Στρατηγικές κατευθύνσεις για ανταγωνιστικές τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Ενότητα Α2 Ο Ρόλος του Τουρισμού στις Πολιτικές Αύξησης της Απασχόλησης και στην Αντιμετώπιση της Ανεργίας Εισηγητές: κκ. Π. Παπαγεωργίου, Ι. Χασσίδ Καθηγητές,
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
7η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 2000 – η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Αγορά Ενέργειας στην Ελλάδα Π. Κάπρου Προέδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων Οι τουριστικοί λιμένες μετατρέπονται σε πυλώνες τοπικής ανάπτυξης Εντάσσεται στο πλαίσιο του Έργου «Νηρηίδες» για.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προγράμματα Εκσυγχρονισμού των Επιχειρήσεων 24 Ιουνίου 2009.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΝΙΑ, PANORAMA HOTEL Επενδυτικός Προσανατολισμός του Ελληνικού Τουρισμού Γιώργος Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Αλέξανδρου Αμπαδογιάννη
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
360funding.gr Μάϊος 2017.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Διεύθυνση Έρευνας και Προγραμματισμού
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές κατευθύνσεις για ανταγωνιστικές τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα Βασίλειος Πατσουράτης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γεώργιος Αναστασόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Η Θέση του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελληνική Οικονομία και στη Διεθνή Σκηνή Πώς Φτάσαμε Εδώ Κόστος και Όφελος Αναδυόμενες Προκλήσεις Σχεδιασμός Νέας Στρατηγικής Προσανατολισμός Επενδύσεων Ρόλοι και Υπευθυνότητες

Η Θέση του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελληνική Οικονομία Και Διεθνή Σκηνή Πηγή: WTTC

Η Θέση Του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελληνική Οικονομία Και Διεθνή Σκηνή Πηγή: WTTC

Η Θέση Του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελληνική Οικονομία Και Διεθνή Σκηνή Ποσοστιαία Αύξηση Αφίξεων, ανά δεκαετία 1950-2000 Πηγές: WTO (2003), ΕΣΥΕ/ΕΟΤ (2003)

Η Θέση Του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελληνική Οικονομία Και Διεθνή Σκηνή Competitiveness Monitor Κατάταξη (σε 212 χώρες) Τιμές 93 Υποδομές 76 Περιβάλλον 75 Κοινωνικό Περιβάλλον 35 Τεχνολογία 25 Ανθρώπινο Δυναμικό 69 Βαθμός Διεθνοποίησης 33 Πηγή: Competitiveness Monitor, WTTC

Πώς Φτάσαμε (κλαδικά) Προϊόν Διαφοροποίηση Αγορές Διεθνές marketing Οργάνωση προϊόντος: οι υποδομές παραμένουν ανεπαρκείς και ποιοτικά χαμηλές υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης των ειδικών υποδομών Η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου παραμένει χαμηλή Επιχειρηματικός δυϊσμός Περιορισμένη ανάπτυξη διεθνούς επιχειρηματικής δραστηριότητας

Πώς φτάσαμε (μακρο) Γραφειοκρατία πνίγει την επιχειρηματικότητα αποθαρρύνει επενδύσεις Περιορίζει αφίξεις (Visa διατυπώσεις) Χωροταξικό Ζώνες και χρήσεις γης Τουρισμός και ΟΤΑ Φορολογικό Αγορά εργασίας Απουσία διαχείρισης κρίσεων

Πώς φτάσαμε (ανταγωνιστές) Όξυνση του ανταγωνισμού Διαφοροποίηση προϊόντων ανταγωνιστών Δυναμική εμφάνιση νέων ανταγωνιστών Αλλαγή της φύσης του ανταγωνισμού Νέες τεχνολογίες Ρόλος των ξένων επενδύσεων στις μεταφορές Περιορισμένος στον κλάδο ξενοδοχείων και εστίασης

Εξέλιξη της Τομεακής Κατανομής των Ξένων Άμεσων Επενδύσεων Πίνακας 1 Εξέλιξη της Τομεακής Κατανομής των Ξένων Άμεσων Επενδύσεων Τομείς % στο συνολικό παγκόσμιο απόθεμα % μερίδιο των αναπτυσσόμενων χωρών στο παγκόσμιο (αποθέματα) 1990 2002 Χρηματοδότηση 40 29 24 23 Εμπόριο 25 18 10 Επιχειρηματικές δρασ 13 26 7 39 Μεταφορές, logistics, επικοινωνίες 3 11 43 Ξενοδοχεία και εστίαση 2 Σύνολο 100 17 28 Πηγή: UNCTAD

