ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ / ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Advertisements

Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διδακτική Πληροφορικής
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ / ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ «Παρουσίαση του νέου βιβλίου «Πολιτική & Δίκαιο» Β’ τάξη Γ Λυκείου Συγγραφείς: Καλλιόπη Παπακωνσταντίνου, Λεωνίδας Κατσίρας ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: Αγγελική Ηλιοπούλου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ13, Νομικών & Πολιτικών Επιστημών Ελευθερία Ανδρέου, Νομικός καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Η ΛΗΨΛΨΥΛΟΨΗΛ ΗΛ ΗΨΛ Β, Β. Ν. Ν/. Ν.

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ Μια πρόταση διδασκαλίας Αγγελικής Ηλιοπούλου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ13, Νομικών & Πολιτικών Επιστημών & Ελευθερίας Ανδρέου, Νομικός καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα πλαίσια της παιδαγωγικής προσέγγισης της UNESCO: Μαθαίνω πώς να μαθαίνω (learning to know), Μαθαίνω να πράττω (learning to do), Μαθαίνω να συνυπάρχω & να συνεργάζομαι (learning to live together), Μαθαίνω να υπάρχω (learning to be).

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ι. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ι. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΙΙ ΦΑΣΕΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Α΄ ΦΑΣΗ: ΑΦΟΡΜΗΣΗ Β΄ ΦΑΣΗ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Γ΄ ΦΑΣΗ: ΕΦΑΡΜΟΓΗ Δ΄ ΦΑΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΧΚΦΚΙΦΦΧΚΧΚΧΚΩΚΧΚΓ

Ταξινόμηση Διδακτικών Στόχων ( B.S. Bloom) Γνωστικός Τομέας Γνώση- Κατανόηση (Ερμηνεία)-Εφαρμογή, Ανάλυση –Σύνθεση-Αξιολόγηση. Συναισθηματικός Τομέας Πρόσληψη (Συνειδητοποίηση)- Ανταπόκριση- Εκτίμηση, Οργάνωση Αξιών. Ψυχοκοινωνικός Τομέας Αντιληπτικές Δεξιότητες (Κιναισθητική, Οπτική, Ακουστική διάκριση, Κινητικές δεξιότητες).

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ θεματικής ενότητας «Παγκοσμιοποίηση» ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ θεματικής ενότητας «Παγκοσμιοποίηση» προκύπτουν από: Σκοπούς του Μαθήματος & Ειδικούς Στόχους του Κεφαλαίου: «Διεθνής Κοινότητα» οι οποίοι είναι: Ο μαθητής να εκτιμήσει την αναγκαιότητα της συνεργασίας της Διεθνούς Κοινότητας για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων και την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ»;

Οι μαθητές & οι μαθήτριες να μπορούν: Να ερμηνεύουν το πολυσύνθετο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης στη διεθνή σκηνή. Nα αναλύουν τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν στην εμφάνισή της. Να διακρίνουν τις θετικές & αρνητικές πτυχές. Να αξιολογούν την επίδραση της στη ζωή του σύγχρονου πολίτη.

ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ « Εκτίμηση- Ανάλυση- -Σύνθεση- Αξιολόγηση « Εκτίμηση- Ανάλυση- -Σύνθεση- Αξιολόγηση Φαινομένου Παγκοσμιοποίησης» Ορισμός της παγκοσμιοποίησης Επιμέρους διαστάσεις παγκοσμιοποίησης Βασικοί παράγοντες, Συνέπειες Εφαρμογή -Εμπέδωση – Δραστηριότητες

