Τρεις αναλύσεις αξιολόγησης
Αξιολόγηση μαθήματος πρακτικής άσκησης Αξιολόγηση μαθήματος πρακτικής άσκησης
Ερώτημα 1ο Ζωγραφίστε την καλύτερη και τη χειρότερη στιγμή από τα μαθήματά σας…. Τι από όσα κάνατε νομίζετε ότι πέτυχε και τι όχι; Πώς εκτιμάτε ότι κάτι πέτυχε ή δεν πέτυχε (από που δηλαδή βγάζετε το συμπέρασμα ότι πέτυχε ή δεν πέτυχε. Όχι τις αιτίες για τις οποίες εκτιμάτε ότι συνέβη αυτό);
Ερώτημα 2ο Τι νομίζετε ότι προσδοκούσαν τα παιδιά από εσάς; Τι προσδοκούσατε εσείς να συμβεί με τα παιδιά; Όταν τα παιδιά δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες σας, πώς αντιδρούσατε; Όταν φαινόταν ότι δεν ανταποκρινόσασταν εσείς στις προσδοκίες των παιδιών, πώς αντιδρούσατε;
Ερώτημα 3ο Τι νομίζετε ότι θα έπρεπε να είχε προηγηθεί στο μάθημα ώστε να αποφύγετε τις αποτυχίες και να εκπληρώσετε τις προσδοκίες, τις δικές σας και των παιδιών; Με ποιος τρόπους συνδέεται το κουκλοθέατρο με όλα τα παραπάνω (στόχους, προσδοκίες, αντιδράσεις, στήριξη);
Αξιολόγηση της διδακτικής δράσης στις σχολικές τάξεις Αξιολόγηση της διδακτικής δράσης στις σχολικές τάξεις
Ερώτημα Α Εστιάστε σε μια επιτυχία σας. Ποια; Α.1. Ποιες προσωπικές σας δεξιότητες , ικανότητες, γνώσεις αποδείχτηκαν χρήσιμες για την επιτυχία; Α.2. Ποιες ήταν οι εξωτερικές ευκαιρίες που υπήρξαν/ δόθηκαν (αν υπήρξαν) ώστε να έρθει η επιτυχία; Α.3. Τι ή ποιος άλλο/ άλλος (αν υπήρξε) σας υποστήριξε ή θα μπορούσε να σας υποστηρίξει και πως;
Ερώτημα Β Εστιάστε σε μια αποτυχία σας. Ποια; Β1. Ποια είναι τα προσωπικά αδύνατα σημεία σας, που σας εμπόδισαν να οδηγηθείτε στην επιτυχία; Β2. Ποιες εξωτερικές «απειλές» (αν υπήρξαν) μπόρεσαν να βλάψουν την πορεία προς την επιτυχία και πώς; Β3. Ποιος ή τι άλλος/ άλλο (αν υπήρξε) μπόρεσαν να σας αποσπάσουν από την πορεία προς την επιτυχία και πώς;
Ερώτημα Γ Με ποιος τρόπους συνδέθηκε το κουκλοθέατρο με όλα τα παραπάνω (προσωπικές ικανότητες και αδυναμίες, εξωτερικές ευκαιρίες και «απειλές», δράση άλλου ή άλλων που λειτούργησαν υποστηρικτικά ή αποθαρρυντικά);
Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δράσης/ συμμετοχής των μικρών μαθητών Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δράσης/ συμμετοχής των μικρών μαθητών
Α. Από όσα είπαν ή έκαναν τα παιδιά υπήρξε κάτι που θα μπορούσατε να το χαρακτηρίσετε ως «μαθησιακό γεγονός»; Κάτι, δηλαδή, που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί: Α.1. ως επινόηση/ «ανακάλυψη» κάποιας γνώσης από κάποιο ή κάποια παιδιά ή Α.2. ως ανάδυση ή βελτίωση κάποιας δεξιότητας ή πρακτικής ικανότητας κάποιου ή κάποιων παιδιών ή Α.3. ως επιθυμητή αλλαγή στάσης κάποιου ή κάποιων παιδιών απέναντι σε κάποια δράση. Περιγράψτε το. Περιγράψτε με ποιον τρόπο το εντοπίσατε.
Β. Με ποιον τρόπο εκτιμάτε ότι εξελίχθηκε η δυναμική της σχέσης σας με τα παιδιά, από μέρα σε μέρα. Β.1. Προσάρμοσαν αυτά τη δράση τους ώστε να ικανοποιούν τις προσδοκίες σας; Β.2. Προσαρμόσατε εσείς τη δράση σας ώστε να ικανοποιούνται οι προσδοκίες των παιδιών; Β.3. Ίσχυσαν οι παραπάνω προσαρμογές εναλλάξ (άλλοτε η μία και άλλοτε η άλλη χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση στον χρόνο); Β.4. ή για μεγάλα χρονικά διαστήματα οι προσδοκίες έτειναν να μην ικανοποιούνται; Περιγράψτε με ποιον τρόπο το εντοπίσατε.
Τα δεδομένα που συλλέξατε μπορούν να αναλυθούν για να μας δώσουν αποτελέσματα κυρίως σχετικά με την τελευταία αξιολόγηση. Μπορούν όμως να σας καθοδηγήσουν να τεκμηριώσετε τις τοποθετήσεις σας τις σχετικές με τις δύο πρώτες αξιολογήσεις… κάτι που θα σας βοηθήσει στις ερμηνείες…
Σκοπός της παρέμβασης Να εμπλακούν τα παιδιά με δραστηριότητες σχετικές με το κουκλοθέατρο Να οικοδομήσουν δεξιότητες χειρισμού και ικανότητες «κατασκευής» «θεατρικών» χαρακτήρων Υπόθεση: Αν τα παιδιά εμπλακούν υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να οικοδομήσουν δεξιότητες χειρισμού και ικανότητες «κατασκευής θεατρικών χαρακτήρων»
Αξιολόγηση: έλεγχος της υπόθεσης και ερμηνεία αποτελέσματος Έλεγχοι (ανάλυση δεδομένων) Έλεγχος εμπλοκής Έλεγχος οικοδόμησης δεξιοτήτων χειρισμού Έλεγχος οικοδόμησης ικανοτήτων «κατασκευής θεατρικών χαρακτήρων» Αποτελέσματα και ερμηνεία Ποιες κατηγορίες δραστηριοτήτων φαίνεται να εμπλέκουν και ποιες όχι. Γιατί; Από τις δραστηριότητες που εμπλέκουν ποιες πετυχαίνουν στην οικοδόμηση… Γιατί;