Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Κώδικας Διαδικτυακής Κυκλοφορίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Β Τάξη - Ενότητα 4 Κατασκευές σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Τα σχήματα στην τέχνη Επιμέλεια: Δήμητρα Αραμπατζή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
(απλοποιημένη εκδοχή για την Β΄ Γυμνασίου)
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Δημιουργία σεναρίου.
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική

Κατασκευαστικός εποικοδομισμός Προκαλεί τους μαθητές να διερευνήσουν και να τροποποιήσουν αντικείμενα που τους παρέχονται αποκτώντας νέες γνώσεις, βελτιώνοντας δεξιότητες, τροποποιώντας στάσεις.

Εκπαιδευτικό-διδακτικό σενάριο Τίτλος: Τα σ(χ)ήματα του κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.) Διαθεματική προσέγγιση διδασκαλίας Εκπαιδευτικό-διδακτικό σενάριο Μαθηματικών Πληροφορικής α’ τάξη του γυμνασίου Μάθηση μέσω κατασκευής (learning by doing) Εργαλεία Μισοψημένοι μικρόκοσμοι (Μαθηματικές έννοιες) Εργαλεία διαδικτύου για την ανάπτυξη του ΚΩδικα ΔΙαδικτυακής ΚΥκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.). μία διαθεματική προσέγγιση διδασκαλίας Μαθηματικών και Πληροφορικής για τους μαθητές και τις μαθήτριες της α’ γυμνασίου μέσω ενός εκπαιδευτικού-διδακτικού σεναρίου Αρχικός στόχος της δράσης είναι η «ανακάλυψη» των γεωμετρικών σχημάτων και η γνωριμία με τις ιδιότητές τους μέσω της αξιοποίησης του προγραμματιστικού περιβάλλοντος LOGO οι μαθητές/τριες ομαδοσυνεργατικά και με την αξιοποίηση εργαλείων διαδικτύου εργάζονται με συγκεκριμένα «γεωμετρικά σχήματα» που περιλαμβάνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χρησιμοποιούνται σε πινακίδες σήμανσης στους δρόμους και στόχο έχουν την οδική ασφάλεια, τα οποία ερμηνεύουν με τον δικό τους τρόπο αναπτύσσοντας έναν ΚΩδικα ΔΙαδικτυακής ΚΥκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.). Οι μαθητές/τριες τόσο κατά τη διάρκεια της μαθηματικής τους εκπαίδευσης, όσο και στη διάρκεια της διερεύνησης στο μάθημα της Πληροφορικής ανέδειξαν το προσωπικό τους ενδιαφέρον και την κριτική εμπλοκή τους στο σενάριο που τους οδήγησαν στην απόκτηση νέων γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την αλλαγή στάσεων.

Στόχος να κατονομάζουν τα γεωμετρικά σχήματα που θα διερευνήσουν, να περιγράφουν πότε ένα σχήμα χαρακτηρίζεται ισόπλευρο τρίγωνο ή τετράγωνο ή ορθογώνιο, να κατατάσσουν τα σχήματα ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, να υιοθετούν κατάλληλη στάση κατά τη χρήση του διαδικτύου να εκτιμούν τους κινδύνους του διαδικτύου.

Ιδέα Ημέρας Ασφαλούς Χρήσης Διαδικτύου Μαθηματικών Πληροφορικής Η ιδέα του εκπαιδευτικού-διδακτικού σεναρίου (ΕΔΣ) γεννήθηκε κατά την αναζήτηση δράσεων και δραστηριοτήτων για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Χρήσης Διαδικτύου. και περιελάμβανε μία διαθεματική προσέγγιση διδασκαλίας Μαθηματικών και Πληροφορικής.

Στα Μαθηματικά Διερεύνηση σχημάτων Αντιστοίχιση με σήματα του ΚΟΚ. Ισόπλευρο Τρίγωνο Τετράγωνο Κανονικό Οκτάγωνο Κύκλος Ορθογώνιο Αντιστοίχιση με σήματα του ΚΟΚ.

