Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Από τον Ηλεκτρισμό στο Μαγνητισμό Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Παραγωγή Ενέργειας με τη βοήθεια Προφυλακτικού!
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Α Β ΦΕ6: ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΩΤΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Διάδοση της θερμότητας στα στερεά Χάρις Χριστοφή
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Σενάριο.
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
«ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ-ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ»
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
8° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Ήχος.
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Φύλλο Εργασίας 10 Το Ηλεκτρικό βραχυ-Κύκλωμα – Κίνδυνοι και "Ασφάλεια"
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κρυστα ρακαλλιδου.
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή

ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ Μάθημα: Φυσικές Επιστήμες Θεματική Ενότητα: Διδασκαλία των Εννοιών μέσω της Ανακάλυψης Θέμα: Διάδοση της Θερμότητας στα στερεά Τάξη: Στ’ τάξη Ηλικία παιδιών: 11 -12 ετών

Προϋπάρχουσες Γνώσεις: θερμομονωτικά υλικά τη διάδοση της θερμότητας στα υγρά και αέρια Στόχος: Το παιδί να ανακαλύψει τον ορισμό του καλού και κακού αγωγού μέσω της θεωρίας του Bruner. Λεξιλόγιο: αγωγοί, καλός αγωγός, κακός αγωγός

Μέσα- Υλικά: Οργάνωση της τάξης: Τα παιδιά βρίσκονται σε ομάδες. άδειο μεταλλικό δοχείο αναψυκτικού χωρίς χάρτινο περιτύλιγμα κοντό κερί ύψους 4 cm, πάνω σε κέρμα σπίρτα 10-12 καρφίτσες λίγη βαζελίνη συγκολλητική αδιαφανής ταινία διάφοροι καλοί και κακοί αγωγοί της θερμότητας μήκους 5-6 cm περίπου (καρφοβελόνα, λωρίδα από αλουμινόχαρτο διπλωμένη πολλές φορές σε σχήμα σύρματος 6 cm, σύρμα από χαλκό (ηλεκτρικό καλώδιο), μεταλλικός συνδετήρας ανοιγμένος, ξύλινη οδοντογλυφίδα, πλαστικό αντικείμενο, κιμωλία, λωρίδα από χοντρό χαρτόνι, μεταλλικό κουταλάκι)  Οργάνωση της τάξης: Τα παιδιά βρίσκονται σε ομάδες.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Αρχικά ο δάσκαλος θέτει τον προβληματισμό: «Ποια υλικά επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας;» Αναμένεται τα παιδιά να αναφέρουν υλικά που κατά τη γνώμη τους επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας. Ο δάσκαλος δίνει τα υλικά στις ομάδες και τους αφήνει 1 – 2 λεπτά να τα επεξεργαστούν. Γίνεται αναγνώριση των υλικών που έχει η κάθε ομάδα μπροστά της και αναφέρεται το υλικό κατασκευής του καθενός π.χ ξύλινη οδοντογλυφίδα-από ξύλο κιμωλία-από γύψο κτλ.

Στη συνέχεια ο δάσκαλος δίνει φύλλο εργασίας στα παιδιά όπου καταγράφουν τις προβλέψεις τους και ακολούθως εκτελούν το πείραμα. Ο δάσκαλος καθ’ όλη τη διάρκεια μετακινείται από ομάδα σε ομάδα και καθοδηγεί τα παιδιά ρωτώντας τους ερωτήσεις και προβληματίζοντας τους π.χ. - Η καρφίτσα θα πέσει στην οδοντογλυφίδα; Γιατί;

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ Στερεώνουν με συγκολλητική αδιαφανή ταινία την άκρη του κάθε υλικού (καρφοβελόνα-σίδηρος, ξύλινη οδοντογλυφίδα-ξύλο, πλαστική οδοντογλυφίδα-πλαστικό, παχιά λωρίδα αλουμινόχαρτου-αλουμίνιο, κιμωλία-γύψος, χάλκινο σύρμα-χαλκός, συνδετήρας-σκληρός σίδηρος) στην εξωτερική πλευρά του δοχείου ώστε η διάταξη να είναι κυκλική. Από κάθε υλικό και σε απόσταση 2 cm από το δοχείο, κρεμάζουν μια καρφίτσα με λίγη βαζελίνη.

Φωτογραφικό υλικό

…συνέχεια… Όταν οι ομάδες είναι έτοιμες, ο δάσκαλος γεμίζει με ζεστό νερό τα 2/3 του κάθε μεταλλικού δοχείου. Τα παιδιά θα παρατηρήσουν μετά από λίγο ότι οι καρφίτσες πέφτουν από ορισμένα μόνο υλικά. Δ: -Ποια υλικά παρατηρείτε ότι έπεσαν; Δ: -Γιατί συνέβηκε αυτό; Δ: -Γιατί πιστεύετε έπεσαν οι καρφίτσες από κάποια υλικά και από άλλα όχι ; Δ:- Πώς θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τα υλικά στα οποία έπεσε η καρφίτσα και πώς αυτά στα οποία δεν έπεσε ;

Πείραμα – Video

Φωτογραφικό υλικό

…συνέχεια… Με βάση τις παρατηρήσεις τους χωρίζουν τα υλικά σε αυτά που επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας(καλούς αγωγούς της θερμότητας) και σε αυτούς που δεν επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας( κακούς αγωγούς της θερμότητας). Μετά την εκτέλεση του πειράματος τα παιδιά καταγράφουν τα συμπεράσματά τους και τα συγκρίνουν με τις αρχικές τους προβλέψεις στο φύλλο εργασίας.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΘΕΩΡΙΑ Σύμφωνα με το Bruner, οι μαθητές προκειμένου να αντιληφθούν τη δομή των πληροφοριών πρέπει να συμμετέχουν ενεργά, να αναγνωρίζουν οι ίδιοι τις βασικές αρχές και όχι να δέχονται τις ερμηνείες του δασκάλου. Αυτή η διεργασία έχει ονομαστεί μάθηση μέσω της ανακάλυψης (Woolfolk, 2007)

…συνέχεια… Σύμφωνα με την πιο πάνω δραστηριότητα: οι μαθητές έχουν διαισθητική σκέψη (αφού ο εκπαιδευτικός τους ζητά να κάνουν υποθέσεις και να γράψουν σε ποια υλικά πιστεύουν ότι θα πέσει η καρφίτσα) ο συλλογισμός της συγκεκριμένης διδασκαλίας είναι επαγωγικός γιατί μέσω της χρησιμοποίησης συγκεκριμένων υλικών (κάθε αντικείμενο έχει διαφορετικό υλικό) διαμορφώνουν μια γενική αρχή π.χ. ξύλινη οδοντογλυφίδα = ξύλο πετυχαίνεται η ενεργητική μάθηση (οι μαθητές κάνουν τις υποθέσεις τους, πειραματίζονται και καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα)

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!