Ετικέτα ποιότητας Quality Label

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Η Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης λειτουργεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Η νέα Πύλη eTwinning Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Τομέας Πληροφορικής ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκη - Ιωάννινα
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Έχετε παιδί από Ε΄ Δημοτικού μέχρι Γ΄ Λυκείου; Τότε σίγουρα σας ενδιαφέρουμε!!! Αφιερώστε, λοιπόν, λίγο από το χρόνο σας…
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
7ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά ΕΠΕΑΚ ΙΙ – Γ΄ ΚΠΣ ΜΕΤΡΟ 2.4. – ΕΝΕΡΓΕΙΑ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ ε Έργο : «Εφαρμογή Προγραμμάτων Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
24 βήματα – 24 pas Γενικό Λύκειο Ασκληπιείου
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Καθοδήγηση στο Twinspace
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Κινητικότητα Προσωπικού (ΚΑ1)
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Δημοτικό σχολείο Ζυγού
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ετικέτα ποιότητας Quality Label

8 Q & As 1.Τι είναι η Ετικέτα Ποιότητας; 2. Ποια είναι τα οφέλη της; 3. Ποιος μπορεί να την αποκτήσει; 4. Πόσες Ετικέτες Ποιότητας μπορεί να αποκτήσει ένα σχολείο; 5. Πώς θα αποκτήσετε την Ετικέτα Ποιότητας; 6. Ποιος την χορηγεί; Υπάρχουν προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων; 7. Ποια κριτήρια πρέπει να πληρούνται προκειμένου να αποκτήσετε την Ετικέτα Ποιότητας; 8. Τι μορφή έχει; Εάν απονεμηθεί η Ετικέτα Ποιότητας από που μπορούμε να την "κατεβάσουμε";

1.Τι είναι η Ετικέτα Ποιότητας; Η εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται από τις ΕΥΥ σε εκείνα τα σχολεία των οποίων η εργασία, στο πλαίσιο μίας eTwinning συνεργασίας, θεωρείται ποιοτική στη χώρα τους. Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται από την ΚΥΥ στα σχολεία που συμμετέχουν σε μία συνεργασία και τα οποία έχουν βραβευθεί με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας και τα έργα τους θεωρούνται «άριστα» από Ευρωπαϊκή άποψη.

2. Ποια είναι τα οφέλη της Ετικέτας Ποιότητας; 2. Ποια είναι τα οφέλη της Ετικέτας Ποιότητας; Η Ετικέτα Ποιότητας είναι η αναγνώριση των καθηγητών και των σχολείων για το υψηλό επίπεδο των eTwinning δραστηριοτήτων τους. Αυτό δίνει προσωπική ικανοποίηση και σαφή αναγνώριση της εργασίας. Για τους μαθητές, αποτελεί ώθηση στις προσπάθειές τους, και για το σχολείο γενικά, μία δημόσια επιβεβαίωση της δέσμευσής τους για την ποιότητα και την εμπιστοσύνη στην Ευρωπαϊκή συνεργασία.

3. Ποιος μπορεί να αποκτήσει την Ετικέτα Ποιότητας; 3. Ποιος μπορεί να αποκτήσει την Ετικέτα Ποιότητας; Οποιοδήποτε σχολείο που συμμετέχει στο eTwinning μπορεί να υποβάλει αίτηση και να εξεταστεί για την Ετικέτα Ποιότητας σχετικά με ένα eTwinning έργο στο οποίο συμμετέχει.

4. Πόσες Ετικέτες Ποιότητας μπορεί να αποκτήσει ένα σχολείο; 4. Πόσες Ετικέτες Ποιότητας μπορεί να αποκτήσει ένα σχολείο; Σε κάθε σχολείο μπορεί να απονεμηθεί μία εθνική Ετικέτα Ποιότητας ανά eTwinning έργο. Το ίδιο ισχύει και για την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. Για έργα που διεξάγονται για περισσότερο από ένα χρόνο, οι καθηγητές αποφασίζουν σε ποιο σημείο του έργου θα υποβάλλουν αίτηση για την Ετικέτα.

