Γιάννης Α. Μυλόπουλος Καθηγητής Α.Π.Θ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ)
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Καθηγητής Ελπίδα Κολοκυθά, Επίκ. καθηγήτρια
Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ 21 Μαρτίου 2014 Αθανάσιος Σουπίλας ΕΥΑΘ Επιστημονικά Υπεύθυνος.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης Βιώσιμη Ανάπτυξη και Μεταλλευτική Πολιτική Καθ. Ζαχαρίας Αγιουτάντης Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Πολυτεχνείο.
Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας Παρεμβάσεις του Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας στον τομέα Περιβάλλοντος Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Διασυνοριακά νερά και διαχειριστικά σχέδια λεκανών
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ
Προστασία και Διαχείριση Υδατικών Πόρων στην Ελλάδα
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Διαχείριση του Νερού στην Πόλη Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης «Αστική Χρήση του Νερού» Δίκτυο Μεσόγειος SOS
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
ΜΟΥΛΑΪΔΟΥ ΦΑΝΗ 162/01 ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ 108/01
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Ο Αμβρακικός Κόλπος ως Ιστορικός Χώρος: Προοπτικές Ανάπτυξης και η Απαίτηση για Ένα Συνολικό και Πολυεπίπεδο Προγραμματισμό και Χωρικό Σχεδιασμό Δρ. Παύλος.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ:
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος
kpmg kpmg Αειφόρος ανάπτυξη και οικονομία – πρότυπα μοντέλα επιχειρησιακών / επενδυτικών φορέων.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
Αντιμετώπιση Πλημμυρών. Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Διακρατική Συνεργασία
Οι σημειώσεις βρίσκονται στην ιστο-σελίδα:
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Τομέας Υδατικών Πόρων, Υδραυλικών και Θαλασσίων Έργων Ερευνητικό πρόγραμμα Δίκτυο Αειφόρων Νήσων Επιστημονικός Υπεύθυνος:
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Δ. Π. Μ. Σ
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
Το μέλλον της ΚΑΠ προκλήσεις, προοπτικές και άμεσα διλήμματα Αθήνα – 13 Νοεμβρίου 2017 Τάσος Χανιώτης Διευθυντής Στρατηγική, Απλοποίηση και Ανάλυση.
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Παντείου Πανεπιστημίου
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ.   Γιάννης Α. Μυλόπουλος Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή

Αειφόρος ανάπτυξη για το περιβάλλον: «Η ανάπτυξη που καλύπτει τις παρούσες ανθρώπινες ανάγκες χωρίς να υπονομεύει την δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να καλύψουν τις δικές τους». Ορισμός που πρώτη φορά δόθηκε από την Παγκόσμια Επιτροπή για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη το 1987 γνωστή και ως Επιτροπή Brundtland. η έννοια της αειφόρου ανάπτυξης περιλαμβάνει δυο κεντρικές έννοιες.την έννοια των αναγκών οι οποίες και θα πρέπει να άμεσα να καλυφθούν σε παγκόσμιο επίπεδο.την έννοια του περιορισμού της ικανότητας του περιβάλλοντος να καλύπτει παρούσες και μελλοντικές ανάγκες από την τεχνολογική ανάπτυξη και τις παρούσες κοινωνικές δομές.

Αειφόρος ανάπτυξη Ανάπτυξη με όρους και περιορισμούς Συμβατή με τη φέρουσα ικανότητα της γης Ανάπτυξη με διάρκεια στο χρόνο

Αειφόρος Ανάπτυξη ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αειφόρος Ανάπτυξη ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ- ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΙΣΟΤΙΜΙΑ

Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΘΟΝΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ: 232 εκατομμύρια άνθρωποι σε 26 χώρες της γης πλήττονται από λειψυδρία Το 2025: ο 1 στους 3 κατοίκους της γης, 3.5 δισ. άνθρωποι σε 52 χώρες, θα ζουν σε καθεστώς λειψυδρίας Οι πόλεμοι, οι διεθνείς διαμάχες και οι συγκρούσεις στο μέλλον θα έχουν ως αιτία τη διεκδίκηση πηγών νερού

Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΘΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Υπόγεια Νερά: Εντατική εκμετάλλευση - Δραματικές πτώσεις στάθμης - Εκτεταμένη ρύπανση - Υφαλμύρωση παράκτιων υδροφορέων. Ποτάμια: Σημαντικά μειωμένες παροχές – Υπερεκμετάλλευση (Αλιάκμονας) - Διακρατικά νερά (Αξιός, Νέστος) - Ρύπανση- Υποβάθμιση Δέλτα Λίμνες: Υπό εξαφάνιση (Στην Κορώνεια απώλεια πλέον του 90% του υδατικού δυναμικού) Υγρότοποι: 2 στους 3 έχουν εξαφανιστεί τα τελευταία 50 χρόνια

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Χρονική και χωρική ανισοκατανομή των υδατικών πόρων Συγκεντρωτική ανάπτυξη του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητας Ευαίσθητη νησιωτική χώρα με την αυξημένη τουριστική κίνηση το καλοκαίρι Εκτεταμένη ακτογραμμή με προβλήματα υφαλμύρωσης

Κατανομή των βροχοπτώσεων στην Ελλάδα Διακρίνονται τρεις περιοχές στον χάρτη: Δυτικό τμήμα με σκούρο χρώμα (έντονες βροχοπτώσεις). Kεντρικό τμήμα με ανοιχτό χρώμα (μέση βροχόπτωση). Ανατολικό τμήμα με λευκό χρώμα (καθόλου βροχόπτωση).

Η ΠΑΝΑΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Τα τελευταία 50 χρόνια η ζήτηση σε νερό εξαπλασιάστηκε, ενώ ο πληθυσμός στο ίδιο διάστημα αυξήθηκε μόνο 2 φορές. Η ζήτηση σε νερό αυξάνεται 3 φορές πιο γρήγορα σε σχέση με τον πληθυσμό, ως αποτέλεσμα της τεχνολογικής ανάπτυξης και του σύγχρονου τρόπου της ζωής.

Γάλα: 2.700 φορές ακριβότερο ΝΕΡΟ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ Γάλα: 2.700 φορές ακριβότερο Coca Cola: 2.000 φορές ακριβότερη Μπίρα: 3.600 φορές ακριβότερη Εμφιαλωμένο νερό: 1500-2.000 φορές ακριβότερο Είναι άραγε πιο σπάνια ή πιο πολύτιμα απ’ το Νερό της βρύσης?

ΝΕΡΟ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Υποβάθμιση της οικολογικής αξίας του νερού Έμφαση στην αναπτυξιακή διάσταση (ικανοποίηση οικονομικών αναγκών) της διαχείρισης των υδατικών πόρων Ανεξάρτητη αντιμετώπιση ποσοτικών & ποιοτικών παραμέτρων του νερού

ΒΙΩΣΙΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Ολοκληρωμένη πολιτική νερού - Αποτελεσματικότητα Διαχείριση της ζήτησης του νερού - Ανάκτηση του κόστους - Κοστολόγηση σύμφωνα με την πλήρη αξία του - Αποδοτικότητα Αποκεντρωμένη και συμμετοχική διαχείριση νερού – Ισότητα - Ισοτιμία

Τα θέματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν : Η διευθέτηση του ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης του νερού Η διαχείριση των υδατικών πόρων εντός της υδρολογικής ενότητας της λεκάνης απορροής ποταμού Η περιβαλλοντική υποβάθμιση Οι οικονομικοί και χρηματοοικονομικοί περιορισμοί Η αναποτελεσματική διοίκηση

Ολοκληρωμένη διαχείριση των υδατικών πόρων Ενιαία εξέταση οικονομικών, περιβαλλοντικών, κοινωνικών & πολιτικών παραμέτρων που σχετίζονται με το νερό Ενιαία αντιμετώπιση ποσότητας – ποιότητας Διαχείριση εντός της λεκάνης απορροής ποταμού

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΕΡΟΥ Αναγνώριση της αξίας του νερού ως ενιαίου φυσικού πόρου με αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές διστάσεις Κατάργηση της παραδοσιακής πρακτικής της αποσπασματικής / τομεακής διαχείρισης των υδατικών πόρων σύμφωνα με τη χρήση Αναγνώριση της οικολογικής αξίας του νερού

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Προσαρμογή της ζήτησης του νερού στα δεδομένα της φυσικής προσφοράς Αντί της ζημιογόνου περιβαλλοντικά παραδοσιακής πρακτικής της προσαρμογής της φυσικής προσφοράς στα δεδομένα της ζήτησης, με τη διαρκή αναζήτηση νέων πηγών νερού και το σχεδιασμό τεχνικών έργων