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να ανασυνθέσουν λέξεις κλειδιά. Να εξάγουν κύρια συμπεράσματα. Να μπορούν να αναδιηγηθούν το μάθημα με το δικό τους έγκυρο και μοναδικό τρόπο. Να αυξήσουν το Αυτοσυναίσθημά τους (Υγιής Αυτοεκτίμηση). «Αποκλίνουσα Σκέψη παραγωγή πολλών λύσεων σ’ ένα πρόβλημα. Δημιουργικότητα (Αποκλίνουσα Σκέψη), «Συγκλίνουσα Σκέψη» κατάληξη σε μία σωστή λύση ενός πολιτισμικού προβλήματος «Επαγωγικός Συλλογισμός»: από το μερικό στο γενικό, «Απαγωγικός Συλλογισμός»: από το γενικό στα μερικά

Α΄ΦΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΦΟΡΜΗΣΗ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Γίνεται Σύνδεση της Θεματικής ενότητας της «Παγκοσμιοποίησης» με την Διεθνή Κοινότητα και τους Διεθνείς Οργανισμούς, Μ.Κ.Ο. των οποίων η διδασκαλία έχει προηγηθεί.

Διέγερση της προσοχής και του ενδιαφέροντος των μαθητών μπορεί να επιτευχθεί: Με την αξιοποίηση επίκαιρων πολιτικών, κοινωνικών, οικολογικών, οικονομικών γεγονότων, όπως: η διεθνής οικονομική κρίση, ανεργία, τρομοκρατία, οικονομικοί μετανάστες, καταστροφή οικοσυστήματος, μεταδιδόμενες ασθένειες.

Διέγερση της προσοχής & του ενδιαφέροντος των μαθητών μπορεί να επιτευχθεί: Με σχολιασμό της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας και των επικοινωνιών. Με αναφορές σε προσωπικές εμπειρίες των ίδιων των μαθητών σε Προγράμματα ΣΕΠ, Περιβαλλοντικής Αγωγής, Αγωγής Υγείας, Unesco, Unicef. Με προβολή ταινιών - συζήτηση για το ρόλο & την ευθύνη των ανεπτυγμένων κρατών προς τον άνθρωπο και ιδιαίτερα προς τα παιδιά όλου του κόσμου & τη ζωή τους, επίσης για τη διατήρηση των οικουμενικών αξιών, και την υποχρέωση προς τη φύση.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ – ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Προβολή βιντεοταινίας με τίτλο: «το χθες και σήμερα» Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται και προβληματίζονται για την κοινωνική & πολιτισμική ένταξη οικονομικών μεταναστών σε χώρα υποδοχής

ΑΦΟΡΜΗΣΗ- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Σλάιτς, εικόνες, φωτογραφίες, βιντεοταινίες: Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών και Διεθνών Χρηματιστηρίων για τη Διαμόρφωση Τιμών Χρηματιστηριακών Αξιών που επηρεάζουν τη Διεθνή Οικονομία. Εισροής Ξένων Επενδυτικών Κεφαλαίων χωρίς φραγμούς στις Αναπτυσσόμενες χώρες. Ανάπτυξης Επιχειρηματικής Δραστηριότητας κυρίως Πολυεθνικών Εταιριών με κύριο γνώμονα την οικονομική αρχή: «Μεγιστοποίηση του κέρδους με το χαμηλότερο δυνατό κόστος».

Eικόνες, Φωτογραφίες Χρηματιστηρίων

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΣ

Φυσικές, Οικολογικές Καταστροφές, Τρομοκρατικές Επιθέσεις, ΑΦΟΡΜΗΣΗ- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ – ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ- ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Εικόνες, Φωτογραφίες από Διεθνές Περιβάλλον με: Φυσικές, Οικολογικές Καταστροφές, Τρομοκρατικές Επιθέσεις, Οργανωμένο και Ηλεκτρονικό Έγκλημα, Πυρηνικά Ατυχήματα, οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι τα κράτη πλέον οφείλουν να συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν αυτές τις καταστροφές.

