Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Το μοντάζ και το πρόγραμμα
Μεθοδολογία αναζήτησης. Χαρακτηριστικά των ερευνητών του διαδικτύου.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
DLQ Βοήθημα για το μάθημα Ενότητα 2 – Παραγωγή Βοήθημα για τον εκπαιδευτή.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Μια διδακτική παρέμβαση για τις Α΄ και Β΄ Τάξεις ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Εισαγωγή στο σταδιο της παραγωγής-γυρίσματα Προετοιμαστείτε! Όποιος αποτυγχάνει να προετοιμαστεί, προετοιμάζεται για να αποτύχει!. Επιλογή κάμερας- Μη.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Ο υποτιτλισμός παράθυρο σε μιά ξένη κουλτούρα. Ποια είναι η ιστορική εξέλιξη του υποτιτλισμού στο πέρασμα των χρόνων; Όνομα ομάδας:Archangels Ονόματα μελών:
6ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας Ημαθίας
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Ραδιόφωνο και Αισθητική1 Ραδιόφωνο και αισθητική.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ερμηνευτική προσέγγιση
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ «INCEPTION»
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Google docs Google docs forms
Μαρίελλα Αναστασιάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Τεχνικές κινηματογράφου
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Καλώς ορίσατε! Σχολική χρονιά [Εισαγωγή έτους] Όνομα σχολείου
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών

Διαφορές κριτικής/επιστημονικής ανάλυσης Πλοκή, συντελεστές / Εστίαση σ’ ένα Αξιολόγηση συγκεκριμένο στοιχείο ή θέμα της ταινίας που αποτελεί τη θέση του γράφοντα. Απεύθυνση σε εξειδικευμένο κοινό χρήση ορολογίας

Είδη επιστημονικών αναλύσεων Α. Ανάλυση χαρακτήρων – αφήγησης στιλιστική ανάλυση Β. Ανάλυση σχετικά με τα «συμφραζόμενα», σχέση της ταινίας με άλλες ή με γενικότερα θέματα (συγκριτική, ιστορική ή πολιτιστική ανάλυση)

Α. Ανάλυση κύριων στοιχείων μιας ταινίας Ανάλυση χαρακτήρα Ανάλυση αφήγησης (σχέση αρχή και τέλους, voice over κτλ) Στυλιστική ανάλυση («διαχείριση» ήχου και εικόνας) Β. Ανάλυση σχετική με τα συμφραζόμενα Συγκριτική ανάλυση (σύγκριση 2 γυναικείων χαρακτήρων, μιας ταινίας και της λογοτεχνικής πηγής της ) Ιστορική ή πολιτιστική ανάλυση (σχέση της ταινίας με την ιστορία ή την κουλτούρα της οποίας υπήρξε προϊόν (π.χ η θέση των γυναικών / η σημασία της τάξης στην Αμερική της δεκαετίας του 1930)

Προετοιμασία Ενδελεχής παρακολούθηση της ταινίας (σημειώσεις για πράγματα που σας εντυπωσιάζουν, γεγονότα ή τεχνικές που επαναλαμβάνονται, αντιθέσεις της ταινίας) Επισκόπηση των ιστοριών του κινηματογράφου ως προς το σκηνοθέτη και την ταινία Αναζήτηση πιο εξειδικευμένης βιβλιογραφίας

Ορισμός θέματος (όσο πιο εξειδικευμένο, τόσο το καλύτερο), επαναθέαση της ταινίας) Επαναδιατύπωση σημειώσεων σε σχέση με το θέμα που έχετε επιλέξει.

Η κατασκευή μιας ταινίας Ιστορία / Πλοκή Όλα τα γεγονότα Η διευθέτηση όλων που αφηγείται η αυτών των ταινία ή μπορούμε γεγονότων να συμπεράνουμε σε μια ορισμένη τάξη ή σειρά

Σχέσεις ιστορίας / πλοκής Κλασικό αφήγημα: αιτιώδης συνάφεια (λογική σχέση ανάμεσα στα γεγονότα) Αίσθηση ολοκλήρωσης στο τέλος Εστίαση σε χαρακτήρες Αντικειμενικό αφηγηματικό ύφος

Μη κλασικό αφήγημα Έλλειψη κλασικής δομής Ασυνήθιστος τρόπος οργάνωσης πλοκής και αφήγησης («μπερδεμένη» αρχή / διφορούμενο τέλος)

Υφολογικό σύστημα Μιζανσέν (ότι εμφανίζεται στο κινηματογραφικό κάδρο: σκηνικό, φωτισμός, κοστούμια, συμπεριφορά προσώπων) Χρώματα Κινήσεις της μηχανής (traveling – tracking, panoramic – pan, σύνθετη κίνηση) Φωτισμός (σχέση φωτός – σκιάς) Η Μουσική – η χρήση του ήχου Η φωτογραφία Το μοντάζ

Τα πλάνα

Διατύπωση θέσης ανάλυσης (Τι θέλετε να πείτε για την ταινία; Τι είναι πιο ενδιαφέρον / πιο ανησυχητικό σ’ αυτήν; Τι την κάνει άξια λόγου; Έχει υπόρρητα ή συμπτωματικά νοήματα;)

«Τεχνική» ανάλυση ταινίας Επισήμανση σχημάτων επανάληψη, αντίθεσης, παραλλαγής και ανάπτυξης που ενοποιούν την ταινία Εξέχουσες τεχνικές λειτουργίες και σχήματα που διαμορφώνουν την ταινία (γρήγορα κοψίματα, χρωματικές αλλαγές, fade in – fondu σε μαύρο, fade out – fondu σε άσπρο, disolve – fondu enchaîné, χρωματικές αλλαγές, ηχητικές γέφυρες, υποκειμενικά πλάνα, παράλληλο μοντάζ)

Οργάνωση και συγγραφή Εισαγωγή: Λόγοι επιλογής ταινίας, προκαταρκτικές πληροφορίες, διατύπωση της θέσης, πλάνο Κορμός (κύριο θέμα): Λόγοι που καθιστούν τη θέση πειστική. Αποδείξεις και παραδείγματα που υποστηρίζουν τη θέση Συμπέρασμα: Επαναδιατύπωση της θέσης, σύνοψη επιχειρημάτων, περαιτέρω σκέψεις

Συγγραφή Επιστημονική διατύπωση: μετριασμός τόνου («κατά κανόνα», «συνήθως», «κάποιες φορές», «κατά πάσα πιθανότητα» κτλ) Απόρριψη όρων «ποτέ», «πάντοτε», χρήση ακραίων αντιθέσεων με διαζευτικό ή, υπερθετικών βαθμών βαθμών, κοσμητικών επιθέτων Νομιμοποίηση ερωτήσεων/ διατύπωση υποθέσεων αν η ταινία έχει διφορούμενα νοήματα Χρήση χαμηλού, νηφάλιου, «αντικειμενικού» τόνου Τα ξένα ονόματα καλύτερα με λατινικούς χαρακτήρες και τα ξένα «παραθέματα» μεταφρασμένα στα ελληνικά (αν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε το ξένο κείμενο σε ( ) ή σε σημείωση Ο όρος μιζανσέν είναι θηλυκού γένους

Τι δεν πρέπει να κάνετε Να αντιγράψετε / ξεχάσετε τα « » Να αντιγράψετε / ξεχάσετε τα « » Να χρησιμοποιήσετε άλλο τρόπο παραθέσεων / σημειώσεων απ’ αυτόν που έχει επιλέξει το Πάντειο και έχει αναρτηθεί στη βιβλιοθήκη