Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Jan L. Plass – New York University Linda C. Jones – University of Arkansas.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ Β. Μητροπούλου Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Jan L. Plass – New York University Linda C. Jones – University of Arkansas

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα Τι γνωρίζουμε Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας Συμπεράσματα της έρευνας για τη γνωστική θεωρία για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις Κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα

Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (1/2) Η εκμάθηση και η χρήση μιας γλώσσας στοχεύει: στην επικοινωνία των ιδεών. στη διατήρηση των κοινωνικών σχέσεων. στην παραγωγή διαλόγου. Απαιτούμενες ικανότητες: Ικανότητες εισόδου (ακρόαση, ανάγνωση). Ικανότητες εξόδου (ομιλία, γραφή). Ικανότητες επικοινωνίας (κατανόηση των πολιτιστικών συνθηκών και του πλαισίου της εν λόγω επικοινωνίας). Διεργασίες που συνεπάγονται: Λήψη πληροφοριακής εισόδου. Συμμετοχή σε αλληλεπίδραση. Ταξινόμηση των εννοιών πληροφοριακής εξόδου στα λεκτικά ή στα οπτικά ερεθίσματα.

Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (2/2) Ο όρος πολυμέσα ορίζει τη χρήση λέξεων και εικόνων στην παρουσίαση του υλικού. Οι λέξεις είναι ρηματικό υλικό: Γραπτό Προφορικό και οι εικόνες Στατικά γραφικά (διαγράμματα, φωτογραφίες, χάρτες) Δυναμικά γραφικά (σχεδιοκινήσεις, video) Η χρήση των πολυμέσων αφορά οποιαδήποτε εκπαιδευτική προσέγγιση. Η έρευνα επικεντρώνεται στη χρήση τους για την αλληλεπιδραστική (interactionist) προοπτική η οποία εστιάζει στην : Προώθηση σημαντικής πληροφοριακής εισόδου. Διευκόλυνση αλληλεπίδρασης με τη γλώσσα-στόχο. Παραγωγή ουσιαστικής πληροφοριακής εξόδου.

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα; Τι γνωρίζουμε; Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας Implications της έρευνας για τη γνωστική θεωρία για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις Κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (1/8) Οι έρευνες καλύπτουν μελέτες που αφορούν: Διδακτικές στρατηγικές με χρήση πολυμέσων. Μαθησιακές θεωρίες με πολυμέσα, βασισμένες στη γνωστική ψυχολογία. Ένα μοντέλο αλληλεπιδραστικής προοπτικής είναι το εξής: Δεν προσφέρει ρητές αναφορές στον τρόπο παρουσίασης της γλωσσικής πληροφοριακής εισόδου. ΕίσοδοςΑντίληψηΕισαγωγήΚατανόηση Σημασιολογική Συντακτική Ενσωμάτωση Σο γλωσσικό σύστημα Έξοδος

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (2/8) Είσοδος: το γλωσικό υλικό που παρουσιάζεται στο μαθητή H κατανοητή (όχι η απλή) πληροφορία μπορεί να αποκτηθεί. Κατανοητή είσοδος: αλληλεπίδραση με τη μορφή συνδέσμων. Σύνδεσμοι: με την παροχή κατάλληλων πληροφοριών απλοποιούν το μαθησιακό υλικό και την επεξεργασία του. Αλληλεπίδραση: αμφίδρομη αφού υποστηρίζει και την είσοδο αλλά και την έξοδο. Κατανόηση: η κατανόηση της σημασίας επιτυγχάνεται με ή χωρίς την αντίληψη της σύνταξης Εισαγωγή: κατανοητή είσοδος που ενσωματώνεται στο γλωσσικό σύστημα του μαθητή. Έξοδος: αποτέλεσμα συνδυασμού εισόδου-αλληλεπίδρασης Κατανοητή έξοδος: οι μαθητές αναγνωρίζουν τα λάθη τους και μπαίνουν στη διαδικασία διόρθωσής τους.

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (3/8) Ένα βελτιωμένο μοντέλο αλληλεπιδραστικής προσέγγισης είναι το εξής: Περιέχει γνωστικές διεργασίες και βασίζεται: στη διαδραστικότητα και στη γνωστική θεωρία της μάθησης με πολυμέσα. Επιλογή λέξεων Οργάνωση λέξεων ΑντίληψηΚατανόησηΕισαγωγή Ενσωμάτωση Γλωσσικό Σύστημα Μαθητή Έξοδος Λεκτικό Μοντέλο Λεκτική Εισαγωγή Λεκτική Βάση Συντακτική / Σημασιο- λογική Οπτικό Μοντέλο Απεικονι- στική Εισαγωγή Επιλογή εικόνων Οργάνωση εικόνων Απεικονιστική Βάση

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (4/8) Κατανοητή είσοδος Επιλογή Ο μαθητής καλείται να επιλέξει ορισμένες από τις προσφερόμενες λέξεις και εικόνες (τις πιο σχετικές). Επιτυγχάνεται με: Παρατήρηση: –ενιχσύεται με τονισμό λέξεων και με βοηθητικά πολυμεσικά σχόλια. Αντίληψη η επιλεγμένη λεκτική πληροφορία αναπαριστάται εσωτερικά σε μια λεκτική βάση. η επιλεγμένη απεικονιστική πληροφορία σε μία απεικονιστική βάση.

