Η ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ E-CONS
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
“Υιοθέτηση Καλών Πρακτικών στα πλαίσια υλοποίησης Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων” Αμιγής Επιχείρησης Τ.Ε.Δ.Κ. Ν. Ξάνθης ”Ενέργεια – Περιβάλλον – Ανάπτυξη”
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
XBRL Νέο Πληροφοριακό πρότυπο για τις επιχειρήσεις Παρουσίαση: Στεργιάκη Ελισάβετ XBRL Νέο Πληροφοριακό πρότυπο για τις επιχειρήσεις Παρουσίαση: Στεργιάκη.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Οι χώρες της Ε.Ε..
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ομάδα Εργασίας για τους Σπάνιους Καρκίνους
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
ΕΡΓΑΣΊΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΈΝΗ ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΉ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Best practices - Benchmarking
Project.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Γιώργος Παυλικάκης Δρ. Διαχείρισης Οικοσυστημάτων Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας  Ελλησπόντου 50, 171 24 Ν. Σμύρνη Τηλ./Fax. 210-9353941 E-mail: pavlikak@otenet.gr Θεσσαλονίκη 15-11-2004

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ (ΑτΚ) Είναι η διαδικασία με την οποία οι καταναλωτές: Αναπτύσσουν δεξιότητες για τη λήψη των αποφάσεων Αποκτούν γνώσεις Κατανοούν το ρόλο των πολιτών

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Οι μαθητές πρέπει: Να αποκτήσουν γνώση ώστε να ενεργούν ως ενημερωμένοι καταναλωτές Να κατανοήσουν τη λειτουργία της κοινωνίας και το ρόλο των καταναλωτών Να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να ενεργούν ενημερωμένα και υπεύθυνα Να αισθανθούν τη σημασία του ενημερωμένου καταναλωτή Να διδαχθούν να δρουν ως ενημερωμένοι, εκπαιδευμένοι και υπεύθυνοι καταναλωτές

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΑτΚ Κριτική ενημέρωση Δράση και συμμετοχή Κοινωνική ευθύνη Οικολογική ευθύνη Αλληλεγγύη

ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Ένας ενήμερος καταναλωτής εξετάζει ένα προϊόν κριτικά και αναλυτικά Οικονομική άποψη Περιβαλλοντική άποψη Νομική άποψη Υγεία και ασφάλεια

Η ΑτΚ ΣΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 1. Ως νέο αντικείμενο Πλεονεκτήματα: α) όλες οι συνιστώσες εξετάζονται μαζί β) τυγχάνει μεγαλύτερης προσοχής (;) από τα παιδιά αφού πρόκειται για ιδιαίτερο μάθημα Μειονεκτήματα: α) το αναλυτικό πρόγραμμα είναι ήδη βαρυφορτωμένο β) απαιτείται ειδικευμένο διδακτικό προσωπικό

Η ΑτΚ ΣΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 2. Ως μέρος ενός υπάρχοντος μαθήματος Πλεονέκτημα: Λύση στο βαρυφορτωμένο πρόγραμμα Μειονέκτημα: προβληματίζει αν εξετάζονται όλες οι παράμετροι εξίσου ?

Η ΑτΚ ΣΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 3. Ως μέρος πολλών μαθημάτων Έχει όλα τα προηγούμενα πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα: Τα παιδιά ίσως δυσκολεύονται να αντιληφθούν την πλήρη εικόνα των καταναλωτικών προβλημάτων. Απαιτείται να υπάρχει συντονιστής

ΜΑΘΗΜΑ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Γλώσσα και Λογοτεχνία Συλλογή και παρουσίαση πληροφοριών Έκφραση γνώμης / επιλογής Διαπραγμάτευση μίας λύσης Στάθμιση διαφόρων απόψεων Διαφήμιση Έκφραση παραπόνων Δικαιώματα καταναλωτή Αναφορά σε εμπειρίες αγορών Μαθηματικά Αγορές Έρευνες / δημοσκοπήσεις Αποφάσεις για τις βέλτιστες αγορές Διαχείριση προσωπικών οικονομικών Το ΕΥΡΩ  

Φυσική / Χημεία / Βιολογία Ενέργεια Ανακύκλωση Περιβάλλον Τρόφιμα Ετικέτες Υγεία και Διατροφή Ασφάλεια προϊόντων Χρήση φυσικών πόρων Γεωγραφία Εμπόριο Παγκόσμια αλληλεξάρτηση

Αγωγή του Πολίτη Ανάγκες και επιθυμίες Δικαιώματα και υποχρεώσεις καταναλωτή Φτώχεια και ευημερία Καταναλωτισμός Εκπροσώπηση καταναλωτών Ισχύς καταναλωτών Δημοκρατία Αρχές Οικονομίας Αγορές και πωλήσεις Τιμαριθμοποίηση Υποχρεώσεις των επιχειρήσεων έναντι των καταναλωτών Marketing Ηθική των επιχειρήσεων Νόμοθεσία καταναλωτή Διαφήμιση Εμπόριο Ανταγωνισμός

Σχέδιο και Τεχνολογία Σχεδιασμός καταναλωτικών αγαθών Ανακυκλώσιμα υλικά Οικιακή Οικονομία Δικαιώματα και υποχρεώσεις των καταναλωτών Τρόφιμα Ετικέτες Διατροφή Αγορά οικιακών αγαθών και υπηρεσιών Διαχείριση πόρων Οργανώσεις καταναλωτών