Πολιτικές που ασκήθηκαν Έλλειψη Οράματος και μακροχρόνιων στόχων 1η γενιά: 1960-80 Στόχος: προσέλκυση μαζικού τουρισμού Χαρακτηριστικά: - η μεγαλύτερη ανάπτυξη - πρωταγωνιστές: δημόσιος και ιδιωτικός τομέας - χρηματοδότηση: άφθονη, χωρίς κριτήρια βιωσιμότητας - ποιότητας

Πολιτικές που ασκήθηκαν 2η γενιά: 1980-90 Στόχος: σύνδεση του τουρισμού με οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον Χαρακτηριστικά: - ανάπτυξη με χαμηλότερους ρυθμούς - επενδυτικά κίνητρα (αναπτυξιακός νόμος – ΜΟΠ) Έλλειψη κριτηρίου βιωσιμότητας – ποιότητας μικρού μεγέθους ξενοδοχειακές μονάδες βοηθητικά καταλύματα

Πολιτικές που ασκήθηκαν 3η γενιά: 1990-2005 Στόχος: βελτίωση της ανταγωνιστικότητας Χαρακτηριστικά: μείωση ρυθμού ανάπτυξης ανακαινίσεις – εκσυγχρονισμός αναπτυξιακός Νόμος - ΚΠΣ

Το κόστος αυτής της πορείας Α. ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Μείωση διεθνών μεριδίων – αφίξεων, εσόδων Συνεχίζουμε να προσελκύουμε μαζικό τουρισμό Αδυναμία καταπολέμησης της εποχικότητας Μη προσέλευση ξένων επενδύσεων Αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς – ζήτησης Ανάσχεση οικονομικής ανάπτυξης

Το κόστος αυτής της πορείας Β. ΔΙΑΡΡΟΕΣ (από τη μη ολοκλήρωση) Εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (καταναλωτικές και επενδυτικές) Διασύνδεση με άλλους τομείς (links) Γ. ΤΙ ΧΑΣΑΜΕ (2002-4) σε ρυθμό ανάπτυξης: 5,5% του ΑΕΠ σε απασχόληση: 65.280 θέσεις εργασίας στο ισοζύγιο πληρωμών: 18% του ελλείμματος στην ανάπτυξη άλλων κλάδων της ελληνικής οικονομίας στις αμοιβές - ημερομίσθια στην κερδοφορία

Αναδυόμενες προκλήσεις γεω-πολιτικο-οικονομικό περιβάλλον Νέες ανάγκες αγορών – νέα καταναλωτικά πρότυπα Νέα επιχειρηματικά μοντέλα Επιδράσεις παγκοσμιοποίησης Σημαντική αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση στη λήψη αποφάσεων Νέες τεχνολογίες Ανάπτυξη και ανακατατάξεις αερομεταφορών Ανταγωνισμός στην προσέλκυση εξειδικευμένου και έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού Διεθνής ζήτηση: experience lifestyles

Κατανόηση των αλλαγών... ταξίδια shopping χρόνος weekends Επαγγελματικά ταξίδια αναψυχή υγεία Καλοκαιρινές διακοπές Δεύτερη κατοικία επισκέψεις απόσταση

Κύριο μήνυμα Η διεθνής ζήτηση για τουρισμό και ταξίδια θα αναπτύσσεται τα επόμενα χρόνια: διπλασιασμός της διεθνούς ζήτησης ποιοτική διαφοροποίηση συνιστώντας πηγή ανάπτυξης για τη χώρα μας στο βαθμό που: θα καταφέρει να βελτιώσει το ήδη παρεχόμενο προϊόν να αναπτύξει νέες δραστηριότητες και υπηρεσίες, που ανταποκρίνονται στα νέα lifestyles, πέρα από τις κλασικές αλλά συνδεόμενες με αυτές (π.χ. τουρισμός υγείας)

Ανάγκη Χάραξης Νέας Στρατηγικής

Προϋποθέσεις επιτυχίας Χάραξη ενός μακροχρόνιου προγράμματος για υποδομές Δέσμευση υλοποίησης αυτού από όλους

Όραμα «βελτίωση της ελκυστικότητας της χώρας ως τουριστικού προορισμού με κεντρικό άξονα την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής»

Core Concept: Άξιος Βίος Για ποιόν; ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ (target groups) ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ

Core Concept: Άξιος Βίος Ως προς τι; ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ως προς τα διεθνή LIFESTYLES (Ελληνικός τρόπος). ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ στα πλαίσια της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας (κοινωνικά και περιβαλλοντικά). ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ που απορρέουν από τη θέση της χώρας, την ιστορία της, το περιβάλλον της, την αυθεντικότητα των ανθρώπων της, το προσδόκιμο ζωής, τη μεσογειακή κουζίνα.

