Νηπιαγωγείο Καλλιθέας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Στην καρδιά της Ευρώπης
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 42ου Δημοτικού Σχολείου και των 27ου και 71ου Νηπιαγωγείων Πάτρας, σας προσκαλούν.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Καλώς ορίσατε! Σχολική χρονιά [Εισαγωγή έτους] Όνομα σχολείου
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νηπιαγωγείο Καλλιθέας Σχολικό έτος

Ποιοι είμαστε  Τμήματα: 2  Χώρος: Νηπιαγωγείο Καλλιθέας- συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας  Νηπιαγωγοί: Σαλαγιάννη Διαμάντω  Μπαρούνη Γεωργία

ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή, αλλά πρωτίστως στη καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας.  Συνεπώς, βασικός σκοπός ενός τέτοιου προγράμματος είναι, τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους, να έχουν μια θετική άποψη για το Σχολείο και ιδιαίτερα τα παιδιά, να έχουν την αίσθηση ότι είναι επαρκείς ως μαθητές.

Στόχοι του προγράμματος  Η γνωριμία των νηπίων με τους χώρους και με τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.  Η εξοικείωση των νηπίων με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και με δραστηριότητες της A΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.  Η εξάλειψη του άγχους και της ανησυχίας των νηπίων για το άγνωστο «μεγάλο σχολείο» και η πρώιμη αντιμετώπιση προβλημάτων προσαρμογής των μαθητών στη πρώτη τάξη.  Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.  Η ενημέρωση των γονέων, η ευαισθητοποίησή τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη σχολική μετάβαση, η εφαρμογή μέτρων στήριξής τους, καθώς και η συνειδητοποίηση, από την πλευρά των γονιών, της ενότητας, της συνέχειας και της συνεργασίας στην εκπαίδευση.  Η σταθερή συνεργασία μεταξύ των σχολικών μονάδων και η ενημέρωση για το μαθησιακό προφίλ των νηπίων.  Η έγκαιρη διάγνωση νηπίων με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.

Δράση 1 η : Επίσκεψη γνωριμίας των νηπίων με το χώρο του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου  Απευθύνεται: νήπια -προνήπια  Χώρος υλοποίησης: χώροι δημοτικού σχολείου  Επιμέρους στόχος: η γνωριμία των νηπίων με τους χώρους και με τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου  Διάρκεια: 20 λεπτά  Περιγραφή δράσης: τα νήπια με ξεναγό τον Διευθυντή του Δημοτικού και τη δασκάλα της Α΄ τάξης, περιηγήθηκαν στους χώρους του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου (τουαλέτες, αίθουσα Α΄ τάξης, γραφείο δασκάλων, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων).  Αξιολόγηση δράσης: το Νηπιαγωγείο συστεγάζεται με το Δημοτικό Καλλιθέας, έτσι τα νήπια βλέπουν καθημερινά τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, μαθαίνουν να συνυπάρχουν με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας και γνωρίζουν τους χώρους (αίθουσα Α΄ τάξης, γραφείο δασκάλων, τουαλέτες, κουζίνα, αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων, αύλειο χώρο). Συνεπώς, κατά τη διάρκεια της δράσης ένιωθαν ασφάλεια και σιγουριά.

Δράση 2 η : Παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας της Α΄ Δημοτικού  Απευθύνεται: σε μαθητές Νηπιαγωγείου-μαθητές Α΄ τάξης  Χώρος υλοποίησης: αίθουσα Α΄ τάξης δημοτικού  Σκοπός: να αισθανθούν αίσθημα σιγουριάς ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τονώνοντας την αυτοεκτίμησή τους  Επιμέρους στόχος: η βίωση της πραγματικότητας της Α΄ τάξης μέσα από την ασφάλεια που προσφέρει η συνοδεία της νηπιαγωγού χωρίς να έχουν τις υποχρεώσεις του μαθητή.  Διάρκεια: 20 λεπτά  Περιγραφή δράσης: τα νήπια κάθισαν στα θρανία εναλλάξ με τους μαθητές της Α΄ τάξης και ξεφύλλισαν τα βιβλία τους μαζί.  Αξιολόγηση δράσης: Τα νήπια έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ζήτησαν να τους διαβάσουν ένα μάθημα από το βιβλίο της γλώσσας.

