συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης Ημερίδα του Προγράμματος «Τραγουδώ Ελληνικά» Παρουσίαση: Καβάγια Βασιλική Αθήνα, 29 Μαρτίου 2008 συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης επίπεδο β΄

Το τραγούδι στην διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης διδασκαλία γραμματικών-συντακτικών δομών και λεξιλογίου με πιο δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο παρουσίαση δομών και λεξιλογίου της γλώσσας-στόχου μέσω αυθεντικού υλικού κατανόηση της νοοτροπίας, του τρόπου σκέψης και ζωής των φυσικών ομιλητών της γλώσσας-στόχου ως φορέας πολιτισμού και κουλτούρας – παρουσίαση στοιχείων που συνέβαλαν στην διαμόρφωση της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας

Επίπεδο μαθητών επίπεδο μαθητών: βασικό βασικός εκπαιδευτικός στόχος: ικανότητα χειρισμού βασικών επικοινωνιακών καταστάσεων και παράλληλη εξοικείωση με βασικά χαρακτηριστικά του ελληνικού πολιτισμού - διδασκαλία και επεξεργασία δομών της γραμματικής και του λεξιλογίου του επιπέδου ειδικοί εκπαιδευτικοί στόχοι: επεξεργασία και των τεσσάρων δεξιοτήτων παραγωγής και κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου μέσω του υλικού

Ομάδα-στόχος ενήλικες μαθητές της νέας ελληνικής που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική κουλτούρα οποιοσδήποτε άλλος ενδιαφερόμενος μαθητής που επιθυμεί να ασχοληθεί και με άλλες πτυχές της ελληνικής πραγματικότητας, να «πειραματιστεί» και με άλλα μέσα στην εκμάθηση της ελληνικής σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα που διδάσκουν νέα ελληνικά στις χώρες των εταίρων

Μέθοδος ανάπτυξης υλικού μέθοδος ανάπτυξης υλικού: επικοινωνιακή προσέγγιση ικανότητα να επιτελούνται γλωσσικές λειτουργίες ανάλογες του επιπέδου του μαθητή και ικανοποιητική ανταπόκριση σε καταστάσεις επικοινωνίας (κοινωνικές επαφές, ανταλλαγή πληροφοριών κλπ.) η γλώσσα ως εργαλείο για διαπροσωπική επικοινωνία μέσα σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον, με αρχές και στάσεις ζωής που γίνονται εύκολα κατανοητές μέσω των τραγουδιών το αυθεντικό υλικό (τραγούδια και κείμενα) συμβάλλει στην διαδικασία μάθησης, εξυπηρετεί τις γλωσσικές ανάγκες, παρουσιάζοντας γνήσιες συνθήκες επικοινωνίας

Θεματικές κατηγορίες - ενότητες τραγούδι δημοτικά ηπειρώτικα κρητικά για την Αθήνα για την Θεσσαλονίκη ρεμπέτικα νανουρίσματα νησιώτικα ερωτικά του γάμου της διασκέδασης κείμενο Οι κατηγορίες του δημοτικού τραγουδιού Η Κρήτη στον μύθο και στην σύγχρονη εποχή Η Αθήνα στους κλασικούς χρόνους Η Θεσσαλονίκη και τα τραγούδια της Τα ρεμπέτικα, Γιώργος Μητσάκης, Μάρκος Βαμβακάρης Τα νανουρίσματα - Μάνος Λοϊζος Γιάννης Πάριος (συνέντευξη) Οι Κυκλάδες Παραδοσιακός γάμος σε Αλόννησο και Σκύρο Η ιστορία του μπουζουκιού – Το λαϊκό τραγούδι

εργατικά του χωρισμού της ξενιτιάς της φτώχιας για προλήψεις πολιτικά ποίηση μελοποιημένη της φύσης περιγελαστικά καντάδες για τον καραγκιόζη κινηματογραφικά κοινωνικά γκρεκάνικα - ποντιακά Ο Πειραιάς Λευτέρης Παπαδόπουλος Μάνος Χατζιδάκις Δόμνα Σαμίου (συνέντευξη) …Προλήψεις Μίκης Θεοδωράκης Οδυσσέας Ελύτης-Γιώργος Σεφέρης-Γιάννης Ρίτσος Ο μύθος του Νάρκισσου Το πανηγύρι του Αη-Συμιού στο Μεσολόγγι Τα Επτάνησα και η μουσική τους Ευγένιος Σπαθάρης – Φιγούρες θεάτρου σκιών «Ποτέ την Κυριακή»-«Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» Το γαϊτανάκι Σαλεντινή Ελλάδα - Πόντος

Κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων κατηγοριών παραδοσιακά στοιχεία: δημοτική, κρητική και νησιώτικη μουσική (διαφορετικά ακούσματα, ρυθμοί, διάλεκτοι) διαφορετικές περίοδοι της ελληνικής μουσικής (δημοτικά, ρεμπέτικα, λαϊκά, σύγχρονα) εκφάνσεις διαφορετικές της καθημερινής ζωής (εργασία, νανούρισμα, γάμος, ξενιτιά κλπ.) γνωριμία με ποιητές και συνθέτες (Ελύτης, Σεφέρης, Ρίτσος, Παπαδόπουλος, Λοϊζος, Θεοδωράκης, Χατζιδάκις, Πλέσσας κλπ.) επαφή με στοιχεία της κοινωνικής ζωής (προλήψεις, καραγκιόζης, διασκέδαση, κινηματογράφος, πολιτικές αντιλήψεις κλπ.)

«γεύση» από γκρεκάνικα και ποντιακά τραγούδια (Σαλεντινή Ελλάδα, Πόντος) γνωριμία με διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Επτάνησα)

Περιγραφή ενότητας τραγούδια (2) λεξιλόγιο ασκήσεις λεξιλογίου (4) γραμματική θεωρία ασκήσεις (4) κείμενο άσκηση κατανόησης παιχνίδια σταυρόλεξο κρεμάλα ακροστιχίδα άσκηση ακουστικής κατανόησης

Πρόσθετα στοιχεία λεξιλόγιο μεταφρασμένο – 40 λέξεις από κάθε ενότητα αντιπροσωπευτικές του θεματικού περιεχομένου και του επιπέδου στην: αγγλική γερμανική ισπανική ιταλική γαλλική ρουμανική βουλγαρική λύσεις ασκήσεων και παιχνιδιών εκπαιδευτικό λογισμικό – παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού και σε ηλεκτρονική μορφή για αυτοδιδασκαλία δημιουργία ιστοσελίδας με πληροφορίες για το πρόγραμμα και χρήσιμους συνδέσμους για την εκμάθηση της ελληνικής

Πιλοτικές δοκιμές - σχόλια θετικά σχόλια ευχάριστος και δημιουργικός τρόπος διδασκαλίας της γλώσσας μέσω τραγουδιών ευστοχία ασκήσεων για την εξέταση του λεξιλογίου και της γραμματικής επαφή με την πολιτιστική ταυτότητα των ομιλητών της γλώσσας-στόχου ευκολότερη κατανόηση της νοοτροπίας και των συνηθειών των φυσικών ομιλητών δημιουργική η ενασχόληση με τα παιχνίδια λέξεων αρνητικά σχόλια δυσκολία σε λεξιλόγιο – αυθεντικά κομμάτια λόγου μικρός αριθμός γραμματικών ασκήσεων – συμπληρωματικό υλικό

Γενικά συμπεράσματα ιδιαίτερα δημιουργικό για τους εκπαιδευτικούς που συνεργάστηκαν στην: δημιουργία των θεματικών κατηγοριών επιλογή των τραγουδιών (περιεχόμενο – γραμματική – λεξιλόγιο) επιλογή των κατάλληλων κειμένων δημιουργία των ασκήσεων και των παιχνιδιών σημαντική η συμβολή του δασκάλου στον τρόπο αξιοποίησής του – δυνατότητες ως προς: τις περιόδους και τα χαρακτηριστικά της ελληνικής μουσικής παραπομπές σε άλλες πηγές την παράλληλη διδασκαλία για γεωγραφία, ιστορία, λαογραφία κλπ. την παράλληλη εκμάθηση χορών την παράλληλη χρήση οπτικοακουστικού υλικού σχετικού με την θεματική ενότητα που επιλέγει

την διδασκαλία με αφορμή είτε ένα γραμματικό φαινόμενο είτε το κείμενο ως πηγή πληροφόρησης την χρήση του ήχου και του ρυθμού (της κίνησης και της εικόνας στο εκπαιδευτικό λογισμικό) για μια πιο εύκολη και ευχάριστη εκμάθηση ακόμη και των πιο «δύσκολων» γραμματικών φαινομένων και λέξεων