5. Πώς θα αποκτήσετε την Ετικέτα Ποιότητας; 5. Πώς θα αποκτήσετε την Ετικέτα Ποιότητας; Είναι απαραίτητη η υποβολή αίτησης για την Ετικέτα Ποιότητας στην ΕΥΥ. Αυτό γίνεται μέσω της ενότητας Label που βρίσκεται στο eTwinning Desktop και όπου πρέπει να περιγράψετε διάφορες πλευρές του έργου σας για να αιτιολογήσετε την αίτησή σας για την Ετικέτα. Επειδή η Ετικέτα Ποιότητας χορηγείται σε ένα έργο, η αίτηση σχετίζεται επίσης με ένα συγκεκριμένο έργο. Στα πλαίσια αναβάθμισης που έγινε στο δικτυακό τόπο του etwinning η αίτηση για την ετικέτα ποιότητας βρίσκεται πλέον στην ενότητα “Label”.

6. Ποιος χορηγεί την Ετικέτα Ποιότητας; Υπάρχουν προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων; Σε κάθε χώρα, η ΕΥΥ αξιολογεί τις αιτήσεις των σχολείων για την εθνική Ετικέτα Ποιότητας. Η ΕΥΥ χορηγεί την Ετικέτα Ποιότητας στο σχολείο και αν η εθνική Ετικέτα απονεμηθεί σε όλα τα σχολεία της συνεργασίας, τότε η ΚΥΥ θα χορηγήσει στο έργο και την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. Η ΕΥΥ απονέμει την Ετικέτα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Αφού εγκριθεί ή απορριφθεί η αίτηση, η ΕΥΥ εξηγεί την απόφασή της με ένα σύντομο γραπτό σχόλιο. Εάν απονεμηθεί η εθνική Ετικέτα και στα 2 σχολεία της συνεργασίας, τότε τα σχολεία αυτά αποκτούν την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας που απονέμεται από την ΚΥΥ.

7. Ποια κριτήρια πρέπει να πληρούνται προκειμένου να αποκτήσετε την Ετικέτα Ποιότητας; Ένα έργο πρέπει να επιτύχει στα ακόλουθα κριτήρια: Χρήση των ΤΠΕ για το έργο Αποτελέσματα και οφέλη Ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη Ευρωπαϊκή διάσταση Καινοτομία/Δημιουργικότητα Δυνατότητα παράτασης Γενική ποιότητα

8. Τι μορφή έχει; Εάν απονεμηθεί η Ετικέτα Ποιότητας από που μπορούμε να την "κατεβάσουμε"; Η Ετικέτα Ποιότητας έχει τη μορφή ενός ηλεκτρονικού πιστοποιητικού το οποίο φαίνεται δίπλα στο σχολείο, στο χάρτη όπου έχετε πρόσβαση από την αρχική σελίδα της δικτυακής πύλης. Για να δείτε ή και να εκτυπώσετε το πιστοποιητικό ακολουθείστε τα βήματα: Αρχική σελίδα eTwinning (www.etwinning.net)- Χάρτης και αναζητήστε το σχολείο σας. Κάνοντας κλικ στο όνομα του σχολείου εμφανίζονται τα στοιχεία του σχολείου και η ετικέτα ποιότητας σε μορφή pdf.