Δράση 3 η : Συμμετοχή των νηπίων σε δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής της Α΄ Τάξης  Απευθύνεται: σε μαθητές Α΄ Τάξης–μαθητές Νηπιαγωγείου  Χώρος υλοποίησης: προαύλιο του σχολείου  Επιμέρους στόχος: η εξοικείωση των νηπίων με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και με δραστηριότητες της A΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου  Διάρκεια:30 λεπτά  Περιγραφή δράσης: τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με τα παιδιά της Α’ τάξης συμμετείχαν σε κοινές δραστηριότητες φυσικής αγωγής στο προαύλιο του σχολείου, με τη γυμνάστρια του Δημοτικού σχολείου, κα Άννα.  Αξιολόγηση δράσης: τα νήπια συμμετείχαν με ενθουσιασμό στα παιχνίδια φυσικής αγωγής και συνεργάστηκαν με τους μαθητές της Α΄ τάξης χωρίς προβλήματα.

Τα νήπια απολαμβάνουν ένα μάθημα φυσικής Αγωγής

Δράση 4 η : Συμμετοχή των νηπίων σε δραστηριότητες μουσικής Αγωγής της Α΄ Τάξης  Απευθύνεται: μαθητές Α΄ Τάξης–μαθητές Νηπιαγωγείου  Χώρος υλοποίησης: αίθουσα Α΄ τάξης  Επιμέρους στόχος: Η εξοικείωση των νηπίων με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και με δραστηριότητες της A΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.  Διάρκεια: 25 λεπτά  Περιγραφή δράσης: οι μαθητές του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές της Α΄ τάξης τραγούδησαν και χόρεψαν τραγούδια με τη μουσικό του δημοτικού κα Έφη.  Αξιολόγηση δράσης: τα νήπια συμμετείχαν στη δράση με ιδιαίτερη προθυμία.

Νήπια και πρωτάκια τραγουδούν και χορεύουν!

Δράση 5η (Οργάνωση και πραγματοποίηση κοινής εκπαιδευτικής δράσης των νηπίων με τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού.  Απευθύνεται: μαθητές Α΄τάξης -μαθητές Νηπιαγωγείου  Χώρος υλοποίησης: αύλειος χώρος  Επιμέρους στόχος: σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των νηπίων και των παιδιών της επόμενης βαθμίδας που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για αυτά,κατά τη μετάβαση τους στο Δημοτικό Σχολείο.  Διάρκεια: 20 λεπτά  Περιγραφή δράσης: κοινή συμμετοχή νηπίων και μαθητών Α΄τάξης στη βιωματική παρουσίαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πατρών, σε θέματα πυροπροστασίας και ασφάλειας.  Αξιολόγηση δράσης: οι μαθητές και των δύο βαθμίδων συμμετείχαν με ιδιαίτερη χαρά στην βιωματική παρουσίαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Πρωτάκια και νήπια συνεργάστηκαν για να «σβήσουν την φωτιά»!

