Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Τι είναι ο προγραμματισμός
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
3ο Γυμνάσιο Καστοριάς Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Ντινολάζος Χρήστος
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
Κατηγορίες προβλημάτων:
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
Διδακτική Μαθηματικών Ι
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
1.1 Η έννοια του προβλήματος
1.3 Ιδιότητες ενός Αλγορίθμου
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Κεφάλαιο 1ο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και τον Προγραμματισμό.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
Η έννοια του προβλήματος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.1 Η έννοια του Προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Η έννοια του προβλήματος Την έννοια του προβλήματος την έχετε συναντήσει πολλές φορές από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Όμως: Τι είναι πρόβλημα; Ποιες κατηγορίες προβλημάτων υπάρχουν; Πώς μπορούμε να επιλύσουμε ένα πρόβλημα και εν τέλει να περιγράψουμε με σαφήνεια τη λύση του; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Κατηγορίες προβλημάτων Προβλήματα απλά που σύντομα βρίσκουμε τη λύση τους Προβλήματα στα Σχολικά μαθήματα όπως στα Μαθηματικά και τη Φυσική Προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά όπως: Ποιος είναι ο πιο σύντομος δρόμος για το σχολείο; Πώς θα τακτοποιήσω τα βιβλία στη βιβλιοθήκη; Πώς θα οργανώσω μια εκδρομή; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Πολύπλοκα προβλήματα που η επίλυση τους μας δυσκολεύει ιδιαίτερα Απλά προβλήματα Section 1 Πολύπλοκα προβλήματα που η επίλυση τους μας δυσκολεύει ιδιαίτερα Όπως: Η ρύπανση της ατμόσφαιρας Η εξερεύνηση του διαστήματος Η θεραπεία ορισμένων ασθενειών Η εξοικονόμηση ενέργειας Η κατασκευή μιας γέφυρας μεγάλου μήκους Πολύπλοκα Προβλήματα που έχουν λύση Που δεν ξέρουμε αν έχουν λύση Δεν έχουν λύση Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Κατηγορίες προβλημάτων Τα προβλήματα ανάλογα με τη δυνατότητα επίλυσης του ς διακρίνονται σε 3 κατηγορίες Προβλήματα που έχουν λύση Η πρόσθεση δύο αριθμών Η οργάνωση μιας εκδρομής Προβλήματα που δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε με τις μέχρι τώρα γνώσεις μας η ακριβής πρόβλεψη των σεισμών η γήρανση του ανθρώπου Προβλήματα που έχει αποδειχθεί ότι δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε ο τετραγωνισμός του κύκλου με κανόνα και διαβήτη Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Κατηγορίες προβλημάτων Σχολικά προβλήματα Προβλήματα Καθημερινότητας Υπολογιστικά προβλήματα : απαιτούν μια σειρά από λογικές και μαθητικές πράξεις Τα σχολικά προβλήματα είναι συνήθως υπολογιστικά: Ποιο είναι το εμβαδόν ενός τετραγώνου με πλευρά μήκους 10 εκατοστών; Σε πόσο χρόνο θα πέσει ένα αντικείμενο που εκτελεί ελεύθερη πτώση από ύψος 10 μέτρων; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Υπολογιστικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή Κατηγορίες προβλημάτων Υπολογιστικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή Καλούμαστε να λύσουμε υπολογιστικά προβλήματα και στην καθημερινή μας ζωή: Ποιος είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας μου; Τι διαστάσεις πρέπει να έχει το γραφείο που θα αγοράσω για να χωράει στο δωμάτιο μου; Πόσα χρήματα χρειάζομαι για να αγοράσω τον αγαπημένο μου δίσκο μουσικής, όταν η αρχική του τιμή είναι 15€ και έχει έκπτωση 20%; Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Τι είναι πρόβλημα Γενικά ως πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν μας είναι γνωστή ούτε προφανής Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Βασικά Στοιχεία του προβλήματος Δεδομένα Ζητούμενα Επίλυση προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Βασικά στοιχεία του προβλήματος Δεδομένα: Στοιχεία που μας είναι γνωστά και μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος Ζητούμενο: αυτό που ψάχνουμε, η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος Επίλυση προβλήματος: Η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο και επιτυγχάνουμε το επιθυμητό στόχο Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Επίλυση ενός προβλήματος Υπάρχουν προβλήματα των οποίων τη λύση μπορούμε να την περιγράψουμε με ακρίβεια (ο υπολογισμός της υποτείνουσας του ορθογωνίου) και άλλα που δεν έχουν ακριβή λύση ( η αξιοποίηση του ελεύθερου μας χρόνου) Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Επίλυση ενός προβλήματος Για να λύσουμε πιο εύκολα ένα πρόβλημα καταγράφουμε τα δεδομένα ελέγχουμε αν τα δεδομένα είναι επαρκή Πολλές φορές η λύση του προβλήματος απαιτεί περισσότερη διερεύνηση: Ένας εργάτης χτίζει 1 μέτρο τοίχο σε 2 ώρες. Σε πόσο χρόνο θα έχει ολοκληρώσει το χτίσιμο 11 μέτρων, αν δουλέψει μόνος του; Η απάντηση: σε 22 ώρες φαίνεται λογική, αλλά ξεχνάμε ότι ένας εργάτης δεν μπορεί να δουλέψει 22 ώρες συνεχόμενες! Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Επίλυση ενός προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα πρέπει να το κατανοήσουμε: Να καταλάβουμε το περιεχόμενο του Να διακρίνουμε τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεση μας και τα ζητούμενα του Να προσδιορίσουμε το «περιβάλλον» ή το πλαίσιο του προβλήματος Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Χώρος του προβλήματος Στο σύνολο των φυσικών αριθμών η αφαίρεση 3-9 είναι αδύνατη ενώ στο σύνολο των ακέραιων αριθμών η ίδια αφαίρεση έχει αποτέλεσμα -6 Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Χώρος του προβλήματος Πρόβλημα: οργάνωσης μιας σχολικής εκδρομής Πλαίσιο προβλήματος: σχολικό περιβάλλον Η οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής διαφέρει αρκετά από αυτήν με φίλους. Η εκπαιδευτική εκδρομή πρέπει να πραγματοποιηθεί μέσα στα πλαίσιο των κανόνων που καθορίζονται από το εκπαιδευτικό περιβάλλον Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Ανάλυση προβλήματος Τα περισσότερα προβλήματα είναι σύνθετα και η λύση δεν έρχεται με την πρώτη ματιά. Όσο περισσότερο μελετάμε ένα πρόβλημα, τόσο πιο πιθανό είναι να το επιλύσουμε. Πολλές φορές η λύση έρχεται ως αναλαμπή Αρχιμήδης: βρήκε τη λύση του προβλήματος που τον απασχολούσε την ώρα που έκανε μπάνιο και πήδησε έξω ενθουσιασμένος φωνάζοντας «Εύρηκα» Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα Ανάλυση προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα είναι αναγκαίο να το αναλύσουμε σε απλούστερα Αντιμετωπίζοντας το κάθε ένα από τα απλούστερα προβλήματα χωριστά στο τέλος επιλύουμε τα σύνθετα προβλήματα Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Ανάλυση προβλήματος Για να επιλύσουμε ένα σύνθετο πρόβλημα είναι αναγκαίο να το αναλύσουμε σε απλούστερα Πρόβλημα: Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Εύρεση Τόπου Επίσκεψης Υπολογισμός Αντιτίμου Συμμετοχής Συγκέντρωση Χρημάτων Τρόπος Μεταφοράς Καθορισμός Ημερομηνίας Επίσκεψης Συγκέντρωση Βεβαιώσεων Συμμετοχής Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Διατύπωση σωστών οδηγιών Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Η περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος (διατύπωση σωστών οδηγιών) περιέχει συχνά δυσκολίες Οι σαφείς και απλές στη διατύπωση τους οδηγίες είναι περισσότερο απαραίτητες, όταν στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος συμμετέχουν περισσότεροι άνθρωποι που πρέπει να συνεργαστούν μεταξύ τους Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα

Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Διατύπωση σωστών οδηγιών Περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος Οι οδηγίες διατυπώνονται: Σε ξεχωριστά βήματα – ενέργειες Με λογική σειρά Με απλά λόγια Έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να τις καταλάβει και να είναι σε θέση να τις εκτελέσει Οδηγίες χρήσης σωσιβίων θαλάσσης σε περιπτώσεις ανάγκης Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα