Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΧΑΤΖΗΛΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΑΒΒΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ΤΡΙΓΩΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Η ΑΡΧΗ Την άνοιξη του 1897 οι Αθηναίοι έχουν την ευκαιρία και το προνόμιο να παρακολουθήσουν τις πρώτες κινηματογραφικές απόπειρες (ταινίες ολιγόλεπτες σε μορφή "journal"). Η προβολή κινούμενης εικόνας προκαλεί ζωηρές αντιδράσεις και το πρότυπο θέαμα γίνεται μόνιμο θέμα συζήτησης. Το 1906 o Ελληνικός κινηματογράφος γεννιέται όταν οι αδελφοί Γιαννάκης και Μίλτος Μανάκια αρχίζουν να κινηματογραφούν στην περιοχή της Μακεδονίας και ο Γάλλος κινηματογραφιστής Λεόνς γυρνά τα πρώτα επίκαιρα από τους "μεσο-ολυμπιακούς" της Αθήνας. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Ο πρώτος κινηματογράφος της Αθήνας ανοίγει περίπου ένα χρόνο μετά και αρχίζουν να ξεφυτρώνουν παντού πολλές ειδικές αίθουσες προβολών οι οποίες μαζεύουν πολύ κόσμο για να δει αυτό το ασυνήθιστο θέαμα της εποχής. Την χρονική περίοδο μεταξύ 1910-11 γυρίζονται ορισμένες κωμωδίες μικρού μήκους από τον σκηνοθέτη Σπύρο Δημητρακόπουλο ο οποίος ερμηνεύει και τους περισσότερους ρόλους των ταινιών. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ Το 1914 ιδρύεται η εταιρία "Αστυ Φιλμ" και αρχίζει η παραγωγή ταινιών μεγάλης διάρκειας. Η Γκόλφω, ένα γνωστό δραματικό ειδύλλιο, είναι η πρώτη Ελληνική ταινία μεγάλου μήκους.Είναι βασισμένη σ ένα γνωστό θεατρικό έργο της εποχής Στην διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η κινηματογραφική παραγωγή δεν αναστέλλεται εντελώς αλλά περιορίζεται στα πολεμικά επίκαιρα. Παρά της αντιξοότητες του πολέμου αναδεικνύονται διάφοροι σκηνοθέτες γυρίζοντας με πρωτόγονα μέσα, σκηνές από το μέτωπο και την Μικρασιατική καταστροφή. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία έρχεται το 1920 με το φιλμ Ο Βιλλάρ στα γυναικεία λουτρά του Φαλήρου στο οποίο είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής ο κωμικός ηθοποιός Βιλλάρ. Το 1927 σημαδεύει το τέλος της προϊστορίας του Ελληνικού κινηματογράφου και την αρχή μιας σοβαρότερης προσπάθειας οργάνωσης και συστηματοποίησής του. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Την χρονική περίοδο 1928- 1931 μεγαλουργεί η μεγάλη κινηματογραφική επιχείρηση "Νταγκ- Φιλμ" που λειτουργούσε ήδη από το 1918 και ασχολήθηκε με ιστορικές ταινίες και την κινηματογράφηση λογοτεχνικών έργων. Ξεχωρίζουν οι ταινίες "Δάφνις και Χλόη" ,"Έρως και κύματα. Στην ταινία "Δάφνις και Χλόη" εμφανίζεται το πρώτο γυμνό του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Φ.Φ Ο Φιλοποίμην Φίνος είναι το νέο πρόσωπο που εμφανίζεται δυναμικά στο προσκήνιο της Ελληνικής παραγωγής ιδρύοντας μαζί με συνεταίρους το 1939 στο Καλαμάκι τα "Ελληνικά Κινηματογραφικά Στούντιο". Μέσα στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής που ακολουθεί ο Φίνος ιδρύει τη "Φίνος Φιλμ" (1942) που έμελλε να σφραγίσει την ιστορία του εμπορικού Ελληνικού κινηματογράφου, παράγοντας κάποιες από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες ταινίες στην κινηματογραφική ιστορία της χώρας. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Η ΑΝΟΔΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ Την δεκαετία του ΄50 και ως τις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Ελληνικός κινηματογράφος χαράζει ανοδική πορεία και μεγαλώνει το ενδιαφέρον για τα εγχώρια φιλμ που συνδέονται με την σύγχρονη ζωή. Εμφανίζονται νέοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί που γνωρίζουν την αποδοχή του κινηματογραφικού κοινού. Διαπιστώνεται αύξηση της κινηματογραφικής παραγωγής που ξεπερνά τα 60 φιλμ τον χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος των φιλμ ωστόσο ήταν μελοδράματα "μελό" και εμπορικές κατασκοπευτικές περιπέτειες. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ 1960 Η δεκαετία του 1960 είναι η δεκαετία ακμής του Ελληνικού κινηματογράφου (πληθώρα παραγωγής ταινιών, βραβεύσεις και αριθμητικές συγκρίσεις με διεθνείς παραγωγές), η δεκαετία που η Ελληνική κινηματογραφική παραγωγή αναδεικνύει ινδάλματα. Το πιο σημαντικό ίσως γεγονός είναι η δημιουργία και καθιέρωση, το 1960, του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ που αποσκοπεί στο να παρουσιάζει το πανόραμα του Ελληνικού κινηματογράφου και να βραβεύει τα καλύτερα δείγματά του. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ ΟΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ Το 1960 η Ελλάδα εκπροσωπείται στο Φεστιβάλ Κανών με την Ελληνικής παραγωγής ταινία του Ζυλ Ντασσέν Ποτέ την Κυριακή με την Μελίνα Μερκούρη στο ρόλο της Ίλιας, η οποία μοιράζεται το βραβείο με την Ζαν Μορ. Ένα χρόνο αργότερα ο Μάνος Χατζιδάκις τιμάται με το Όσκαρ καλύτερου κινηματογραφικού τραγουδιού για τα θρυλικά Παιδιά του Πειραιά που διαδίδει διεθνώς η ταινία του Ντασέν. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ Η Ηλέκτρα του Μιχάλη Κακογιάννη, παραγωγή της Φίνος Φιλμ, αποτελεί μια κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης τραγωδίας του Ευριπίδη, αποσπώντας το βραβείο καλύτερης μεταφοράς στον κινηματογράφο από το Φεστιβάλ των Κανών το 1962. Ο Νίκος Κούνδουρος και η ταινία του Μικρές Αφροδίτες κερδίζει την Αργυρή Αρκτο, βραβείο σκηνοθεσίας, στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 1963 ενώ την ίδια περίοδο ο Γ. Δαλιανίδης εκπροσωπεί το μιούζικαλ στον Ελληνικό κινηματογράφο. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ο Αλέκος Σακελάριος, ο Νίκος Τσιφόρος, η Έλλη Λαμπέτη, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, η Ειρήνη Παπά, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Τζένη Καρέζη, Αντρέας Μπάρκουλης, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Αλέκος Αλεξανδράκης,Λάμπρος Κωσταντάρας είναι μερικά από τα ονόματα που γνώρισαν μεγάλες επιτυχίες την περίοδο εκείνη. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