Δράση 6 η : Οργάνωση και πραγματοποίηση κοινής εκπαιδευτικής δράσης των νηπίων με τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού  Απευθύνεται: σε μαθητές Α΄ τάξης-μαθητές Νηπιαγωγείου  Χώρος υλοποίησης: μεγάλη αίθουσα Νηπιαγωγείου  Επιμέρους στόχος: η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των νηπίων και των παιδιών της επόμενης βαθμίδας, που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για αυτά, κατά τη μετάβαση τους στο Δημοτικό Σχολείο.  Διάρκεια: 25 λεπτά  Περιγραφή δράσης: επίσκεψη της Α΄ τάξης στο Νηπιαγωγείο ύστερα από επίσημη πρόσκληση των νηπίων και κοινή συμμετοχή στη βιωματική παρουσίαση με θέμα «Η μέλισσα και τα προϊόντα της», από γονέα μελισσοκόμο.  Αξιολόγηση δράσης: οι μαθητές της Α΄ τάξης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που ήρθαν «στα παλιά τους λημέρια». Το ίδιο και τα νήπια που τους υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά!

Τα πρωτάκια μας επισκέφτηκαν με χαρά και παρακολουθήσαμε μαζί όσα μας είπε και μας έδειξε ο μελισσοκόμος μας!

Δράση 7 η : Εμπλοκή γονέων στη διαδικασία της μετάβασης  Απευθύνεται: στους γονείς νηπίων-προνηπίων Νηπιαγωγείου Καλλιθέας  Χώρος υλοποίησης: αίθουσα εκδηλώσεων συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείο Καλλιθέας  Επιμέρους στόχος: η ενημέρωση των γονέων και η ευαισθητοποίησή τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη σχολική μετάβαση και η εφαρμογή μέτρων στήριξής τους.  Διάρκεια: 2 ώρες  Περιγραφή δράσης: συμμετοχή γονέων στην επιμορφωτική συνάντηση με την ειδική επιστήμονα- Παιδοψυχίατρο κα Τούρκα Αφροδίτη, με θέμα «Η ψυχική οργάνωση του παιδιού κατά την είσοδό του στο Δημοτικό» και συζήτηση πάνω σε απορίες και ερωτήματά τους, σχετικά και μη, με το θέμα.  Αξιολόγηση δράσης: ήταν ένα πολύ δημιουργικό απόγευμα, όπου οι γονείς ένιωσαν πολύ οικεία με την ομιλήτρια παίρνοντας απαντήσεις σε καίρια θέματα που τους απασχολούσαν, για τα παιδιά τους.

«Η ψυχική οργάνωση του παιδιού κατά την είσοδό του στο Δημοτικό»

Δράση 8 η : Παρακολούθηση Καλοκαιρινής γιορτής Δημοτικού Σχολείου  Απευθύνεται: σε μαθητές Νηπιαγωγείο –μαθητές Δημοτικού σχολείου  Χώρος υλοποίησης: αύλειος χώρος  Επιμέρους στόχος: η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των νηπίων και των παιδιών της επόμενης βαθμίδας, που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για αυτά, κατά τη μετάβαση τους στο Δημοτικό Σχολείο.  Διάρκεια: 1 ώρα  Περιγραφή δράσης: παρακολούθηση της Καλοκαιρινής γιορτής του Δημοτικού σχολείου από τα νήπια–προνήπια και γονείς.  Αξιολόγηση δράσης: οι μαθητές του Νηπιαγωγείου πέρασαν ένα ευχάριστο και δημιουργικό πρωινό, καθώς είχαν την ευκαιρία να δουν και να χειροκροτήσουν τα μεγαλύτερα αδέλφια, ξαδέλφια και φίλους τους.

Το πρόγραμμα μετάβασης κλείνει ευχάριστα με τα πρωτάκια-ψαράκια!

Αξιολόγηση  Τα νήπια γνώρισαν τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου και εξοικειώθηκαν με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και με τις δραστηριότητες της A΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.  Απέκτησαν θετική εικόνα για τις ικανότητες τους ως μαθητές και ανέπτυξαν θετική στάση απέναντι στο Σχολείο.  Οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν καλύτερα τα νήπια, που ίσως είναι οι μαθητές τους για την επόμενη σχολική χρονιά.  Στους γονείς διαμορφώθηκε η εικόνα ενότητας, συνέχειας και σύνδεσης της εκπαίδευσης.  Υπήρξε ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών, με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.