Η Χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα των θρησκευτικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΟΦΕΛΗ αξιοποίηση τους κατά την προετοιμασία
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Πρεσβευτής του τόπου μου Δημιουργία Blog και ανάρτηση σε αυτό ψηφιακού υλικού με θέμα την πόλη μας, την Πάτρα.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Εργαστήριο.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012.
Παρουσίαση Για Το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η επιστήμη του Web.
Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
15/4/ « Η προγραμματισμένη εμπειρία διδασκαλίας / μάθησης η οποία χρησιμοποιεί πληθώρα νέων τεχνολογιών ( βίντεο, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικούς.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα των θρησκευτικών Μέρος Α’ Εισαγωγικά Μαρία Παπασάββα Θεολόγος 22/02/2012

Οι ΤΠΕ έχουν ως κέντρο τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ο οποίος, σήμερα, είναι εμπλουτισμένος Διαδραστικός Πίνακας Βιντεοπροβολέας Πολυμέσα Δίκτυα Διαδίκτυο 22/02/2012

Οι Τ Π Ε ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ Κείμενο Δίκτυα Εικόνα Διαδίκτυο(email, chat) Βίντεο Τηλεδιάσκεψη Ήχος 22/02/2012

Τρόποι χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Ως Εργαλείο ενίσχυσης της διαδικασίας της διδασκαλίας. Ως Εργαλείο ενίσχυσης της διαδικασίας της μάθησης. Παροχή βοήθειας σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακά προβλήματα. Εμπλοκή των τάξεως ή/ και ολόκληρου του σχολείου σε ομαδικές εργασίες (project). 22/02/2012

Θρησκευτικά και ΤΠΕ 1. Διαδίκτυο: Θεολογικοί ιστότοποι (Ορθοδόξων εκκλησιών, μοναστηριών, θεολογικών συνδέσμων, προσωπικές σελίδες θεολόγων, ερευνητών, και ερευνητικών προγραμμάτων, θεολογικά βιβλία, μαγνητοσκοπημένα μαθήματα, σημειώσεις… 2. Πληθώρα Προγραμμάτων και λογισμικών 3. Εκπαιδευτικό πολυμεσικό υλικό (βίντεο, μουσική, εικόνα) 4. Έτοιμα μαθήματα (http://www.moec.gov.cy)... 22/02/2012

22/02/2012

22/02/2012

22/02/2012

Η Χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα των θρησκευτικών Μέρος Β’ Παραδείγματα χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη 22/02/2012

Μάθημα: Η ελευθερία του Ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του Χωρίς τη χρήση Τεχνολογίας Με τη χρήση Τεχνολογίας Κείμενο σχολικού βιβλίου Η ιστορία του Νικ Βόγιετζικ. http://redskywarning.blogspot.com/2009/12/nick-vujicic.html 2. Η Ζωή της Jessica Cox http://rightfooted.com/ http://jessica-cox.blogspot.com/ 22/02/2012

Μάθημα: Εκτρώσεις Gianna Jessen Αφόρμηση: Χωρίς τη χρήση Τεχνολογίας Με τη χρήση Τεχνολογίας Αφόρμηση: Ένα κείμενο ή ένα περιστατικό που θα διηγηθούμε… Ανάγνωση τηw ομιλίαw της Gianna Jessen που έγινε στις 8.9.2008 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας Gianna Jessen Οι μαθητές μπορούν να δουν το μωρό στην μήτρα 22/02/2012

Μάθημα: Βιοϊατρική και Ηθική Χωρίς τη χρήση Τεχνολογίας Με τη χρήση Τεχνολογίας Αφόρμηση: Υπόθεση Rios(1981)… Προβολή αποσπασμάτων από την ταινία: «Life After Death» (1989) ή http://www.genpets.com 22/02/2012

Θεματική Ενότητα: Το Οικολογικό Πρόβλημα Μάθημα: Η Μεταμόρφωση της κτίσης 22/02/2012

Μάθημα: Το Κοινωνικό Πρόβλημα προβάλλεται η ταινία μικρού μήκους: «Chicken a la carte» του Ferdinand Dimadura (2006) Η ταινία προβλήθηκε στο 56ον Διεθνές Φεστιβάλ που διοργανώθηκε στο Βερολίνο με θέμα «Food, Taste and Hunger» και απέσπασε το πρώτο βραβείο ανάμεσα σε άλλες 3600 συμμετοχές. Η ταινία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα: http://www.youtube.com και συγκεκριμένα στη διεύθυνση: http://www.youtube.com/watch?v=MGNmvNIgqlY. 22/02/2012

