Steinmetz Είχε δεύτερο όνομα το Πρωτεύς, το όνομα ενός Θεού των Ελλήνων ο οποίος μπορούσε να αλλάζει την εμφάνισή του κατά βούληση Ο Steinmetz ήταν ο πρώτος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Advertisements

Η μεταβολής του λογισμικού δημιουργεί ένα πρόβλημα γνωστό ως ασφάλεια δεδομένων.
Steinmetz Είχε δεύτερο όνομα το Πρωτεύς, το όνομα ενός Θεού των Ελλήνων ο οποίος μπορούσε να αλλάζει την εμφάνισή του κατά βούληση Ο Steinmetz ήταν ο πρώτος.
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
 Η Βιομηχανική επανάσταση στα μέσα του 19 ου αι. επέφερε σημαντικές αλλαγές.  Σήμερα ζούμε την εποχή της πληροφορίας.  Συνώνυμο της πληροφορίας είναι.
Παρουσίαση λειτουργίας εφαρμογής extra Διαχείριση Ταμείου
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Οι επιπτώσεις της Τεχνολογίας Επικοινωνιών
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Ασφαλείς online αγορές Επίπεδο.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Εύρεση και εγκατάσταση λογισμικού.
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Oι μικροϋπολογιστές στις σχολικές τάξεις Οι εκπαιδευτικές ταινίεςΟπτικοί δίσκοι «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ»
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Εκπαίδευση Από Απόσταση
Εικόνα 4.1: Τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου (Αττική οδός)
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχολικού
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
«Οικονομικές επιπτώσεις». Σήμερα οι επιχειρήσεις βασίζονται στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές,στα τηλέφωνα υψηλής τεχνολογίας, στα τηλεομοιότυπα, στα τοπικά.
Κουίζ ! ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ  Δες τις δηλώσεις που ακολουθούν.  Αποφάσισε ποιες, κατά τη γνώμη σου, είναι ορθές και ποιες λανθασμένες.  Πάτα F5 και.
« Αν κάνεις τη δουλειά που αγαπάς,
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση βίντεο, μουσικής.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας επικοινωνιών
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Έλενα Λεβιδιώτη Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/18 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
TA E-BOOKS ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ ΣΟΦΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Εργασία του/της…...
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Τι ακριβώς είναι οι Η.Υ.; Είναι μηχανές που επεξεργάζονται δεδομένα – για την ακρίβεια επεξεργάζονται σύμβολα – και παράγουν πληροφορίες. Τα δεδομένα είναι.
Λύνοντας σταυρόλεξο μαθαίνουμε για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
«Πληροφορικη και τεχνεσ»
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
περιεχόμενα ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ;
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τα θετικά του διαδικτύου
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Στα διάφορα επαγγέλματα
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Steinmetz Είχε δεύτερο όνομα το Πρωτεύς, το όνομα ενός Θεού των Ελλήνων ο οποίος μπορούσε να αλλάζει την εμφάνισή του κατά βούληση Ο Steinmetz ήταν ο πρώτος που εισήγαγε τη χρήση των μιγαδικών αριθμών για την επίλυση προβλημάτων του εναλλασσόμενου ρεύματος.

Ο Steinmetz έστειλε την απάντησή του: $1 για το σημάδεμα της πλάκας με την κιμωλία και $999 επειδή ήξερε που να σημαδέψει!!! Κάποτε προσελήφθη για να επιδιορθώσει ένα μεγάλο ηλεκτρικό σύστημα που κανείς άλλος δεν μπορούσε να σταθεροποιήσει. Μετά από μια σύντομη μελέτη των σχεδίων, ανέβηκε σε μια σκάλα και σημείωσε με κιμωλία ένα x πάνω σε μια μεταλλική πλάκα. «Εκεί, κοίτα εκεί.» είπε κι έφυγε. Το σφάλμα ήταν εκεί. Μερικές μέρες αργότερα η εταιρεία εξεπλάγη από τον λογαριασμό των $1.000 που της έστειλε και του ζήτησε αναλυτική κατάσταση. Steinmetz

Κεφάλαιο 3 ο Οι επιπτώσεις της Τεχνολογίας Επικοινωνιών

Αξιολόγηση της Τεχνολογίας Όταν μελετάς τα αποτελέσματα μιας νέας τεχνικής συσκευής, προχωρείς σε αξιολόγηση της τεχνολογίας (Technology Assessment). H αξιολόγηση της τεχνολογίας μας επιτρέπει να δούμε τη συνολική εικόνα και όχι μόνο ένα τμήμα της.