Στρατηγικές Επιλογές (πως;) Αγορές Προϊόντα πέραν του παραθεριστικού. Επιχειρηματικότητα: Οι παίκτες Διεθνής επιχειρηματικότητα: Διεθνείς άμεσες επενδύσεις ή επάρκεια εγχώριων πόρων; Κάθετη ή οριζόντια επένδυση; Σε κύριες ή συμπληρωματικές δραστηριότητες; Ξένη άμεση επένδυση ή στρατηγική συνεργασία; Συνεργασία στην προώθηση ή με τους operators;

Στρατηγικές Επιλογές (πως;) Επιχορήγηση vs γενικές/ειδικές υποδομές; Βελτίωση μέσου ποιοτικού όρου με ενίσχυση όλων ή επιλογή νικητών; Μεγιστοποίηση της απασχόλησης μέσω των επενδύσεων

Κεντρικές κατευθύνσεις Καλύτερη αξιοποίηση της υπάρχουσας παραγωγικής δυναμικότητας προσανατολισμός της επιχειρηματικότητας σε συγκεκριμένες δραστηριότητες (ενδεικτικά): Τουρισμός πόλεων Συνεδριακός τουρισμός Θαλάσσιος τουρισμός Αθλητικός τουρισμός Ιαματικός τουρισμός

Μέσα (χρηματοδότηση) Δ ΚΠΣ Νέος Αναπτυξιακός Νόμος Καλύτερη αξιοποίηση Αναπροσανατολισμός με έμφαση στις δομές στήριξης Νέος Αναπτυξιακός Νόμος Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 1990-2006: μόνο το 1,6% του προγράμματος πήγε στον τουρισμό Αύξηση και σταθεροποίηση των δαπανών για τουρισμό στο 5% του ΠΔΕ Αύξηση των επιχορηγήσεων προς τον ΕΟΤ 1990-2006: μόλις το 1% του συνόλου των επιχορηγήσεων πήγε στον ΕΟΤ

Μέσα (χρηματοδότηση) ΣΔΙΤ Τραπεζική χρηματοδότηση Συνεδριακά κέντρα, υπόγειοι χώροι στάθμευσης οχημάτων, κέντρα θαλασσοθεραπείας, αθλητικές εγκαταστάσεις κατασκευή και εκμετάλλευση μαρινών, καταφυγίων σκαφών αναψυχής Οικιστική ανάπτυξη, ιδίως δευτερεύουσας κατοικίας, σε μεγάλες εκτάσεις με ανάπτυξη ψυχαγωγικών και αθλητικών εγκαταστάσεων σε συνδυασμό με ξενοδοχειακές υποδομές Τραπεζική χρηματοδότηση 1990-2005: δόθηκε το 3,7-6,2% του συνόλου της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων Ξένα Κεφάλαια (επενδύσεις, στρατηγικές συμμαχίες)

Συνολικός απολογισμός Αναπτυξιακών Νόμων (1982-2005) Ύψος επενδύσεων 2.946 δις € Ύψος επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων 583 δις € Νέες θέσεις εργασίας 60.000 θέσεις Νέες κλίνες 458.000 κλίνες

Ειδικές Τουριστικές Υποδομές Β’ ΚΠΣ Γ’ ΚΠΣ ΣΥΝΟΛΟ Μαρίνες 4 - Καταφύγια 8 2 10 Υδροθεραπευτήρια 3 1 Συνεδριακά κέντρα 13 11 24 Γήπεδα golf Κέντρα θαλασσοθεραπείας Δημόσια δαπάνη 140 εκατ. € 320 εκατ. € 460 εκατ. €

Ρόλοι και υπευθυνότητες: δημόσιος τομέας Περιστολή της γραφειοκρατίας: Προσδιορισμός ζωνών και χρήσεων γης Αποτελεσματική και δίκαιη φορολογική διοίκηση Eκπαίδευση και επιμόρφωση. Αποτελεσματικό marketing Κοινωνία της πληροφορίας Προστασία καταναλωτή Tοπική αυτοδιοίκηση

Ρόλοι και υπευθυνότητες: ιδιωτικός τομέας Εισαγωγή τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών Ανάπτυξη προϊόντων και καινοτομίας Marketing και προώθηση προϊόντος Εκπαίδευση και επιμόρφωση προσωπικού Υιοθέτηση διεθνών πρακτικών κοινωνικής ευθύνης Safety and security

Σας Ευχαριστούμε