Αστική βιοποικιλότητα και Ευρωπαϊκή Ένωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικοτουρισμός & Aειφόρος Ανάπτυξη στην Ελλάδα
Advertisements

Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
Παρουσίαση του Συμφώνου των Δημάρχων
Χαρακτηριστικές Προκλήσεις για την Αυτοδιοίκηση στην Ευρωπαϊκή Ενωση κατά την περίοδο 2007 – 2013 Σκέψεις για την αξιοποίηση τους από τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒΑΣΑΡΔΑΝΗΣ.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Καθηγητής Ελπίδα Κολοκυθά, Επίκ. καθηγήτρια
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” Στυλιανός Διαμαντίδης, Γενικός Γραμματέας.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: η εταιρική υπευθυνότητα μακροχρόνια επένδυση
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή: προς ένα Ευρωπαϊκό πλαίσιο δράσης
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
SEAP-PLUS: Adding to SEAP – more participants, more content across Europe IEE/11/978/SI JOKKMOKK Το Σύμφωνο των Δημάρχων Ρόλος των Περιφερειακών.
Ποια προοπτική για το Σειχ-Σου; Ενδοαστικό πάρκο ή περιαστικό δάσος; Γιώργος Μπλιώνης "Σέϊχ-Σου: η σημερινή κατάσταση και το μέλλον του περιαστικού δάσους.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΕΠΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
«Στρατηγική της Π.Ι.Ν. για τη νέα Προγραμματική Περίοδο » ενημέρωση Περιφερειακού Συμβουλίου - ΙΟΥΝΙΟΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Π.Ι.Ν.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
« Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή & Ελληνική Αγορά Ενέργειας από τη σκοπιά της Βιομηχανίας » 11 Νοεμβρίου 2014 Κωνσταντίνος Κουκλέλης Πρόεδρος Δ.Σ.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ. Προστατεύοντας την ύπαιθρο Η προστασία του αγροτικού περιβάλλοντος εκφράζεται μέσα από προγράμματα που σχετίζονται με τη διαφύλαξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
06 ΑΠΡ ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
31 ΜΑΡ ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΕΝΤΕΠΟΖΙΔΟΥ.
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Προγραμματική Περίοδος
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΧΑ - ΠΟΤΑΜΙ»
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΖΙΟΝΙΑ»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΚΑΒΟ ΓΚΡΕΚΟ»
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΚΟΙΛΑΔΑ ΕΖΟΥΣΑΣ»
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΑΚΑΜΑ»
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΦΑΡΟΣ ΚΑΤΩ ΠΑΦΟΥ»
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΑΛΥΚΕΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ»
Παντείου Πανεπιστημίου
EΙΣΑΓΩΓΗ Η Ελλάδα διακρίνεται από μεγάλη ποικιλία κλιματικών τύπων. Το γεωμορφολογικό ανάγλυφο είναι πολυσχιδές και το γεωλογικό υπόθεμα πολύμορφο. Η ποικιλία.
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αστική βιοποικιλότητα και Ευρωπαϊκή Ένωση  Ημερίδα ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΒιοποικιλOτητα ςτηΝ πOλη και Στους ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟΥΣ βιοτOπους    Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010 Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ, 10ος όροφος Αστική βιοποικιλότητα και Ευρωπαϊκή Ένωση Μιχάλης Τρεμόπουλος Ευρωβουλευτής

2010: Διεθνές Έτος Βιοποικιλότητας του ΟΗΕ Ρυθμοί εξαφάνισης ειδών: 100 – 1000 φορές μεγαλύτεροι από τους φυσιολογικούς με βάση τη φυσική επιλογή. Κύριες αιτίες: η υπερεκμετάλλευση πόρων, η καταστροφή &αλλοίωση οικοσυστημάτων, η εισαγωγή ξενικών ειδών. Στη Διάσκεψη Κορυφής του Γιοχάνεσμπουργκ το 2002, υπήρξε δέσμευση για «σημαντική μείωση της απώλειας βιοποικιλότητας έως το 2010». Ωστόσο, οι απώλειες συνεχίζονται!

Ευρώπη και βιοποικιλότητα Ο στόχος που είχε θέσει η ΕΕ το 2002 για ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας μέχρι το 2010, δεν επετεύχθη. Η ΕΕ καλείται πλέον να αξιολογήσει το γιατί.