Στην Πληροφορική Ασφάλεια στο διαδίκτυο Συμπεριφορά στο διαδίκτυο Χιουμοριστική τροποποίηση του νοήματος διαφόρων πινακίδων σήμανσης, ώστε να αναπτύξουν έναν κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.). Στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές συζήτησαν θέματα ασφάλειας και συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (Αράπογλου κ.α., 2007) και ενεπλάκησαν στην τροποποίηση του νοήματος διαφόρων πινακίδων σήμανσης, ώστε να αναπτύξουν έναν κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.). Για την υλοποίηση των δράσεων χρησιμοποιήθηκε ο χελωνόκοσμος, ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που διατίθεται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και υλικό από το Διαδίκτυο με τα σχήματα που χρησιμοποιούνται στον ΚΟΚ ώστε να οι μαθητές να δουν την σημασία τους. Επιπλέον, οι μαθητές χρησιμοποίησαν φυλλομετρητές, ώστε να αναζητήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο, επεξεργαστή κειμένου, το σύστημα διαχείρισης μάθησης Blackboard (τόσο ως αποθετήριο, όσο και ως χώρο ανταλλαγής απόψεων ιδεών και λειτουργίας ως wiki, Μπούσιος κ.α., 2010), το πρόγραμμα ζωγραφικής για να σχεδιάσουν –αν επιθυμούσαν– συγκεκριμένες πινακίδες καθώς και πρόγραμμα δημιουργίας παρουσιάσεων για την τελική παρουσίαση του ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.

Εργαλεία Κώδικας οδικής κυκλοφορίας Χελωνόκοσμος Φυλλομετρητές Υλικό από το Διαδίκτυο Πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου Σύστημα διαχείρισης μάθησης Blackboard Πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων Πρόγραμμα δημιουργίας παρουσιάσεων για την τελική παρουσίαση του ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.

Στην πράξη… και στην τάξη

Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης. Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης. Μαθηματικά: Ομάδες των δύο ατόμων στο εργαστήριο υπολογιστών Πληροφορική: Ομάδες τεσσάρων ατόμων με σκοπό την κατασκευή πινακίδων σήμανσης στο πλαίσιο του ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων στο εργαστήριο υπολογιστών κατά τη διάρκεια διερεύνησης των παραμετρικών διαδικασιών, ενώ σχημάτισαν ομάδες τεσσάρων ατόμων με σκοπό την κατασκευή πινακίδων σήμανσης στο πλαίσιο του ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ. Με τη βοήθεια των μικρόκοσμων διερεύνησαν τις ιδιότητες των σχημάτων που μπορούν να συναντήσουν ως πινακίδες σήμανσης στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, ώστε να ασχοληθούν με ποικίλα γεωμετρικά σχήματα.

Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης. Ρόλο του εκπαιδευτικού Παρατηρητής Παρεμβάσεις με σκοπό τον αναστοχασμό Επικοινωνία των ομάδων Παραγόμενο έργο Οι εκπαιδευτικοί είχαν το ρόλο του παρατηρητή κατά τη διάρκεια της διερεύνησης που έκαναν οι μαθητές, ενώ οι όποιες παρεμβάσεις είχαν αναστοχαστικό και παρωθητικό σκοπό, καθώς και πρόθεση να συνεισφέρουν στην εύρεση τρόπων ανάπτυξης του νοήματος των πινακίδων σήμανσης. Η επικοινωνία μεταξύ των ομάδων έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διάρκεια και κατά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας. Η επικοινωνία αυτή πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος διαχείρισης μάθησης Blackboard, ώστε πριν την υιοθέτηση ενός σήματος στον ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ., να έχουν οι μαθητές συζητήσει και συναποφασίσει με τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή το σήμα αυτό. Οι ομάδες κατασκεύασαν σήματα που ανήκουν σε πινακίδες αναγγελίας κινδύνου (ισόπλευρα τρίγωνα), σε ρυθμιστικές πινακίδες (οκτάγωνο, τετράγωνο, κύκλο, ισόπλευρο τρίγωνο, ορθογώνιο) και σε πληροφοριακές πινακίδες (ορθογώνιο).

