Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Προσωπικές δεξιότητες
(PRO-SKILLS project 2- Διαδικασία εκπαίδευσης του εκπαιδευτή ) Αγγελική Πασσά – Συντονίστρια PRO-SKILLS στην Ελλάδα A. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ  Όλες οι τεχνικές.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Κοινωνικές Δεξιότητες
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Δ ι α χ ε ί ρ ι σ η Έ ρ γ ο υ P r o j e c t M a n a g e m e n t
Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης «Οι δεξιότητες αυτοδιαχείρισης αποτελούν την ικανότητα, να λαμβάνει κάποιος σοφές αποφάσεις με σκοπό να αποκτήσει μια αποδοτική και χαρούμενη ζωή»

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Τι εννοούμε με όταν λέμε αυτοδιαχείριση; Ο όρος συνδυάζει τις λέξεις «αυτό» και «διαχείριση». Η «διαχείριση» έχει να κάνει με την κινητοποίηση, τον σχεδιασμό, την στοχοθεσία, τον υπολογισμό πόρων, τον έλεγχο, την ρύθμιση κλπ. ανάλογα με την αποστολή. Το «αυτό» έχει διττή σημασία: ο εαυτός, ως αυτόνομος παράγοντας ή διαχειριστής (όχι κάποιος άλλος απέξω) και ως ο στόχος της διαχείρισης. 1

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Τι εννοούμε με όταν λέμε αυτοδιαχείριση; * Οι θεωρητικές ρίζες μπορούν να εντοπιστούν στην θεραπεία της αυτοδιαχείρισης (Kanfer) η οποία εστιάσει στην αυτονομία των ασθενών, υποβοηθώντας την πιθανή αυτορύθμισή τους στo πλαίσιο μιας χρόνιας πάθησης. * Συγκεκριμένα, η γνωσιακή ψυχολογία (π.χ. Bandura) και η θεωρία δράσης (Heckhausen, Gollwitzer) θέτουν την θεωρητική και εμπειρική βάση για τις σημαντικές πλευρές της αυτοδιαχείρισης (π.χ. βούληση, μετα-επίγνωση, γνωστικές μαθησιακές στρατηγικές κλπ.). 2

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Τι εννοούμε με όταν λέμε αυτοδιαχείριση; Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποιος ομοιογενής ορισμός για την αυτοδιαχείριση και τις δεξιότητες αυτοδιαχείρισης. Ορισμένες ιδέες μπορούν να αναφερθούν: στρατηγική τεχνική για επαρκή και επιτυχή σχεδιασμό και αυτορύθμιση απόκτηση αυτονομίας (σύνδεση με την ενδυνάμωση) σταδιακή αυτοπραγμάτωση (σύνδεση με την ταυτότητα)

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Τι εννοούμε με όταν λέμε αυτοδιαχείριση; Προτείνουμε τον παρακάτω ενδεικτικό ορισμό: Οι δεξιότητες αυτοδιαχείρισης είναι δεξιότητες τις οποίες επιλέγουμε για να διευκολύνουμε την συνειδητοποίηση, την πραγματοποίηση και την συντήρηση των στόχων, οι οποίοι είναι σημαντικοί για μας. 4

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Η Αυτοδιαχείριση είναι συνδεδεμένη με τις προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες Οι δεξιότητες αυτοδιαχείρισης χρησιμοποιούν τις άλλες δεξιότητες ως πηγές και τις συνδυάζουν στρατηγικά σε μια πορεία δράσης για τις ανάγκες και τους στόχους του ατόμου. Η αυτορύθμιση, ο αυτοέλεγχος, η διαχείριση χρόνου κλπ. μπορούν να θεωρηθούν τα συστατικά που στοιχειοθετούν την αυτοδιαχείριση. Aυτοέλεγχος έναντι Αυτορύθμισης 5