Εκμάθηση λεξιλογίου (καλύτερη απομνημόνευση): Συνδυασμός λέξεων και εικόνων. Παρουσίαση της εικόνας πριν τη λέξη. Κατανόηση της ανάγνωσης: Μαρκαρισμένα, τονισμένα ή πολυμεσικά σχόλια για τα αντικείμενα λεξιλογίου του κειμένου. Μεταφράσεις με τη μορφή πολυμεσικών σχολίων (αρχάριοι). Κατανόηση του listening: Υπότιτλοι με τη μορφή κειμένου. Νύξεις που δεν είναι λεκτικές (π.χ συμπληρωματικές εικόνες βίντεο). Σιγμιαία ανατροφοδότηση για τις ασκήσεις. Επαναλήψεις της ηχητικής εισόδου. Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (5/8)

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (6/8) Οργάνωση και Κατανόηση Αντίληψη σημασιολογικού περιεχομένου της επιλεγμένης πληροφοριακής εισόδου Σχηματισμός λεκτικού μοντέλου Συντακτικές πληροφορίες. Ανάπτυξη απεικονιστικού μοντέλου Γλωσσικές και απεικονιστικές πληροφορίες. Επιτυγχάνεται με: Ουσιαστική αλληλεπίδραση με το μαθησιακό αντικείμενο μεσω: Παροχής πολυμεσικών σχολίων (με επιλογή και όχι εξ ορισμού). Έλεγχο από το μαθητή του μαθησιακού περιβάλλοντος (ρυθμός και πλοήγηση).

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (7/8) Εισαγωγή και Ενσωμάτωση Ενσωμάτωση της οργανωμένης πληροφορίας στο γλωσσικό σύστημα του μαθητή. Απαιτείται η ενεργοποίηση της πρότερης γνώσης. Επιτυχάνεται με: Παροχή εισαγωγικού υλικού συνδυάζοντας κείμενο και γραφικά (ερωτήσεις, δηλώσεις, εικόνες, video).

Τι γνωρίζουμε για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα (8/8) Κατανοητή output Η χρήση της γλώσσας για την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Συχνή τροποποίηση της εξόδου ώστε να είναι κατανοητή από τον ακροατή. Επιτυγχάνεται με: Διαπραγμάτευση των εννοιών για παροχή διορθωτικής ανατροφοδότησης. Αποσαφήνιση των δυσνόητων σημείων από εγχώριους ομιλητές. Ασκήσεις που παρουσιάζουν εικόνες και όχι απλή ανταλλαγή απόψεων. Συμβατότητα μεταξύ μεθόδων διδασκαλίας και εξέτασης. Προβολή video χωρίς υπότιτλους. Ανάπτυξη πολυμεσικών σχολίων από τους μαθητές (και όχι παροχή από την εφαρμογή) για την εκμάθηση λεξιλογίου, υπό την προϋπόθεση παροχής επιπρόσθετου χρόνου.

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα Τι γνωρίζουμε Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας Implications της έρευνας για τη γνωστική θεωρία για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις Κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα

Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας (1/3) Οι περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας έχουν ως εξής : Προβλήματα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή της έρευνας. Περιορισμοί που αφορούν τις διαφορετικές περιοχές εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας.

Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας (2/3) Περιορισμοί Σχεδιασμού έρευνας, όπως control groups που δεν ήταν χρήσιμα, όχι τυχαία κατανομή στο treatment group, χρήση μεταβλητών που προκαλούν σύγχιση, χρήση μη αξιόπιστων τρόπων μέτρησης αποτελεσμάτων, πολύ μικρά δείγματα. Σύγκριση αποτελεσμάτων διδασκαλίας με χρήση πολυμέσων και τυπικής διδασκαλίας στην αίθουσα Χρήση off-line μέτρων μέτρησης αποτελεσμάτων πχ ασκήσεις λεξιλογίου και όχι πρωτόκολλων «σκέφτομαι δυνατά» ή λογισμικού καταγραφής συμπεριφοράς μαθητών. Πρέπει να λαμβάνονται υπόψην τομείς της θεωρίας μάθησης με πολυμέσα και όχι μόνο ο τομέας εκμάθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας. Δεν εξετάζονται διεξοδικά όλα τα τμήματα της εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας όπως για παράδειγμα το ακουστικό.

Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας (3/3) Περιορισμοί Δεν παρέχονται δυνατότητες επιπλέον αλληλεπίδρασης των μαθητών με το εκπαιδευτικό υλικό όπως για παράδειγμα επανέλεγχος της γνώσης που απέκτησαν. Οι έρευνες αφορούν υλικό που σχεδιάστηκε για διδασκαλία της γλώσσας και όχι υλικό σχετικό με περισσότερο αυθεντικές καταστάσεις πχ video conferencing για άμεση επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Δεν έχουν μελετηθεί τα αποτελέσματα σε μεγάλης κλίμακας πολυμεσικές και Web-based εφαρμογές με εξαίρεση συγκεκριμένο υλικό που συνοδεύει κάποια βιβλία εκμάθησης ξένης γλώσσας.

