Κουλτούρα και πολιτισμική ενσωμάτωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Advertisements

Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
1 ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κουλτούρα και πολιτισμική ενσωμάτωση ΠρόγραµµαComenius 134018-LLP-1-2007-1-CY-COMENIUS-CMP Ενδοϋπηρεσιακή Επιµόρφωση Εκπαιδευτικών για την Ένταξη των Τσιγγάνων 1.12.2007-30.11.2009 Κουλτούρα και πολιτισμική ενσωμάτωση Ελένη Θεοδώρου Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Ελένη Θεοδώρου

Τι υπάρχει σε ένα όνομα; Καταγράψτε σύντομα την ιστορία του ονόματός σας σε χαρτί. ποιος σας έδωσε το όνομά σας; Γιατί; ποια η εθνική καταγωγή του ονόματός σας; ποια παρατσούκλια έχετε (αν έχετε); πώς σας αρέσει να αποκαλείστε; Πώς θα ορίζαμε την πολιτισμική συνοχή και πολιτισμική αλλαγή; Ελένη Θεοδώρου

Πολιτισμική συνοχή και αλλαγή Πώς μαθαίνουν τα νεαρά μέλη μιας κουλτούρας αξίες, νόρμες, απόψεις, γνώσεις; Πολιτισμική μετάδοση και απόκτηση Η πολιτισμική ένταξη ως δια βίου διαδικασία Πώς τα νεαρά άτομα αλλάζουν την κουλτούρα; Πώς εσείς μάθατε αυτά που γνωρίζετε; Πώς διδαχθήκατε αυτά που ξέρετε; Ποιοι υπήρξαν σημαντικοί άλλοι (ενήλικες, συνομήλικοι κλτ) για σας; Πώς τα παιδιά που διδάσκετε βιώνουν την πολιτισμική μετάδοση και απόκτηση; Ελένη Θεοδώρου

Η έννοια του Πολιτισμού (Culture) Πολιτισμός/κουλτούρα είναι γενικά ο,τιδήποτε ενσταλάζεται σε ένα παιδί από τους ενήλικες και τους συνομήλικούς τους καθώς αυτό μεγαλώνει (Μetcalf, 2005). Αφηρημένες πτυχές: Το περιεχόμενο Αξίες/πιστεύω: ιδέες που θεωρούνται σημαντικές και επιθυμητές; καθοδηγούν το άτομο όταν αλληλεπιδρά μέσα στην κοινωνία Νόρμες/πρότυπα: κανόνες που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά που αντικατοπτρίζει τις αξίες Γλώσσα: επηρεάζει τη συμπεριφορά και την ερμηνεία της κοινωνικής πραγματικότητας (υπόθεση Sapir/Whorf) Χειροπιαστές πτυχές: Η αναπαράσταση, απεικόνιση, η έκφραση αντικείμενα, τεχνολογία, φαγητό, μουσική Ελένη Θεοδώρου

Συνέχεια 1 Στοιχεία της κουλτούρας Υλικό (ντύσιμο, φαγητό) Κανονιστικό (κανόνες, νόρμες, ήθη, έθιμα) Γλωσσικό (γλώσσα) Συμβολικό (ιστορία, θρησκεία) Αισθητικό (τέχνη) Διαφέρουν από χώρα σε χώρα, από κοινωνία σε κοινωνία, από τόπο σε τόπο, από εποχή σε εποχή Αλλάζουν σταδιακά (καινοτομία και διάχυση, πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές) ή μετά από σκόπιμη απόφαση Ελένη Θεοδώρου

Συνέχεια 2 Χαρακτηριστικά κουλτούρας Εκμανθάνεται Μοιράζεται Μεταδίδεται Είναι συμβολική Συσσωρεύεται Αλλάζει Πολιτισμική ποικιλότητα (cultural diversity) Πολιτισμικός σχετικισμός (cultural relativism) vs εθνοκεντρισμός Ελένη Θεοδώρου