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Οι δεξιότητες αυτοδιαχείρισης και η δια βίου μάθηση. Στο ειδικό περιεχόμενο της μάθησης, οι στρατηγικές μάθησης επικαλύπτονται με τις γενικές δεξιότητες αυτοδιαχείρισης με έμφαση στους στόχους για μάθηση.. Οι πρόσθετες πτυχές της αυτόνομης αυτορρυθμιζόμενης μάθησης σε συνδυασμό με την αυτοπραγμάτωση, υπό την έννοια του ενδεικτικού ορισμού μας, έχουν μεγάλη σημασία για τη δια βίου μάθηση. Η συνειδητοποίηση των δικών μας δεξιοτήτων για την υλοποίηση ενός προγράμματος μάθησης για την επίτευξη του στόχου μάθησης, οδηγούν σε αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως αυτοαποτελεσματικότητα, που είναι απαραίτητη για την κινητοποίηση και την βούληση να ξεκινήσει κάποιος ένα δικό του εγχείρημα για δια βίου μάθηση. 6

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Σημαντικά βήματα της αυτοδιαχείρισης Οι δεξιότητες της αυτοδιαχείρισης είναι κρίσιμες για τον επιτυχή σχεδιασμό και την εφαρμογή των δράσεων. Κάθε δραστηριότητα – εσκεμμένη ή μη – βασίζεται σε μία σειρά γνωσιακών και ενεργών βημάτων. Διατήρηση ισορροπίας των κινήτρων Πραγματοποίηση βήμα - βήμα Αποτελεσματικός σχεδιασμός της πορείας δουλειάς Υπολογισμός πόρων και εμποδίων Στοχοθεσία 7

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Όσον αφορά στις γνωσιακές διαδικασίες, μπορούν να αναγνωριστούν τα ακόλουθα βήματα : Στοχοθεσία Το άτομο πρέπει να θέσει έναν ιδιαίτερο στόχο μάθησης. Ο προεξέχων στόχος μπορεί να είναι, για παράδειγμα, το να κερδίσει κάποιος τα προς το ζην, μια υψηλότερη βαθμίδα ζωής ή την επίτευξη ενός υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευσης. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να προσδιορίσει τους ενδιάμεσους στόχους καθ’ οδόν προς τον υψηλότερου επιπέδου στόχο, ο οποίος με τη σειρά του απαιτεί επιπρόσθετη γνώση και ενεργές διαδικασίες για να εκτελεστεί. Ειδικά για την ομάδα στόχου: Είναι σημαντικό να εντοπίσουν και να ορίσουν ένα δικό τους στόχο που να είναι ρεαλιστικός και συναφής με την ταυτότητά τους, π.χ. καθορίζοντας στόχους με την μέθοδο SMART (Doran, 1981).

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης SMART (Doran, 1981) γράμμα Μείζων όρος S Specific, ειδικός M Measurable,μετρήσιμος A Attainable,εφικτός R Relevant,σχετικός T Timely,έγκαιρος E Evaluate,αξιολογώ Reevaluate,επανεκτιμώ Ένας ειδικός στόχος συνήθως απαντά τις 5 βασικές ερωτήσεις. Ένας μετρήσιμος στόχος συνήθως απαντά τις ερωτήσεις του τύπου: Πόσο; Πόσα; Πως θα ξέρω πότε θα επιτευχθεί; Πως: με ποιο τρόπο θα επιτευχθεί; Αξίζει τον κόπο; Είναι η σωστή στιγμή; Ταιριάζει με άλλες μας προσπάθειες/ ανάγκες; Είμαι το κατάλληλο πρόσωπο; Πότε; τι μπορώ να κάνω σε 6 εβδομάδες από τώρα; Τι μπορώ να κάνω σήμερα; 9

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Υπολογίζοντας πόρους και εμπόδια στοχοθεσία Υπολογίζοντας πόρους και εμπόδια: Το άτομο πρέπει να σταθμίσει τους πόρους, όπως ο χρόνος, το χρήμα, η κοινωνική υποστήριξη και να επιλύσει πρακτικά προβλήματα, όπως τη φροντίδα του παιδιού κατά τη διάρκεια ενός εκπαιδευτικού σεμιναρίου, την πρόσβαση στο χώρο του σεμιναρίου και παρόμοια θέματα. Η στάθμιση των πόρων και των εμποδίων μπορεί να επηρεάσει την επιλογή των στόχων. Ειδικά για την ομάδα στόχου: Είναι σημαντικό να αναλύσουν τους πόρους και τα εμπόδια, να εστιάσουν στους πόρους υποστήριξης και να είναι ρεαλιστές σχετικά με τα εμπόδια. Λύσεις μπορούν να βρεθούν στις διεργασίες της ομάδας για να ξεπεραστούν τα εμπόδια. 10

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης στοχοθεσία Υπολογίζοντας πόρους και εμπόδια Αποτελεσματικός σχεδιασμός της πορείας δουλειάς Αποτελεσματικός σχεδιασμός του προγράμματος: Το άτομο αναπτύσσει ένα είδος σχεδίου εργασίας, καθώς και ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα λαμβάνοντας υπόψη τους διαθέσιμους πόρους και τα υπάρχοντα εμπόδια. Μια πλειάδα εργαλείων σχεδιασμού και βοηθημάτων, είναι διαθέσιμα. Αυτά θα πρέπει να προσαρμοστούν στην κατάσταση της ομάδας στόχου, έτσι ώστε να μην είναι πολύ τεχνικά ή περίπλοκα. 11

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Ένας ειδικός στόχος συνήθως απαντά τις 5 βασικές ερωτήσεις: Τι: Τι θέλω να επιτύχω; Γιατί: Ειδικοί λόγοι, σκοπός η οφέλη που θα προκύψουν με την επίτευξη του στόχου. Ποιος: Ποιος εμπλέκεται; Που: Προσδιορισμός τόπου. Με τι: Αναγνώριση απαιτήσεων και περιορισμών. 12

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Πραγματοποίηση βήμα - βήμα Αποτελεσματικός σχεδιασμός της πορείας δουλειάς Υπολογίζοντας πόρους και εμπόδια Βήμα – βήμα εφαρμογή: Τα σχεδιασμένα βήματα της δραστηριότητας πρέπει τώρα να εφαρμοστούν επιτυχώς με τη σωστή διαδοχική σειρά. Σ’ αυτό το σημείο, πρέπει να επιστρατευθούν οι πόροι, να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να εφαρμοστούν πιστά τα χρονοδιαγράμματα και οι διορίες.. Στην πορεία, μπορεί να ανακύψουν περαιτέρω εμπόδια και ερωτήσεις που δεν ήταν προηγουμένως ορατά ή δεν είχαν ληφθεί υπόψη. Το άτομο πρέπει να ανταποκριθεί ευέλικτα σ’ αυτές τις νέες συνθήκες, όταν επιλέγει τεχνικές και χρησιμοποιεί πόρους, ούτως ώστε να επιτύχει τους ενδιάμεσους στόχους. Τα απρόβλεπτα προβλήματα είναι οι πιο κρίσιμες καταστάσεις για την ομάδα στόχου. Σε αυτό το σημείο, η ομαδική κατάσταση είναι σημαντικό να υποστηρίξει το άτομο παρέχοντας ιδέες και βοήθεια. 13