Η Χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα των θρησκευτικών Μέρος Γ’ Συμπεράσματα 22/02/2012

Πλεονεκτήματα χρήσης των ΤΠΕ στο μάθημα των θρησκευτικών: Μπορούν να αποτελέσουν εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης και της αντίληψης. Προσφέρουν: Εποπτικότητα (Πολυμέσα, πιο εντυπωσιακός τρόπος παρουσίασης του μαθήματος = το μάθημα γίνεται περισσότερο προσιτό και ευχάριστο). Εμπλουτισμό του μαθήματος. Βοηθούν στην επικαιροποίηση του μαθήματος. Στήριξη ή απόρριψη επιχειρημάτων. Κατανόηση δύσκολων εννοιών. Διαθεματικότητα. Το μάθημα γίνεται κατεξοχήν μαθητοκεντρικό αφού όλη η δουλειά γίνεται από τους μαθητές, ενώ ο θεολόγος έχει ρόλο συντονιστή. Η εξοικείωση των παιδιών με τα ΤΠΕ. Χρήση των ΤΠΕ σε πολλά μαθήματα. 22/02/2012

22/02/2012

22/02/2012

22/02/2012

Μειονεκτήματα χρήσης των ΤΠΕ στο μάθημα των θρησκευτικών: Κατάχρηση τεχνολογίας. Μαθητές – παθητικοί δέκτες όσων προβάλλουμε. Κίνδυνος να ξεφύγουμε από το θέμα. Χρόνος που απαιτείται για προετοιμασία. Χρήση μη κατάλληλων εκπαιδευτικών λογισμικών. Ηλεκτρονικός πίνακας (να προβάλω το κείμενο που θα έγραφα στο παραδοσιακό μάθημα). Η τεχνολογία μπορεί και να μας προδώσει - Τεχνικά προβλήματα (διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ένα πρόγραμμα δεν λειτουργεί…). Η τεχνολογία είναι μέσο. Δεν κάνει μόνη της το μάθημα. Σημασία έχει να την χρησιμοποιήσουμε με τρόπο που θα βοηθήσει στην στήριξη των επιχειρημάτων μας και στην καλλιέργεια προβληματισμού. 22/02/2012

22/02/2012

Η αποτελεσματική αξιοποίησή των ΤΠΕ εξαρτάται από: Η Χρήση Των ΤΠΕ Στο Μάθημα Των Θρησκευτικών 22/02/2012 Η αποτελεσματική αξιοποίησή των ΤΠΕ εξαρτάται από: την επαγγελματική κρίση του Θεολόγου (ΠΟΥ και με ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ) το επίπεδο της κατάρτισής του σε θέματα ΤΠΕ την θεματική ενότητα που θα διδάξει και το σχεδιασμό των αντίστοιχων δραστηριοτήτων Την ικανότητά του: να οργανώνει το μαθησιακό περιβάλλον, να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, να αξιοποιεί τις ποικίλες ευκαιρίες για προβληματισμό και μάθηση τη στιγμή που προκύπτουν. 22/02/2012 Μαρία Παπασάββα, Θεολόγος

Για την προετοιμασία και παρουσίαση των μαθημάτων χρησιμοποιήθηκαν τα εξής προγράμματα ΤΠΕ: Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου και παρουσίασης: Microsoft Power Point & Word. Πρόγραμμα κατεβάσματος βίντεο από το διαδίκτυο: YouTube Downloader και RealPlayer Downloader. Πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο: CyberLink PowerDirector. Πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου: Audacity. Πρόγραμμα μετατροπής βίντεο και μουσικής σε μορφή συμβατή με το power point όπως mpeg ή wav αντίστοιχα: Xilisoft Video Converter και το Total Video Converter. Διαδικτυακοί τόποι για κατέβασμα βίντεο και φωτογραφιών όπως η ιστοσελίδα youtube.com. Φυλλομετρητής ιστού Google chrome, και Μηχανή αναζήτησης: Google. 22/02/2012