4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών Σχολικό έτος
Ποιοι είμαστε 4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών 14 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών (συστεγαζόμενα)
Σκοπός και στόχοι Σκοπός: Η ετοιμότητα των παιδιών για μια ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο με τη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, παιδιών Στόχοι: 1. Η βιωματική επαφή των νηπίων με τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά και το χώρο του Δημοτικού Η Εξοικείωση τους με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις δραστηριότητες της Α΄ Δημοτικού Η καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στο νέο σχολείο
Δράση 1 η «επίσκεψη στην Α΄τάξη» (1) Η δράση είχε στόχο να προσδιορίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές των δύο σχολείων και να αναπτύξουν τη γλώσσα και την επικοινωνία. Επισκεφθήκαμε την Α΄ τάξη. Καθίσαμε όλοι μαζί, συστηθήκαμε, μιλήσαμε για τις ομοιότητες και διαφορές που βλέπουμε καταρχήν στο χώρο. Τα παιδιά της Α΄ μας είπαν πως έμαθαν να διαβάζουν και να γράφουν και μας έκαναν μια μικρή επίδειξη με τη βοήθεια της δασκάλας τους.
Δράση 1 η «επίσκεψη στην Α΄τάξη» (2) Τα νήπια αναγνώριζαν γράμματα ή αριθμούς και έλεγαν ότι ήξεραν. Η δράση κράτησε 45. Τα παιδιά και των δύο βαθμίδων ενθουσιάστηκαν με αυτή τη αλλη- λεπίδραση και μας ζήτησαν να ξαναπάμε. Έτσι κανονίστηκε και η επόμενη δράση μας στον ίδιο χώρο.
Δράση 2 η «δεύτερη επίσκεψη στην Α΄τάξη» Στόχος της δράσης αυτής που κράτησε 30΄, ήταν να νιώσουν τα παιδιά οικειότητα, φιλία, αποδοχή αλλά και αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Τα παιδιά τραγούδησαν μαζί τα κάλαντα του Λαζάρου, ζωγράφησαν, μοιράστηκαν μαρκαδόρους και ξυλομπογιές και αντάλλαξαν πασχαλινές ζωγραφιές και κάρτες. Τα παιδιά πέρασαν ωραία, ένιωσαν οικεία με τα μεγαλύτερα παιδιά και μας ζήτησαν να παίξουν μαζί και στο διάλειμμα.
Δράση 3 η «κοινός περίπατος» (1) Με αφορμή την επιθυμία των νηπίων να παίξουν με τα μεγαλύτερα παιδιά αποφασίστηκε με τους εκπαιδευτικούς της Α΄και Β΄τάξης, να γίνει κοινός περίπατος στον γειτονικό παιδότοπο, για 2 ώρες. Στόχος ήταν να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση τους και να αναπτυχθούν φιλίες μεταξύ τους. Ήταν από τις πιο ευχάριστες δράσεις για γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς.
Δράση 3 η «κοινός περίπατος» (2) Τα παιδιά απόλαυσαν το παιχνίδι με τα μεγαλύτερα. Οι γονείς χάρηκαν και συνειδητοποίησαν την ενότητα και τη συνεργασία στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί συνεργαστήκαμε και συζητήσαμε για τους μαθητές μας.
Δράση 4 η «παιχνίδι στο προαύλιο με τον γυμναστή του Δημοτικού» (1) Η δράση υλοποιήθηκε στο προαύλιο για 20΄ με τους μαθητές της Α΄ τάξης και τον γυμναστή τους, στο προαύλιο του σχολείου. Στόχος ήταν η κατανόηση κανόνων και η αρμονική συνεργασία μεταξύ τους
Δράση 4 η «παιχνίδι στο προαύλιο με τον γυμναστή του Δημοτικού»(2) Στα παιδιά της Α΄τάξης δέσαμε στο πόδι τους ένα μπαλόνι. Τα νήπια με την έναρξη μουσικής έπρεπε να τα κυνηγήσουν για να τους το σπάσουν. Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά γιατί συνδύαζε κίνηση, μουσική και παιχνίδι.
Δράση 5 η «επίσκεψη της Δ/ντριας του Δημοτικού στην τάξη μας» (1) Τα νήπια στις συζητήσεις τους για το Δημοτικό ανέφεραν και την Διευθ/ντρια. Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις τους για τον ρόλο της ήταν συγκεχυμένες. Για αυτό την προσκαλέσαμε στην τάξη μας για να την γνωρίσουν καλύτερα, να συνομιλήσουν μαζί της και να αποκτηθεί εμπιστοσύνη ανάμεσα τους. Πριν την επίσκεψη τα παιδιά έφτιαξαν ένα κολάζ με τις ζωγραφιές τους για να της το χαρίσουν.
Δράση 5 η «επίσκεψη της Διευθ/ντριας του Δημοτικού στην τάξη μας» (2) Κατά την διάρκεια της 20΄ επίσκεψης της η Διευθ/ντρια συστήθηκε στα παιδιά, τους μίλησε για το ρόλο της και τις αρμοδιότητες της, απάντησε στις ερωτήσεις τους και επιδίωξε να αποδιώξει την ανασφάλεια τους και να δημιουργήσει νέες προσδοκίες. Τα παιδιά ένιωσαν άνετα μαζί της, διατύπωσαν τις ερωτήσεις τους και στο τέλος της έδωσαν το δώρο της.
Αξιολόγηση Τα παιδιά ενισχυσαν την αυτοπεποίθηση τους. Ένιωσαν οικεία και αναπτύχθηκε εμπιστοσύνη με τους δασκάλους και τα παιδιά του Δημοτικού. Κατανόησαν ότι στο σχολείο πάνε για να μάθουν και ο δάσκαλος είναι εκεί για να βοηθά. Έπαιξαν και διασκέδασαν. Οι γονείς αναγνώρισαν και εκτίμησαν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Ενισχύθηκε η εμπιστοσύνη τους για την ικανότητα των παιδιών να επιτύχουν στο Δημοτικό σχολείο. Για τους εκπαιδευτικούς ήταν σημαντική η στήριξη της Διευθ/ντριας του σχολείου.