Φυσικές, Οικολογικές καταστροφές, Τρομοκρατικές Επιθέσεις, Πυρηνικά Ατυχήματα στο Διεθνές περιβάλλον ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΚΥΚΛΩΝΕΣ ΣΕΙΣΜΟΙ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ( ΤΣΕΡΝΟΜΠΙΛ)

Β΄ ΦΑΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ο Εκπαιδευτικός καλείται να επιλέξει τις κατάλληλες σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές, έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι στον καθορισμένο χρόνο. Συντονισμένη δραστηριοποίηση με τους Μαθητές στα πλαίσια της Ομαδικής ενεργητικής βιωματικής μάθησης.

Β΄ΦΑΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ –ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ –ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Μεταβολές Παγκόσμιας Οικονομίας 20ου αιώνα Βασικοί Παράγοντες της Παγκοσμιοποίησης Θετικές & Αρνητικές Συνέπειες της Παγκοσμιοποίησης

Μεταβολές στην Παγκόσμια Οικονομία 20ου αιώνα Μεταβολές στην Παγκόσμια Οικονομία 20ου αιώνα Σύγχρονες αντιλήψεις περί Κράτους– Ανάπτυξη Οικονομικών Σχέσεων μεταξύ των Κρατών. Παγκόσμια Αγορά: Επενδύσεις- Κεφάλαια- Προϊόντα- Άνθρωποι κινούνται χωρίς ουσιαστικούς περιορισμούς και ελέγχους- Κατάργηση Φραγμών. Τεχνολογική Εξέλιξη - Εκμηδένιση Αποστάσεων & Συνεχής Επικοινωνία –Τηλεπικοινωνίες.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ - ΟΡΙΣΜΟΣ Ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που εκτείνεται σε πολλά επίπεδα: Οικονομικό, Πολιτικό, Κοινωνικό, Πολιτιστικό, Κατάργηση Εμποδίων ανάμεσα στις Εθνικές Οικονομίες Κρατών κυρίως στο ΕΜΠΟΡΙΟ & ΚΙΝΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ και μετέπειτα επέκταση σε πολλές πτυχές καθημερινής μας ζωής: ΓΝΩΣΗ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ - ΟΡΙΣΜΟΣ Δημιουργία: Παγκόσμιας Οικονομικής Ζώνης και Παγκόσμιας Αγοράς. Μετατροπή της Οικουμένης σε μια Ενιαία Οικονομική, Πολιτική , Πολιτιστική Επικράτεια.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ανατροπή Παραδοσιακής Αντίληψης περί Κράτους & του Ρόλου του στην Καπιταλιστική Οικονομία μετά τη Βιομηχανική Επανάσταση: Σταδιακή Μείωση Αντίληψης περί Εθνικής Οικονομίας, Η Αγορά Αποκτά «Παγκόσμια» Διάσταση.

Ριζικές Τεχνολογικές Αλλαγές & Διαμόρφωση Παγκοσμίων Δικτύων Επικοινωνίας, Πληροφόρησης, Ενημέρωσης (πχ. Διαδίκτυο): Εκμηδένιση των Αποστάσεων, Διευκόλυνση Επικοινωνίας σε όλα τα μέρη της Γης, Άμεση & Συνεχής Ροή της Πληροφόρησης, Τηλεπικοινωνίες.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

Αλλαγή Ρόλου Φτωχότερων Χωρών στην Παγκόσμια Οικονομία : π.χ. Εισροή Ξένων Επενδυτικών Κεφαλαίων, Φτηνά Εργατικά χέρια, Εκμετάλλευση Παιδικής Εργασίας.

Κρίση στο Εσωτερικό των Οικονομικά Ανεπτυγμένων χωρών: Ανεργία, Υψηλή Εξειδίκευση, Ελαστικό ωράριο, Μείωση εισοδήματος, Τηλεργασία, Δια Βίου μάθηση, Υπερ-καταναλωτισμός, Οικονομικά Βραβεία – Bonus σε υψηλόβαθμα Διοικητικά Στελέχη (Golden Boys), Απομόνωνση, Αλλοτρίωση κ.λ.π.