Μαθηματικά Δύο μισοψημένοι μικρόκοσμοι με σκοπό την τροποποίησή τους και την διερεύνηση των ιδιοτήτων των σχημάτων. Παραμετρικές διαδικασίες Μεταβάλεις 4 διδακτικές ώρες

Τεθλασμένη γραμμή για μυστήριο2 :γ1 :β :γ2 :α δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α για μυστήριο2 :γ1 :β :γ2 :α δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α τέλος Πειραματισμός για το ρόλο των παραμέτρων Κατασκευή τεθλασμένης γραμμής Αρχικά ζητήθηκε από τους μαθητές να πειραματιστούν με την παραμετρική διαδικασία και να ανακαλύψουν το ρόλο που παίζουν οι τέσσερις παράμετροι καθώς κατασκευάζεται η τεθλασμένη γραμμή (Ενδεικτικό Φύλλο Εργασίας). Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές να τροποποιήσουν τις τιμές των παραμέτρων με τη βοήθεια του μεταβολέα και να εξάγουν ορισμένα συμπεράσματα

Ορθή γωνία για μυστήριο2 :γ1 :β :γ2 :α δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α τέλος για μυστήριο2 :γ1 :β :γ2 :α δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α τέλος Προσδιορισμός παραμέτρων για την κατασκευή μίας τεθλασμένης γραμμής με ορθή γωνία

Κατασκευή ορθογωνίου και τετραγώνου Κατασκευή ορθογωνίου και τετραγώνου Χρήση εντολής επανάλαβε για σχήμα1 :γ1 :β :γ2 :α επανάλαβε 2 [ δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α ] Τέλος Κατονόμασαν ιδιότητες ορθογωνίου και τετραγώνου. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές να διερευνήσουν τον τρόπο κατασκευής του ορθογωνίου και του τετραγώνου, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιότητες των σχημάτων, με σκοπό να εισαχθεί η εντολή επανάλαβε, ως αποτέλεσμα της παρατήρησης των σχεδίων στην ακολουθία των εντολών και να γράψουν οι μαθητές μία παραμετρική διαδικασία σαν την ακόλουθη: για σχήμα1 :γ1 :β :γ2 :α επανάλαβε 2 [ δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α ] τέλος Μέσω της διερεύνησης οι μαθητές/τριες ανακάλυψαν ότι το άθροισμα των γωνιών του ορθογωνίου είναι 360 μοίρες και οι γωνίες του είναι ίσες, ενώ διέκριναν ότι το τετράγωνο αποτελεί ειδική περίπτωση.

Άλλα γεωμετρικά σχήματα για μυστήριο4 :ν :α :β επανάλαβε :ν [ δ :α μ :β] τέλος Κάθε ομάδα πειραματίστηκε με σκοπό να προκύψει το ισόπλευρο τρίγωνο το τετράγωνο το κανονικό οκτάγωνο Μελέτησαν ιδιότητες των κανονικών σχημάτων και τη σχέση με την οποία συνδέονται οι γωνίες και οι πλευρές. για σχήμα :α :ν επανάλαβε :ν [ μ :α δ (360 / :ν) ] τέλος για μυστήριο4 :ν :α :β επανάλαβε :ν [ δ :α μ :β] τέλος Αρχικά, ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες να εκτελέσουν τη διαδικασία μυστήριο4 δίνοντας τιμές στις μεταβλητές ν, α, β. Στη συνέχεια κάθε ομάδα πειραματίστηκε πραγματοποιώντας αλλαγές στη διαδικασία ή χρησιμοποιώντας τον μεταβολέα, με σκοπό να προκύψει το ισόπλευρο τρίγωνο, το τετράγωνο και το κανονικό οκτάγωνο. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μελέτησαν ιδιότητες των κανονικών σχημάτων και τη σχέση με την οποία συνδέονται οι γωνίες και οι πλευρές. Απώτερος στόχος ήταν να καταλήξουν στη σχέση που συνδέει το πλήθος των πλευρών με το άθροισμα των γωνιών. για σχήμα :α :ν επανάλαβε :ν [ μ :α δ (360 / :ν) ]

Σχήματα με διαφορετικό προσανατολισμό Πειραματίστηκαν στο σπίτι τους για να κατασκευάσουν ορθογώνιο και τετράγωνο με διαφορετικό προσανατολισμό.