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Διατήρηση ισορροπίας των κινήτρων Πραγματοποίηση βήμα - βήμα Αποτελεσματικός σχεδιασμός της πορείας δουλειάς Διατήρηση της κινητοποίησης: Θέτοντας σε εφαρμογή τα βήματα που επιβάλλει η δραστηριότητα, μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο και να απαιτήσει την υπερπήδηση απρόβλεπτων εμποδίων. Το άτομο, για να το επιτύχει αυτό, χρειάζεται υπομονή και αντοχή, όπως επίσης και διαρκή παρακίνηση. Αυτό το μέρος αναφέρεται στις προσωπικές δεξιότητες ρύθμισης συναισθημάτων και αυτοελέγχου. Στο πλαίσιο των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης, είναι σημαντικό να είμαστε προετοιμασμένοι για περιπτώσεις χαμηλών κινήτρων, απρόβλεπτων εμποδίων και απογοητεύσεων. Λύσεις για να αντιμετωπιστεί η απώλεια παρακίνησης στη πορεία μπορούν να συζητηθούν πρωταρχικά. 14

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Παρατηρήσεις στην εκπαίδευση των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης Σύμφωνα με το γνωστικό μοντέλο, η αυτοδιαχείριση επικεντρώνεται κυρίως στις αναλυτικές και αυτο-απεικονιστικές πτυχές. Οι άνθρωποι που είναι πιο παρορμητικοί ή δεν έχουν συνηθίσει να διαβουλεύονται για τα πάντα, πρέπει να έρθουν σε επαφή με ένα παιγνιώδη τρόπο, βήμα-βήμα σε μια κατάσταση ομάδας. Η ενδοσκόπηση μπορεί να μαθευτεί καλύτερα σε συζητήσεις της ομάδας. Ο προβληματισμός σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα καθώς και για τους υποστηρικτικούς πόρους και τα κρίσιμα εμπόδια μπορεί να μαθευτεί σε ένα πρώτο βήμα, αν αυτή η "εσωτερική" συζήτηση εξωτερικευτεί αργότερα σε μια εκπαιδευτική συνεδρία με πρόσωπα τα οποία θα παίζουν το ρόλο των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων. Η στοχοθεσία της εκπαίδευσης και ο σχεδιασμός για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει να είναι επίσης σημαντικά και επιτεύξιμα για τους συμμετέχοντες. 15

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Πώς να ενσωματώσει κάποιος το ενδοσκοπικό μέρος των δεξιοτήτων αυτο-διαχείρισης στις διαδικασίες μάθησης Μερικά παραδείγματα: κρατώντας σημειώσεις: Kρατώντας ένα ημερολόγιο μπορεί να βοηθήσει τον προγραμματισμό, την στοχοθεσία, καθώς και την παρακολούθηση των επιτευγμάτων. Συζητώντας: Mιλώντας για τις δυσκολίες και τα επιτεύγματα μπορεί να είναι ένας τρόπος για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης. Παίζοντας ρόλους: H ευκαιρία να εξασκήσουν τις νέες δεξιότητες σε ένα ασφαλές περιβάλλον μπορεί να παρέχει την αυτοπεποίθηση στη χρήση αυτών των νέων δεξιοτήτων σε έναν δημόσιο χώρο. Προσωπικός προβληματισμός: Tο να σκεφτόμαστε επιτεύγματα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την αυτοεκτίμηση ,επίσης, για τον προγραμματισμό των στόχων μας. Θα πρέπει να υπάρχει αρκετός χρόνος που προορίζεται για την νοητική επεξεργασία αυτών των επιτευγμάτων. Κριτική ομοτίμων: Mπορεί να είναι ευκολότερο να δεχτούμε εποικοδομητική κριτική από ανθρώπους τους οποίους δεχόμαστε ως ισότιμους και όχι απο μια εξουσία. Αυτοαξιολόγηση: Είναι σημαντικό να είναι κάποιος ενήμερος των δικών του επιτευγμάτων και δυσκολιών. Συζητήσεις: Oι οργανωμένες μέσα σε πλαίσιο συζητήσεις παρέχουν ευκαιρίες για να προσφέρουμε και να λάβουμε εποικοδομητική κριτική. 16

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης Συνδυάζοντας κοινωνικές, προσωπικές και αυτοδιαχειριστικές δεξιότητες, είμαστε ικανοί να πετύχουμε τους στόχους μας! 17