Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος ΣΕΒΕ
Ψηφιακή υποστήριξη της Εξωστρέφειας – Ενίσχυση των επιχειρήσεων μέσω του Ε.Π. Ψηφιακή Σύγκλιση Στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση των επιχειρήσεων για: Τις δυνατότητες που παρέχουν οι ΤΠΕ Τα σύγχρονα εργαλεία προώθησης της εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Αξιοποίηση των δράσεων ψηφιακής στρατηγικής που στηρίζουν την εξωστρέφεια και την καινοτομία Θεσσαλονίκη, 21/12/09
Χρήση ΤΠΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα Θεσσαλονίκη, 21/12/09
Χρήση ΤΠΕ από τις ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα Κύριοι τρόποι χρήσης ΤΠΕ: Ενημέρωση λογιστηρίου (63%) Ενημέρωση αποθήκης (51%) Ενημέρωση διαχείρισης διανομής (34%) Ενημέρωση διαχείρισης παραγωγής (32%) Αντιλαμβανόμενα οφέλη από χρήση ΤΠΕ: Συμβολή στην αναδιοργάνωση και απλοποίηση εργασίας Συμβολή στην αποδέσμευση πόρων Ανάπτυξη νέων προϊόντων Υψηλότερη κερδοφορία
Πρόσβαση και χρήση των ΤΠΕ από ελληνικές και ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις (2008) Θεσσαλονίκη, 21/12/09
Ανάγκη για ενίσχυση ελληνικών εξαγωγών Τρέχουσα κατάσταση Θεσσαλονίκη, 21/12/09 Ετήσια αύξηση 2008: 1,1% Ιαν-Σεπτέμβριος 2009: -17,9% Εξαγωγική επίδοση: 7,2% (προτελευταία θέση στην ΕΕ-27) Εξωστρέφεια: 29% (τελευταία θέση στην ΕΕ-15) Διεθνοποίηση ΜΜΕ: Νομός Θεσ/νικης: 6,3% Νομός Αττικής: 2,7%
ΤΠΕ και ελληνική εξωστρέφεια Θεσσαλονίκη, 21/12/09 Ι. Ηλεκτρονικό Εμπόριο – άνοιγμα νέων αγορών με χρήση ΤΠΕ Σύνδεση τεχνολογιών internet με ΤΠΕ do more with less Ανταγωνιστικά οφέλη Ηλεκτρονικού Εμπορίου: • Μείωση λειτουργικού κόστους • Άνοιγμα νέων αγορών – Γεωγραφική διεύρυνση • Αύξηση εξαγωγικής δραστηριότητας • Ποιοτικά χαρ/κα καταναλωτών
Θεσσαλονίκη, 21/12/09 ΤΠΕ και ελληνική εξωστρέφεια Ι. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Βέλτιστη Πρακτική – Augenoptik Bennewitz Υιοθέτηση πρακτικών B2C Αντικείμενο: κατασκευή φακών/ γυαλιών οράσεως Στόχοι: • Γεωγραφική διεύρυνση σε νέες αγορές • Σύνδεση B2C με εσωτερικές επιχειρηματικές διαδικασίες Χρήση ΤΠΕ: • Δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος • Υιοθέτηση γεωγραφικά διευρυμένης προσέγγισης αγοράς • Υιοθέτηση συστήματος εντοπισμού παραγγελιών • Διασύνδεση εσωτερικών διαδικασιών με εξωτερικές διαδικασίες παραγγελιοδοσίας • Αποτελεσματική διαχείριση έργου μέσω internet
Θεσσαλονίκη, 21/12/09 ΤΠΕ και ελληνική εξωστρέφεια Ι. Ηλεκτρονικό Εμπόριο Βέλτιστη Πρακτική – Augenoptik Bennewitz Αποτελέσματα χρήσης ΤΠΕ: • Αύξηση καταναλωτικής κίνησης στο ηλεκτρονικό κατάστημα κατά 60% • Γεωγραφική διεύρυνση πελατειακής βάσης: Γερμανική τοπική αγορά, Αυστρία, Ελβετία, Σκανδιναβία • Παράλληλη πώληση λογισμικού που ανέπτυξε η εταιρία • Μείωση λειτουργικού κόστους • Αύξηση αποδοτικότητας • Υψηλή ταχύτητα διεκπεραίωσης εσωτερικών διαδικασιών • Υψηλή ταχύτητα παράδοσης προϊόντων • Βελτιστοποίηση ενδο-επιχειρηματικών διαδικασιών logistics • Βελτίωση σχέσεων με τους πελάτες
Θεσσαλονίκη, 21/12/09 ΤΠΕ και ελληνική εξωστρέφεια ΙΙ. Χρήση ΤΠΕ για την αύξηση αποδοτικότητας και ανταγωνιστικότητας επιχείρησης Μείωση λειτουργικού κόστους και χρόνου Αυτοματοποίηση εσωτερικών διαδικασιών Αύξηση ανταγωνιστικότητας προϊόντων Αύξηση εξαγωγικής δραστηριότητας
Θεσσαλονίκη, 21/12/09 ΤΠΕ και ελληνική εξωστρέφεια Συμπερασματικά: • Η ανάγκη για ενίσχυση της ελληνικής εξαγωγικής δραστηριότητας είναι επιτακτική • Μπορούμε να ενισχύσουμε την διεθνοποίηση των ελληνικών ΜΜΕ διοργανώνοντας στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας • Η χρήση ΤΠΕ είναι παράγοντας – κλειδί για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών • Η δράση του ΣΕΒΕ με τίτλο «Ανάπτυξη Ψηφιακών Εφαρμογών Εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και των ελληνικών επιχειρήσεων ΤΠΕ είναι το πρώτο σημαντικό βήμα
Θεσσαλονίκη, 21/12/09 Ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) Τηλ.: Fax.: