Εαρινο εξαμηνο η παραδοση (

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Οδυσσέας Ελύτης 1o Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης τμήμα Δ2
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ΄ Τάξη
Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ
Εικόνες της Ελλάδας μέσα από την ποίηση!!!
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
 Με μια πρώτη ματιά, ο πίνακας αυτός δεν τράβα το βλέμμα του παρατηρητή. Ωστόσο, παρατηρώντας τον πιο προσεκτικά διακρίνουμε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση ( )
Βακχυλίδης ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ (20/5/2014)
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
25 ΜΑΡΤΙΟΥ Η 25η Μαρτίου είναι μέρα αργίας
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Οδυσσεας Ελυτης.
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Οδυσσέας Eλύτης Η βιογραφία του Ν. Μεταξένια.
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Η ΖΩΉ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΎΣ Ονόματα : Νάσος Κουγιουμτζόγλου, Μαρία Κεραμίδη, Αναστασία Κουνίου, Άλκης Κουλουμαργιέτος, Σοφία Μαντζουράνη.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Μα πού είναι οι υπόλοιποι;
ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΒΕΛΑΚΙ.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Βίας ο Πριηνεύς Πυθαγόρειο Θεώρημα
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Τα γράμματα. ΠΟΙΗΣΗ Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Οδυσσέας Ελύτης Πρώτο Πειραματικό Δημοτικό σχολέιο Θεσσ/νικης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Η Ελλάδα μέσα από την ποίηση
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
Πατριωτισμός - Εθνικισμός Στην ποίηση και τη λογοτεχνία
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Τώρα, τώρα Στίχοι:  Πάνος Φαλάρας Μουσική:  Lluis Llach Όπως και να ’ναι ο κόσμος, όσα κι αν έχει στραβά, έστω κι αν μείνω πια μόνος, πάντα θα φεύγω.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΔΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΣΚΟΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΦΕΡΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗ ΒΕΡΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 21/12/15 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Σιμωνίδης ὁ Κεῖος 556/2-468/4. Ιουλίδα, Κέα Ο κούρος (περ. 530) και το λιοντάρι της Κέας (περ. 540)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Γεια σου χαίρομαι που σε γνωρίζω το όνομα μου είναι υπολογιστούλης και έχω να πω ότι είσαι πάρα πολύ όμορφη. Γεια σου είμαι η υπολογιστούλα και είμαι.
Λευτέρης Δάλπης 1ο Πειραματικό σχολείο
Ο Ήλιος στην Τέχνη.
Ε.Ο.Κ.Α ΕΘΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΥΠΡΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Οδυσσεας Ελυτης.
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
…απ΄τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Οι Εθνοσυνελεύσεις και η πολιτική οργάνωση του Αγώνα
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εαρινο εξαμηνο 2014-14 1η παραδοση (4.3.20140 Βακχυλίδης Εαρινο εξαμηνο 2014-14 1η παραδοση (4.3.20140

Πληροφορίες για τη ζωή του Γεννήθηκε στην νήσο Κέα (στη γνωστή μας Τζια) στην πόλη Ιουλίδα (Ιουλίς) γύρω στο 520 (+/) (Στράβων Χ.5.6, Σούδα s.v.) Το όνομα του πατέρα του παραδίδεται σε τρείς διαφορετικές εκδοχές (Μήδων, Μίλων, Μείδυλος (Etym. Mag. s.v.). Ο παππούς του λεγόταν Βακχυλίδης και ήταν μάλλον αθλητής. Η μητέρα του ήταν αδελφή του πολύ μεγάλου ποιητή Σιμωνίδη ο οποίος καταγόταν επίσης από την Ιουλίδα (556-468 π.Χ.). Εξορία στην Πελοπόννησο Πεθαίνει γύρω στο 450 +/-

Η νήσος Κέως (σήμερα Κέα η Τζια)

Η Κέως σήμερα

Η Ιουλίς σήμερα

Η ανακάλυψη ενός χαμένου ποιητή 1897 Frederic G. Kenyon, The Poems of Bacchylides from a Papyrus in the British Musem, printed by order of the Trustees of the British Musem, sold at the Museum

Το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο

Ποίηση = τραγούδι, άσμα Song culture = πολιτισμός του άσματος (John Herington)

Ρυθμός Εθνικός Ύμνος (Διονύσιος Σολωμός, 1823 Σε γνωρίζω από την κόψη/ του σπαθιού την τρομερή,/ σε γνωρίζω από την όψη/ που με βία μετράει τη γη./ Απ' τα κόκαλα βγαλμένη/ των Ελλήνων τα ιερά,/ και σαν πρώτα ανδρειωμένη,/ χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Μελοποίηση εθνικού ύμνου (Ν. Μάντζαρος 1828 http://www.youtube.com/watch?v=j_u5NfDR7AA

Οδυσσέας Ελύτης, Άξιον εστί Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ και μυρσίνη εσύ δοξαστική  μη παρακαλώ σας μη (x3) λησμονάτε τη χώρα μου Αετόμορφα τα έχει τα ψηλά βουνά στα ηφαίστεια κλήματα σειρά  και τα σπίτια πιο λευκά (x3) στου γλαυκού το γειτόνεμα Τα πικρά μου χέρια με τον Κεραυνό τα γυρίζω πίσω απ' τον καιρό  τους παλιούς μου φίλους καλώ (x3) με φοβέρες και μ' αίματα Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ και μυρσίνη εσύ δοξαστική  μη παρακαλώ σας μη (x3) λησμονάτε τη χώρα μου

Μελοποίηση Μίκη Θεοδωράκη http://www.youtube.com/watch?v=niqrjP1VDeY&feature=kp

Ο αλεξανδρινός κανόνας Φιλόδημος (Anthologia Graeca 9, 571)  Ἔκλαγεν ἐκ Θηβῶν μέγα Πίνδαρος· ἔπνεε τερπνὰ ἡδυμελεῖ φθόγγῳ μοῦσα Σιμωνίδεω· λάμπει Στησίχορός τε καὶ Ἴβυκος· ἦν γλυκὺς Ἀλκμάν·  λαρὰ δ’ ἀπὸ στομάτων φθέγξατο Βακχυλίδης· Πειθὼ Ἀνακρείοντι συνέσπετο· ποικίλα δ’ αὐδᾷ (5)  Ἀλκαῖος, κύκνος Λέσβιος, Αἰολίδι. ἀνδρῶν δ’ οὐκ ἐνάτη Σαπφὼ πέλεν, ἀλλ’ ἐρατειναῖς  ἐν Μούσαις δεκάτη Μοῦσα καταγράφεται.

Ο αλεξανδρινός κανόνας -ΙΙ (Anthologia Greaeca, 9, 184.) ΑΔΕΣΠΟΤΟΝ    Πίνδαρε, Μουσάων ἱερὸν στόμα, καὶ λάλε Σειρὴν  (1)  Βακχυλίδη Σαπφοῦς τ’ Αἰολίδες χάριτες γράμμα τ’ Ἀνακρείοντος, Ὁμηρικὸν ὅς τ’ ἀπὸ ῥεῦμα  ἔσπασας οἰκείοις, Στησίχορ’, ἐν καμάτοις, ἥ τε Σιμωνίδεω γλυκερὴ σελὶς ἡδύ τε Πειθοῦς  (5)   Ἴβυκε καὶ παίδων ἄνθος ἀμησάμενε καὶ ξίφος Ἀλκαίοιο, τὸ πολλάκις αἷμα τυράννων   ἔσπεισεν πάτρης θέσμια ῥυόμενον, θηλυμελεῖς τ’ Ἀλκμᾶνος ἀηδόνες, ἵλατε, πάσης ἀρχὴν οἳ λυρικῆς καὶ πέρας ἐστάσατε.  (10)

Ψευδο-Λογγίνος, 1oς (;) αιώνας μ.Χ Περί ύψους (33. 5) Λοιπόν; Στις μελικές συνθέσεις θα προτιμούσες να είσαι ο Βακχυλίδης παρά ο Πίνδαρος; Ή στην τραγωδία ο Ίων ο Χίος παρά, μα τον Δία, ο Σοφοκλής; τί δέ; ἐν μέλεσι μᾶλλον ἂν εἶναι Βακχυλίδης ἕλοιο ἢ Πίνδαρος, καὶ ἐν τραγῳδίᾳ Ἴων ὁ Χῖος ἢ νὴ Δία Σοφοκλῆς;

Ιουλιανός (331/2-363 μ.Χ.) Αμμιανός Μαρκελλίνος (25. 4) recolebat [sc. Iulianus] saepe dictum lyrici Bacchylidis, quem legebat iucunde id adserentem quod ut egregius pictor vultum speciosum effingit, ita pudicitia celsius consurgentem vitam exornat. [Ο Ιουλιανός] συχνά επαναλάμβανε τη ρήση του λυρικού ποιητή Βακχυλίδη, τον οποίον διάβαζε με ευχαρίστηση, ο οποίος [δηλ. ο Β.] λέει ότι όπως ένας καλός ζωγράφος δίνει ομορφιά στο πρόσωπο, με τον ίδιο τρόπο η αγνότητα κοσμεί τον βίο που έχει υψηλούς στόχους.

Οι ποιητές του Αλεξανδρινού κανόνα Μελική ποίηση (μέλος, ὠιδή) Αλκμάν (7ος αι.) χορικές συνθέσεις Σαπφώ (7ος/6ος) χορικές και μονωδικές συνθέσεις Αλκαίος (7ος/6ος) μονωδικές συνθέσεις (συμπόσιο) Ανακρέων (6ος αι.) μονωδικές συνθέσεις (συμπόσιο) Ίβυκος (6ος αι.) μονωδικές και χορικές συνθέσεις Στησίχορος (6ος αι.), χορικές συνθέσεις (ίσως και μονωδικές) Σιμωνίδης (6ος/5ος) θείος του Βακχυλίδη, ο ποιητής με τη μεγαλύτερη γκάμα Πίνδαρος (5ος αι.) κυρίως χορικές συνθέσεις

Μέλος –τρόπος εκτέλεσης Μονωδία = σόλο εκτέλεση Χορεία = εκτέλεση από ομάδες ανδρών, γυναικών ή μικτές ομάδες που τραγουδούν και χορεύουν ταυτοχρόνως. Χορωδία παίδων http://www.youtube.com/watch?v=VYBvOTNAH5M

Σόλο εκτέλεση χορικής σύνθεσης Ένα σύγχρονο παράδειγμα (Ελευθερία Αρβανιτάκη, http://www.youtube.com/watch?v=sk4qxfrBE6w

Χαρακτηριστικά της μελικής ποίησης Τοπικός ή πανελλήνιος χαρακτήρας Θρησκευτικό πλαίσιο Σύνθεση με αφορμή μια συγκεκριμένη περίσταση (occasional poetry)