Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΕΛΕΥΚΙΔΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Advertisements

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
ΑΡXAIA ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ- ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ελληνιστικό Δίκαιο Πολιτειακό πλαίσιο Πτολεμαίος Ἀ’ Σωτήρ.
NT Greek Grammar (Macnair Ch. 1-4)
Platon, Le Timée Aide à la traduction Dominique Augé.
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Αντώνης Ι. Παππού Σχολικός Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Δ. Ε. Σερρών
Αντώνης Ι. Παππού Σχολικός Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Δ. Ε. Σερρών
Επιμέλεια: Βέρα Δακανάλη
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Κορυφαία εκκλησιαστική μορφή της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Γεννήθηκε το 354 μ.Χ. και πέθανε το 507 μ.Χ. Το έργο του ανεκτίμητο και διαχρονικό,
Exercise 5.8, p Matthew 9:2 καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν ______ αὐτῶν εἶπεν τῷ παραλυτικῷ· θάρσει, τέκνον, ἀφίενταί σου αἱ ἁμαρτίαι. Matthew 9:22 ὁ δὲ Ἰησοῦς.
Ελληνιστική εποχή π.Χ., τα ελληνιστικά κράτη
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
Ἡ μερίδα Συνοδικ ῆ ς Ἐ πιτροπ ῆ ς Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικο ῦ Ἔ ργου «Τό πνε ῦ μα ὅ που θέλει πνε ῖ » ( Ἰ ωάννου 3,8) Ὀ ρθόδοξη πνευματική ζωή - Σύγχρονοι.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η αγιαστική ιδιότητα του νερού βασίζεται στην ενέργεια επ΄ αυτού της χάριτος του Πανάγιου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια και η αποκάλυψη.
Παλαιά και Καινή Διαθήκη Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Ά3.
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
Η ΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Ομάδα: Οι Κωνσταντινουπολίτες Αχιλλέας, Ελίζα, Λαέρτης, Σωτήρης.
Ευίνα Τσιχρηντζή Φανή Παπαχρήστου.  Στην Αγία Γραφή και συγκεκριμένα στο 3 ο κεφάλαιο του βιβλίου Βασιλειών Γ ' (3, 16-28) πρωτοαναφέρεται η ιστορία.
Vers οἶσθ ´ οὖν ἃ λέξαι σοί τε καὶ παισὶν θέλω ;
Κατσούγκρη Αγγελική Γυμνάσιο Ατσιποπούλου
Η προσωπική αντωνυμία ἐγώ – σύ.
Πλέομεν ὅσον τριακοσίους σταδίους
Από την πόλη-κράτος στην απέραντη μοναρχία
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
Learning To Use New Testament Greek Lesson XXI. The disciple reads a parable about the kingdom. ajnaginwvskei oJ maqhth;V parabolh;n peri; th:V basileivaV.
ΑΤΑΛΟΤΑΤΑ ΠΑΙΖΕΙ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ Γυμνασίου Ενότητα 6 Ελένη Αδαμοπούλου 3 ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
ΚΕΦ. 77 Οἱ δὲ πολλῷ θορύβῳ καὶ πεφοβημένοι τά τ’ ἐν τῇ πόλει καὶ τὸν ἐπίπλουν παρεσκευάζοντό τε ἅμα ἑξήκοντα ναῦς καὶ τὰς αἰεὶ πληρουμένας ἐξέπεμπον πρὸς.
Κείμενα Ελληνιστικής – Ρωμαϊκής περιόδου
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
1 Ἐν Λέσϐῳ θηρῶν, ἐν ἄλσει Νυμφῶν θέαμα εἶδον κάλλιστον ὧν εἶδον· εἰκόνα γραπτήν, ἱστορίαν ἔρωτος. Καλὸν μὲν καὶ τὸ ἄλσος, πολύδενδρον, ἀνθηρόν, κατάρρυτον·
Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
JULIUS CAESAR Ἰούλιος Καῖσαρ.
Από την πόλη-κράτος στην απέραντη μοναρχία
John 3:16 οὕτως γὰρ ἠγάπησεν ὁ θεὸς τὸν κόσμον, this is how for loved God the world ὥστε τὸν υἱὸν τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, so that the Son the only he.
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Αρχαίες Ελληνικές Επιγραφές
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Αναστάσιμη Προσευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!.
Η συνταξη τησ αε.
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Texte 1 : Platon - Hippias majeur - 290d-291a
Ἱστορία τοῦ νεώτερου καὶ τοῦ σύγχρονου κόσμου (ἀπὸ τὸ 1815 ἕως σήμερα)
Οι όροι της συνθηκολόγησης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΑΡΧΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Exercise 9.
Croy 15 - Exercises 1. ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις ἦν ὁ υἱὸς αὐτῆς μικρός, νῦν δὲ γέγονεν ἄνθρωπος καὶ ἔχει αὐτὸς υἱόν.
Συντακτικό αρχαίας ελληνικής
Le DYSCOLOS (Ménandre)
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
Αξιολόγηση Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο ( )
Croy 14 - Exercises 1. ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἡμεις ἐπίομεν οἶνον
Croy 11 - Exercises 1. Οἱ οφθαλμοὶ τοῦ τέκνου ἐθεραπεύοντο
Croy 5 - Exercises 1. δίκαιος καὶ ἅγιος ὁ κύριος τοῦ οὐρανοῦ.
Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς ·
Paus ἔστι δὲ τῆς στοᾶς τῆς μακρᾶς, ἔνθα καθέστηκεν ἀγορὰ τοῖς ἐπὶ θαλάσσης —καὶ γὰρ τοῖς ἀπωτέρω τοῦ λιμένος ἐστὶν ἑτέρα—τῆς δὲ ἐπὶ θαλάσσης στοᾶς ὄπισθεν ἑστᾶσι Ζεὺς καὶ Δῆμος, Λεωχάρους ἔργον.
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΕΛΕΥΚΙΔΩΝ

Σέλευκος Α΄ Νικάτωρ

Οι Σελευκίδες βασιλείς Σέλευκος Α΄ Νικάτωρ Αντίοχος Α΄ Σωτήρ Αντίοχος Β΄ Θεός Σέλευκος Β΄ Καλλίνικος Σέλευκος Γ΄ Κεραυνός Αντίοχος Γ΄ ο Μέγας Σέλευκος Δ΄ Φιλοπάτωρ Αντίοχος Δ΄ Επιφανής Αντίοχος Ε΄ Ευπάτωρ Δημήτριος Α΄ Σωτήρ Αλέξανδρος Α΄ Βάλας Δημήτριος Β΄ Νικάτωρ Αντίοχος Στ΄ Διόνυσος Διόδοτος Τρύφων Αντίοχος Ζ΄ Σιδήτης Αλέξανδρος Β΄ Ζαβίνας Σέλευκος Ε΄ Φιλομήτωρ Αντίοχος Η΄ Γρυπός Αντίοχος Θ΄ Κυζικηνός Σέλευκος Στ΄ Επιφανής Αντίοχος Ι΄ Ευσεβής Αντίοχος ΙΑ΄ Επιφανής Δημήτριος Γ΄ Εύκαιρος Φίλιππος Α΄ Φιλάδελφος Αντίοχος ΙΒ΄ Διόνυσος Σέλευκος Ζ΄ Κυβιοσάκτης Αντίοχος ΙΓ΄ Ασιατικός Φίλιππος Β΄ Φιλορωμαίος

Τα ελληνιστικά βασίλεια το 270 π.Χ.

Πινακίδα σφηνοειδούς γραφής από τη Βαβυλώνα που πιθανόν αναφέρεται στην εεσβολή του Πτολεμαίου Γ΄ στη Μεσοποταμία το 246 π.Χ. (Βρετανικό Μουσείο).

Κατάλογοι βασιλέων της δυναστείας των Σελευκιδών σε σφηνοειδή γραφή Βαβυλὼν Uruk

Συριακοί πόλεμοι 274-271 π.Χ. Α’ Συριακός πόλεμος 260-253 π.Χ. Β’ Συριακός πόλεμος 246-241 π.Χ. Γ’ Συριακός πόλεμος 219-211 π.Χ. Δ’ Συριακός πόλεμος 202-200 π.Χ. Ε’ Συριακός πόλεμος 169-168 π.Χ. Στ’ Συριακός πόλεμος (εισβολή του Αντίοχου Δ’ στην Αίγυπτο)

Η ελληνιστική Ανατολή το 145 π.Χ.

Ιώσηπος, Ἰουδαϊκή Ἀρχαιολογία 12, 147 Πυνθανόμενος τοὺς ἐν Λυδιαι καὶ Φρυγίαι νεωτερίζοντας, μεγάλης ἐπιστροφῆς ἡγησάμην τοῦτο μοι δεῖσθαι καὶ βουλευσαμένωι μοι μετὰ τῶν φίλων τί δεῖ ποιεῖν, ἔδοξεν εἰς τὰ φρούρια καὶ τοὺς ἀναγκαιοτάτους τόπους τῶν ἀπὸ τῆς Μεσσοποταμίας καὶ Βαβυλωνίας Ἰουδαίων οἴκους δισχιλίους σὺν ἐπισκευῆι μεταγαγεῖν.

I.Ilion 33, 274 π.Χ. βασιλεὺς Ἀντίοχος Μελεά- γρωι χαίρειν· δεδώκαμεν Ἀριστοδικίδει τῶι Ἀσσίωι 20 γῆς ἐργασίμου πλέθρα δισχίλια προσενέγκασθαι πρὸς τὴν Ἰλιέων πόλιν ἢ Σκηψίων· σὺ οὖν σύνταξον παραδεῖξαι Ἀριστοδικίδει ἀπὸ τῆς ὁμορούσης τῆι Γεργιθίαι ἢ τῆι Σκηψίαι, οὗ ἂν δοκιμάζηις, τὰ δισχίλια πλέθρα τῆς γῆς, καὶ προσορίσαι εἰς τὴν Ἰλιέων ἢ τὴν 25 Σκηψίων· ἔρρωσο. βασιλεὺς Ἀντίοχος Μελε- άγρωι χαίρειν· ἐνέτυχεν ἡμῖν Ἀριστοδικίδης ὁ Ἄσσιος, ἀξιῶν δοῦναι αὐτῶι ἡμᾶς ἐν τῆι ἐφ’ Ἑλλησ- πόντου σατραπείαι τὴν Πέτραν ἣμ πρότερον εἶχεν Μελέαγρος, καὶ τῆς χώρας τῆς Πετρίδος 30 ἐργασίμου π<λ>έθρα χίλια πεντακόσια, καὶ ἄλλα γῆς πλέθρα δισχίλια ἐργασίμου ἀπὸ τῆς ὁμο- ρούσης τῆι πρότερον δοθείσηι αὐτῶι μερίδι· καὶ ἡμεῖς τήν τε Πέτραν δεδώκαμεν αὐτῶι, εἰ μὴ δέδοται ἄλλωι πρότερον, καὶ τὴγ χώραν τὴν 35 πρὸς τῆι Πέτραι καὶ ἄλλα γῆς πλέθρα δισχίλια ἐργασίμου διὰ τὸ φίλον ὄντα ἡμέτερον παρεσ- χῆσθαι ἡμῖν τὰς καθ’ αὑτὸν χρείας μετὰ πάσης εὐνοίας καὶ προθυμίας· ……………………….. οἱ δὲ βασιλικοὶ λαοὶ οἱ ἐκ τοῦ τό- που ἐν ὧι ἐστιν ἡ Πέτρα ἐὰμ βούλωνται οἰκεῖν ἐν τῆι Πέτραι ἀσφαλείας ἕνεκε, συντετάχαμεν Ἀριστο- {το}δικίδηι ἐᾶν αὐτοὺς οἰκεῖν· ἔρρωσο

Ι.Estremo Oriente 277-278, 193 π.Χ. Β[α]σιλεὺς Ἀντίοχο[ς Μ]ενεδήμωι χαίρειν. [Βου]λόμενοι τῆς ἀδελφῆς βασιλίσσης Λαοδίκης τὰς τιμὰς ἐπὶ πλεῖστον αὔξειν καὶ τοῦτο ἀναγκαιότατον ἑαυτοῖς 15 νομίζοντες εἶν[αι] διὰ τὸ μὴ μόνον ἡμῖν φιλοστόργως καὶ κηδεμονικῶς αὐτὴν συμβιοῦν, [ἀλ]λὰ καὶ πρὸς τὸ θεῖον εὐσεβῶς διακεῖσθαι καὶ τὰ ἄλλα μὲν ὅσα πρέπει καὶ δίκαιόν ἐστιν παρ' ἡμῶν [αὐτ]ῆι συναντᾶσθαι διατελοῦμεν μετὰ φιλοστοργίας 20 ποιοῦντες, κρίνομεν δὲ καθάπερ ἡμῶν ἀποδείκνυνται κατὰ τὴν βασιλείαν ἀρχιερεῖς, καὶ ταύτης κ[αθ]ίστασθαι ἐν τοῖς αὐτοῖς τό[ποι]ς ἀρχιερείας, αἳ φ[ορ]ήσουσιν στεφάνους χρυ[σοῦς] ἔχοντας εἰκόν[α]ς αὐτῆς, ἐνγραφήσονται δὲ [καὶ] 25 ἐν τοῖς συν[αλ]λάγμασ[ι], μετὰ τοὺς τῶν προ[γόνων] καὶ ἡμῶν ἀρχι[ερε]ῖς.