαβάσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου ομαδική εργασία 2η/3

Τοποθετείστε σε διάταξη τους παρακάτω αριθμούς : 4, ,3 - 4,06 Λανθασμένες απαντήσεις: •Α. 4,3 < 4,06 < 4,249 •Β. 4,249 < 4,06 < 4,3 •Γ. 4,06 < 4,3 < 4,249 –Με άριστα το 10, τι βαθμό θα βάζατε σε καθεμία από τις παραπάνω απαντήσεις; –Πού νομίζετε ότι οφείλεται καθεμία από τις απαντήσεις; –Με ποια διδακτική παρέμβαση θα βοηθούσατε το μαθητή στην κάθε περίπτωση; * IUFM des Versailles / Dr. Ben Kilani Imed ΕΠΕΔΙΜ/ Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ/ Φεβρουάριος 2014 Καθηγητής Φ.Καλαβάσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου ομαδική εργασία 3η/3

= ή αλλιώς 2,9 + 4,2 = 3,4 + 3,7 1.τα πειραματικά δεδομένα: κατάταξη, διάγνωση, παρέμβαση 2.οι διαφορές που κάνουν τη διαφορά 3.το μετακινούμενο αξιακό πλαίσιο 4.η ένωση των φαινομενικά ασύνδετων 5.η πολυπλοκότητα εκείνου που συμβαίνει 6.η διεπιστημονικότητα και ο αναστοχασμός στην εκπαίδευση

Τα πειραματικά δεδομένα: κατάταξη, διάγνωση, παρέμβαση πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα Τα μαθηματικά, η ιστορικότητα της γνώσης και της μάθησης στις εκφράσεις, στις κρυφές και φανερές συμβάσεις στους στόχους, στις προσδοκίες μας και στις προσδοκίες των άλλων από εμάς και …. από τα μαθηματικά οι διαδρομές της μάθησης … ο Μένων.. {εμπειρία, απορία, θεωρία}.. πώς γίνονται πορείες της διδασκαλίας ; ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

7 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ! πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα 1/n Βαθμολογία, ερμηνεία, παρέμβαση …διδακτικές αποφάσεις… ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ !

λάδι σε νερό ζεστό / κρύο Υποκειμενικές: δε γίνονται αντιληπτές απ’ όλους με τον ίδιο τρόπο. (συμβάσεις) Επιλογές  λήψη αποφάσεων Πχ -Θα το μηδενίσω επειδή είναι τελείως λάθος -Θα το περάσω γιατί αν και λάθος έχει μια σωστή λογική -Δεν μπορεί να απαντάει στο ένα σωστά και στο άλλο λάθος, άρα… «ύποπτος αντιγραφής» 8 Αντικειμενικές (υπό προϋποθέσεις …) ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα 1/n ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

9 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ οι taxi cab numbers πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα 1/n ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ οι taxi cab numbers G.H.Hardy : ο αριθμός κυκλοφορίας του taxi ήταν 1729 ένας μάλλον αδιάφορος αριθμός, ελπίζω να μη είναι κακός οιωνός S. Ramanuyan :Όχι, είναι πολύ ενδιαφέρων αριθμός, είναι ο μικρότερος αριθμός που μπορεί να γραφεί ως άθροισμα δύο κύβων με δύο διαφορετικούς τρόπους : 1729 = =

10 «σκεφτόμαστε πάντα μέσα σε μοντέλα» Paul Valery René Magritte "La Trahison des Images" ("The Treachery of Images") (1928-9) Είναι μια ένωση που υπαινίσσεται το θεμελιώδες μυστήριο του κόσμου. Η τέχνη για μένα δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά ένα μέσο που θυμίζει το μυστήριο. (περί της παράθεσης φαινομενικά άσχετων αντικειμένων)

Ο χάρτης δεν είναι ποτέ η πραγματικότητα πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα 2/n η πραγματικότητα, οι περιγραφές της, … οι πραγματικότητες ! ! Ο χάρτης δεν είναι ποτέ η πραγματικότητα Παράδειγμα: Ποιες διαφορές απεικονίζει ένας γεωγραφικός χάρτης; Bateson G. (1972).  απεικονίζουμε μόνο τα πολιτικά-γεωγραφικά όρια που κάνουν τη διαφορά  επιλέγουμε τις «πιο σημαντικές» των διαφορών, … (υψόμετρο, βλάστηση…) 11 …. Συνδ(θ)έσεις …. Μαθαίνουμε εμβαθύνοντας τη σκέψη μας αλλά και μέσα από τη σκέψη των άλλων Etienne Klein

πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ Οι δακτύλιοι Borroméo δεσμός Brunn (1892) ή Milnor (1954) στη θεωρία των κόμβων και στον Lacan {Εμπειρία, απορία, θεωρία} Αλληλο-πλοκή - τροφοδότηση και - νοηματοδότηση Αν βγει η απορία, οι {εμπειρία, θεωρία} μένουν ασύνδετες, ασύμβατες αδιάφορες …μερικής σημασίας

Οι αναγνώστες/ στριες Λονδρέζικης εφημερίδας έπρεπε να εκλέξουν τα 6 πιο όμορφα πρόσωπα από 100 πορτρέτα, αλλά νικητής/τρια ήταν εκείνος/η που οι προτιμήσεις του/της ήταν πιο κοντά στις μέσες προτιμήσεις του συνόλου των αναγνωστών και αναγνωστριών. Ο Keynes ήθελε να δείξει πως οι χρηματιστηριακοί επενδυτές, όπως οι αναγνώστες, δεν πρέπει να επιλέγουν εκείνο που βρίσκουν προσωπικά πιο ελκυστικό, αλλά να οδηγούνται από τις προβλέψεις για τη συμπεριφορά των άλλων John Maynard Keynes (1936, The General Theory of Employment, Interest and Money) πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα 3/n «σκεφτόμαστε πάντα μέσα σε μοντέλα» Paul Valery «Ο διαγωνισμός ομορφιάς του Κέϋνς»

Ο «διαγωνισμός ομορφιάς» στη θεωρία παιγνίων και ως παιχνίδι σε τάξη μαθηματικών 1η/3 Κάθε μαθητής να σημειώσει έναν αριθμό μεταξύ 0 και 100. Νικητής, όποιος έχει σημειώσει τον πλησιέστερο στο ήμισυ της μέσης τιμής όλων των σημειωμένων αριθμών (p-beauty contest game, Moulin, Herve (1986). Game Theory for the Social Sciences (2nd ed.). New York: NYU Press.) Παράδειγμα από Nicolas Eber, Université Robert Schuman – Strasbourg 3 ( )

Το παιχνίδι συνήθως επαναλαμβάνεται έως 4 φορές Ο διαγωνισμός ομορφιάς ως παιχνίδι σε τάξη μαθηματικών 2η/3

Ο διαγωνισμός ομορφιάς περίοδοςμ/τ Τάξης Α μ/τ Τάξη Β μ/τ Τάξη Γ μ/τ Τάξη Δ 1η1η 23,733,224,227,0 2η2η 10,0912,110,211,1 3η3η 5,33,82,43,8 4η4η 8,113,00,47,2 Μοναδικό σημείο ισορροπίας Nash Να επιλέξουν όλοι 0 Ο διαγωνισμός ομορφιάς ως παιχνίδι σε τάξη μαθηματικών 3η/3

Διεπιστημονικές συμβολές και όρια μεταξύ εκπαίδευσης-παιδείας: σύνορα και διαπερατότητες ή …. τα μέρη, το όλον και οι αμοιβαίοι μετασχηματισμοί τους •Η θεωρία μοντελοποιεί μαθησιακές ή διδακτικές καταστάσεις, που είναι πιο πολύπλοκες από κάθε μοντέλο. •Η επίγνωση της διελκυστίνδας ανάμεσα στο μοντέλο και στο φαινόμενο επιτρέπει την επιστημολογική – διεπιστημονική πρόσβαση σε πιο πολύπλοκα μοντέλα. •Η νοημοσύνη αυτών των καταστάσεων –δεν περιορίζεται στη νοημοσύνη των πρωταγωνιστών ή των μερών –ούτε στη νοημοσύνη των μεταξύ τους αλληλεξαρτήσεων ή του όλου •Αλλά στη σύνδεση των παραπάνω μεταξύ τους στο πλαίσιο ενός συστήματος και στην αλληλεπίδραση του συστήματος με το περιβάλλον του

Το πλαίσιο των ενδογενών σχέσεων του μαθητή (Μ) επηρεάζεται από το πλαίσιο των σχέσεων που αναπτύσσει η Εκπαιδευτική Μονάδα (ΕΜ). Το πεντάγωνο είναι αυτό-όμοιο: Κάθε μετασχηματισμός του εξωτερικού επηρεάζει το εσωτερικό και αντίστροφα Μ - αυτό, έτερο εκτίμηση Μ - γνώση Μ – οικογένεια Μ - κοινωνία Μ- Σχολείο ΕΜ – εκπ. σύστημα ΕΜ – εσωτ.,εξωτ. σχέσεις Ταυτότητα ΕΜ - επιστημονική γνώση ΕΜ-κοινωνία ΕΜ-οικογένεια

