ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Αξιοποίηση υλικού του Ψηφιακού Σχολείου στο μάθημα της Τεχνολογίας
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Σεμινάριο Προγραμματιστών Γυμνασίων Ιούνιος 2013
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Προετοιμασία μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)

Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Πώς διδάσκεται το μάθημα στην πράξη Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12 Μηχ. Μηχ. Γιάννης Τζωρτζάκης ΠΕ12 Πολιτικός Μηχ. Γιάννης Τούρλος ΠΕ17 Ηλεκτρολόγος Κατερίνα Τριανταφύλλου ΠΕ12 Πολιτικός Μηχ. Msc

Άλλο ένα μάθημα; Ανιχνεύει τα στοιχεία ενός διαφορετικού σχολείου βασίζεται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, αξιοποιεί τις διαφορετικές δυνατότητές τους αναδεικνύει την αναγκαιότητα και τη σημασία των διάσπαρτων γνώσεων οι οποίες διδάσκονται στα επιμέρους μαθήματα Σαν τη μύγα μεσ’ το γάλα (Pisa) Καταλύτης η επιτυχία του Αξίζει τον κόπο να το προσέξουμε περισσότερο!

Υποστήριξη εκπαιδευτικών Ελλιπής υποστήριξη των εκπαιδευτικών μέχρι 2005 Ημερίδες 2005 - Έρευνα και ενημέρωση διευθυντών Υλικό στο http://users.sch.gr/kontaxis (best seller) Σεμινάρια για νέα βιβλία 2007– Νέα έρευνα Αποτελέσματα: Η έλλειψη κατευθύνσεων μειώνεται από 51% σε 23% Ελαφρά μείωση των προβλημάτων υποδομής (εναλλακτικά) Το μέλλον στο Δίκτυο Εκπαιδευτικών (forum, ομάδες συζητήσεων)

Βασικά Συμπεράσματα Έρευνας Σημαντικές ελλείψεις υποδομών Σχετική ομοιομορφία απαντήσεων ανεξάρτητα από κλάδο/ειδικότητα Ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων – προσωπικών επιλογών Ανάγκη εφαρμοσμένης παιδαγωγικής υποστήριξης

ΠΟΙΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Η πλειονότητα ανήκει στον κλάδο ΠΕ17 Αυτοί που δεν ήρθαν στα σεμινάρια…

ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών έχουν ως 20 χρόνια υπηρεσίας και διδάσκουν το μάθημα πάνω από 5 χρόνια.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Περισσότερα από 1 στα 3 σχολεία δεν έχει εργαστήριο ! Τουλάχιστον 1 στα 3 σχολεία έχει μέτριο εργαστήριο. Μόνο 10% των σχολείων έχει πλήρες εργαστήριο Σημαντικές διαφορές ανά περιοχή

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Το 70% των σχολείων αντιμετωπίζει προβλήματα υποδομής και το 60% προβλήματα χρηματοδότησης Η πλειονότητα των σχολείων αντιμετωπίζουν τουλάχιστον δυο βασικές ελλείψεις

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η συνεργασία θεωρείται γενικά ικανοποιητική (αλλά γενικότερη κουλτούρα συνεργασίας..) Όμως, 22% θεωρούν ότι το μάθημα αντιμετωπίζεται με αδιαφορία και 10% με υποτίμηση από τους συναδέλφους τους Μικρή βελτίωση σε σύγκριση με το 2005, κυρίως σε σχέση με άλλους εκπαιδευτικούς

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Η πλειονότητα των καθηγητών (που ήρθαν στα σεμινάρια) θεωρούν ότι οι μαθητές αγαπούν το μάθημα και ασχολούνται με αυτό Η επίδοση στην Τεχνολογία δεν συμπίπτει απαραίτητα με τη γενική επίδοση Η Τεχνολογία βοηθά να διακριθούν και κάποιοι «κακοί» μαθητές

ΠΟΣΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΣΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Οι περισσότεροι δηλώνουν γενικά αρκετά ικανοποιημένοι από το μάθημα (ανάλογα με προηγούμενη έρευνα) Ο 1 στους 4 εκπαιδευτικούς είναι μέτρια ικανοποιημένος ή μάλλον δυσαρεστημένος Δεν παρατηρούνται διαφορές ανάλογα με τον κλάδο ή την ειδικότητα, πλην των Φυσικών

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Περίπου οι μισοί εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι εφαρμόζουν διαθεματική προσέγγιση Συνήθως με: μαθηματικά, φυσική, γεωγραφία, βιολογία, πληροφορική, ΣΕΠ, φιλολογικά, αγγλικά

ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών ξοδεύει για το μάθημα λιγότερα από 30 € ετησίως. Μόνο σε ένα ανά 5 σχολεία η σχολική επιτροπή βοηθά με ποσό της τάξης των 50 - 400 €.

ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΒΟΗΘΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ Μόνο 15% των μαθητών κάνουν τις κατασκευές τους τελείως μόνοι Στις περισσότερες περιπτώσεις οι γονείς προσφέρουν κάποια βοήθεια Οι γονείς κάνουν την περισσότερη εργασία περίπου στο 17% των περιπτώσεων. !

ΜΕ ΤΙ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕ ΤΙ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Ανθρώπινες και επαγγελματικές σχέσεις (μαθητές, συνάδελφοι, διευθυντής) Η ύπαρξη σωστού εργαστηρίου επηρεάζει σε μικρότερο βαθμό Οι εκπαιδευτικοί που είναι γενικά ικανοποιημένοι από το μάθημα εντοπίζουν πολλές ελλείψεις

Διδακτικές Πρακτικές Ποικιλία προσεγγίσεων.. Διδακτικές Πρακτικές Ποικιλία προσεγγίσεων.. Τρόπος διδασκαλίας Συμμετοχή μαθητών Αξιολόγηση Γενικότερη προσέγγιση του μαθήματος (Σκοπός, στόχοι κλπ)

Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επιλέγουν το θέμα τους

Οι περισσότεροι κατασκευάζουν 1 έως 2 έργα τη χρονιά Οι περισσότεροι κατασκευάζουν 1 έως 2 έργα τη χρονιά

Αλλά δεν επιτρέπονται τα προκατασκευασμένα….

Οι μισές περίπου κατασκευές γίνονται στο σπίτι

Οι περισσότεροι εκθέτουν τα έργα στο τέλος της χρονιάς

Οι περισσότεροι ζητούν 1 έως 2 γραπτές εργασίες τη χρονιά

Οι εργασίες χρειάζονται υπολογιστή σήμερα…

Αλλά το 30% των γραπτών δεν σχετίζεται με την κατασκευή!

Σχεδόν οι μισοί ασχολούνται πάρα πολύ με το σχέδιο!

Το 25% δεν χρησιμοποιεί τα σεμινάρια για αξιολόγηση

Το τεστ δεν θα έπρεπε να αποτελεί μέθοδο αξιολόγησης

Ναι στη συνεργασία μεταξύ μαθητών, αλλά με προϋποθέσεις!

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Το 75% ασχολείται με μία κατασκευή

Το 40% όμως κάνει πάνω από δύο γραπτές εργασίες!

Μόνο οι μισοί κάνουν πάνω από μία παρουσίαση

Το 60% επιμένει στο τεστ σαν μέσο αξιολόγησης!

Οι περισσότεροι ασχολούνται με μία μονάδα ανά μισό τμήμα Οι περισσότεροι ασχολούνται με μία μονάδα ανά μισό τμήμα

Ποιος αποφασίζει για τις ομάδες εργασίας;

Αλλά μόνο το 25% μελετά αληθινή παραγωγική μονάδα

Η βαρύτητα στην αξιολόγηση σε συγκριτική κλίμακα