Τι εστί… Εθνικότητα; «μία ομαδική ταυτότητα που παρέχει στα άτομα ένα αίσθημα του ανήκειν και του [μέλους ενός] λαού (peoplehood) και του μοιράζεσθαι μια κοινή ιστορική καταγωγή και παράδοση» (Tomlinson-Clarke , 2001, p. 202). Φυλή (race); Την αποτελούν ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται βιολογικά ή γενετικά χαρακτηριστικά που τους διαφοροποιούν από άλλες ομάδες. Η διαφοροποίηση εντός της φυλής είναι τόσο μεγάλη που καταδεικνύει ότι η έννοια της «φυλής» είναι κοινωνικό κατασκεύασμα. Μειονότητα; Κοινωνική ομάδα που διαφοροποιείται εθνικά, γλωσσικά, πολιτισμικά, φυλετικά, θρησκευτικά ή με άλλο τρόπο από το σύνολο σε σχέση με κάποιο/α από αυτά τα επίπεδα. Χαρακτηρίζεται συνήθως από κάποιας μορφής κοινωνική περιθωριοποίηση. Ελένη Θεοδώρου

Τι είναι τα στερεότυπα; Στερεότυπα= Υπεραπλουστευμένη γενίκευση απόψεων και πεποιθήσεων για τα χαρακτηριστικά, τις ιδιότητες και τις συμπεριφορές ενός μέλους ή μελών διαφόρων ομάδων χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ατομικές διαφορές Τα χαρακτηριστικά, οι ιδιότητες και οι συμπεριφορές που στερεοποιούνται βασίζονται σε υποθέσεις για τη φυλή, θρησκεία, εθνότητα, ηλικία, φύλο, εθνική καταγωγή, κοινωνική θέση, σεξουαλική προτίμηση, κλπ. – χαρακτηριστικά που είναι εύκολα διακριτά και εμφανή. Αυτές οι κοινές απόψεις και πεποιθήσεις αντιπροσωπεύουν τη συναίνεση της ομάδας και αποτελούν μέρος της κουλτούρας. Αναπτύσσονται λόγων μη επαρκούς συγκέντρωσης πληροφοριών που είναι αναγκαίες για δίκαιες κρίσεις για τους άλλους ή για τις περιστάσεις αρνούνται τη σύνθετη και πολυδιάστατη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης. http://the_english_dept.tripod.com/stereo2.htm http://www.remember.org/guide/History.root.stereotypes.html Ελένη Θεοδώρου

Στερεότυπα συνέχεια Μπορούν να είναι θετικά ή αρνητικά. Παραδείγματα στερεοτύπων «Οι γυναίκες είναι κακές οδηγοί. Οι μετανάστες αυξάνουν το έγκλημα». Άλλα; Ποια στερεότυπα νομίζετε επικρατούν για το επάγγελμά σας; Πώς εσείς βιώνετε τις συνέπειες της στερεοτυποποίησης; Πώς νομίζετε καταρρίπτονται τα στερεότυπα; Ελένη Θεοδώρου

Προκατάληψη Μια άποψη ή κρίση που δημιουργείται χωρίς την οφειλόμενη εξέταση (προδικάζοντας). Μια μονόπλευρη κλίση σε ένα μέρος του θέματος υπό εξέταση, προερχόμενη από εκτιμήσεις διαφορετικές από αυτές που ανήκουν σ’ αυτό. Μια αδικαιολόγητη προτίμηση ή αντίθεση για οτιδήποτε, ιδιαίτερα για μια άποψη, ή μια αντίθετη κλίση για οτιδήποτε, χωρίς δίκαιη βάση ή επαρκή γνώση. http://www.webster-dictionary.org/definition/Prejudice Οι άνθρωποι που έχουν τις προκαταλήψεις βασίζουν τις απόψεις τους στις αυθαίρετες ιδιότητες, όπως η φυλή, η θρησκεία, το φύλο κ.λπ. και αντιστέκονται στα λογικά επιχειρήματα δηλ. διατηρούν τις προκαταλήψεις τους παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν καλύτερα. Η σκέψη του ατόμου που προδικάζει είναι συχνά βασισμένη στα στερεότυπα. Παραδείγματα; Ελένη Θεοδώρου

Διάκριση Μεταχείριση ή αντιμετώπιση, ή διαφοροποίηση υπέρ ή κατά ενός ατόμου ή πράγματος βασισμένη στην ομάδα, τάξη, ή κατηγορία στην οποία ανήκει αυτό το άτομο ή πράγμα παρά στην ατομική αξία http://dictionary.reference.com/browse/discrimination Παραδείγματα; Δραστηριότητα απομαγνητοφώνησης ραδιοφωνικής εκπομπής Ελένη Θεοδώρου