Παγκοσμιοποίηση Διεθνών Προβλημάτων Οικολογικές καταστροφές- (έκλυση ραδιενέργειας- μόλυνση περιβάλλοντος), Διατάραξη της Τροφικής αλυσίδας, Μεταδιδόμενες Ασθένειες, Αλλαγή Κλίματος- Υπερθέρμανση Πλανήτη, Τρομοκρατικές Επιθέσεις, επηρεάζουν Διεθνείς Επενδύσεις & Συναλλαγές, Άρα Συνεργασία Κρατών - Κυβερνήσεων (Δια-κυβέρνηση, Δια-χείριση αυτών των Προβλημάτων).

Οικονομική Ηγεμονία των Η.Π.Α. Κυριαρχία της μαζικής κουλτούρας Εξα-μερικανισμός Παγκόσμιας Κουλτούρας: Συναλλαγές-Γλωσσικό Ιδίωμα -Επικοινωνία –Μουσική-Τέχνη- Καταναλωτικά Πρότυπα. Άρα Κοινοί Κώδικες Επικοινωνίας, Κατάρριψη Στερεοτύπων και Προκαταλήψεων, Παγκόσμια Αλληλοκατανόηση.

Κώδικες Επικοινωνίας με τη χρήση Κινητής Τηλεφωνίας & Η/Υ (Γλωσσοπλασία) (π.χ. Η Καίτη, στέλνει ένα μήνυμα κάνοντας Γλωσσοπλασία και γράφει: Fkaristume ego ke to eteron hmisy osaftws gia th brosklisi, alla distixos de tha boresume afto to savato. Epifylassometha gia to epomeno savatokirjako, 8-9 tu minu. Αλεξάνδρα Γεωργακοπούλου

Αλληλοκατανόηση; «Επιθυμώ να σας καταλάβω και ελπίζω ότι κι εσείς θα προσπαθήσετε να με κατανοήσετε...». Πούτιν - Σαρκοζί με πλατιά χαμόγελα στη Μόσχα (Φωτ.: Ass. Press)

Γ΄ ΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ Επιδιώκεται η εμπέδωση και η εφαρμογή των διδαχθέντων με ασκήσεις - δραστηριότητες από τους μαθητές, αξιοποιώντας τη πολλαπλή νοημοσύνη του Gardner: Λογική – μαθηματική, Γλωσσική, Μουσική, Χώρου , Κινητική, Ενδοεσωτερική, Διαπροσωπική, Οικολογική.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ α) Οι μαθητές να εξετάσουν τα γεωμορφολογικά στοιχεία όλων των χωρών της γης (θάλασσες, ποτάμια, βουνά) και να συζητήσουν ποια κράτη στο παρελθόν είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν οικονομικές, πολιτιστικές δραστηριότητες. β) Οι μαθητές να χωριστούν σε ομάδες, να επισκεπτούν το διαδίκτυο και να αντλήσουν πληροφορίες από ιστοσελίδες www.nationalgeographic.gr για διαφορετικούς πολιτισμούς.

γ) Οι μαθητές να χωριστούν σε ομάδες δίνοντας διαφορετικούς «χάρτες-κάρτες ιδεών» και να δημιουργήσουν ένα σενάριο με ενεργό συμμετοχή τους στο πολιτιστικό, οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι ενός «παγκόσμιου χωριού». δ) Οι μαθητές να συζητήσουν, σε ποιο κράτος θα ήθελαν να ταξιδέψουν και τι θα πρότειναν για ίσες ευκαιρίες προσωπικής, οικονομικής, κοινωνικής ανάπτυξης για όλα τα παιδιά του κόσμου, αντλώντας πληροφορίες από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.neagenia.gr και www.kethi.gr.

ε) Οι μαθητές να γράψουν ένα σενάριο με οικολογικό μήνυμα αντλώντας πληροφορίες από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.wwf.gr. στ) Οι μαθητές να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και την ηλεκτρονική διεύθυνση www.unesco.gr και να προσεγγίσουν κριτικά τους Νόμους, Κοινοτικές Οδηγίες και Διεθνείς Συνθήκες για την «Προστασία της Φυσικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

ζ) Οι μαθητές να κάνουν μία ποιοτική έρευνα διαμορφώνοντας ένα ερωτηματολόγιο με θέμα την ένταξη των οικονομικών μεταναστών στη χώρα μας. η) Οι μαθητές να πληροφορηθούν από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο-διεύθυνση www.xrimatistirio.gr και να συζητήσουν για την διεθνή οικονομική ύφεση και την επίδρασή της σε πιστωτικούς τίτλους των Διεθνών Χρηματιστηρίων.

θ) Οι μαθητές να καταγράψουν και να χαρτογραφήσουν περιπτώσεις φυσικών και οικολογικών καταστροφικών καθώς και πυρηνικών ατυχημάτων και τρομοκρατικών ενεργειών που έγιναν στον πλανήτη μας. ι) Οι μαθητές να αντλήσουν πληροφορίες (www.culture.gr) και να δημιουργήσουν εικονικά ένα Παγκόσμιο Μουσείο « με εκθέματα παραδοσιακής και μοντέρνας τέχνης πολλών χωρών».

κ) Οι μαθητές να ενημερωθούν από το διαδίκτυο και να συζητήσουν για τον εμπορευματικό χαρακτήρα και την χαμηλή ποιότητα της μονόδρομης μετάδοσης μηνυμάτων μαζικής κουλτούρας και τις συνέπειες αυτής της ιδιαίτερης πολιτιστικής εισβολής στην προσωπική και κοινωνική ζωή τους. λ) Οι μαθητές να καταγράψουν κώδικες διαπροσωπικής επικοινωνίας χωρίς εμπόδια χρόνου και απόστασης, δια μέσου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητής τηλεφωνίας. Να παρατηρήσουν, να συζητήσουν την παραποίηση Ελληνικής Γλώσσας ( Γλωσσοπλασία) και τη συνακόλουθη Γλωσσική αποενοχοποίηση.

μ) Οι μαθητές να βιντεοσκοπήσουν μία περιοχή που χαρακτηρίζεται από πολυ-πολιτισμικότητα και να ανταλλάξουν απόψεις επί του θέματος στην τάξη. ν) Οι μαθητές να επιχειρήσουν μία μουσική περιπλάνηση με ακούσματα από τον κόσμο και στη συνέχεια να καταγράψουν τα στοιχεία μαζικής κουλτούρας που αντιλαμβάνονται.

ξ) Οι μαθητές στα πλαίσια του «καταιγισμού ιδεών» να καταγράψουν στερεότυπα και προκαταλήψεις που χαρακτηρίζουν τους διάφορους λαούς. ο) Οι μαθητές να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο ( www.culture.gr) και να συλλέξουν φωτογραφικό υλικό με παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς χωρών της προτίμησής τους.

π) Οι μαθητές να καταγράψουν από εφημερίδες, περιοδικά και από τα διαδίκτυο - ηλεκτρονική διεύθυνση (www.mdgreece,gr και www.msf.gr) τα στατιστικά στοιχεία θανάτων διεθνώς από μεταδιδόμενες ασθένειες, και να συζητήσουν τους τρόπους προφύλαξης και την εξέλιξη των εμβολίων. ρ) Οι μαθητές να συμπληρώσουν τις λεωφόρους και τους παράδρομους της «Κεντρικής Πλατείας της Παγκοσμιοποίησης» σύμφωνα με το «Χάρτη ιδεών» και να δείξουν πώς η διακλάδωση των δρόμων περιέχει λύσεις στα προβλήματα ή δημιουργεί νέα.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΧΑΡΤΗΣ ΙΔΕΩΝ « ΑΦΕΤΗΡΙΑ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»