Ευρώπη και «βιώσιμη αστική ανάπτυξη» Η ΕΕ από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, δραστηριοποιείται συστηματικά για τις πόλεις. URBAN: το πρώτο ολοκληρωμένο & διατομεακό Κοινοτικό πρόγραμμα για τα προβλήματα των πόλεων. 1996: Έκθεση «Αειφόρες πόλεις της Ευρώπης». 1998: «Κοινοτικό Πλαίσιο Δράσης για βιώσιμη αστική ανάπτυξη».

Κοινοτικό Πλαίσιο Δράσης για βιώσιμη αστική ανάπτυξη (1998) Διαχείριση των φυσικών πόρων: ελαχιστοποίηση στην κατανάλωση, στην παραγωγή αποβλήτων και στη ρύπανση, καθώς και αύξηση του φυσικού χώρου και της βιοποικιλότητας στις πόλεις. Αστική πολιτιστική κληρονομιά: θα πρέπει να προστατεύεται η πολιτιστική ταυτότητα της πόλης στην ολότητά της (παλιό κέντρο, νεώτερη αρχιτεκτονική, στοιχεία ενδοχώρας). Οικονομική ευημερία και  κοινωνική συνοχή : η επιχειρηματικότητα να είναι πιο φιλική με το περιβάλλον και ενεργειακά αποτελεσματική. Αστικές μεταφορές: να προωθείται η χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς αντί των ΙΧ καθώς και η χρήση του ποδηλάτου και της πεζοπορίας.

Κοινοτικό Πλαίσιο Δράσης για βιώσιμη αστική ανάπτυξη (1998) Σχεδιασμός χρήσεων γης & αναπλάσεις: να υιοθετούνται μορφές ολοκληρωμένου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, όπως τα ρυθμιστικά σχέδια, στα πλαίσιά τους να προωθούνται αναπλάσεις υποβαθμισμένων περιοχών, να ενθαρρύνονται οι μικτές χρήσεις αντί του διαχωρισμού σε άκαμπτες ζώνες, ο δε σχεδιασμός να βασίζεται στη φέρουσα ικανότητα του περιβάλλοντος. Συντονισμός της διακυβέρνησης των αστικών περιοχών: παραγωγή στατιστικών στοιχείων για τις συνθήκες ζωής στα αστικά κέντρα, ευαισθητοποίηση των πολιτών, δικτύωση και ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των πόλεων.

Πιο πρόσφατα στοιχεία της ευρωπαϊκής πολιτικής για τις πόλεις «Θεματική στρατηγική για το Αστικό Περιβάλλον» (2006) «Η Χάρτα της Λειψίας» για τις Βιώσιμες Ευρωπαϊκές Πόλεις (2007) Οι κατευθύνσεις των 2 παραπάνω κειμένων: Ολοκληρωμένες πολιτικές και προγράμματα αστικής ανάπτυξης Αρχή της συμπαγούς πόλης, αποτροπή της άτακτης αστικής διάχυσης Στροφή του πολεοδομικού σχεδιασμού προς το εσωτερικό της πόλης,  με σκοπό την αναβάθμισή της από άποψη:  υποβάθμισης δημόσιου χώρου, παλαίωσης κτιριακού αποθέματος, εγκλωβισμού χαμηλοεισοδηματικών στρωμάτων ή μειονοτήτων σε συγκεκριμένες γειτονιές, κλπ Προστασία αστικής βιοποικιλότητας, ελάττωση της στεγανοποίησης του εδάφους

Σχέδιο Δράσης της για τη διαφύλαξη της βιοποικιλότητας το 2006 Τέσσερα βασικά μέτρα: Εξεύρεση επαρκούς χρηματοδότησης με τη χρήση των Κοινοτικών εργαλείων της περιόδου 2007-2013. Ενίσχυση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων: με βελτίωση της συνεργασίας και του συντονισμού, με το να λαμβάνεται υπόψη το περιβαλλοντικό κόστος. Θέσπιση συνεργασιών ανάμεσα στις κυβερνήσεις και τον ιδιωτικό, χρηματοοικονομικό και εκπαιδευτικό τομέα. Αφύπνιση, συμμετοχή και εκπαίδευση της κοινής γνώμης για τα θέματα αυτά.

Πανευρωπαϊκοί «δείκτες» βιοποικιλότητας Γρήγορο και εύχρηστο μέσο προβολής των σημαντικών μηνυμάτων και παρουσίασης των γενικότερων τάσεων της κατάστασης της βιοποικιλότητας στην Ευρώπη. Ανησυχητικά ευρήματα: οι πεταλούδες των λειμώνων της Ευρώπης συνεχίζουν να φθίνουν με δραματικούς ρυθμούς (σχεδόν 70%) και να μην δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης. Ποσοστό μέχρι 25% των ευρωπαϊκών ζωικών ειδών, συμπεριλαμβανομένων των θηλαστικών, των αμφιβίων, των ερπετών, των πτηνών και των πεταλούδων αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο εξαφάνισης. Φθίνουν πλούσιες από πλευράς βιοποικιλότητας περιοχές, όπως οι λειμώνες και οι υγρότοποι.

Νέα στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και πρόσφατα σχετικά ψηφίσματα Ανακοίνωση με τίτλο «Επιλογές για ένα Ευρωπαϊκό όραμα και στόχο για τη Βιοποικιλότητα πέρα από το 2010». Ανάγκη για ένα όραμα μέχρι το 2050 και προτάσεις πιθανών στόχων για το 2020. Η Επιτροπή δεσμεύτηκε να παρουσιάσει μια Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα μέχρι το τέλος του 2010. Ψήφισμα της 21ης Σεπτεμβρίου 2010 σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ με σκοπό τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Ψήφισμα της 7ης Οκτωβρίου 2010 σχετικά με τους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ ενόψει της 10ης Συνόδου της Διάσκεψης των Συμβαλλομένων Μερών στη Σύμβαση για τη Βιολογική Ποικιλότητα, που θα συνέλθει στη Nagoya (Ιαπωνία) από τις 18 έως τις 29 Οκτωβρίου 2010.

Οι πόλεις είναι οικοσυστήματα Πρέπει να διαχειρίζονται και να προστατεύονται όπως κάθε άλλος τύπος οικοσυστήματος. Για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (π.χ. αειφόρες μετακινήσεις, καθαρή ενέργεια και χαμηλή κατανάλωση) και την προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Ο καλύτερος αστικός σχεδιασμός μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, προωθώντας τις νέες τεχνολογίες και την πράσινη αρχιτεκτονική.

Αστικές πράσινες υποδομές Ρυθμίζουν το μικροκλίμα, παρέχοντας σκίαση, θερμική μόνωση, υγρασία και προστασία από τους ανέμους. Φιλτράρουν τον αέρα, μειώνουν τις απορροές. Βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα, μειώνουν την ηχορύπανση. Συνδέουν τους κατοίκους με το φυσικό περιβάλλον. Μέσω εμπειριών εκπαίδευσης, δραστηριότητας και ευαισθητοποίησης. Αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής, σε φυσικό, διανοητικό και κοινωνικό επίπεδο. Παρέχουν δυνατότητες άσκησης και ρίχνουν τα ποσοστά παχυσαρκίας του πληθυσμού. Αυξάνουν τα προσδόκιμα έτη ζωής. Ανακουφίζουν τη διανοητική κόπωση, βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση, τη διανοητική συγκέντρωση, τη συναισθηματική ισορροπία. Μειώνουν τα επίπεδα άγχους, θυμού και επιθετικότητας. Ενισχύουν τις κοινωνικές επαφές και τους κοινωνικούς δεσμούς.

Πράσινες και γκρίζες πόλεις στην Ευρώπη Πόλεις με περισσότερο πράσινο (πράσινες κουκίδες) απαντούν συχνότερα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, ενώ πόλεις με ελάχιστο πράσινο (κόκκινες) είναι πιο συχνές στο Νότο.

Η σχέση των πόλεων με την ενδοχώρα τους Πράσινες πόλεις σε πράσινη ενδοχ. Πράσινες πόλεις σε γκρίζα ενδοχ. Γκρίζες πόλεις σε πράσινη ενδοχ. Γκρίζες πόλεις σε γκρίζα ενδοχ.

Ερώτηση «Οικότοποι και είδη», 24/7/2009 Ανησυχητικά υψηλό ποσοστό των οικοτόπων και των ειδών, η κατάσταση των οποίων χαρακτηρίζεται ως «άγνωστη» σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία και Πορτογαλία. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει και τη μεγάλη ανεπάρκεια της περιβαλλοντικής πολιτικής που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις τους. Απάντηση της Επιτροπής: «είναι ενήμερη ότι, εκ μέρους της Ισπανίας και της Ελλάδας, καταβάλλονται προσπάθειες βελτίωσης των συστημάτων παρακολούθησης με σκοπό τη σύνταξη εκθέσεων για την κατάσταση διατήρησης όπως απαιτείται από την οδηγία για τα ενδιαιτήματα». «Τα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη δεν έχουν διαβιβάσει στην Επιτροπή στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έχουν αναλάβει».

Ερώτηση «Ευρωπαϊκή πολιτική για τους υγρότοπους μικρής κλίμακας και για τους αστικούς υγρότοπους», 28/1/2010 Ακόμη και οι υγρότοποι μικρής κλίμακας έχουν μεγάλη σημασία για τη βιοποικιλότητα. Πολλοί εξ αυτών βρίσκονται εκτός των ορίων του δικτύου NATURA 2000, αλλά συμβάλλουν ουσιαστικά στην οικολογική συνοχή του. Ωστόσο, κινδυνεύουν από ασύνετες ανθρώπινες ενέργειες, ενώ η κλιματική αλλαγή αναμένεται να επιτείνει την απώλεια και την υποβάθμισή τους. Σε χώρες όπως η Ελλάδα δεν έχει γίνει ολοκληρωμένη απογραφή και δεν υπάρχουν αποτελεσματικοί μηχανισμοί για την προστασία τους.

Ερώτηση «Ευρωπαϊκή πολιτική για τους υγρότοπους μικρής κλίμακας και για τους αστικούς υγρότοπους», 28/1/2010 Επίσης, υγρότοποι που διασώζονται εντός του αστικού ιστού, όπως χείμαρροι, συχνά καταστρέφονται ή υποβαθμίζονται, μέσω καθαρισμού με βαρέα μηχανήματα, καταστροφής της βλάστησης, εγκιβωτισμού, τσιμεντοποίησης ή και υπογειοποίησης, αντί ενδεδειγμένων παρεμβάσεων «πράσινης μηχανικής» και αναβάθμισης της φυσικής βλάστησης. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ολοκληρωμένη διαχείριση του αστικού περιβάλλοντος πρέπει να επικεντρωθεί σε πολιτικές βιώσιμης χρήσης γης, με τις οποίες θα μειωθεί η στεγανοποίηση του εδάφους, θα προωθείται η βιοποικιλότητα και θα ευαισθητοποιούνται οι πολίτες.

Ερώτηση «Ευρωπαϊκή πολιτική για τους υγρότοπους μικρής κλίμακας και για τους αστικούς υγρότοπους», 28/1/2010 Απάντηση της Επιτροπής: έχει δημοσιεύσει τεχνικές κατευθυντήριες γραμμές για τα σχέδια διαχείρισης και έχει συστήσει στις τοπικές αρχές να χρησιμοποιούν ολοκληρωμένες προσεγγίσεις προκειμένου να περιοριστούν οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αστικής επέκτασης και να ενισχυθεί η βιοποικιλότητα στις αστικές περιοχές. «Η Επιτροπή επεξεργάζεται νέα στρατηγική για τη βιοποικιλότητα για την περίοδο έως το 2020. Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη και οι επενδύσεις στις «πράσινες υποδομές», ιδίως στο 83 % του εδάφους της ΕΕ που βρίσκεται εκτός των προστατευόμενων περιοχών του δικτύου Natura 2000, αποτελούν αντικείμενο διερεύνησης. Μία τέτοια προσέγγιση περιλαμβάνει την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων, στο μέτρο του δυνατού».

Ερώτηση «Ευρωπαϊκή πολιτική για τους υγρότοπους μικρής κλίμακας και για τους αστικούς υγρότοπους», 28/1/2010 Η Επιτροπή παρακολουθεί την πρόοδο της εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας και έλαβε μέτρα όποτε το έκρινε αναγκαίο. Αυτό οδήγησε σε σειρά έναρξης διαδικασιών επί παραβάσει και σε αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όπως στην απόφαση C-239/07 με την οποία καταδικάστηκε η Ελλάδα για ανεπαρκή προστασία των ΖΕΠ (ζωνών ειδικής προστασίας). Επίσης η Επιτροπή παρέσχε ορισμένες ευκαιρίες στο πλαίσιο του κανονισμού LIFE για καινοτόμα έργα και για έργα επίδειξης με στόχο την αποκατάσταση μικρής κλίμακας υγροτόπων και αστικών υγροτόπων, όπως:

Το έργο Gallecs στη Βαρκελώνη Demonstration project on land use and environmental management of the physical planning in Gallecs as a biological and stable connector in the fringe space of Barcelona metropolitan area

Το έργο Living River Liesing στη Βιέννη Demonstrative Ecological Reconstruction of a Heavily Modified Waterbody in an Urban Environment

