ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Επιμορφωτικός κύκλος ΕΑΕ
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Εργαστήρια στο 8ο Δ.Σ. Δράμας Η καθημερινότητα ενός εκπαιδευτικού Πηγή: www.lifo.gr

Τι εννοούμε όταν μιλάμε για Διαχείριση Σχολικής Τάξης;

Ορισμός Διαχείριση σχολικής τάξης: Ο νους μας πηγαίνει και ορθώς σε τρόπους και τεχνικές που εφαρμόζει ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να αντιμετωπίσει προβλήματα που συναντά κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. «Η δουλειά του δασκάλου δεν είναι να διδάσκει, αλλά να δημιουργεί το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον, όπου οι μαθητές θα μάθουν αυτό που θέλουμε» Το πρόβλημα διαχείρισης είναι αέναο στο πέρασμα των χρόνων και πρωταρχικός στόχος το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον

Δεν έχει ανακαλυφθεί το φάρμακο

Και σήμερα έχουμε χειρότερα

Αντικείμενο Διδασκαλίας Διαχείριση Σ.Τ. 1 Εκπαιδευτικός 2 Αντικείμενο Διδασκαλίας 3 Μαθητής Η σειρά δεν είναι τυχαία, ποιοι είναι οι παράγοντες διαχείρισης της Σ.Τ.

Ποια προβλήματα μας ξεπερνούν Η δασκάλα ή κατ΄επέκταση η σχολική μονάδα σε ποιες περιπτώσεις σχολικής διαχείρισης χρειάζεται τη συνδρομή διεπιστημονικής υπστήριξης;

Τι σημαίνει ο όρος αποτελεσματική διδασκαλία; Δώστε ένα ορισμό…

Ορισμός «Αποτελεσματική διδασκαλία είναι η διαδικασία πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ μαθητή - εκπαιδευτικού που οδηγεί στη γνωστική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη ΚΑΘΕ μαθητή». Κουτσελίνη,1992, σ. 34) Έρευνες έχουν δείξει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Προβλ. Συμπεριφοράς προέρχεται από παραμελημένους μαθητές Έρευνες έχουν δείξει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Προβλ. Συμπεριφοράς προέρχεται από παραμελημένους μαθητές

Τι εννοούμε όταν μιλάμε για παιδαγωγικό κλίμα;

Δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος Ικανότητες του εκπαιδευτικού στο χειρισμό της τάξης, χωρίς να καταφεύγει σε φωνές, επιβολή ακραίων ποινών ή σε εκφοβισμό. Συνεργασία και συνεχής επαφή με την οικογένεια. Ανάθεση υπευθυνοτήτων στους μαθητές(συμμετοχή). Χρήση μεθόδων αντιμετώπισης προβληματικής συμπεριφοράς. τεχνικές Στο σύλλογο διδασκόντων παίρνουμε ιδέες… Η Παρασκευή… να κάνουμε κάτι διαφορετικό…

Η ύλη ή το παιδαγωγικό κλίμα προηγείται;

Παιδαγωγική πρωτοκαθεδρία στην ΠΕ Τα ΑΠΣ και τα ΔΕΠΠΣ συνοδεύονται από τα ΝΠΣ Τα τελευταία χρόνια την ευθύνη της ύλης την έχει ο εκπαιδευτικός Στερεότυπα που βολεύουν Ενημέρωση των γονέων Αλλαγή στάσης

Περιγραφική αξιολόγηση Προγραμματισμός. Στόχοι διδασκαλίας και μάθησης (κριτήρια) Επιλογή και οργάνωση περιεχομένου Ανατροφοδότηση προς όλους τους μαθητές Αξιολόγηση – Έλεγχος της προόδου των μαθητών και διαμορφωτική αξιολόγηση Αξιολόγηση. Δεσμοί μεταξύ αξιολόγησης και μάθησης Οργάνωση διδασκαλίας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών

Από τα απλά στα απλούστερα

Διαφοροποιημένη Το μεγαλύτερο λάθος που γινόταν στη διδασκαλία κατά τους προηγούμενους αιώνες ήταν η αντιμετώπιση όλων των παιδιών ως παραλλαγών του ιδίου ατόμου. Ως αποτέλεσμα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούσαν ότι ήταν λογικό να διδάσκουν στους μαθητές τα ίδια θέματα με τον ίδιο τρόπο. Πολλαπλή νοημοσύνη τύποι νοημοσύνης Gagmer Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

ΣΥΧΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΑΕ Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να αλλάξει ολόκληρη τη μεθοδολογία του για τις ανάγκες ενός μαθητή; Και τι γίνεται με τους υπόλοιπους μαθητές; Μαθητές με ΕΕΑ είναι μεγάλο πλήθος μέσα σε μια τάξη(ΔΕΠΥ,ΑΥΤΙΣΜΟΣ,ΝΟΗΤΙΚΉ

Όχι, δε θα πρέπει να αλλάξει τη μεθοδολογία του για έναν μαθητή Όχι, δε θα πρέπει να αλλάξει τη μεθοδολογία του για έναν μαθητή. Αν η ένταξη ωφελεί μόνον τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, τότε δεν είναι λειτουργική. Βασικός στόχος της ένταξης είναι να επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των μαθητών (αυτοί που μαθαίνουν με αργό ρυθμό, αυτοί που βρίσκονται σε κίνδυνο σχολικής αποτυχίας, όσοι μαθαίνουν την ύλη γρήγορα και βαριούνται, μαθητές με διάσπαση προσοχής κ.λ.π). Μέθοδος project, εννοιολογικοί χάρτες, ΤΠΕ, δραματοποίηση κ.α

Η βελτιωμένη διδασκαλία, ένα πιο ‘μαθητοκεντρικό’ αναλυτικό πρόγραμμα, η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, η συνεργασία μεταξύ των συμμαθητών, η χρήση πολυμέσων, οι διαφορετικές μορφές αξιολόγησης είναι το ζητούμενο.

Έχουν δίκιο οι εκπαιδευτικοί όταν λένε ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις μίας γενικής τάξης;

Αυτό το ερώτημα φέρνει στο προσκήνιο τις περιοριστικές και λανθασμένες αντιλήψεις που υπάρχουν σχετικά με την ενταξιακή εκπαίδευση. Η πρώτη περιοριστική/λανθασμένη αντίληψη είναι ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να επιτύχουν το ίδιο επίπεδο γνώσης, του ίδιου υλικού, του ίδιου αναλυτικού προγράμματος, στην ίδια ηλικία. Η δεύτερη περιοριστική/λανθασμένη αντίληψη είναι ότι όλοι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία μπορούν να εκπαιδευτούν στις γενικές τάξεις μόνον αν τα προβλήματα τους ‘θεραπευτούν/διορθωθούν’.

Η διαχείριση Σ.Τ. Είναι αναγκαία Είναι ευθύνη του δασκάλου Δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα και αυτόματες λύσεις, για τα προβλήματα Διαχείρισης Σχολικής Τάξης χρειάζεται χρόνος, μεθοδικότητα και συνεργασία

Μην το παίρνεις προσωπικά Βασικό: Δεν παίρνουμε προσωπικά τη λεκτική επίθεση του μαθητή Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο μαθητής δεν απευθύνεται ουσιαστικά σε μας. Πολύ πιθανό η επιθετική συμπεριφορά να είναι κραυγή βοήθειας για κάποια προσωπική συναισθηματική έλλειψη. Ακόμη κι αν βλέπει στο πρόσωπό μας έναν αντιπαθή θεσμό, και πάλι δεν πρόκειται για προσωπική επίθεση. Συνεπώς, λαμβάνουμε υπόψη αυτή την παράμετρο στην αντίδρασή μας Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;

Κι ένα σημείο που χρειάζεται προσοχή: Η περιγραφή του προβλήματος πρέπει να αφορά τη συμπεριφορά και όχι την προσωπικότητα (όχι τι είναι αλλά τι κάνει). «Είναι ζωηρός, νευρικός, ανώριμος»: εμφανίζει ως εγγενές της προσωπικότητας το πρόβλημα, ενώ «Σηκώνεται από τη θέση του, απαντάει χωρίς να σκεφτεί» εστιάζει στην εκδήλωση. Συνεργασία με γονείς

Τι θα προσθέσουμε στην σύγχρονη Ελληνίδα δασκάλα;

Τελικά, τι είναι εκείνο που σε κρατά σ' αυτό το επάγγελμα; Φυσικά, το ότι νιώθεις ζωντανός, εφόσον βρίσκεσαι διαρκώς σε επαφή με τη νέα γενιά, και οι δύο μήνες διακοπές το καλοκαίρι, που είναι σίγουρα αρκετοί και συνάμα απαραίτητοι, ώστε να ξεχάσεις όλα τα άσχημα της σχολικής χρονιάς που πέρασε, να κρατήσεις μόνο τα όμορφα, να κάνεις απολογισμό και να ξεκινήσεις τη νέα σχολική χρονιά με όρεξη, μεράκι και όνειρα»...

Είναι αποτελεσματική η τοποθέτηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία σε τμήματα ένταξης;

Τα “τμήματα ένταξης” δεν είναι ένταξη Τα “τμήματα ένταξης” δεν είναι ένταξη. Τα τμήματα ένταξης είναι μια δομή παροχής υποστήριξης και ως τέτοια είναι αναγκαία. Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται στα τμήματα ένταξης δεν χαρακτηρίζεται από συνοχή, συχνά περιέχει ασύνδετες δραστηριότητες, εστιάζεται κυρίως σε δεξιότητες βασικής εκπαίδευσης (γραφής, ανάγνωσης κλπ.), δεν στρέφεται σε γνωστικές δεξιότητες υψηλού επιπέδου, και είναι πολύ φτωχό σε σύγκριση με αυτό της γενικής εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα του τμήματος ένταξης, στην ουσία, δεν ταυτίζεται με αυτό της γενικής εκπαίδευσης και δεν προϋποθέτει τη συνεργασία μεταξύ των γενικών και ειδικών παιδαγωγών.