ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Παρουσίαση Περιστατικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Πρόνοιες του Νόμου 1. Ο ορισμός της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» είναι η παροχή της αναγκαίας βοήθειας στο παιδί με ειδικές.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ειδική Αγωγή – Γενική Αγωγή Αποτελεσματικότερη συνεργασία ΚΕ. Δ. Δ. Υ
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Επιμορφωτικός κύκλος ΕΑΕ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (Ε.Ε.Π.) – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ 28-1-2019 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Προϊστάμενος 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Πειραιά

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κατά το σχεδιασμό του Ε.Π.Ε. λαμβάνεται υπ΄όψη: Οι ικανότητες -δυνατότητες του παιδιού πρόσφατες αξιολογήσεις (εάν υπάρχουν) απόψεις γονέων διασαφήνιση μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου συμμετοχή στο μάθημα της τάξης φοίτησης Ενδιάμεση αξιολόγηση και αναπροσαρμογή του εξατομικευμένου προγράμματος

εκπαιδευτική αξιολόγηση - εντοπίζοντας τις ικανότητες-δυνατότητες του παιδιού Διάγνωση από το ΚΕΣΥ Κλείδες παρατήρησης Άτυπα τεστ εκπαιδευτικής αξιολόγησης Εκτίμηση της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης Εντοπισμός των ενδιαφερόντων Εντοπισμός των προτιμήσεων σε επίπεδο έμψυχου δυναμικού της τάξης φοίτησης Εκτίμηση μαθησιακής ετοιμότητας https://xenesglosses.eu/2015/05/perigrafiki-axiologisi- mathiton-prot/

τομείς εκπαιδευτικής παρέμβασης Οι θεματικές της παρέμβασης προκύπτουν από τη γνωμάτευση, το αναλυτικό πρόγραμμα και την παιδαγωγική αξιολόγηση. Αφορούν σε : συμπεριφορά κοινωνική προσαρμογή μαθησιακή ετοιμότητα αυτοεξυπηρέτηση ικανότητα στην ομιλία και στην επικοινωνία ψυχοκινητικές ικανότητες

βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι μπορεί να είναι ημερήσιοι, εβδομαδιαίοι, μηνιαίοι - κατά το δοκούν αποτελούν δε βήματα που εκκινούν από τις διαπιστωμένες δυνατότητες και ικανότητες των παιδιών. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι ακολουθούν μία λογική σειρά ώστε να υπηρετούν τη συνοχή της διδασκαλίας

Δομή ΕΠΕ Παρούσα κατάσταση Μακροπρόθεσμοι στόχοι (ένα σχ. έτος) ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ Ε. Ε. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ   ………………………………………………………….* Παρούσα κατάσταση Μακροπρόθεσμοι στόχοι (ένα σχ. έτος) Βραχυπρόθεσμοι Στόχοι Χρονική διάρκεια βραχυπρόθεσμων

Στοιχεία μαθητή -συμμετεχόντων: ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΤΗΣΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Το πρόγραμμα (παράδειγμα) ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ Ονοματεπώνυμο: ……………………………………... Ημ.Γέννησης: …………………………………………..... Διάγνωση:...................................................... Τάξη-τμήμα φοίτησης: ………………………………..  

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ Ονοματεπώνυμο Ειδικότητα Υπογραφή

Διαβάζει- κατανοεί τι λέξεις με φ και θ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (ΕΤΗΣΙΟΣ) ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: 3- 5 συνεδρίες για κάθε βραχυπρόθεσμο στόχο Αξιολόγηση -ανατροφοδότηση ΠΟΤΕ; ΠΟΣΟ; = επιτυγχάνει κάθε βήμα ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Δεν μπορεί να προφέρει το θ,συγχέει φ και θ όταν διαβάζει και γράφει ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος: Διακρίνει φ-θ ,όταν γράφει και διαβάζει ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: παράγει φωνητικά τα σύμφωνα, αντιστοιχία εικόνων-συμφώνων, διαβάζει Συλλαβές,ακούει λέξεις,ταξινομεί λέξεις με φ και θ Διαβάζει- κατανοεί τι λέξεις με φ και θ Γράφει λέξεις με φ και θ με υπαγόρευση Γράφει προτάσεις Συμπληρώνει τα κενά σε λέξεις Διαβάζει μικρά κείμενα 3-5 προτάσεων

Άσκηση στην αντιγραφή μικρών προτάσεων με καλαίσθητο τρόπο ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:κενά μεταξύ λέξεων,κακός γραφικός χαρακτήρας ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος: οργανώνει τη σελίδα που γράφει,βελτίωση γραφικού χαρατήρα ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: άσκηση στην αντιγραφή προτάσεων, Άσκηση στην αντιγραφή μικρών προτάσεων με καλαίσθητο τρόπο

Δισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα Δισύλλαβες με δίψηφα σύμφωνα ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:αδυναμία αποκωδικοποίησης Αργός ρυθμός ανάγνωσης,φωνολογικά λάθη ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 3ος: βελτίωση ικανότητας αποκωδικοποίησης ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: να διαβάζει χωρίς δισταγμό : Απλές δισύλλαβες - τρισύλλαβες-- τετρασύλλαβες Δισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα Δισύλλαβες με δίψηφα σύμφωνα Τρισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα- σύμφωνα Λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα ............................................................... Να διαβάζει με άνεση ανακατωμένες όλες τις παραπάνω κατηγορίες ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: να διαβάζει χωρίς δισταγμό : Απλές δισύλλαβες - τρισύλλαβες-- τετρασύλλαβες Δισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα Δισύλλαβες με δίψηφα σύμφωνα Τρισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα- σύμφωνα Λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα Να διαβάζει με άνεση ανακατωμένες όλες τις παραπάνω κατηγορίες ...............................................................

Σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο Γάτα (γα)= τα ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:φωνολογικά λάθη ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 4ος: Βελτίωση φωνολογικής επίγνωσης ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: να εκτελεί απαλοιφή τμήματος από λέξη Σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο Γάτα (γα)= τα να εκτελεί αντιστροφή λέξης ............................................................................................. Σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο Γάτα (γα)= τα ....................................................................................... να εκτελεί αντιστροφή λέξης σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο ..............................................

ζωγραφίζει θέμα από το κείμενο, απαντά σε ερωτήσεις ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Δυσκολία στην κατανόηση κειμένου ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 5ος: να αποδίδει περιεχόμενο κειμένου 3-5 προτάσεων με ερωτήσεις και ελεύθερη απόδοση ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: εντοπίζει σε κείμενο τις άσχετες προτάσεις ζωγραφίζει θέμα από το κείμενο, απαντά σε ερωτήσεις Το ίδιο αλλά χωρίς το κείμενο διαβάζει το κείμενο και απαντάει σε ερωτήσεις Αποδίδει τα κύρια σημεία του κειμένου ελεύθερα

Λέει πότε τα βάζουμε, αναγνωρίζει μέσα σε κείμενο τα σημεία στίξης ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: αγνοεί τα σημεία στίξης στην ανάγνωση -γραφή ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 6ος: Μαθαίνει τη χρήση τους κατά την ανάγνωση ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: δείχνει από καρτελάκια τα σημεία στίξης Λέει πότε τα βάζουμε, αναγνωρίζει μέσα σε κείμενο τα σημεία στίξης ........................................................................................ Τοποθετεί τα σημεία στίξης ορθά σε κείμενο

προσθέσεων -αφαιρέσεων στην πρώτη εικοσάδα ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:Αδυναμία στον νοερό υπολογισμό προσθέσεων -αφαιρέσεων στην πρώτη εικοσάδα ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος: Να κάνει νοερούς υπολογισμούς ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: πρόσθεση με το 1,το 2. ομοίων, Πρόσθεση με το 10 , πρόσθεση όταν διαφέρουν κατά 1 αφαίρεση με 1,2,3 από το διπλάσιο με υπόλοιπο 10 ...............................................................................................................

Ταξινομεί γεωμετρικά αντικείμενα με βάση χρώμα, σχήμα, μέγεθος ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:δυσκολία στην ταξινόμηση ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος: Ταξινόμηση ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ταξινομεί αντικείμενα με βάση γενικά χαρακτηριστικά Ταξινομεί γεωμετρικά αντικείμενα με βάση χρώμα, σχήμα, μέγεθος Ταξινομεί γεωμετρικά αντικείμενα με βάση χρώμα,σχήμα, μέγεθος

να επαναλαμβάνει προτάσεις με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗ ΜΝΗΜΗ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ -ΧΡΟΝΟ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ελλιπής βραχύχρονη μνήμη ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος: βελτίωση λειτουργικότητας και χωρητικότητας βραχύχρονης μνήμης ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:να συγκρατεί και να επαναλαμβάνει σειρά ψηφίων και λέξεων ακουστικά να επαναλαμβάνει προτάσεις με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων να επαναλαμβάνει σειρά ψηφίων σε αντίστροφη σειρά π.χ. (,3,6, 7= 7,6,3)

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗ ΜΝΗΜΗ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ -ΧΡΟΝΟ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:συγχέει δεξί -αριστερό, χάνει τη σειρά του κειμένου , βορράς- νότος κ.λ.π. ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος: Βελτίωση προσανατολισμού στο χώρο ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: αναγνωρίζει την αριστερή και δεξιά πλευρά στο χώρο Ονομάζει αντικείμενα στο χώρο δεξιά του, μπροστά,πίσω,αριστερά Περπατάει στο χώρο με προσανατολισμό με ανοιχτά και κλειστά μάτια αναγνωρίζει σημεία του ορίζοντα - διαβάζει χάρτες διηγείται τη διαδρομή από σχολείο – σπίτι και αντίστροφα Βρίσκει έξοδο σε λαβυρίνθους Αντιγράφει περίπλοκα γεωμετρικά σχήματα Ακολουθεί με το δάχτυλο ή το μολύβι το κείμενο .......................................................................................

αλλαγών,στις μεταβάσεις : άγχος , θυμός, απομόνωση, ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: δυσκολία στη διαχείριση αλλαγών,στις μεταβάσεις : άγχος , θυμός, απομόνωση, απρόσφορες συμπεριφορές ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος:δόμηση μαθησιακού περιβάλλοντος, ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται καλύτερα τις αλλαγές ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι απλή, ακριβής και συγκεκριμένη. Καλό είναι να βεβαιωνόμαστε, ότι το παιδί έχει κατανοήσει αυτό που μόλις του είπαμε. Χρησιμοποιούμε αντικείμενα, σύμβολα, εικόνες ή γραπτές λέξεις για να βοηθήσουμε το παιδί στην κατανόηση μιας δραστηριότητας(οπτικοποίηση). Ωρολόγια καθημερινά προγράμματα: Βοηθούν το παιδί να προβλέψουν τι πρόκειται να ακολουθήσει και δίνουν τη δυνατότητα να ενημερώνεται για τυχόν αλλαγές στην καθημερινότητά του. Παρέχουμε στο παιδί ευχάριστες δραστηριότητες (ατομικές ή ομαδικές) στα διαλείμματα, ώστε να μειωθεί η αίσθηση του απρόβλεπτου.

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:Είναι δύσκολο να παραμείνει προσηλωμένος σε ένα στόχο για αρκετή ώρα, σηκώνεται από τη θέση του, δεν ακούει οδηγίες, η προσοχή του διασπάται πολύ εύκολα ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος:Βελτίωση συγκέντρωσης και μείωση της διάσπασης προσοχής, συμμετοχή στη διαδικασία του μαθήματος ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:Ενημέρωση των εκπαιδευτικών του σχολείου έτσι ώστε να κατανοούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί με ΔΕΠ-Υ παρατήρηση θετικών συμπεριφορών του μαθητή με τη χρήση κατάλληλου ημερολογίου-πίνακα και εμπλοκή του παιδιού στον εντοπισμό τους σιγουρευτείτε ότι το παιδί κατάλαβε τι πρέπει να κάνει πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε δραστηριότητα. να στέκεστε κοντά στο παιδί και να το ακουμπάτε περιστασιακά στον ώμο καθώς διδάσκετε ή εκτελείτε με την υπόλοιπη τάξη δραστηριότητες Τα σημαντικά σημεία ενός κεφαλαίου ή μιας φωτοτυπίας θα πρέπει να είναι ευδιάκριτα (μέσα σε πλαίσια, μαυρισμένα,..) Η τάξη και το πρόγραμμα δραστηριοτήτων πρέπει να είναι δομημένα και προβλέψιμα. .........................................................................................................

παράγοντες που επηρεάζουν η ετοιμότητα του εκπαιδευτικού στην τάξη, το περιβάλλον της τάξης η κατάρτιση και η ανταπόκριση του εκπαιδευτικού σε εξειδικευμένα θέματα Ειδικής Αγωγής ο συντονισμός και η συνεργασία των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών (δάσκαλος τάξης, δάσκαλος Τ.Ε., δάσκαλος Π.Σ., δάσκαλοι ειδικοτήτων) η συνεργασία με τους γονείς, η ανταπόκριση άλλων φορέων ή η ανταπόκριση του μαθητή

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Κ.Ε.Σ.Υ https://kentro-ekpaideytikis-symvoyleytikis-ypostirixis-peiraia.webnode.com/ ΟΔΗΓΟΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ(ΕΕΠ) ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ, ΔΕΠΥ, ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΑΥΤΙΣΜΟ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ http://seepea-stella.blogspot.com/2016/06/5_22.html ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ http://www.e-yliko.gr/amea/prakseis_epeaek/yliko_gia_aksiologish_math_dyskolion.pdf http://www.specialeducation.gr/frontend/article.php?aid=172&cid=72 http://www.dyskolies.gr/index.php/aks?id=59:erg7&catid=7:ergaleia https://sofiaxatzinikolaou.eu/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%95%CE%B9%CF%83%CE%B7%CE%B3%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%A0%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%99%CE%9A%CE%97-%CE%91%CE%9E%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%97%CE%A3%CE%97/ https://eclass.upatras.gr/modules/document/file.php/PDE1336/%CE%95%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%201/Kef.1-2.pdf C:\Users\nikos\Desktop\2004113163650.Κλείδα παρατήρησης για ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών.doc ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ http://mentalhealth.laskaridisfoundation.org/ Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ 10ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!!!!