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ Η ΑτΚ πρέπει να θεωρείται και αμυντική και διεκδικητική εκπαίδευση.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ Η αμυντική άποψη διδάσκει τους μαθητές να αποφεύγουν τις παγίδες, να αναλύουν την συμπεριφορά τους και να ενεργούν αποτελεσματικά στις καθημερινές τους συναλλαγές.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ Η διεκδικητική άποψη τους επιτρέπει να βλέπουν τους εαυτούς τους σαν υπεύθυνους πολίτες-καταναλωτές και να αντιλαμβάνονται τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν ή που πρέπει να υπάρχουν στην αγορά.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΑτΚ Κύριο μέρος της ΑτΚ είναι η ανάπτυξη δραστηριοτήτων

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Μέθοδος Project Η δραστηριότητα γίνεται ομαδικά Οι μαθητές επιλέγουν να μελετήσουν ένα θέμα ή να διεξάγουν μία έρευνα Οι μαθητές εργάζονται εξαρτώμενοι περισσότερο ή λιγότερο από τον εκπαιδευτικό και αποκτούν εμπειρίες Οι εργασίες τύπου project έχουν το πλεονέκτημα της άμεσης πρακτικής εφαρμογής

Τρόπος εργασίας Το θέμα πρέπει να βρίσκεται στο χώρο των εμπειριών των παιδιών και να τα αφορά Πρέπει να ξεκαθαρίζεται από την αρχή γιατί γίνεται η εργασία Το θέμα πρέπει να περιορίζεται και να επικεντρώνεται σε κάτι συγκεκριμένο Πρέπει να γίνεται συνεχώς ανατροφοδότηση και αξιολόγηση και τα αποτελέσματα να διαδίδονται και να παρουσιάζονται σε συνομηλίκους

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ 1. Έλεγχος και εκτίμηση προϊόντων 2. Παιχνίδι ρόλων 3. Ανοικτές-κλειστές πηγές πληροφόρησης 4. Παιχνίδια 5. Οπτικοακουστικό υλικό

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ (1986) “Οι κυβερνήσεις πρέπει να προωθήσουν και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη γενικών προγραμμάτων εκπαίδευσης και πληροφόρησης των καταναλωτών, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις πολιτιστικές παραδόσεις των λαών” “Η αγωγή του καταναλωτή πρέπει, όπου είναι δυνατόν, να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών του εκπαιδευτικού συστήματος, κατά προτίμηση ως ένα μέρος των υπαρχόντων μαθημάτων”

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ (1986) “Οι αρμόδιες αρχές των κρατών – μελών πρέπει να εξασφαλίσουν μία σταδιακή εισαγωγή της ΑτΚ στα σχολικά προγράμματα σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε η ΑτΚ να προωθηθεί συστηματικά κατά την περίοδο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης”.

ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ (1997) Η Ε.Ε συμπεριέλαβε την ΑτΚ στους γενικούς στόχους της προστασίας των καταναλωτών (Άρθρο 153). Έτσι. Η ΑτΚ αποτελεί δικαίωμα των Ευρωπαίων καταναλωτών, αλλά και στόχο, ο οποίος πρέπει να επιτευχθεί από την Ε.Ε και τα κράτη – μέλη.

Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ 1993 Προϋπάρχουσα εμπειρία από άλλες μορφές μη-τυπικής εκπαίδευσης, όπως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αγωγή Υγείας Εμπειρία των Σκανδιναβικών χωρών στην ΑτΚ Το πρότυπο που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει ενσωμάτωση της ΑτΚ ως μέρος πολλών μαθημάτων, εκπαίδευση των διδασκόντων και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Η πλειοψηφία των προγραμμάτων ΑτΚ , ακολούθησε τη μέθοδο project

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ… Η αρχή έγινε με τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Νεαρού Καταναλωτή, με εθνικό συντονισμό από την EKPOIZΩ (1994) Εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων ΑτΚ με φορέα το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ) της ΟΛΜΕ (1996-1998) Το πιλοτικό πρόγραμμα συνεχίστηκε και κατά την τριετία 1998-2000, με φορέα το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.)

…ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Οι οργανώσεις καταναλωτών έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των προγραμμάτων παρέχοντας εκπαιδευτικό προσωπικό και πληροφοριακό υλικό. Τα θέματα των προγραμμάτων αφορούσαν κυρίως στη διατροφή, τη διαφήμιση και την επίδραση των καταναλωτών στο περιβάλλον.

…ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΑτΚ, σύμφωνα με την εγκύκλιο Γ2/7668/8-12-1997 του ΥΠΕΠΘ, συμπεριλαμβάνεται στις καινοτόμες δράσεις που εφαρμόζονται στα σχολεία και εποπτεύεται από τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ… Η ΑτΚ αποτελεί, κατά κύριο λόγο, ευθύνη των Υπουργείων Παιδείας των κρατών – μελών και εφαρμόζεται με την εκπόνηση προγραμμάτων στα σχολεία και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Η εφαρμογή στις περισσότερες χώρες γίνεται σε - κρατικό επίπεδο (Bέλγιο, Γαλλία, Δανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Πορτογαλία) -σε ομοσπονδιακό επίπεδο (Βέλγιο, Γερμανία) - ή/και σε τοπικό επίπεδο (Μ. Βρετανία, Ισπανία, Σουηδία, Φινλανδία) Συνεργασίες μεταξύ των σχολείων των κρατών – μελών γίνονται μέσω των δράσεων (Comenius 1, 2, 4 και 4) του προγράμματος SOCRATES.

…ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Παραδείγματα Το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας των Βορείων χωρών (Δανία, Ισλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία) (Council of Nordic Coumtries) H Ευρωπαϊκή Σχολή Καταναλωτών (Εscuela Europea de Consumidores), στο Santander της Ισπανίας Το δίκτυο 152 σχολείων που συντονίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ (www.ekpizo.org), το οποίο ανήκει στο δίκτυο της Ευρωπαϊκής Σχολής Καταναλωτών.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