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα Τι γνωρίζουμε Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας Συμπεράσματα της έρευνας για τη γνωστική θεωρία για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις Κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα

Συμπεράσματα της έρευνας για τη γνωστική θεωρία Η Αρχή των Πολυμέσων (Multimedia Principle): Ο συνδυασμός οπτικής και προφορικής απεικόνισης της πληροφορίας υποστηρίζει την κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου και την εκμάθηση λεξιλογίου. Η Αρχή των Ατομικών Διαφορών (Individual Differencies Principle): Η επιλογή για χρήση οπτικής ή προφορικής απεικόνισης των σημειώσεων για κατανόηση ενός κειμένου μπορεί να βοηθήσει την εκμάθηση λεξιλογίου τόσο από οπτικούς όσο και από ακουστικούς τύπους μαθητών. Η Αρχή της Συνεκτικότητας (Coherence Principle): Κάθε πληροφορία που είναι σχετική με την γλώσσα και έχει νόημα έχει αξία για την εκμάθηση της γλώσσας. Οι Αρχές του Πλεονασμού και της Τροπικότητας (Redundancy και Modality Principles : Η κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου πρέπει να εξελιχθούν και πολλές φορές το ένα διευκολύνει την κατανόηση του άλλου.

Συμπεράσματα της έρευνας για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις: Αρχές Multimedia Principle: Ο συνδυασμός οπτικής και προφορικής απεικόνισης της πληροφορίας υποστηρίζει την κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου και την εκμάθηση λεξιλογίου. Individual Differencies Principle: Η επιλογή για χρήση οπτικής ή προφορικής απεικόνισης των σημειώσεων για κατανόηση ενός κειμένου μπορεί να βοηθήσει την εκμάθηση λεξιλογίου τόσο από οπτικούς όσο και από ακουστικούς τύπους μαθητών. Advance Organizer Principle: Χρήση μίας μικρής εισαγωγής με τη μορφή περίληψης ή περιγραφής βασικών πληροφοριών βοηθάει στην κατανόηση δραστηριοτήτων κειμένου ή ακουστικού που θα ακολουθήσουν καθώς ενεργοποιεί την προηγούμενη γνώση και βοηθά επομένως στην καλύτερη ενσωμάτωση της πληροφορίας.

Συμπεράσματα της έρευνας για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις: Προτάσεις Έλεγχος στον εκπαιδευόμενο Καλύτερη εκμάθηση της γλώσσας όταν ο εκπαιδευόμενος μπορεί να ελέγξει τη σειρά, το ρυθμό και την επιλογή του πολυμεσικού υλικού -> ελέγχεται το γνωστικό φορτίο και η ακολουθία των πληροφοριών που επεξεργάζεται σε κάθε χρονική στιγμή. Παραγωγή κατανοητής πληροφοριακής εξόδου Καλύτερα αποτελέσματα όταν ζητείται από τον εκπαιδευόμενο να ελέγξει, να αναλύσει και αν είναι δυνατό να διορθώσει output που παράγει ο ίδιος. Κατάλληλο testing Η μορφή με την οποία γίνεται εξέταση της πληροφορίας στον εκπαιδευόμενο θα πρέπει να συμβαδίζει με τη μορφή που έγινε η διδασκαλία αυτής της πληροφορίας ώστε να διευκολύνεται η ανάκληση της γνώσης από την μακροχρόνια μνήμη.

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Τι είναι η απόκτηση δεύτερης γλώσσας με πολυμέσα Τι γνωρίζουμε Περιορισμοί της μέχρι σήμερα έρευνας Implications της έρευνας για τη γνωστική θεωρία για τις εκπαιδευτικές σχεδιάσεις Κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα

Βελτίωση της εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας με χρήση πολυμέσων. Πρέπει να βρεθούν καλύτεροι τρόποι εκμετάλλευσης των πολυμέσων για : Βελτίωση της εισόδου των νέων πληροφοριών. Βελτίωση της εξόδου που θα παραχθεί από τον εκπαιδευόμενο. Διευκόλυνση ώστε να γίνει περισσότερη κατανοητή η νέα πληροφορία Αξιολόγηση των ικανοτήτων στη γλώσσα Οι ικανότητες των μαθητών της γλώσσας θα πρέπει να αξιολογούνται σε περισσότερο φυσικές συνθήκες και κατά την προσπάθεια επικοινωνίας. Θα πρέπει να παρατηρείται η συμπεριφορά των εκπαιδευόμενων κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της μάθησης Ενσωμάτωση εκμάθησης δεύτερης γλώσσας και γνωστικών θεωριών μάθησης με πολυμέσα Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γνωστικό φορτίο που δημιουργείται καθώς οι πληροφορίες εισάγονται μέσω πολυμέσων και να διερευνηθεί ο ρόλος του φορτίου αυτού στη εκμάθηση του λεξιλογίου και των νέων εννοιών.