ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης
Τι είναι τα πολυμέσα και τα υπερμέσα •Εφαρμογές που συνδυάζουν πολλαπλά μέσα αναπαράστασης και εκφοράς της πληροφορίας σε μια ενιαία παραγωγή-εφαρμογή. •Τα πολυμέσα ακολουθούν γραμμικό τρόπο αναπαράστασης της πληροφορίας (προκαθορισμένη διαδρομή χωρίς κανένα έλεγχο από το χρήστη) •Τα υπερμέσα ακολουθούν μη γραμμικό τρόπο αναπαράστασης της πληροφορίας (ο χρήστης καθορίζει τη σειρά πρόσβασης στο υλικό με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις) •Σήμερα οι δυο έννοιες τείνουν να συγχωνευτούν
Κατηγορίες πολυμέσων •Οπτικοί δίσκοι •Κιόσκια •Πολυμέσα πραγματικού χρόνου •Πολυμέσα προσπελάσιμα μέσω διαδικτύου 1. Ως προς τον τρόπο διάθεσης/διανομής της πληροφορίας 2. Ως προς τη χρήση των εφαρμογών •Ψυχαγωγία – Εκπαίδευση (εγκυκλοπαίδειες, λεξικά) •Πληροφόρηση (κατάλογοι προϊόντων, μουσεία, κλπ) •Επιχειρηματικοί σκοποί (επιμόρφωση στελεχών, προβολή προϊόντων
Εξοπλισμός υλικού πολυμέσων •Οθόνη •Κάρτα γραφικών •Επιταχυντή γραφικών •Κάρτα ήχου •Συσκευές σύλληψης εικόνας (σκάνερ, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή) •Συσκευές σύλληψης βίντεο (κάμερα) •Συσκευές σύλληψης ήχου •Περιφερειακά μέσα αποθήκευσης (σκληρός δίσκος, DVD, CD) •Ηχεία Περιλαμβάνει:
Συστατικά των πολυμέσων Α. Κείμενο - Υπερκείμενο Περιγραφή της έννοιας Τεμαχισμός του κειμένου και σύνδεση των επιμέρους τμημάτων με υπερσυνδέσμους. Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:
Συστατικά των πολυμέσων Β. Εικόνες - Γραφικά Ψηφιογραφικές (JPG, BMP,GIF, TIF) Διανυσματικές (AI, DXF, CDR, EPS, WNF) Κινούμενη εικόνα (animation) Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:
Συστατικά των πολυμέσων Γ. Βίντεο Γνωστοί τύποι (MPEG, AVI, MOV) Αλγόριθμοι συμπίεσης βίντεο (MPEG, MJPEG, DVI, DviX) Μετάδοση βίντεο μέσω διαδικτύου (streaming video) Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:
Συστατικά των πολυμέσων Δ. Ήχος Γνωστοί τύποι (WAV,MIDI) Πρότυπο συμπίεσης ήχου (MP3) Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:
Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών 1. Εργαλεία δημιουργίας παρουσιάσεων Λογισμικό Power Point, Impress
Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών 1.Εργαλεία Συγγραφής (Authoring Tools) Βασιζόμενα σε κάρτες Βασιζόμενα σε εικονίδια Βασιζόμενα στο χρόνο
Στάδια σχεδιασμού και παραγωγής πολυμεσικών εφαρμογών Ανάλυση Σχεδίαση Ανάπτυξη Έλεγχος Διανομή
Το στάδιο της ανάλυσης Συγκρότηση ομάδας εργασίας Προσδιορισμός της βασικής ιδέας της εφαρμογής Συγκέντρωση των απαραίτητων πληροφοριών Έλεγχος των αρχείων που απαιτούνται Προσδιορισμός των χρηστών στους οποίους απευθύνεται Κατανομή των εργασιών Καθορισμός των σταδίων ολοκλήρωσης του έργου Κοστολόγηση και Υλοποίηση του έργου
Το στάδιο της σχεδίασης Σύνθεση των επιμέρους τμημάτων του υλικού Σχεδίαση του χάρτη πλοήγησης Στήσιμο του διαγράμματος ροής της εφαρμογής Σχεδίαση του περιβάλλοντος διεπαφής με απλότητα και ευχρηστία
Το στάδιο της ανάπτυξης Σύνθεση των επιμέρους τμημάτων του υλικού Συγκέντρωση του υλικού της εφαρμογής Ψηφιοποίηση του υλικού της εφαρμογής Ενσωμάτωση του υλικού στην εφαρμογή με κάποιο εργαλείο συγγραφής ή κάποιας γλώσσας προγραμματισμού. συγγραφής ή κάποιας γλώσσας προγραμματισμού.
Το στάδιο του ελέγχου Διόρθωση και επανασχεδίαση τμήματος ή τμημάτων της εφαρμογής φτάνοντας στο τελικό προϊόν.
Το στάδιο της διανομής Εγγραφή της εφαρμογής σε αποθηκευτικό μέσο Κράτηση αντιγράφων ασφαλείας Εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων Συγγραφή του εγχειριδίου του χρήστη Συσκευασία του προϊόντος
Η σημασία των πολυμέσων στην εκπαίδευση Συμβάλλουν στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου (μαθητής) Υποστηρίζουν τον εκπ/κό προκειμένου να καταστήσει πιο σαφές, λεπτομερές και πλήρες το διδακτικό αντικείμενο
Η σημασία των πολυμέσων στην εκπαίδευση Παραδείγματα πολυμεσικών εφαρμογών είναι οι: Παραδείγματα πολυμεσικών εφαρμογών είναι οι: εγκυκλοπαίδειες(ENCARTA, GROLIER, WIKIPEDIA Λεξικά που βασίζονται σε πολυμέσα(OXFORD, LONGMAN)
Δικτυογραφία