–ένα έργο, όσο απλό κι αν φαίνεται, έχει ενσωματωμένα τα άρρητα σχήματα, τα αντιληπτικά πεδία και την ιστορικότητα του υποκειμένου. –Ο εκπαιδευτικός μετασχηματισμός (educational transposition) δεν είναι μόνο εννοιο-εκφραστικός αλλά και μετασχηματισμός συνθηκών (λειτουργιών και σχέσεων) Από τη Μαθηματική εκπαίδευση στη Μαθηματική παιδεία. Κοινωνικά και παιδαγωγικά ζητήματα πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα

Διεπιστημονικές συμβολές και όρια μεταξύ εκπαίδευσης-παιδείας: το αναγκαίο, το αδύνατον και η σημασία της διδασκαλίας : •0,3 x 0,5 = 0,15 αλλά 0,3 x 0,2 = 0,6 •Πχ 1. ένας καλός οδηγός, ένα καλό αυτοκίνητο, ένα γλιστερό περιβάλλον (…) •Πχ 2. οι οδηγίες του υδραυλικού του εργοστασίου (Vergnaud)

Η παιδεία της εκπαίδευσης Μεταβλητότητα (συνέχειες, ασυνέχειες) των εσωτερικών λειτουργιών και των εξωτερικών σχέσεων, περιεχομένων, εκφράσεων, σημασιών, ιεραρχήσεων, … •ανατροπή του επιστημολογικού τοπίου (έννοιες, διαδρομές, πεδίο προβλημάτων, συμβάσεις) •των αξιών και των ταυτοτήτων, των μαθησιακών προφιλ (πολιτισμικές, οργανωσιακές, εκπαιδευτικές συνθήκες) •η πολυπλοκότητα και η σημασία της περιγραφής της (διαφορές που κάνουν τη διαφορά, νοηματοδοτήσεις διδακτικές αποφάσεις,) τα πάντα ρει πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα τα πάντα ρει

Η εκπαίδευση έχει σήμερα να διαχειριστεί μια νέα σύνθεση •ένα νέο επιστημολογικό τοπίο με περισσότερες συνδέσεις και λιγότερους διαχωρισμούς μεταξύ των επιστημών, •μια διαφορετική επικοινωνιακή ποιότητα και ποσότητα • με έντονα τεχνολογικά και ψηφιακά χαρακτηριστικά •μια ποικιλία μαθητικών πληθυσμών και γνωστικών προφίλ με έντονο πολιτισμικό και ψυχολογικό χρώμα •ένα αλληλοεπηρεαζόμενο τοπικό, ευρωπαϊκό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον αναφοράς και ταυτότητας του σύγχρονου πολίτη. Από τη Μαθηματική εκπαίδευση στη Μαθηματική παιδεία. Κοινωνικά και παιδαγωγικά ζητήματα πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα

Αυτό όμως απαιτεί: από το σχολείο να κοιτάξει έξω από τα τείχη του από τον κάθε εκπαιδευτικό να κοιτάξει έξω από την ασφάλεια του γνωστικού του πεδίου, και να έχει συνεχώς υπόψη του ότι ο μαθητής δεν έρχεται στο σχολείο «μαθηματικά και εκπαιδευτικά παρθένος» (tabula rasa), αλλά με δεδομένες, βιωμένες αντιλήψεις… «παιδί» ούτε ο ίδιος ο εκπαιδευτικός «εκπαιδευτικά και μαθηματικά παρθένος», αλλά με στερεότυπα, βιώματα και αντιλήψεις για …. «διαφορές που …κάνουν τη διαφορά» Πανεπιστήμιο Κύπρου – Σεμινάριο στη ΔτΜ – Διάλεξη 1 η Νέες Διαστάσεις 3/3 Από τη Μαθηματική εκπαίδευση στη Μαθηματική παιδεία. Κοινωνικά και παιδαγωγικά ζητήματα πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα: …. τα μέρη, το όλον, τα μέσα, τα έξω ….

24 the school unit must observe herself as it builds, both inside and outside, “wonderland” bridges with social networks René Magritte Not to be Reproduced (La reproduction interdite, 1937) πολύπλοκες σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα: …. τα μέρη, το όλον, τα μέσα, τα έξω …. Η σχολική μονάδα να κοιτάει τον εαυτό της να διακρίνει τις διαφορές να αναστοχάζεται και να μετασχηματίζεται μαζί τους

ΕΠΕΔΙΜ/ Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ/ Φεβρουάριος 2014 «Από τη Μαθηματική εκπαίδευση στη Μαθηματική παιδεία. Κοινωνικά και παιδαγωγικά ζητήματα» οπότε … πώς, πότε και για ποιούς είναι όπως 2,9 + 4,2 = 3,4 + 3,7 ? Σας ευχαριστώ ! = Καθηγητής Φραγκίσκος Καλαβάσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου