RAXEN: Παρατηρητήριο για τον Ρατσισμό και την Ξενοφοβία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Συντονιστής Φορέας Intercollege Φορείς Υλοποίησης ΟΕΒ - Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων ΠΕΟ- Παγκύπρια Εργατική Ομοσπονδία ΚΙΣΑ – Κίνηση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
1 ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΡΟΒΟΛΙΔΗ Ξενοδοχείο Χίλτον Λευκωσία, 19 Ιανουαρίου ΑΚΙΝΗΤΑ – ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ, ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
May , Latvia Πέρα από τις Ελάχιστες Συνθήκες Υποδοχής: Η συνεισφορά της Κ.Π. ΕQUAL στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης για τους αιτούντες άσυλο.
Τηλέφωνο :.  σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητή τον κ. Τρ. Πατρασκίδη. Βαθμός πτυχίου:
Σύλλογος Ελλήνων Εργοθεραπευτών
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τσιλτσίδης Γιώργος Καθηγητής ΠΕ 19 Πληροφορικής Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
SPORT.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΥ2- ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ο ΕΠΑΛ.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Α ΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Φ ΟΡΗΤΩΝ Η ΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Σ ΤΗΛΩΝ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΗΣ Συλλογικό Σύστημα όπου συμμετέχουν όλοι οι εισαγωγείς μπαταριών Συλλογικό Σύστημα όπου συμμετέχουν.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Ο : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων (κεφάλαια ) Φωτογραφία από
Εξάπλωση ιού του Δυτικού Νείλου στις ΗΠΑ ( )
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Παρόν και μέλλον.
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) «ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ» ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΘΗΝΑ, 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2007.
7 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Οικονομικοί Μετανάστες 1 7 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ( Ανεκτικότητα, Συμβολή στην οικονομία,
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ 15/10/2009 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΦΙΛΙΑΣ
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ενσωμάτωση της διάστασης της μη διάκρισης και διαχείρισης της διαφορετικότητας: Από τη θεωρία στην πράξη Άριστος Τσιάρτας Επικεφαλής της Αρχής κατά των.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΡΙΘΜΟΙ Οδηγός Δασκάλου – Εκπαιδευτικό Υλικό Για τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρώπη (IOM & UNHCR) Σεπτέμβριος 2009 Αντιπροσωπεία στην.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Παρόν και μέλλον.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Ρατσισμός στα σχολεία Γιάννης Κοτσιρίλος Πηγές κειμένου: wikipedia
H εικονιστική κουλτούρα έχει αυξημένη παρουσία και σημασία για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

RAXEN: Παρατηρητήριο για τον Ρατσισμό και την Ξενοφοβία Η ιστορία και η κουλτούρα των Ρόμα και οι διακρίσεις σε βάρος τους: Η κατανόηση του πολιτιστικής διαφορετικότητας και η καταπολέμηση των διακρίσεων στην εκπαίδευση Νίκος Τριμικλινιώτης RAXEN: Παρατηρητήριο για τον Ρατσισμό και την Ξενοφοβία

Έργα και Εκθέσεις Ετήσια Έκθεση 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 & Ετήσια Συγκριτική Έκθεση από το 2003 Rapid Response & Συλλογή Στατιστικών Στοιχείων Raxen Data-base Ειδική Μελέτη: Η Δημοτική Εκπαίδευση των ΡΟΜΑ στην Κύπρο (2004)

Σχετικά στοιχεία & θέματα Κύρια θέματα: Απασχόληση Εκπαίδευση Νομοθεσία Στέγαση Ρατσιστική βία και έγκλημα

Το Γενικότερο Πλαίσιο Ι Απασχόληση: Με τον αυξανόμενο αριθμό στην αγορά εργασίας μεταναστών, Τουρκοκυπρίων και αιτούντων πολιτικού άσυλου έχει οξυνθεί το πρόβλημα των διακρίσεων. Νομοθεσία: Νόμοι 78/2000 και 43/2000. Διορισμός της Επιτρόπου Διοικήσεως ως εξειδικευμένης Αρχής κατά του ρατσισμού. Εκπαίδευση: Τα παιδιά μεταναστών όπως επίσης οι ΡΟΜΑ μαθητές είναι πολλές φορές θύματα ρατσισμού και κοινωνικού αποκλεισμού.

Το Γενικότερο Πλαίσιο ΙΙ Στέγαση: προβλήματα σε επίπεδο ανεύρεσης στέγης, γκετοποίηση περιοχών όπου διαμένουν μετανάστες, άσχημες συνθήκες διαβίωσης, και μη ανεκτικότητας ‘των ξένων’ από τον ντόπιο πληθυσμό Ρατσιστική Βία και Έγκλημα: Έλλειψης στοιχείων και έρευνας. Ο φόνος Τ/Κ στην Λεμεσό (2004). Επιθέσεις στην Αγγλική σχολή (2006). Βανδαλισμοί, αγκυλωτοί σταυροί & επιθέσεις σε Τ/Κ φιλάθλους. Επίθεση ενάντια σε 14χρονη μαθήτρια από συμμαθητές της (2009)

Παρούσες Σχετικές Εργασίες Η κατάσταση σχετικά με το ρατσισμό στα σπορ σπορ (ποδόσφαιρο, καλαθόσφαιρα, κλασσικός αθλητισμός) [16.3.09] Η κατάσταση σχετικά με τις συνθήκες στέγασης των Ρόμα στην Κύπρο [30.3.09]

Συλλογή Στατιστικών Στοιχείων Από τον Ιούλη μέχρι το Σεπτέμβρη 2004 το ΙΝΕΚ έχει συλλέξει μετά από επαφές με υπουργεία, κρατικούς φορείς, και άλλους οργανισμούς στατιστικά στοιχεία που αφορούν τα ακόλουθα: Εκπαίδευση Απασχόληση Στέγαση Νομοθεσία Ρατσιστικό Έγκλημα και Βία

Άλλες Δραστηριότητες Παράπονα στην Αρχή κατά του Ρατσισμού & Διακρίσεων/Αρχή Ισότητας Συμμετοχή με άλλους οργανισμούς στην προετοιμασία Εκστρατείας κατά του ρατσισμού Ερευνητικά προγράμματα σε σχέση με τον ρατσισμό και τις προκαταλήψεις

Ειδική Μελέτη: Η Δημοτική Εκπαίδευση των ΡΟΜΑ στην Κύπρο Το Εθνικό Παρατηρητήριο έχει παραδώσει στο (τότε)EUMC την ειδική μελέτη για τη Δημοτική Εκπαίδευση των ΡΟΜΑ στην Κύπρο (2004). Αναθεωρημένη έκδοση (μέχρι το 2007) υπό έκδοση σε βιβλίο Διευρυμένη μορφή θα μπει στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου

Ποιοι είναι οι Κύπριοι ΡΟΜΑ; Το 1999-2000 είχαν έρθει οι πρώτοι Ρόμα στο νότο από το 1974. Ποια ήταν η αντίδραση; Τίτλοι εφημερίδων… Δημόσιος λόγος & συζητήσεις, «μεγέθυνση» των ειδήσεων από τα ΜΜΕ: παιγνίδι των αριθμών & ηθικοί πανικοί Stuart Hall: ‘muggings’ replayed…

Ποιοι είναι οι Κύπριοι ΡΟΜΑ; II Το 1999-2000 είχαν έρθει οι πρώτοι Ρόμα στο νότο από το 1974. Ποια ήταν η αντίδραση; Τίτλοι εφημερίδων… Δημόσιος λόγος & συζητήσεις, «μεγέθυνση» των ειδήσεων από τα ΜΜΕ: παιγνίδι των αριθμών & ηθικοί πανικοί Stuart Hall: ‘muggings’ replayed…

Ποιοι είναι οι Κύπριοι ΡΟΜΑ; IIΙ «Αυτοί εν είναι Τουρκοκύπριοι, είναι Ρόμα. Και περιστασιακά κάμνουν πράγματα που αναφέρεται αργότερα στα κανάλια ότι γίνονται από Τουρκοκύπριους και τότε Τουρκοκύπριοι βρίσκονται σε δύσκολή θέση. Μερικές φορές άνθρωποι ακούνε τις ιστορίες [ οι κακά που γίνονται ] και λένε αμέσως ότι εν Τουρκοκύπριοι [ είναι να κατηγορήσουν ]. Πρέπει πρώτα να ερευνήσουν πριν βκάλουν συμπεράσματα. Οι τοποθετήσεις τους είναι διαφορετικές από μας.» [Τ/Κ, 2005].  

Ποιοι είναι οι Κύπριοι ΡΟΜΑ; II Roma or Kurbet Αριθμοί ποικίλλουν: 500-1,000, the majority nomadised 700 /ανάμεσα τους και Τ/Κ πέρασαν στο νότο [CIA 2001 (Hadjicostis, 2002) Υπολ. 2000- 2500. 2004: εμφάνιση & εξαφάνιση των Ρόμα

Πόσο λίγα ξέρουμε για τους συμπατριώτες μας ΡΟΜΑ; Ανάγκη για άμεση εμπειρία, επαφή και γνώση για τους Ρόμα Εκπαίδευση, γλώσσα, επαφή Ανάγκη για έρευνα  

Δευτερεύουσες πηγές Ι Κώστας Κύρρης (1969) «ΟΙ Ατσίγκανοι εν Κύπρω» Μόρφωσις, Σεπτ.-Οκτ.-Νοέμβριος 1969. Κώστας Κύρρης (1978) «Οι Μάντηδες της Λάρνακας», Ρουσουνίδης, A. (επιμ.) Πρακτικά του πρώτου Συμποσίου Λαογραφίας, Λεμεσός 20-25 Μαΐου 1978, Λευκωσία. Kenrick, D. and Taylor, G. (1986) “Gypsies in Cyprus”, Roma, January (1986), 24: 36-38, http://www.domresearchcenter.com/reprints/body4.html

Δευτερεύουσες πηγές ΙΙ Williams, A. (2000) “The Gypsies of Cyprus, a DRC update”, KURI, Vol 1 No 2 Spring/Summer 2000, http://www.domresearchcenter.com/Kuri Spyrou, S. (2004) Educational Needs of Turkish-speaking Children in Limassol, UNOPS, February-March 2004. Κεσκενίδου Α. και Τσακίρη, M. (2003) Η ετερότητα του πολιτισμικού κεφαλαίου των αθιγγάνων ως πλαίσιο ερμηνείας της συμμετοχής στην εκπαίδευση , Master διατριβή, Παν. Κύπρου

Δευτερεύουσες πηγές ΙΙΙ Αγαθοκλέους, Γ. (2004) Πολιτισμικές ετερότητες των Τσιγγάνων μαθητών , Διπλωματική Παν. Κύπρου. Εφημερίδες “Gipsies in Limassol ‘explosive’ situation”, in: The Cyprus Weekly, (14-20.6.2002).

Καταγωγή, γλώσσα και όνομα Γενικές Συνθήκες διαβίωσης Θέματα προς συζήτηση Ι Καταγωγή, γλώσσα και όνομα Γενικές Συνθήκες διαβίωσης Κοινωνική θέση και εκπαίδευση Εγγραφή, σχολική συμμετοχή, επίδοση, drop outs Διαχωρισμός/γκετοποίηση Η κατάσταση στο βορρά

Θέματα προς συζήτηση ΙΙ Διαπολιτισμική εκπαίδευση ή γλωσσική στήριξη; Διακρίσεις, ένταξη αναγνώριση των μειονοτικών και γλωσσικών δικαιωμάτων: Kurbetcha Αποπεριθωριοποίηση Καταπολέμηση διακρίσεων Κοινωνική ένταξη και εκπαίδευση