Παράδειγμα  Για πρώτη φορά οι άνθρωποι μπορούσαν να συνομιλήσουν με τους φίλους τους στην πόλη, χωρίς να πρέπει να φύγουν από τα σπίτια τους  Πως θα μπορούσαν σήμερα να γίνονται οι εργασίες και να λειτουργούν οι επιχειρήσεις χωρίς τηλέφωνο;

 Πως θα άλλαζαν οι σχέσεις με τους φίλους μας στην περίπτωση που δεν θα μπορούσαμε να τους καλέσουμε με το τηλέφωνο;  Πόσοι άνθρωποι απασχολούνται σε τηλεφωνικές εταιρείες;

Τομείς Επιπτώσεων Κατατάσσουμε τις επιπτώσεις που συνδέονται με την Τεχνολογία Επικοινωνιών στους παρακάτω τομείς:  Πολιτικός (συνδέεται με την κυβέρνηση)  Κοινωνικός (αναφέρεται στον τρόπο ζωής των ανθρώπων)  Οικονομικός (αναφέρεται στην Οικονομία)  Περιβαλλοντικός (Συνδέεται με το Φυσικό Περιβάλλον)  Πολιτιστικός (αναφέρεται στις δεξιότητες και τις τέχνες)  Ηθικός (αναφέρεται στον ηθικό κώδικα που καθορίζει το σωστό και το λάθος)

Πολιτικές επιπτώσεις Αν μια τεχνολογία έχει πολιτικές επιπτώσεις, αυτές αφορούν την κυβέρνηση, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο έρχεται σε επαφή με άλλες κυβερνήσεις.

Η πολιτική και τα μέσα επικοινωνίας « Η γραφίδα είναι ισχυρότερη από το σπαθί! » Τα γραπτά μπορούν να οδηγήσουν σε μεγαλύτερες αλλαγές από ό,τι η βία και ο πόλεμος. Newton Freud Marx - Engels

Τα μέσα μαζικής Επικοινωνίας (Τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία) Έχουν αναμφισβήτητη επίπτωση στο πολιτικό μας σύστημα. Πόσοι και πόσοι από τους υποψηφίους πολιτικούς δεν προσέλαβαν έναν ή περισσότερους συμβούλους για τα μέσα επικοινωνίας;

Η δουλειά των συμβούλων αυτών είναι:  ο υποψήφιος πολιτικός να φαίνεται και να ακούγεται καλός κατά τις συνεντεύξεις του μέσω των μέσων μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ)  να βελτιώνουν μέσω προβών, τον τρόπο που θα εκφωνήσει τους λόγους ο υποψήφιος  να δίνουν οδηγίες ακόμα και για το ντύσιμο του υποψηφίου

Η δουλειά των συμβούλων αυτών είναι:  να επικεντρώνουν περισσότερο στο πώς θα εκφωνήσουν τους λόγους τους, παρά στο τι θα περιέχουν οι λόγοι.  να συμπυκνώσουν θέματα προεκλογικής εκστρατείας και να τα περιορίσουν σε μικρής εκτάσεως δηλώσεις που καθιερώθηκαν ως «ηχητικές βολές»  να επισημάνουν φράσεις για εκφώνηση που θα κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση και που ενδέχεται να επιλεγούν για να παρουσιαστούν από τα ΜΜΕ.

Η δουλειά των συμβούλων αυτών είναι: να βελτιώνουν την εικόνα του πολιτικού!

Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας επηρεάζουν έντονα τα πολιτικά πράγματα. Η δημοτικότητα των υποψηφίων επηρεάζεται άμεσα από την εικόνα που διαμορφώνουν τα ΜΜΕ.

Δορυφορικές Επικοινωνίες Παλαιότερα για να μεταδοθεί μια είδηση έπρεπε να μεσολαβήσει αρκετός χρόνος, ανάλογα με τα μέσα επικοινωνίας που διέθεταν. Σήμερα οι επικοινωνιακοί δορυφόροι μας επιτρέπουν να στέλνουμε μηνύματα ανά τον κόσμο σχεδόν στιγμιαία.

Δορυφορικές Επικοινωνίες Αξιωματούχοι της χώρας μας επικοινωνούν με αξιωματούχους άλλων χωρών σε ρυθμό ρουτίνας. Τα τηλεφωνήματα πραγματοποιούνται μέσω δορυφόρων. Τηλεοπτικά σήματα που στέλνονται μέσω δορυφόρων μας φέρνουν νέα από άλλες χώρες και μάλιστα τη στιγμή που αυτά συμβαίνουν. Μια τέτοια ραγδαία ροή πληροφοριών επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο έρχεται σε επαφή η μια κυβέρνηση με την άλλη.

Οι επικοινωνιακοί δορυφόροι χρησιμοποιούνται επίσης για κατασκοπεία. Δορυφόροι χαρτογραφήσεως φωτογραφίζουν περιοχές οι οποίες παρακολουθούνται λόγω στρατιωτικού ενδιαφέροντος. Η οποιαδήποτε κατασκευή που φαίνεται ύποπτη ή η οποιαδήποτε μετακίνηση στρατευμάτων γίνεται άμεσα αντιληπτή.

