11 ο Εργαστήριο 11 ο Εργαστήριο Wiki ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ του Μαθήματος «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού" Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η Β’ ΕΞΑΜ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
Χάρης Κατσιώτας. Τι είναι ένα wiki;  Πρόκειται για την απλούστερη διαδικτυακή βάση δεδομένων που μπορεί να υπάρξει, ή, καλύτερα, για το απλούστερο σύστημα.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
WEB 2.O TOOLS Project Β 2 2 ο Γενικό Λύκειο Λευκάδας
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ WIKI ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ PROJECTS ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης Το web 2.0 Σχετικά με τις έννοιες: ► Ορισμένοι ερευνητές (Wenger 1999) θεωρούν ότι η συμμετοχή σε.
Το U4energy είναι ο πρώτος Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός για την ενεργειακή εκπαίδευση που οργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ερευνητικη εργασια (project) β’ ταξη τομεασ πληροφορικησ
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Φλώρος Αθανάσιος Καθηγητής ΠΕ 19 Υποδιευθυντής 32 ο ΓΕ. Λ. Θεσσαλονίκης.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ATLASWIKI: Ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης βασισμένο στον παγκόσμιο ιστό για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών Βασίλης Κουλούντζος & Φανή Σέρογλου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Τσιγγίδου Τάνια. Τι είναι Το 'Wiki' (που προφέρεται ως «γουίκι») είναι ένας τύπος ιστοτόπου που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει και να επεξεργαστεί.
Google docs Google docs forms
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Εργαλεία WEB 2.0 Blogs και WIKIS.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Η δυναμική τους ως μέσων πρακτικής γραμματισμού Blogs & wikis.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
Η λέξη Wiki ερμηνεύεται μερικές φορές ως ακρώνυμο για το "What I know is" δηλαδή "Αυτό που εγώ ξέρω είναι"
ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
Διδακτική Πληροφορικής
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Κεφαλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
Wikis Ο Cunningham εμπνεύστηκε τον όρο wiki από τα "wiki wiki", δηλαδή τα "γρήγορα" λεωφορεία πυκνών δρομολογίων στον αερολιμένα της Χονολουλού.
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Που και πως ψάχνουμε.
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Google docs Google docs forms
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
στοWord 5 νέοι τρόποι εργασίας Συνεργασία με οποιονδήποτε, οπουδήποτε
Wiki: ένα εργαλείο συνεργασίας
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
ΘΕΤΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

11 ο Εργαστήριο 11 ο Εργαστήριο Wiki ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ του Μαθήματος «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού" Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η Β’ ΕΞΑΜ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ

Τι είναι το wiki (1/2);  Wiki (Προφέρεται ουίκι) είναι ένας τύπος ιστοτόπου που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει και να επεξεργαστεί τις σελίδες του. Το όνομα wiki είναι συντόμευση του όρου WikiWikiWeb. Wiki είναι μια χαβανέζικη λέξη που σημαίνει «γρήγορα»  Σε ένα wiki, διάφορα άτομα μπορούν να γράφουν μαζί. Κάθε συνδημιουργός μπορεί να προσθέσει κάτι νέο στην σελίδα, να διορθώσει κάποιο λάθος, να δημιουργήσει νέες κατηγορίες κάτι που επιτρέπει την συνεχή βελτίωση και ενημέρωση. Ακόμα, ο καθένας που συμμετέχει στη συγγραφή ενός wiki μπορεί να αφήνει σχόλια σχετικά με τις καταχωρήσεις άλλων χρηστών.

Τι είναι το wiki (2/2);  Το πρώτο wiki ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου 1995 από τον Ward Cunningham, και είχε αρκετούς χρήστες οι οποίοι αργότερα δημιούργησαν τα δικά τους wikis.  Ο ίδιος ο Cunningham περιέγραψε το δημιούργημά του ως την «πιο απλή βάση δεδομένων*» που μπορεί να υπάρξει στο Internet.  Ο σκοπός και οι κανόνες είναι διαφορετικοί σε διάφορα wikis. Ένα διάσημο wiki είναι η εγκυκλοπαίδεια Wikipedia. *Με τον όρο βάση δεδομένων εννοείται μία συλλογή από συστηματικά οργανωμένα (formatted) σχετιζόμενα δεδομένα. Πχ. Ένας τηλεφωνικός κατάλογος

Άλλα χαρακτηριστικά του wiki  Ευκολία αλλαγής περιεχομένου (30 min χρόνος εκπαίδευσης)  Εύκολη υπερσύνδεση περιεχομένου  “ένα κείμενο word στο διαδίκτυο”

Παράδειγμα Seedwiki

Seedwiki

Seedwiki

Wikis ως πηγή πληροφορίας Το πιο γνωστό παράδειγμα: Wikipedia

Wikipedia Η Wikipedia :  Ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια  Ανάπτυξη σε πολλές γλώσσες  Πρόσβαση μέσω διαδικτύου  Οι συγγραφείς είναι εθελοντές που προσφέρουν περιεχόμενο (λήμματα) ή διορθώνουν υπάρχον περιεχόμενο  Τα περιεχόμενα μπορούν να τροποποιηθούν από οποιονδήποτε  Πάνω από 3 εκατομμύρια λήμματα

Wikis ως πηγή πληροφορίας Το πρόβλημα της εγκυρότητας του περιεχομένου

Wikis ως πηγή πληροφορίας  Το περιοδικό Nature σύγκρινε μέσω ειδικών τη Wikipedia με την παραδοσιακή εγκυκλοπαίδεια Britannica. “The exercise revealed numerous errors in both encyclopedias, but among 42 entries tested, the difference in accuracy was not particularly great: the average science entry in Wikipedia contained around four inaccuracies; Britannica, about three.” (Giles, 2005, 1)

Wikis ως πηγή πληροφορίας  Ο καθηγητής του University of Buffalo Alex Havelis εισήγαγε 13 ανακριβείς πληροφορίες σε διάφορα λήμματα της Wikipedia. Όλα διορθώθηκαν μέσα σε λίγες ώρες.  Κατά τη διάρκεια της περιβαλλοντικής καταστροφής στην Ασία tsunami, η Wikipedia θεωρήθηκε η πιο έγκυρη πηγή πληροφόρησης “the most comprehensive source on the web.” (Richardson, 2005,2)

Wikipedia

Wikipedia

Wikijunior

Wikijunior

Τα Wikis ως εργαλεία μάθησης Τα wikis υποστηρίζουν συνεργατικές δραστηριότητες για τους:  Δασκάλους  Μέλη μιας σχολικής κοινότητας  Συνεργασία μεταξύ σχολείων.

Wikis στη μέση και στοιχειώδη εκπαίδευση Παραδείγματα για συνεργατική συγγραφή στη στοιχειώδη εκπαίδευση:  Σχολική εφημερίδα  Συγγραφή διηγήματος  Ποίηση  Εργασία πάνω σε πρόχειρο κείμενο του δασκάλου  Εγκυκλοπαίδεια τάξης

Συνεργατική συγγραφή

Σχολική εφημερίδα

Παράδειγμα άρθρου

Χρήση wikis από μαθητές  Ως πηγή πληροφορίας  Ως εργαλεία ομαδικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων  Ως κίνητρο για γραφή και ανάγνωση  Ως μέσο για συγγραφή και δημοσίευση των απόψεων τους

Μικροί μαθητές Για Νηπιαγωγείο  Δεξιότητες πληκτρολόγησης  Εισαγωγή εικόνων σε αλφαβητάρι wiki Για Δημοτικό  Εισαγωγή κειμένου σε ένα wiki  Δημιουργία της wikipedia της τάξης (διαθεματική προσέγγιση)

Μεγαλύτεροι μαθητές Προχωρημένο επίπεδο  Χρήση wikis σε συνεργατικές δραστηριότητες  (ένα μάθημα θα μπορούσε να αφιερωθεί στην ηθική διάσταση της συνεργατικής συγγραφής)  Αξιολόγηση της wikipedia ως πηγής  Προσθήκες περιεχομένου στην wikijunior ή wikipedia

Wikis Blogs  Τι διαφορά εντοπίζετε σε σχέση με τα ιστολόγια?  Σε ποιες περιπτώσεις εκπαιδευτικά κρίνετε πιο κατάλληλα τα ιστολόγια και σε ποιες τα wikis?

Διαφορές Wikis-Blogs  Το περιεχόμενο του Blog καταχωρείται μόνο από τον δημιουργό του και οι υπόλοιποι χρήστες έχουν μόνο το δικαίωμα σχολιασμού του περιεχομένου. Αντίθετα το περιεχόμενο του Wiki διαμορφώνεται από πολλούς χρήστες  Σχετικά με την καταχώρηση των αναρτήσεων στο Blog γίνονται με χρονολογική σειρά και καταγράφεται η ακριβής ώρα της καταχώρησης, ενώ στο Wiki το περιεχόμενο μπορεί να διαμορφωθεί ταυτόχρονα και δεν καταγράφεται η ώρα Πχ. Blog:

 Για να δημιουργήσετε ένα Wiki μπείτε στην διεύθυνση: 