Διαπολιτισμική αγωγή ως απάντηση στην πολυπολιτισμικότητα Αρχές διαπολιτισμικής θεωρίας Ισοτιμία πολιτισμών Ισοτιμία διαφορετικών μορφωτικών κεφαλαίων των μαθητών Παροχή ίσων ευκαιριών ΔιαΠ αγωγή όχι μόνο στα μέλη μειονοτήτων αλλά σε όλα τα μέλη πολυπολιτισμικής κοινωνίας Ευαισθητοποίηση «ντόπιων» και «ξένων» ώστε να κυριαρχεί μεταξύ τους αμοιβαίος σεβασμός, αναγνώριση, και κατανόηση Απευθύνεται σε θεσμούς και κοινωνικές ομάδες όχι μόνο στο μεμονωμένο άτομο. (Δαμανάκης, 2004) Ελένη Θεοδώρου

Μοντέλα ένταξης διαφορετικότητας στην εκπαίδευση Μοντέλο αφομοίωσης Ένταξη εθνικών ή μεταναστευτικών ομάδων στο εθνικό σύνολο με σκοπό τη συνοχή κράτους. Μονογλωσσικό, μονοπολιτισμικό σχολείο, γρήγορη εκμάθηση επίσημης γλώσσας, η διατήρηση εθνικής γλώσσας/πολιτισμού υπόθεση των ενδιαφερομένων όχι του κράτους. Μοντέλο ενσωμάτωσης Ιδιαιτερότητες αποδεκτές στο βαθμό που δεν εμποδίζουν ένταξη στο κοινωνικό σύνολο και δεν προκαλούν φανερά τις κυρίαρχες πολιτισμικές παραδοχές Πολυπολιτισμικό μοντέλο Οι κοινωνίες δεν είναι πολιτικά και πολιτισμικά ομοιογενείς, ενθάρρυνση διατήρησης πολιτισμικής ταυτότητας, ενότητα στη διαφορετικότητα, κοινά αποδεκτές αξίες, πρακτικές και διαδικασίες σε κοινωνίας πλουραλισμού (Ζωγράφου, 2003) Ελένη Θεοδώρου

Τι γίνεται στην Κύπρο; Ποσοστό «αλλόγλωσσων» μαθητών στα κυπριακά δημόσια δημοτικά σχολεία (ΥΠΠ Ετήσια Έκθεση 2005; 2006; 2007) Ο αριθμός των μη-Κύπριων μαθητών στα κυπριακά δημοτικά σχολεία συνεχίζει να αυξάνεται Κυρίως από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης Μεγαλύτερη ομάδα οι Ελληνοπόντιοι Δημοτική Εκπαίδευση 2004-2005 2005-2006 2006-2007 # μη ομιλητών Ελληνικής ως μητρικής 3505 3759 3951 Συνολικός μαθητικός πληθυσμός 57626 55868 53949 % μη ομιλητών της Ελληνικής ως μητρικής 6.1% 6.7% 7.3% Ελένη Θεοδώρου

Πολιτική διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Κύπρο Ρητορική ΥΠΠ: ομαλή ενσωμάτωση «αλλόγλωσσων» μαθητών, προστασία της ελευθερίας και των δικαιωμάτων τους, απόρριψη αφομοίωσης, ρατσισμού, και κοινωνικής περιθωριοποίησης (ΥΠΠ, 2006; 2007). Τι σημαίνει αλλόγλωσσοι μαθητές; Διδασκαλία στην τυπική τάξη με μαθητές των οποίων η ελληνική είναι μητρική Μη επίσημη αξιολόγηση γνώσεων ελληνικής γλώσσας Μη παροχή εξειδικευμένων εργαλείων μάθησης ή/και επιμόρφωσης εκπ/κών για την εκπαίδευση πολιτισμικά διαφορετικών παιδιών Ενισχυτική διδασκαλία στα ελληνικά με αφαίρεση μαθητών από την τάξη κάποιες ώρες την βδομάδα ΖΕΠ (παροχή διαφόρων επιπλέον υποστηριχτικών μέτρων) Η ευθύνη για ένταξη ουσιαστικά πρώτιστα στο/η δάσκαλο/α και στο σχολείο Αντίφαση; Ελένη Θεοδώρου

Για προβληματισμό… Τι σημαίνει τελικά για σας διαπολιτισμική εκπαίδευση; Πώς φαντάζεστε εσείς το διαπολιτισμικό σχολείο; Πώς μπορεί το σχολείο να προσεγγίσει τους πολιτισμικά διαφορετικούς μαθητές; Ποια η ευθύνη του σχολείου; Ποια η ευθύνη της πολιτισμικής ομάδας; Ελένη Θεοδώρου