Πληροφορική (www.saferinternet.gr.) Ανάπτυξη του κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.) με τις δικές τους ερμηνείες στις πινακίδες σήμανσης. 3 διδακτικές ώρες Παράλληλα στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές συζήτησαν θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και τρόπους ασφαλούς χρήσης του. Αφορμή της συζήτησης έγιναν αφίσες και σποτ από τον ιστότοπο του www.saferinternet.gr. Έχοντας ολοκληρώσει τις δύο διερευνήσεις στον χελωνόκοσμο στο μάθημα των Μαθηματικών, οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.). Συγκεκριμένα οι μαθητές αξιοποιώντας τις πινακίδες σήμανσης του ΚΟΚ που παρέχονται στον οδηγό Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (1999) κατέγραψαν τις δικές τους ερμηνείες στις πινακίδες σήμανσης, δίνοντας τους μια «διαδικτυακή» διάσταση. Τα πρώτα σχήματα που «είδαν» ως πινακίδες σήμανσης είναι το ισόπλευρο τρίγωνο, το οκτάγωνο, το ορθογώνιο, ο κύκλος και το τετράγωνο, όπως φαίνεται στο Σχήμα 4.

Πληροφορική Κάθε ομάδα απέδωσε 10 πινακίδες, τις οποίες ανήρτησαν στο Blackboard. Επέλεξαν τις πιο σημαντικές και πιο χρήσιμες ανά κατηγορία. Παρέδωσαν μία ολοκληρωμένη παρουσίαση στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του σχολείου για τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.

Κρατάτε αποστάσεις από τους άγνωστους συνομιλητές Κρατάτε αποστάσεις από τους άγνωστους συνομιλητές Πρόσεχε, μπορεί να κολλήσεις ιό και να βγεις εκτός δικτύου. Πρόσεχε τι ανεβάζεις και τι κατεβάζεις από το διαδίκτυο Τίποτα δε σβήνεται! Ό,τι γράψεις, ό,τι κι αν πεις, ακόμα κι αν το σβήσεις, κάποτε θα το ξαναδείς. Σταμάτα λίγο να παίζεις στον υπολογιστή. Ξεκουράσου για να ανακτήσεις δυνάμεις! Ο εθισμός μπορεί να σε στείλει…

Συμπεράσματα-Επίλογος Η εμπλοκή των μαθητών σε παιδαγωγική προσέγγιση που να συνδυάζει την τεχνολογία με το διδάξιμο. Οι μαθητές πειραματίζονταν με τα δικά τους μαστορέματα. Οι μαθητές κατάφεραν να συσχετίζουν, να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα γεωμετρικά σχήματα. Οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική στάση σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου. Συμπεράσματα-Επίλογος Η ραγδαία αύξηση της χρήσης του διαδικτύου από μαθητές όλο και μικρότερων ηλικιών (Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, 2011), δημιουργεί την ανάγκη υποστήριξης των μαθητών με μία κατάλληλη παιδαγωγική προσέγγιση που να συνδυάζει την τεχνολογία με το διδάξιμο. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρήθηκε η εμπλοκή των μαθητών σε σχετικές δράσεις. Από την παρακολούθηση της πορείας των μαθητών στο πλαίσιο του ΕΔΣ αναδείχτηκε ότι οι μαθητές ενεπλάκησαν ενεργά, αφού πειραματίζονταν με τις δικές τους κατασκευές και έκαναν τα δικά τους μαστορέματα. Ταυτόχρονα κατάφεραν να συσχετίζουν, να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα γεωμετρικά σχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στο σενάριο, ενώ ορισμένες ομάδες κατάφεραν να καταλήξουν στη σχέση που συνδέει το πλήθος των πλευρών με το άθροισμα των γωνιών ενός σχήματος. Επιπλέον, τα «ευφάνταστα» κείμενα που ανέπτυξαν οι μαθητές για να πλαισιώσουν τις πινακίδες του ΚΟΚ επιδεικνύουν τις δυνατότητες των μαθητών, όπου κατάφεραν μέσω των δικών τους κατασκευών να αναπτύξουν μία κριτική στάση σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου η οποία τους επιτρέπει να αποδέχονται, να απορρίπτουν και συνολικά να εκτιμούν τις κινήσεις τους σε αυτόν τον κόσμο. Τέλος, μέσα από την μαθησιακή προσέγγιση αξιοποιήθηκαν οι ψηφιακές τεχνολογίες με ολιστικό τρόπο και με κοινωνικοπολιτιστικές και επικοινωνιακές δράσεις οι οποίες στήριξαν τους μαθητές και τις μαθήτριες να επιχειρήσουν καινοτομίες και να στοχαστούν με κριτικό τρόπο όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες που παρέχει.