Περιγραφή ενός QL awarded Το Filmteaching ήταν μια πρόταση τρίμηνης συνεργασίας από την πλευρά της του 1ου Ενιαίου Λυκείου Ελευσίνας με στόχο την παρακολούθηση κοινών ταινιών και την καταγραφή των αντιδράσεων των μαθητών από τις συνεργάτιδες χώρες. Σκοπός ήταν η διερεύνηση της απήχησης που έχει η παγκόσμια γλώσσα του κινηματογράφου στους νέους μέσα από την ίδια ταινία και τις ίδιες δραστηριότητες. Από τη μεριά της Ελλάδας πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις: α) Προθέρμανση και γνωριμία των σχολείων/πόλεων/χωρών τους μέσα από e-mails των εκπαιδευτικών, ανταλλαγή πληροφοριών σε μορφή word/ppt και κοινοποίηση στους μαθητές, καθώς και έρευνα στο Ίντερνετ για εικόνες, οι οποίες έγιναν αρχείο ppt με τίτλο “Zory-Elefsina, similarities” β) Αποστολή της ταινίας «Αγέλαστος Πέτρα» στην Πολωνία. Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ του Φίλιππου Κουτσαφτή ήταν ο καλύτερος πρεσβευτής όχι μόνο της τοπικής ιστορίας αλλά του ελληνικού πολιτισμού. Την ταινία συνόδευσαν τα δώρα μας, αντιπροσωπευτικά δείγματα της ελληνικής κουλτούρας και ιστορίας, τα οποία περίγραψαν στα αγγλικά οι μαθητές. γ) Παρακολούθηση της ταινίας σε 4 συνέχειες. Οι μαθητές κρατούσαν σημειώσεις στη βιβλιοθήκη, και τις επεξεργάζονταν στην τάξη με την καθηγήτριά τους ή συζητούσαν στη βιβλιοθήκη κατά την προβολή. Μια ομάδα μαθητών ανέλαβε να δουλέψει με το ppt για το ηλεκτρονικό «βιβλίο» στα ελληνικά και στα αγγλικά με τίτλο «Αγέλαστος Πέτρα, Το αλφαβητάρι της ταινίας», “Mourning stone, The film from A to Z”.

Use of ICT within the project Οι μαθητές χρησιμοποίησαν τους Η/Υ της βιβλιοθήκης για να ερευνήσουν τις αναθέσεις τους και εργάστηκαν με το Microsoft Word και Microsoft Powerpoint για το τελικό προϊόν. Οι καθηγήτριες των δύο χωρών χρησιμοποίησαν e-mails και τα εργαλεία του twinspace για να επικοινωνούν και να δημοσιεύουν τα αρχεία τους. Διαβάζοντας εξάλλου για άλλα έργα και πακέτα, όπως και από την παρακολούθηση του 7ου εργαστηρίου etwinning, κατανοήσαμε καλύτερα τι ζητούνταν από εμάς. Με το πρόγραμμα αυτό χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε scanners και ψηφιακή κάμερα. Για τη διάχυση του προγράμματος και την ενημέρωση άλλων βιβλιοθηκών περί etwinning, χρησιμοποιήθηκαν οι δυνατότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, που είναι ο παροχέας για την ομαδική λίστα αλληλογραφίας των σχολικών βιβλιοθηκών ΕΠΕΑΕΚ, και του Πανελλήνιου Φόρουμ Σχολικών Βιβλιοθηκών (http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum)

Results and benefits Οι τελειόφοιτοι της Γ΄ Λυκείου συνειδητοποίησαν την ιστορία της πόλης τους, βλέποντας ξανά μια ταινία που είχαν παρακολουθήσει μικρότεροι αλλά δεν είχε γίνει αντικείμενο μελέτης. Προβληματίστηκαν για το τι αντιπροσωπεύει καλύτερα τον ελληνικό πολιτισμό προκειμένου να φτιάξουν το κουτί με τα δώρα. Διασκέδασαν με την παραπάνω δράση και ξέφυγαν από την κούρσα των εξετάσεων κάνοντας κάτι γόνιμο και δημιουργικό. Η καθηγήτρια Αγγλικής ξεφεύγοντας από τη συμβατική χρήση των βιβλίων και των άλλων εποπτικών μέσων που χρησιμοποιούνται συνήθως στην τάξη πέτυχε κυρίως την επεξεργασία λεξιλογίου μέσω πολυαισθητηριακών στόχων, το άκουσμα για συγκεκριμένες πληροφορίες, τη δημιουργία γραπτού κειμένου για τη μεταβίβαση πληροφοριών και τη χρήση της μετάφρασης από την ελληνική γλώσσα στην αγγλική και αντίστροφα σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Η βιβλιοθηκάριος πέτυχε τη χρήση από τους μαθητές όλων των μέσων της σχολικής βιβλιοθήκης (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, Η/Υ, τηλεόραση, κασετόφωνο και cd player). Ήρθε σε επαφή με τον σκηνοθέτη της ταινίας, για να ζητήσει την άδεια να στείλει αντίγραφό της, και ο κ. Κουτσαφτής όχι μόνο δέχθηκε αμέσως, αλλά έστειλε την αγγλική εκδοχή της ταινίας, που δεν υπάρχει στο εμπόριο, όταν έμαθε για συνεργασία με την Πολωνία. Η βιβλιοθήκη τον κρατά ενήμερο. Τέλος συνεργάστηκε πολύ καλά με τη συνάδελφο της Αγγλικής. Η φύλακας του σχολείου κλήθηκε να μεταφράσει κείμενο από τα πολωνικά και να εξηγήσει την ιστοσελίδα του πολωνικού σχολείου. Επίσης μας έδειξε τη σωστή προφορά του ονόματος των συνεργατών μας! Το κάθε σχολείο μπόρεσε να βγει από το τα εθνικά του πλαίσια, που κάτω από την ομπρέλα του etwinning φαντάζουν πλέον στενά, και να ανοιχτεί στα ευρωπαϊκά σχολεία.