Κοινωνικές επιπτώσεις Ο τρόπος με τον οποίο ζουν μαζί οι άνθρωποι, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι σύγχρονες πολύπλοκες κοινωνίες έχει επηρεαστεί έντονα από την Τεχνολογία Επικοινωνιών.

Ο γενναίος νέος κόσμος “Brave New World” Πριν από μισό περίπου αιώνα ο Άγγλος συγγραφέας Aldous Huxley έγραψε το βιβλίο «Brave New World». Σε αυτό αναφερόταν σε έναν κόσμο όπου μια κυβέρνηση είχε πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούσαν όλους τους πολίτες. Αυτές λοιπόν οι πληροφορίες εξασφάλιζαν στην κυβέρνηση αυτή, ισχύ επί των πολιτών.

Οι περισσότεροι πολίτες θα συμφωνήσουν ίσως ότι η ζωή τους δεν ελέγχεται από την κυβέρνηση. Όμως η πραγματικότητα κάποιες φορές είναι λίγο πιο διαφορετική από αυτό που φανταζόμαστε!

Παράδειγμα 1 Σχεδόν κάθε πολίτης έχει έναν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) Ο αρχικός σκοπός της χρήσης του ΑΦΜ ήταν η διευκόλυνση των κρατικών υπηρεσιών στην εφαρμογή του φορολογικού προγράμματος. Όμως ο αριθμός αυτός χρησιμοποιείται κάθε φορά που συμβαίνει μια αλλαγή στην περιουσιακή μας κατάσταση. Π.χ.  Αγορά ή πώληση ακινήτου  Αγορά αντικειμένων μεγάλης αξίας (αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα κ.α.)  Απόκτηση δανείων  Άνοιγμα επιχείρησης Οι άνθρωποι που εργάζονται σε συγκεκριμένες θέσεις κρατικών υπηρεσιών, μπορούν να μάθουν πολλά σχετικά με έναν πολίτη, με μια απλή πληκτρολόγηση του ΑΦΜ του.

Παράδειγμα 2 Όταν ξοδεύουμε χρήματα μέσω πιστωτικής κάρτας, αφήνουμε πίσω μας ίχνη που μπορεί κάποιος να τα ακολουθήσει.

Παράδειγμα 2 Αν χρησιμοποιούμε πιστωτική κάρτα ή υπογράφουμε μια προσωπική επιταγή, διατηρείται αρχείο σε έναν υπολογιστή στο οποίο φαίνεται πόσα χρήματα ξοδεύουμε και που τα ξοδεύουμε.

Όταν συνδυάζονται όλες αυτές οι πληροφορίες, σχηματίζεται η οικονομική κατανομή (προφίλ) ενός προσώπου, γνωστή ως πιστωτική αξιοπιστία. Όταν ζητούμε να δανεισθούμε χρήματα από μια τράπεζα, η τράπεζα ελέγχει την πιστωτική αξιοπιστία μας για να διαπιστώσει αν ενδείκνυται ο δανεισμός. Με τη βοήθεια των υπολογιστών είναι πολύ εύκολο κάποιος να τηρεί και να έχει πρόσβαση σε αρχεία, όπως αυτά για τον έλεγχο της πιστωτικής αξιοπιστίας υποψηφίων πελατών.

Εκπαίδευση και κατάρτιση Σήμερα πλέον όλα τα σχολεία διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές τόσο για τη χρήση τους από τους εκπαιδευτικούς, όσο και από τους μαθητές. Με αυτούς μπορούν:  να δημιουργήσουν έγγραφα κειμένου (Word)  να δημιουργήσουν παρουσιάσεις (PowerPoint)  να δημιουργήσουν λογιστικά φύλλα (Excel)  να «τρέξουν» άλλα πιο εξειδικευμένα προγράμματα (σχεδιαστικά κ.α.)

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί η τηλεόραση ή βιντεοπροβολέας για να προβληθούν ειδικά εκπαιδευτικά τηλεοπτικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

Η βιομηχανία χρησιμοποίησε κατά κόρον νέες τεχνολογίες για την κατάρτιση των εργαζομένων. Δημοφιλής είναι η χρήση του διαδραστικού βίντεο. Για παράδειγμα οι πιλότοι μαθαίνουν να διευθύνουν το αεροπλάνο παρακολουθώντας μια οθόνη όπου προβάλλεται βίντεο. Ένας υπολογιστής παρακολουθεί τη χρήση των χειριστηρίων και η εικόνα μεταβάλλεται ανάλογα.

Προσομοιωτής πιλοτηρίου

Με τον παρόμοιο τρόπο οι υποψήφιοι καπετάνιοι μαθαίνουν πώς να διευθύνουν ένα πλοίο, ακόμα και πώς να το αγκυροβολούν σε κάποιο λιμάνι. Έτσι στις οθόνες που βρίσκονται μπροστά τους εικονίζεται μια πιστή αναπαράσταση του συγκεκριμένου λιμανιού και εκείνοι χρησιμοποιώντας διάφορα χειριστήρια προσπαθούν να αγκυροβολήσουν το πλοίο.