ΦΤΩΧΕΙΑ ΑΝΤΙΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΥΨΗΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΟΜΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ ΦΤΩΧΕΙΑ ΑΝΤΙΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

Δ΄ ΦΑΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δ΄ ΦΑΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η αξιολόγηση της ωριαίας διδασκαλίας προτείνεται να αναφέρεται στο περιεχόμενο μάθησης όπως προσδιορίστηκε από τους Διδακτικούς στόχους αλλά και στη διαδικασία απόκτησης της μάθησης.

Αξιολόγηση Πληροφορεί και Ανατροφοδοτεί: Το Μαθητή για την πορεία του, τις γνώσεις και μεταγνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που απέκτησε και Τον Εκπαιδευτικό για το βαθμό επίτευξης Διδακτικών και Παιδαγωγικών Σκοπών και Στόχων με τις συγκεκριμένες μεθόδους και τεχνικές που εφάρμοσε. Ο διδάσκων κατασκευάζει μία σύντομης διάρκειας εξέταση καλύπτοντας τους θεματικούς άξονες της διδακτικής ενότητας.

KΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΑΘΗΜΑ:ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ Oνοματεπώνυμο: _________________________________ Τάξη: ________________ Ημερομηνία: -________________ Βαθμός:

ΟΜΑΔΑ Α Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες, βάζοντας σε κύκλο το αντίστοιχο γράμμα (Σ) για τις Σωστές και (Λ) για τις Λανθασμένες: 1. H παγκοσμιοποίηση αναφέρεται στη μεταβολή που σημειώθηκε στην παγκόσμια οικονομία τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Σ Λ 2. Η παγκοσμιοποίηση σημαίνει διατήρηση των εμποδίων ανάμεσα στις εθνικές οικονομίες των κρατών,σε ό,τι αφορά κυρίως το εμπόριο και την κίνηση κεφαλαίων. (2 μονάδες για τη σωστή απάντηση)

ΟΜΑΔΑ Β Να βάλετε σε κύκλο τη σωστή απάντηση: Βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στην παγκοσμιοποίηση είναι εκτός των άλλων : α) Η επιβολή τελωνειακών δασμών στα προϊόντα. β) Η διαμόρφωση παγκόσμιων δικτύων επικοινωνίας, πληροφόρησης και ενημέρωσης. γ) Οι περιορισμοί στις εισαγωγές των προϊόντων. δ) Η έλλειψη τεχνολογικών αλλαγών. (3 μονάδες για τη σωστή απάντηση)

ΟΜΑΔΑ Γ Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με εκείνα που σχετίζονται στη στήλη Β γράφοντας δίπλα στον αριθμό του στοιχείου της στήλης Α το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση από τη στήλη Β. ΣΤΗΛΗ Α ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ 1. Κυριαρχία μαζικής κουλτούρας 2. Αλλαγή ρόλου των φτωχότερων χωρών στην παγκόσμια ηγεμονία 3. Παγκοσμιοποίηση των διεθνών προβλημάτων 4. Κρίση στο εσωτερικό των οικονομικά ανεπτυγμένων χωρών ΣΤΗΛΗ Β ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ α. Διατάραξη της τροφικής αλυσίδας β. Υψηλή εξειδίκευση γ. Οικονομική ηγεμονία των Η.Π.Α. δ. Εκμετάλλευση παιδικής εργασίας (3 μονάδες για τη σωστή απάντηση)

ΟΜΑΔΑ Δ Να καταγράψετε τους δύο βασικούς παράγοντες που οδήγησαν στην παγκοσμιοποίηση. (6 μονάδες για τη σωστή απάντηση) Να περιγράψετε τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης στο εσωτερικό των οικονομικά αναπτυγμένων κρατών.

Σας ευχαριστώ!