Curricular integration Το etwinning μας έδωσε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε καινοτομικά τα τέσσερα βασικά πεδία διδασκαλίας (speaking, listening, reading and writing), είτε κατά τη διάρκεια της προβολής της ταινίας στις συνεδρίες στη βιβλιοθήκη, είτε κατά την εύρεση πληροφοριών μέσω βιβλίων, εγκυκλοπαιδειών, λεξικών, ιστότοπων. Το writing (η συγγραφή κειμένου) πραγματοποιήθηκε από ένα ποσοστό μαθητών κυρίως στη δημιουργία του ηλεκτρονικού λεξικού και την καταγραφή όλων των στοιχείων που επεξεργαστήκαμε άλλοτε σε ετικέτες για τα δώρα, άλλοτε σε επεξηγηματικούς ορισμούς αντικειμένων ή ιδεών. Ήταν για τους μαθητές αλλά για τις εκπαιδευτικούς μια διαφορετική, πλούσια, πρωτότυπη και ευρηματική εμπειρία που κάλυψε θα λέγαμε κάτι παραπάνω από τη συμβατική διδακτέα ύλη. Έχοντας ως πρωταρχικό στόχο τη διδασκαλία και εξάσκηση ενσωματωμένων δεξιοτήτων, τα ερεθίσματα και οι πληροφορίες που έλαβαν οι μαθητές από το filmteaching ήταν αρκετά για να μπορούμε να δουλέψουμε στην τάξη. Δόθηκε στην καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας η δυνατότητα να εξασκήσει το λόγο ενθαρρύνοντας τους μαθητές να απολαύσουν τη συνομιλία, την επανάληψη στιγμών και περιστατικών αποφθεγμάτων στην αγγλική γλώσσα της ταινίας που παρακολούθησαν καθώς και τη δημιουργία γραπτών κειμένων που εξυπηρέτησαν στην επικοινωνία των μαθητών των δύο συνεργαζόμενων χωρών.

European Dimension - Ψάξαμε στο Ίντερνετ και βρήκαμε εικόνες που να δείχνουν τις ομοιότητες μεταξύ των περιοχών μας (Slaskie – Θριάσιο) και τις κάναμε παρουσίαση ppt. Υπήρχαν πράγματι εκπληκτικές ομοιότητες, και νιώσαμε ο ένας τον άλλον πιο οικείους. - Μέσα από την «Αγέλαστο Πέτρα» αναδεικνύονται τα ανθρωπιστικά ιδεώδη του ελληνορωμαϊκού και χριστιανικού κόσμου, που αποτελούν ακόμα κοινή βάση του Ευρωπαϊκού πολιτισμού. Επομένως η ταινία δεν αφορούσε μόνο την Ελευσίνα, ή την Ελλάδα, αλλά θίγοντας παγκόσμια προβλήματα (εκβιομηχάνιση, ρύπανση, πρόσφυγες, διάσωση πολιτιστικής κληρονομιάς) και πανανθρώπινα θέματα (μεταβολή, θάνατος, ελπίδα, αντίσταση) έχει πανευρωπαϊκή διάσταση. Αυτό θέλαμε να δείξουμε στο αλφαβητάρι της ταινίας. Αξίζει να σημειωθεί και μία σύμπτωση: σε κάποιο σημείο, ο έλληνας σκηνοθέτης αναφέρει με θαυμασμό έναν διάσημο πολωνό ομότεχνό του, τον Αντρέι Ταρκόφσκι!