Με τη χρήση παρόμοιων εκπαιδευτικών τεχνολογικών μέσων, η τάξη αλλάζει. Ο καθηγητής δεν αποτελεί το κυρίαρχο εκπαιδευτικό μέσο, εξακολουθεί όμως να είναι η καρδιά του όλου συστήματος. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί καλύτερα την πορεία καθενός μαθητή ξεχωριστά, αφού η χρήση των υπολογιστών τους διευκολύνει και τους εξοικονομεί περισσότερο χρόνο.

Αποθήκευση και ανάκτηση της πληροφορίας Η Τεχνολογία Επικοινωνιών αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αποθηκεύεται και ανακτάται η πληροφορία. Ενώ τους τελευταίους αιώνες οι πληροφορίες και γενικότερα η γνώση αποθηκευόταν σε βιβλία, στις μέρες μας πλέον οι πληροφορίες αποθηκεύονται κυρίως σε οπτικούς ή σκληρούς δίσκους.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε:  εξοικονόμηση χώρου (μια πολύτομη εγκυκλοπαίδεια μπορεί να αποθηκευτεί σε ένα μόνο CD)  μεγαλύτερη ευκολία στην αναζήτηση, στον εντοπισμό και στην ανάκτηση των πληροφοριών  εξοικονόμηση χρόνου διότι δεν χρειάζεται να μεταβούμε σε μια βιβλιοθήκη για να αναζητήσουμε πληροφορίες. Αυτές μπορεί να μας σταλούν μέσω των τηλεφωνικών καλωδίων, με τη βοήθεια του υπολογιστή και του διαδικτύου.

 εξοικονόμηση χρημάτων διότι δεν χρειάζεται να έχουμε το βιβλίο, αφού μπορούμε να δούμε ένα απόσπασμά του στην οθόνη του υπολογιστή μας και αν επιθυμούμε, να εκτυπώσουμε μόνο το συγκεκριμένο απόσπασμα.  εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων στην περίπτωση που επιθυμείς να αγοράσεις ένα προϊόν μέσω διαδικτύου, αφού επιλέξεις το προϊόν, στη συνέχεια το κόστος του αφαιρείται αυτόματα από τον τραπεζικό σου λογαριασμό και το προϊόν αποστέλλεται σε εσένα ταχυδρομικώς.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να διευκολύνεται το έργο των ερευνητών – επιστημόνων αφού μπορούν να συγκεντρώσουν πληροφορίες πολύ πιο εύκολα. Από την άλλη μεριά οι διαθέσιμες πληροφορίες είναι στην εποχή μας τόσο πολλές που είμαστε υποχρεωμένοι να επιλέγουμε τι θα διαβάσουμε ή τι θα δούμε. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να υποφέρουμε από υπερπληροφόρηση.

Τι θα κάναμε κατά τον ελεύθερο χρόνο μας αν δεν υπήρχε ο υπολογιστής και η τηλεόραση;  θα διαβάζαμε βιβλία  θα ακούγαμε ραδιόφωνο  θα συνομιλούσαμε με διάφορα πρόσωπα  θα αθλούμασταν  θα πηγαίναμε περιπάτους  θα γευματίζαμε με αγαπημένα πρόσωπα  θα ψυχαγωγούσαμε τον εαυτό μας με διάφορες ασχολίες Ελεύθερος Χρόνος

Στην εποχή μας η τηλεόραση και ο υπολογιστής έχουν γίνει τα κυριότερα μέσα ψυχαγωγίας του ανθρώπου.

Οικονομικές επιπτώσεις Στην εποχή μας οι επιχειρήσεις βασίζονται:  στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές  στα τηλέφωνα  στα τηλεομοιότυπα (FAX)  στα τοπικά δίκτυα υπολογιστών (LAN)  στο διαδίκτυο Τα παραπάνω συστήματα επηρεάζουν σημαντικά την οικονομία ενός κράτους

Η Παγκόσμια Οικονομία Όταν στην οικονομία ενός κράτους συμβεί αξιοσημείωτη μεταβολή (βελτίωση ή υποβάθμιση), αυτομάτως παρατηρούνται αντίστοιχες μεταβολές στην οικονομία πολλών άλλων κρατών. Όταν μάλιστα πρόκειται για κράτος που παίζει καθοριστικό ρόλο στην Παγκόσμια Οικονομία, οι οικονομικές αλληλεπιδράσεις είναι ακόμα πιο εκτεταμένες και έντονες.

Παράδειγμα Οι οικονομικές δυσχέρειες της χώρας μας κατά τα τελευταία χρόνια επηρεάζουν τόσο τα υπόλοιπα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και πολλά άλλα κράτη με τα οποία έχουμε οικονομικές σχέσεις.