Διαχείριση Της Ζήτησης Του Νερού ΕΛΕΓΧΟΣ ΧΡΗΣΕΩΝ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ - ΜΕΘΟΔΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΝΕΡΟΥ

ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ Οι ανάγκες σε νερό αυξάνονται τρεις φορές πιο γρήγορα από την αντίστοιχη αύξηση του πληθυσμού. Η αξιοποίηση κάθε νέου κυβικού μέτρου νερού θα κοστίζει στο εξής 2-3 φορές περισσότερο απ’ ό,τι μέχρι τώρα. Το 2025 το 1/3 του πληθυσμού της γης θα ζει σε συνθήκες κρίσης νερού - 52 χώρες θα θεωρούνται άνυδρες.

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ Άμεσο κόστος Κόστος Ευκαιρίας Περιβαλλοντικό κόστος

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Διαχείριση του νερού στο κατώτατο διοικητικό επίπεδο Δραστηριοποίηση και συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων όλων των χρηστών, των κοινωνικών φορέων και των τοπικών παραγόντων

Η ΝΕΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ- ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ (2000/60) Σχεδιασμός – Εκπόνηση πολιτικής νερού Έμφαση στην οικολογική αξία του νερού Διαχείριση εντός της λεκάνης απορροής ποταμού Ανάκτηση του πλήρους κόστους του νερού- Τιμολόγηση σε όλες τις χρήσεις Συμμετοχική – Αποκεντρωμένη πρακτική

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΕΡΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΕΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ Δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης των υδατικών πόρων με κεντρική και περιφερειακή διάσταση

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΕΡΟΥ Ενιαία διαχείριση εντός των ορίων της υδρολογικής λεκάνης Περιφερειακή διάσταση του διοικητικού συστήματος σύμφωνα με τα φυσικά και όχι τα διοικητικά όρια της χώρας Ολοκληρωμένη διαχείριση διασυνοριακών λεκανών – Διακρατικές συμφωνίες

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Η τελική επιλογή αποτελεί αποφασιστικό στοιχείο της νέας νομοθεσίας για 2 κυρίως λόγους: Αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή που θα σημαδέψει το μέλλον της διαχείρισης του νερού και από την οποία εν πολλοίς θα εξαρτηθεί η επιτυχία του όλου εγχειρήματος της εναρμόνισης της ελληνικής με την ευρωπαϊκή νομοθεσία Όλες οι υπόλοιπες επιλογές άμεσα επηρεάζουν, αλλά και άμεσα επηρεάζονται από τη μορφή που θα πάρει το διοικητικό σχήμα.

ΙΔΡΥΣΗ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Θεμελιώδους σημασίας ζητήματα απαιτούν τη συστηματική ανάπτυξη, επεξεργασία και αξιολόγηση μακροχρόνιων ερευνητικών και μελετητικών προγραμμάτων. Απαιτείται εξειδικευμένη επιστημονική υποστήριξη για την κατάρτιση και εφαρμογή των Σχεδίων Διαχείρισης Υδατικών Πόρων.

ΙΔΡΥΣΗ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Καλύπτεται έτσι το κενό που αφορά στη συστηματοποίηση, προγραμματισμό και συντονισμό των διαδικασιών έρευνας, μελέτης και παροχής υπηρεσιών συμβούλου προς την Πολιτεία για θέματα διαχείρισης και προστασίας των Υδατικών Πόρων. Δημιουργία κέντρου ερευνών και πολιτικής νερού

ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Tο σημερινό κόστος του νερού δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική του αξία. Η ανάκτηση του κόστους με την τιμολόγηση του νερού αποτελούν ισχυρά εργαλεία στην κατεύθυνση της εξοικονόμησης του νερού Σύμφωνα με την πρόσφατη διακήρυξη του ΟΗΕ, το νερό αναγνωρίζεται ως ένα κοινωνικό και πολιτιστικό αγαθό, η πρόσβαση στο οποίο αποτελεί πλέον ένα από τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης υδατικών πόρων. Διαχείριση διασυνοριακών υδατικών πόρων – Διακρατικές συμφωνίες Δημιουργία κέντρου ερευνών και πολιτικής νερού – Ινστιτούτο Διαχείρισης Υδατικών Πόρων Ανάκτηση του πλήρους κόστους του νερού – Κοινωνική ευαισθησία