Innovation and creativity Έγινε σύνδεση του μαθήματος Αγγλικών με τη βιβλιοθήκη και με τον κινηματογράφο με τρόπο συστηματικό για 3 μήνες και το αποτέλεσμα του προγράμματος ήταν το ppt «βιβλίο» βασισμένο στην ταινία, με τις λέξεις-κλειδιά να αντιστοιχούν σε κάθε γράμμα του αλφαβήτου. Στάλθηκε στην Πολωνία έργο της 7ης τέχνης σαν δείγμα της ιστορίας της πόλης μας και της καθημερινότητάς της. Ευτυχής ήταν η επιλογή του εξαίρετου ντοκιμαντέρ «Αγέλαστος Πέτρα» για τα παιδιά της Γ΄Λυκείου, που είναι μια γενιά που ακόμα αναγνωρίζει τον εαυτό της στην ταινία. Αυτό θα είναι δύσκολο μετά από 3-4 χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έναυσμα για την επιλογή της ταινίας δόθηκε πέρσι από μαθητή και φέτος το τμήμα του ήταν εκείνο που συμμετείχε στο πρόγραμμα.

Sustainability Με την ανάρτηση της etwinning αφίσας και του etwinning label, δημιουργήθηκαν οι πρώτες συναδελφικές απορίες και γρήγορα συνεργάστηκε η βιβλιοθηκάριος με την καθηγήτρια Αγγλικής, που διέθεσε το δίωρό της στο Γ1. Η ταινία προβαλλόταν και εκτός ωρών etwinning, σε μέρες με κινητικότητα στη βιβλιοθήκη. Μαθητές της Α΄και Β΄Λυκείου ενδιαφέρθηκαν να την παρακολουθήσουν όταν δεν είχαν μάθημα και σχολίαζαν ή συζητούσαν την ταινία με τη βιβλιοθηκάριο. Μαθητές που δε διακρίνονται ιδιαίτερα για τη φιλομάθειά τους, απορούσαν, θαύμαζαν και αναγνώριζαν γνωστά πρόσωπα και μέρη (ανάμεσά τους μια μαθήτριά μας!) Με την ενδοσχολική διάχυση της συνεργασίας, μαθητής μας εκτός etwinning προσφέρθηκε να χαρίσει στους Πολωνούς συνομηλίκους του το ακυκλοφόρητο ακόμα single του συγκροτήματός του “epiplixis”, που αναφέρει σε χαρακτηριστικό ραπ στίχο πώς μεγαλώνει μια παρέα παιδιών στην Ελευσίνα.. Η απήχηση της ταινίας στους μαθητές μας ωθεί να το επαναλάβουμε του χρόνου με όποιο ευρωπαϊκό σχολείο ενδιαφέρεται. Τέλος, η σχολική εφημερίδα και ο τοπικός τύπος θα φιλοξενήσουν σχετικό άρθρο.

Overall quality Ένα δύσκολο είδος όπως το ντοκιμαντέρ κινητοποίησε γνωστικά και συναισθηματικά τους μαθητές να το παρακολουθήσουν στην αγγλική γλώσσα χωρίς υποτίτλους και να εργαστούν για πρώτη τους φορά πάνω σε μία ταινία, που καθρεφτίζει ακόμα την καθημερινότητά τους, έστω κι αν έχει γυριστεί σε διάστημα δέκα χρόνων. Η ιδιότυπη συνύπαρξη αρχαίων μνημείων με τους βιομηχανικούς τιτάνες δεν είναι μόνο το παρόν της Ελευσίνας, είναι –δυστυχώς- και το μέλλον της. Οι μαθητές μας έμαθαν να κοιτάζουν με άλλα μάτια τον ουρανό τους και τα θεμέλια των σπιτιών τους, γνωρίζοντας ότι στην ταινία της ζωής είναι πρωταγωνιστές οι ίδιοι.

Enjoy