ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στάσεις και συνήθειες απέναντι στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα Απρίλιος 2008.
Advertisements

Πανελλαδική Έρευνα Metron Forum Συντάχθηκε για το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Socrates Comenius 1 Συνάντηση στο Βέλγιο – Antwerp 23 – 27 November Τίτλος προγράμματος: ¨Χρήση και εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης¨
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Διδασκαλία στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας Βρυξέλλες 24/10/2011 Συνάντηση εργασίας με τους εκπαιδευτικούς των Τ.Ε.Γ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
1 ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
To stop-motion animation σε συνδυασμό με την παραγωγή βίντεο: ένα εναλλακτικό εργαλείο μάθησης για το ρατσισμό και τη ξενοφοβία. Έρευνα στα πλαίσια του.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Στατιστικές Υποθέσεις
Βαθμός Απολυτηρίου Επίδοση κατά το σχολικό έτος : 90%
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Δομή ερευνητικής εργασίας
Βαθμός Απολυτηρίου Επίδοση κατά το σχολικό έτος : 90%
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ Κατερίνα Φλώρου ΕΚΠΑ Ιταλική Γλώσσα και Φιλολογία 8ο ΕΞ. 2018-19

ΕΡΕΥΝΑ 1 Ερευνητική υπόθεση: η εκμάθηση ξένης γλώσσας διευκολύνεται όταν οι μαθητές είναι δίγλωσσοι. Ερευνητές: S. Abu-Rabia και E. Sanitsky του Πανεπιστημίου της Χάϊφα. Δείγμα: 80 μαθητών, χωρισμένοι σε δύο ομάδες Ομάδες: 40 παιδιά μεταναστών με την ρωσική και την εβραϊκή γλώσσα ως πρώτες και 40 παιδιά με την εβραϊκή μόνο, όλοι μαθητές του τμήματος αγγλικής ως ξένης

ΜΕΘΟΔΟΣ Διεξήχθησαν δύο τεστ στις γλώσσες που κατείχε το κάθε γκρουπ και στην αγγλική. Το πρώτο στην τάξη, το δεύτερο ατομικό. Αξιολογήθηκαν τα τεστ και τα αποτελεσματα ήταν εντυπωσιακά: Οι δίγλωσσοι μαθητές είχαν 13% καλύτερη επίδοση στα τεστ της ξένης γλώσσας (αγγλικά) Οι δίγλωσσοι μαθητές είχαν 7% καλύτερη επίδοση και στα εβραϊκά

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αντίθετα από όσα πίστευαν οι επιστήμονες η τρίτη γλώσσα διδάσκεται πιο εύκολα σε δίγλωσσα κοινά Επιπλέον σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον οι ίδιοι οι δίγλωσσοι αποκτούν και την δεύτερη γλώσσα όπως την μητρική και πολλές φορές καλύτερα από τους μονόγλωσσους στην ίδια γλώσσα. Η ηλικία που έγινε η έρευνα δεν ήταν τυχαία: στην ηλικία των 10 ή 11 χρόνων μπορούν να μελετηθούν τα παραπάνω και να έχουμε ασφαλή συμπεράσματα

ΕΡΕΥΝΑ 2 Δείγμα: 1295 παιδιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Γερμανία, 839 μονόγλωσσα και 456 δίγλωσσα Ξένη γλώσσα: αγγλικά που διδάσκονται στο σχολείο Καταγραφή όλων των παραμέτρων, οικονομικού στάτους, φύλου, ηλικίας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αποδεικνύεται ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε περιβάλλοντα μεταναστών μπορούν να έχουν καλύτερες επιδόσεις στην εκμάθηση ξένης γλώσσας Μπορούν να εναλλάσσουν κώδικα από τα τρία τους ήδη χρόνια.

ΕΡΕΥΝΑ 3 Ερευνήτρια: Χασόνε Θενόθ του Πανεπιστημίου της Χώρας των Βάσκων Ερευνητικά ερωτήματα: Είναι θεμιτό να γίνονται συγκρίσεις σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους πληθυσμούς; Μπορούν να θεωρηθούνε δίγλωσσοι όσοι μαθαίνουν μία Τρίτη γλώσσα; Δείγμα: ομάδες δίγλωσσων σε δίγλωσσα περιβάλλοντα και δίγλωσσοι σε μονόγλωσσα περιβάλλοντα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το πολιτισμικό και το κοινωνικό περιβάλλον δημιουργεί τον ορισμό του δίγλωσσου. Οι ίδιοι παράγοντες μπορούν να ενισχύσουν την εκμάθηση της τρίτης γλώσσας.

ΕΡΕΥΝΑ 4 Ερευνητική υπόθεση: ο κόπος που κατέβαλλαν οι δίγλωσσοι για την απόκτηση των γλωσσών αποδίδει κατά την εκμάθηση της τρίτης γλώσσας; Παράμετροι μελέτης: Η ηλικία των δίγλωσσων κατά την εκμάθηση της τρίτης γλώσσας Η ηλικία που αποκτήθηκε η δεύτερη γλώσσα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Επηρεάζουν θετικά την εκμάθηση της τρίτης γλώσσας: Επηρεάζουν θετικά την εκμάθηση της τρίτης γλώσσας: Η ηλικία Το κοινωνικό περιβάλλον Η γλωσσική συγγένεια της τρίτης γλώσσας με κάποια από τις προηγούμενες

Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΕΡΕΥΝΑ Δείγμα: 3 τουλάχιστον δίγλωσσα άτομα ανά ερευνητή, τα οποία έμαθαν μία τρίτη γλώσσα ή μαθαίνουν αυτή την στιγμή Χρόνος: 1 με δύο μήνες Τρόπος: συνέντευξη ή ερωτηματολόγιο Καταγραφή: σε ένα φύλλο εργασιών

ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Παράμετροι για μελέτη ως προς την γλώσσα: Ξένη γλώσσα (για να διαπιστωθεί συγγένεια με προηγούμενες) Τρόπος εκμάθησης Χρόνος εκμάθησης Επίδοση Πιστοποίηση (με βάση το ΚΕΠΑ) Κύριες δυσκολίες Παράμετροι προς μελέτη ως προς το άτομο: φύλο Ηλικία (κατά την εκμάθηση) Γλώσσες (πρώτη και δεύτερη) Καταγωγή Διαμονή Επάγγελμα

Η ΕΡΓΑΣΙΑ Η έκταση εξαρτάται από την έκταση της έρευνας Η διάρθρωση θα είναι η ακόλουθη: Εισαγωγή Περιγραφή των βημάτων της έρευνας Δεδομένα σε πίνακα Συμπεράσματα Βιβλιογραφία

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Για να είναι απαλλακτική η εργασία, προϋποτίθεται παρουσίαση στο κοινό που παρακολουθεί το μάθημα. Το σύνολο των παρουσιάσεων θα γίνει τις ακόλουθες ημερομηνίες: 6/5 13/5 20/5 27/5 3/6 Οι παρουσιάσεις θα γίνουν στην αίθουσα διδασκαλίας, στην ώρα κατά την οποία διδάσκεται το μάθημα, με την βοήθεια ψηφιακών μέσων: power point ή άλλο

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί ως βιβλιογραφία αναφοράς, θα δοθεί σε επόμενη συνεδρία. Οι φοιτητές μπορούν να επικοινωνούν με την διδάσκουσα, καθ’ όλη την διαδικασία της έρευνας για τυχόν απορίες ηλεκτρονικά (kathyflorou@ill.uoa.gr )