Όταν καταρρεύσει μια οικονομία αυτό συνεπάγεται ραγδαίες και αλυσιδωτές επιπτώσεις στην οικονομία πολλών άλλων κρατών.

Για τον παραπάνω λόγο καταβάλλεται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μην συμβεί αυτό το ενδεχόμενο. Όλες οι παραπάνω αλυσιδωτές αλληλεπιδράσεις είναι αποτέλεσμα της ανάπτυξης και εφαρμογής των επιτευγμάτων του ανθρώπου που σχετίζονται με την Τεχνολογία Επικοινωνιών.

Από την οικονομία της παραγωγής στην οικονομία παροχής υπηρεσιών Οι τεχνολογίες των επικοινωνιών μας βοηθούν να μετακινηθούμε από την οικονομία της παραγωγής, στην οικονομία παροχής υπηρεσιών.

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αντί να εργάζονται κατασκευάζοντας προϊόντα στα εργοστάσια, απασχολούνται προσφέροντας υπηρεσίες.  Τηλεφωνητές  Προγραμματιστές υπολογιστών  Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί  Γραμματείς  Εκπαιδευτικοί

Η στροφή από την παραγωγή, στην παροχή υπηρεσιών δημιουργεί έναν νέο κύκλο απασχολήσεως. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας τα εργοστάσια λειτουργούν πιο αποδοτικά.

Ορισμένοι άνθρωποι απολύονται. Οι απολύσεις σε μεγάλη κλίμακα δημιουργούν οξύ πρόβλημα στην κοινωνία και στην οικονομία.

Για την καταπολέμηση του αυξανόμενου αριθμού των ανέργων καθιερώνονται νέα προγράμματα εκπαιδεύσεως και καταρτίσεως.

Ο κύκλος ολοκληρώνεται όταν οι απόφοιτοι των προγραμμάτων αυτών εντάσσονται εκ νέου στο ενεργό εργατικό δυναμικό. Συχνά μάλιστα απασχολούνται σε εργασίες που σχετίζονται με παροχή υπηρεσιών.

Χρήση της πιστωτικής φερεγγυότητας Πολλοί άνθρωποι διαβιώνουν χάρη στην πιστωτική φερεγγυότητα. Έτσι ξοδεύουν περισσότερα από όσα κερδίζουν! Αυτό βέβαια θα δημιουργήσει αργά ή γρήγορα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Μήπως η τεχνολογία υψηλής ταχύτητας ευθύνεται μερικώς που οι άνθρωποι φαίνεται να θέλουν το κάθε τι αμέσως; Τι λες; Ποια είναι η γνώμη σας για τις διαφημίσεις στην τηλεόραση;

Σχετίζεται η τηλεόραση με το φαινόμενο του Υπερκαταναλωτισμού; Μας επηρεάζει η τηλεόραση όσον αφορά στη διάθεση χρημάτων για την αγορά αγαθών;

Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις Η επικοινωνία τείνει να είναι μια σχετικά «καθαρή» τεχνολογία. Οι βιομηχανίες των επικοινωνιών συγκρινόμενες με τις βιομηχανίες της καμινάδας» όπως τα χαλυβουργία, είναι λιγότερο επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Χαλυβουργία

Από τις πιο ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές είναι:  ο ηλεκτρικός θερμοσίφωνας  το κλιματιστικό  η ηλεκτρική κουζίνα  ο ανελκυστήρας  το πλυντήριο Από την άλλη μεριά, γνωρίζεις ότι προκαλείται ρύπανση στην ατμόσφαιρα όσο έχεις ανοιχτό τον υπολογιστή ή φορτίζεις το κινητό σου;

Για όσο χρονικό διάστημα λειτουργεί ή βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής οποιαδήποτε ηλεκτρική συσκευή (ακόμα και οι συσκευές επικοινωνίας) παράγεται ενέργεια από κάποιο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ανάλυση Παραγωγής & Διασυνδέσεων Ποσοστό % Λιγνιτική (κάρβουνο)47,1 Πετρελαϊκή8,13 Φυσικού Αερίου24,72 Υδροηλεκτρική6,16 ΑΠΕ9,88 Διασυνδέσεις4,01 Σύνολο100 ΔΕΗ: Μείγμα καυσίμου για όλη τη χώρα (12μηνο, 9 ος /2011 έως και 8 ος /2012) Στη χώρα μας η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κυρίως από την καύση των μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας λιγνίτη, πετρέλαιο και φυσικό αέριο (σε ποσοστό περίπου 80%).

Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που βρίσκεται σε λειτουργία μια ηλεκτρική συσκευή, από το εργοστάσιο που παράγει την ηλεκτρική ενέργεια εκπέμπονται καυσαέρια, ιδιαίτερα επιβαρυντικά για το περιβάλλον.

Εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη - Νομός Αρκαδίας

Γι’ αυτό κάθε φορά που χρησιμοποιείς μια ηλεκτρική συσκευή σκέψου το περιβάλλον που πληγώνεται!

Όταν εμφανίστηκαν οι υπολογιστές πολλοί άνθρωποι μιλούσαν για το γραφείο του μέλλοντος όπου δεν θα χρησιμοποιούταν το χαρτί. Φαντάστηκαν ότι οι πληροφορίες θα έμεναν στη μνήμη των υπολογιστών και θα τις διαβάζαμε στην οθόνη τους. Έτσι τα ράφια των βιβλιοθηκών θα ήταν πλέον άχρηστα. Η χρήση του χαρτιού Πόσο λάθος σκέπτονταν!

Σήμερα κυκλοφορεί περισσότερο χαρτί στα γραφεία από οποιαδήποτε άλλη περίοδο. Οι υπολογιστές έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης γι’ αυτό. Τα προγράμματα επεξεργασίας κειμένου καθιστούν πιο εύκολη τη δημιουργία εγγράφων, με αποτέλεσμα να έχουμε πολύ περισσότερα έγγραφα. Επίσης, τα κείμενα τείνουν να έχουν πολύ μεγαλύτερη έκταση από ό,τι κατά το παρελθόν.

Ο κύριος όμως υπεύθυνος για αυτή την κατάσταση είναι μια άλλη συσκευή επικοινωνίας. Το μηχάνημα παραγωγής φωτοαντιγράφων Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε μεγάλο αριθμό φωτοαντιγράφων σε ελάχιστο χρόνο. Χρησιμοποιούμε λοιπόν χαρτί απεριόριστα και απερίσκεπτα, λες και αυτό φυτρώνει στα δέντρα!

Το χαρτί σχετίζεται με τα δέντρα, αφού παράγεται από την επεξεργασία του ξύλου των δέντρων που υλοτομούνται. Επιπτώσεις στο Περιβάλλον από την παραγωγή χαρτιού

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ στον Αμαζόνιο!!!

Για την κοπή των δέντρων και την παραγωγή του χαρτιού στα εργοστάσια καταναλώνονται τεράστιες ποσότητες ενέργειας.

Για τη λεύκανση του χαρτιού χρησιμοποιούνται λευκαντικά και άλλα χημικά παρασκευάσματα. Με την παραγωγή αυτών στα αντίστοιχα εργοστάσια ρυπαίνονται οι ποταμοί και η ατμόσφαιρα.

Όταν πετάμε τα άχρηστα (κατ’ εμάς) χαρτιά, δημιουργούμε σκουπίδια. Ενώ θα μπορούσαμε να ανακυκλώσουμε αυτό το χαρτί.

Πολιτιστικές Επιπτώσεις 500 χρόνια πριν ο πολιτισμός μιας κοινωνίας βασιζόταν κατά κύριο λόγο στον προφορικό λόγο. Και αυτό διότι τα βιβλία δεν ήταν καθόλου διαδεδομένα. Και δεν ήταν διαδεδομένα διότι δεν είχε ανακαλυφθεί ούτε το χαρτί, ούτε η τυπογραφία (εκτός από την περίπτωση της Κίνας!)

Από τη στιγμή που ανακαλύφθηκε το χαρτί και η τυπογραφία, ο πολιτισμός του ανθρώπου αναβαθμίστηκε σημαντικά. Από τότε, όσο εξελίσσονταν τα μέσα επικοινωνίας και ανακαλύπτονταν νέα, τόσο πιο πολύ επηρεαζόταν και ο Πολιτισμός.

Η επανάσταση της εικόνας Πολλοί πιστεύουν ότι η τηλεόραση ευθύνεται για το ότι οι άνθρωποι των σύγχρονων κοινωνιών είναι λιγότερο καλλιεργημένοι από ό,τι οι άνθρωποι παλαιότερων εποχών. Μπορεί να συμβαίνει αυτό επειδή διαβάζουμε λιγότερο και παρακολουθούμε περισσότερο τηλεόραση;

Τις περισσότερες φορές που βλέπουμε τηλεόραση, το μυαλό μας βρίσκεται σε μια σχετική αδράνεια! Τηλεόραση και αδράνεια πνεύματος Το βλέμμα μας μαγνητίζεται από την κινούμενη εικόνα. Ενώ παρακολουθούμε, το σώμα και το πνεύμα βρίσκεται σε αδράνεια! Δεν σκεφτόμαστε, δεν φανταζόμαστε! Έχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο στον εαυτό σας;

Έχετε παρατηρήσει πώς μαγνητίζεται από την τηλεόραση ένα πολύ μικρό παιδί, ακόμα κι αν δεν μπορεί να καταλάβει καλά καλά τι βλέπει;

Πολλές τηλεοπτικές εκπομπές αλλάζουν σκηνικό ή εικόνες με εκπληκτική ταχύτητα. Έτσι έχοντας συνηθίσει σε ταχύτατες εναλλαγές, όταν δεν συμβαίνουν στη ζωή μας, πλήττουμε. Τηλεόραση και ταχύτατες εναλλαγές

Η συγκέντρωση των σημερινών μαθητών στο μάθημα είναι περιορισμένη. Πολύ περισσότερο όταν αυτό είναι μονότονο και δεν περιλαμβάνει ποικιλία και εναλλαγές. Τι λέτε; Έχει σχέση η τηλεόραση με αυτή την κατάσταση;

Πλήττωωωωω…

Τηλεόραση και βίαιη συμπεριφορά Σκεφτείτε πόσο βίαιη μπορεί να γίνει κάποια στιγμή η συμπεριφορά σας. Και όταν λέμε «βία» δεν εννοούμε μόνο τη σωματική, αλλά ακόμα και την λεκτική ή την ψυχολογική.

Τηλεόραση και βίαιη συμπεριφορά Σκεφτείτε επίσης πόσο συχνά παρακολουθείτε στην τηλεόραση σκηνές βίας, είτε στα δελτία ειδήσεων, είτε σε κάποια κινηματογραφική ταινία. Μπορεί να υπάρχει συσχέτιση της βίαιης συμπεριφοράς ορισμένων ανθρώπων και ειδικότερα των παιδιών, με τις σκηνές βίας στην τηλεόραση;

Τηλεόραση και επίδραση διαφημίσεων Η εξόρμηση στην αγορά για ψώνια έχει γίνει συνήθεια ορισμένων! Μήπως ο καταιγισμός διαφημίσεων από την τηλεόραση μπορεί να έχει κάποια σχέση με αυτό; Αντί να αφιερώνουμε τον χρόνο μας σε επισκέψεις μουσείων ή φίλων, στον αθλητισμό, στις τέχνες κ.λπ., τον σπαταλάμε γυρίζοντας σε εμπορικά καταστήματα για να ικανοποιήσουμε τις (υπέρ) καταναλωτικές μας τάσεις.

Θέματα Ηθικής Η ηθική αφορά στο τι είναι σωστό και τι λάθος. Ενέργειες που είναι ασυμβίβαστες με την ηθική, δεν είναι απαραίτητα αντίθετες με τον νόμο. Όμως πολλοί θεωρούν ότι είναι απαράδεκτες. Οι εξελίξεις στις επικοινωνίες δημιούργησαν κάποια ηθικά προβλήματα που δεν υπήρχαν πριν.

Ψηφιακή συνάρμοση (Ψηφιακή επεξεργασία) Στο 2 ο κεφάλαιο είχαμε αναφέρει ότι λέξεις, εικόνες και ήχοι ψηφιοποιούνται πολύ εύκολα και αποθηκεύονται στον υπολογιστή.

Ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα των ψηφιακών πλέον αρχείων είναι ότι μπορούν να τροποποιηθούν εξίσου εύκολα. επεξεργασία εικόνας επεξεργασία video επεξεργασία ήχου Η διαδικασία αυτή ονομάζεται ψηφιακή συνάρμοση (digital editing) και επιτυγχάνεται με ειδικά προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, ήχου, video ή κειμένου.

Ενώ η ψηφιακή συνάρμοση καθιστά ευκολότερες πολλές εργασίες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης και για αμφιλεγόμενους σκοπούς.

Παράδειγμα 1 ο (εικόνα) Όταν οι επαγγελματίες φωτογράφοι εργάζονται για περιοδικά, πληρώνονται για τις φωτογραφίες τους. Ακόμα και οι φωτογραφίες λοιπόν υπόκεινται στις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως άλλωστε και τα βιβλία. Συχνά το όνομα του φωτογράφου εμφανίζεται δίπλα στις φωτογραφίες.

Όμως με τα συστήματα ψηφιακής συναρμόσεως (ειδικά προγράμματα επεξεργασίας εικόνας) είναι δυνατόν οι φωτογραφίες αυτές να αλλοιωθούν από κάποιον άλλο και όχι από τον ίδιο τον φωτογράφο. Για παράδειγμα, σε μια φωτογραφία: o μπορεί να αλλάξει το χρώμα των ματιών o ένα κτήριο να αντικατασταθεί με μια παραλία κ.a.

Δηλαδή με ορισμένες βασικές επεμβάσεις οι εικόνες μπορούν να αλλάξουν τόσο πολύ που να δυσκολεύεται κάποιος να διαπιστώσει από ποια συγκεκριμένη φωτογραφία προήλθε. Ακόμα και αν έχει μπροστά του την αρχική φωτογραφία.

Τώρα προκύπτουν ορισμένα πολύ εύλογα ερωτήματα: o Ποια δικαιώματα έχουν οι φωτογράφοι σχετικά με τις φωτογραφίες τους; o Είναι η πληρωμή τους αρκετή; o Θα έχει το δικαίωμα ο τυπογράφος να προβεί σε οποιαδήποτε επέμβαση; o Τι γίνεται αν ο τυπογράφος αλλάξει τη φωτογραφία και δεν αρέσει στον φωτογράφο η αλλαγή. o Ποιος έχει τα πνευματικά δικαιώματα αν γίνουν πολλές αλλαγές; Ο φωτογράφος ή ο τυπογράφος;

Παράδειγμα 2 ο (ήχος) Η πρακτική της ψηφιακής συναρμόσεως απασχολεί και τους μουσικούς. Η ψηφιακή συνάρμοση ήχων επιτρέπει σε έναν τεχνικό ήχου να καταγράψει ηλεκτρονικά (να ψηφιοποιήσει) μια μουσική σύνθεση. Μόλις λοιπόν ψηφιοποιηθεί η σύνθεση είναι δυνατόν με ειδικά λογισμικά (προγράμματα) να υποστεί συνάρμοση από έναν ειδικό, δηλαδή να τροποποιηθεί ή ακόμα και να ενσωματωθεί σε άλλη σύνθεση.

Το ερώτημα τώρα είναι: Ποιος δικαιούται την πληρωμή και την πατρότητα της νέας παραγωγής; Ο μουσικός, ο τεχνικός ήχου ή ο ειδικός που θα κάνει την ψηφιακή συνάρμοση;

Παράδειγμα 3 ο (video) Οι πρώτες κινηματογραφικές ταινίες ήταν όλες ασπρόμαυρες. Ενώ πολλές από αυτές τις κλασικές ταινίες τις απολαμβάνουν ακόμη οι φίλοι του κινηματογράφου, φαίνεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν έγχρωμες ταινίες. Οι κινηματογραφικές εταιρείες λοιπόν έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν υπολογιστές για να προσθέσουν χρώμα στις παλιές ασπρόμαυρες ταινίες. Θα πρέπει να τους επιτραπεί να το κάνουν αυτό; Ορισμένοι συμφωνούν, ενώ άλλοι διαφωνούν.

Ασφάλεια δεδομένων Οι προγραμματιστές υπολογιστών γνωρίζουν πολλά σχετικά με την αποθήκευση δεδομένων στον υπολογιστή. Το ερώτημα που τίθεται είναι: «Σε ποιον θα επιτρέπεται η πρόσβαση σε δεδομένα που αποθηκεύτηκαν σε έναν υπολογιστή;» Αποθήκευση δεδομένων

Επίσης, οι προγραμματιστές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν προγράμματα, αλλά και να τροποποιούν ήδη υπάρχοντα. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι: o Οι προγραμματιστές έχουν το δικαίωμα να τροποποιήσουν προγράμματα άλλων συναδέλφων τους; o Πότε θα πρέπει να προστατεύεται ένα λογισμικό από αντιγραφή, κατά τρόπο ώστε να μην μπορεί να αναπαραχθεί εύκολα; Προγραμματισμός

Στον αχανή κόσμο των ψηφιακών αρχείων κυκλοφορούν διάφοροι ιοί. Οι ιοί των υπολογιστών είναι προγράμματα που βρίσκονται «κρυμμένοι» μέσα σε άλλα προγράμματα. Έτσι όταν ένα τέτοιο πρόγραμμα «φορτώνεται» στον υπολογιστή, ο ιός αυτοαντιγράφεται στους σκληρούς δίσκους και δημιουργεί μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα στη λειτουργία του υπολογιστή. Ιοί

Προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει ένας ιός: o Καταστρέφει μερικώς ή ολικώς τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή. Έτσι μπορούν να σβήσουν μεγάλες βάσεις δεδομένων και να καταστραφεί δουλειά πολλών ετών. o Καταλαμβάνει απλώς, αρκετό χώρο στη μνήμη του υπολογιστή με αποτέλεσμα να τον καθιστά πιο αργό στην λειτουργία του. o Εμφανίζει στην οθόνη ένα μήνυμα ή κάποια γραφικά, δημιουργώντας σύγχυση στον χρήστη του υπολογιστή.

Για τη διευθέτηση των πρωτόγνωρων προβλημάτων που προέκυψαν κατά τις τελευταίες δεκαετίες λόγω της αλματώδους ανάπτυξης της τεχνολογίας επικοινωνιών, οι κυβερνήσεις όλων των κρατών έχουν θεσπίσει νόμους που επιλύουν μερικώς ή ολικώς τα παραπάνω προβλήματα.

Για όλα υπάρχει το άσπρο… … και το μαύρο!!!

Σας ευχαριστώ!!! Τέλος 3 ου Κεφαλαίου Διδάσκων Καθηγητής Λάππας Βασίλειος