Ερώτηση «Κόκκινος συναγερμός για τα ζώα και τη βιοποικιλότητα της Ελλάδας», 1/2/2010. Μεγάλο ποσοστό των σπονδυλόζωων της Ελλάδας βρίσκεται υπό απειλή, όπως προκύπτει από το Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας, που επικαιροποιήθηκε πρόσφατα. Σε αυτό το πλαίσιο ρωτήθηκε η Επιτροπή για το αν η Ελλάδα έχει εκπληρώσει τις σχετικές υποχρεώσεις της. Απάντηση της Επιτροπής: Η Ελλάδα δημοσίευσε στις αρχές του 2009 το οικείο προσχέδιο εθνικής στρατηγικής για τη Βιοποικιλότητα. Η Ελλάδα υπέβαλε τρείς σχετικές εθνικές εκθέσεις. Αντίθετα, δεν έχει ακόμη υποβάλει την ετήσια έκθεσή της για το 2010 σχετικά με την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης της ΕΕ (2006) για τη Βιοποικιλότητα. Τέλος, δεν έχουν οριστικοποιηθεί όλοι οι δείκτες που απαιτούνται για την παρακολούθηση της βιοποικιλότητας.

«Αποτελεσματικότητα των ευρωπαϊκών πολιτικών για τη βιοποικιλότητα», 18/6/2010. Ρωτήσαμε την Επιτροπή: Ποιες είναι οι εκτιμήσεις της για τους λόγους που οδήγησαν στην αποτυχία επίτευξης του στόχου για το 2010; Τι θα κάνει ώστε να διασφαλίσει ότι οι νέοι στόχοι για το 2020 και το 2050 θα επιτευχθούν και δε θα οδηγήσουν σε παρόμοια αποτυχία; Σκοπεύει να προτείνει αύξηση του προϋπολογισμού για την προστασία της βιοποικιλότητας, που αντιπροσωπεύει αυτή τη στιγμή μόνο το 0,2 % του προϋπολογισμού της ΕΕ; Υπάρχουν σχέδια για χρηματοδότηση και θεσμοθέτηση περισσότερων θαλάσσιων περιοχών Natura 2000;

«Αποτελεσματικότητα των ευρωπαϊκών πολιτικών για τη βιοποικιλότητα», 18/6/2010. Η Επιτροπή απάντησε: Δεν είναι επί του παρόντος σε θέση να απαντήσει κατά πόσον θα δοθεί προτεραιότητα στις επενδύσεις που αφορούν τη βιοποικιλότητα. Σύμφωνα όμως με τον στόχο για το 2020, ο οποίος εγκρίθηκε τον Μάρτιο από το Συμβούλιο και υποστηρίχθηκε από τους 27 αρχηγούς κρατών, η ΕΕ δεσμεύεται να ανασχέσει την απώλεια βιοποικιλότητας και την υποβάθμιση των οικοσυστημικών υπηρεσιών στην ΕΕ μέχρι το 2020, να τις αποκαταστήσει στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό και, ταυτόχρονα, να συμβάλει περισσότερο στην αποτροπή της απώλειας βιοποικιλότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στα συμπεράσματά του Μαρτίου 2010 το Συμβούλιο επεσήμανε επίσης ότι η ανεπαρκής χρηματοδότηση αποτελεί ένα από τα κυριότερα αίτια που δεν επιτεύχθηκε ο στόχος του 2010 από την ΕΕ. Ακολούθως αναφέρει στοιχεία για την ενσωμάτωσης της βιοποικιλότητας στις τομεακές πολιτικές.

Σέϊχ Σου Η δική μας οπτική θέτει συγκεκριμένους στόχους : Απόλυτη προστασία και περίφραξη Αύξηση της φυσικότητας, ώστε να πάψει να αποτελεί μια μονοκαλλιέργεια τραχείας πεύκης & να αρχίσει να προσεγγίζει τα ιστορικά χαρακτηριστικά των δρυοδασών της περιοχής Άρση της απομόνωσής του και της σταδιακής μετατροπής του σε ενδοαστικό πάρκο, μέσω της σύνδεσής του με τα γειτονικά δασικά οικοσυστήματα του Χορτιάτη, του Κουρί στο Ασβεστοχώρι και του Φιλύρου Προέκτασή του μέσα στην πόλη, αντί για συρρίκνωσή του από την επέκταση της πόλης, με αναβάθμιση των διαδρομών των ρεμάτων

Σας ευχαριστώ!