ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εργασία στην Κ.Π.Α. Γ’ Γυμνασίου Θέμα: «ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ» Διδάσκουσα καθηγήτρια: Μαγαλιού Λαμπρινή Γυμνάσιο Κολινδρού Τμήμα Γ1 Σχολικό έτος:
Advertisements

ΜΜΕ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Συνοπτικά Συμπεράσματα έρευνας φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Το 1989 τα Ηνωµένα Έθνη αναγνώρισαν το παιχνίδι ως δικαίωµα όλων των παιδιών, υπογραμμίζοντας τον θεµελιώδη του ρόλο στην παιδική ηλικία. Το παιχνίδι.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Πληροφορική και Εκπαίδευση - Νέες Τεχνολογίες Δια βίου εκπαίδευση Διδάσκουσα: Καθηγήτρια.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Ηλεκτρονική Αδελφοποίηση και Κοινωνική Δικτύωση Επιμέλεια Υλικού: ΕΥΥ e twinning Πρεσβευτής Κεντρικής Ελλάδας: Ιουλία Γκίκα.
Παπακωνσταντίνου Καλλιόπη - Κατσίρας Λεωνίδας Πολιτική και Δίκαιο, Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου Συγγραφείς: Καλλιόπη Παπακωνσταντίνου –Λεωνίδας Κατσίρας Αίσθημα.
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Δρ. Ξανθή Κωνσταντινίδου Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Aγωγής ΠΕ11 Θράκης Φυσικής Aγωγής ΠΕ11 Θράκης.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου.
2 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Παιχνιδοκεντρική Μάθηση
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟ FACEBOOK
Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
Τι είναι το Sexting; Το sexting είναι η ανταλλαγή προκλητικών µηνυµάτων ή γυµνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων, που λανθασμένα.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πασχάλης Νικολόπουλος
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ
Αλίμονο στην κοινωνία μας που…
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΜΑΔΑ DAB.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ο όρος Web 2.0.
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Μηλιάννα Πετρουγάκη Γ’ 4
Ερευνητική Εργασία «Εφηβεία και προβλήματα»
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Αντικείμενα Συμπεριφορές Γεγονότα
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Ομάδα Εργασίας ΓΕΛ Συντονιστής: ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Project: Εθισμός στο Internet
PROJECT Οι μαθήτριες: Αντριάνα Πλάκα Φιλιώ Κρίνου Βερόνικα Πρένγκα
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ RACES
Εργασία Πληροφορικής Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου Ονοματεπώνυμο: Τμήμα: Μάθημα: Υπεύθυνος καθηγητής: Θέμα: Ημερομηνία παράδοσης: Ξιάρχου Κωνσταντίνα Γ΄2 Χημεία Κος Δημητρόπουλος.
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
(ΠΔ71) ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2018
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
Κίνδυνοι στο : Τα στοιχεία μας μοιράζονται με τρίτους
Nέο Πρόγραμμα Αθήνα, Ιούνιος 2014.
Ομάδα Εργασίας ΓΕΛ Συντονιστής: ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “Γίνε φίλος με το φύλο σου”
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ερώτηση της Δευτέρας 03 – 05 Δεκεμβρίου 2018 σε συνεργασία με την.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
TIPS για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Ψευδή προφίλ στο facebook
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Ερώτηση της Δευτέρας 21 – 23 Ιανουαρίου 2019 σε συνεργασία με την.
Ερώτηση της Δευτέρας 15 – 17 Οκτωβρίου 2018 σε συνεργασία με την.
Ερώτηση της Δευτέρας 21 – 23 Ιανουαρίου 2019 σε συνεργασία με την.
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Παλουριώτισσας (Κ.Β)
Τζωρτζίνα Βαλτζή Εύα Μπινίκου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Εθισμός στο Διαδίκτυο Eίναι η υπερβολική χρήση του Διαδικτύου που παρεμβαίνει στην προσωπική ζωή

Το διαδίκτυο μας εισάγει σ’ έναν «μαγικό» κόσμο απίστευτων δυνατοτήτων για ενημέρωση, επικοινωνία, ψυχαγωγία και αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που διευκολύνει τη ζωή μας. Παρ' όλα αυτά η μη συνετή χρήση του εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Ένας από αυτούς είναι ο εθισμός.

παίζοντας παιχνίδια ενσάρκωσης ρόλων (MMORPG) ή τυχερά παιχνίδια, Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ανθρώπων που περνούν ατελείωτες ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή: παίζοντας παιχνίδια ενσάρκωσης ρόλων (MMORPG) ή τυχερά παιχνίδια, συνομιλούν με αγνώστους σε δωμάτια συζητήσεων (chatrooms), συμμετέχουν σε sites κοινωνικής δικτύωσης όπως π.χ. τα facebook, myspace και, γενικά ασχολούνται με το διαδίκτυο σε τόσο μεγάλο βαθμό ώστε τελικά να επηρεάζεται αρνητικά η λειτουργικότητά τους, αλλά και η σωματική και ψυχική τους υγεία. Massive Multilayer Online Role Playing Games – Μαζικά διαδικτυακά παιχνίδια πολλαπλών παικτών

ΑΙτια Μέσω του Διαδικτύου, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει μια «ιδανική κατάσταση του εαυτού του», και έτσι μπορεί να εξερευνήσει διάφορες πτυχές της προσωπικότητας του χωρίς να έχει περιορισμούς και συνέπειες.  Στο Διαδίκτυο ο χρήστης μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση του, αφού δεν υπάρχει, πολλές φορές, οπτική επαφή.  Ταυτόχρονα, ο έφηβος μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες, εξαιτίας της ανωνυμίας, που συνιστά κατεξοχήν χαρακτηριστικό του Διαδικτύου. 

ΣυμπτΩματα εξΑρτησηΣ παιδιΩν ΣυμπτΩματα εξΑρτησηΣ παιδιΩν  • Ο υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης, • η μονομανία, • η παραμέληση των υποχρεώσεων και άλλων ασχολιών, • η απότομη πτώση της σχολικής επίδοσης, • η απομόνωση και η μείωση του χρόνου δραστηριοτήτων και του χρόνου που περνούν με φίλους, • η επιθετικότητα, • η μεταβολή της συμπεριφοράς, • η αδιαφορία για πράγματα που παλιά τον/την ευχαριστούσαν, • οι πονοκέφαλοι, • η ξηρότητα οφθαλμών κ.ά.

ΕνδεΙξειΣ Η SafeLine (Η Ελληνική Aνοικτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο) αναφέρει ως προειδοποιητικές ενδείξεις για τον εθισμό στο Διαδίκτυο τα παρακάτω ψυχολογικά συμπτώματα:  • Αίσθηση ευφορίας όση ώρα βρισκόμαστε στον υπολογιστή. • Είμαστε ανίκανοι να σταματήσουμε την δραστηριότητα. • Αποζητούμε όλο και περισσότερο χρόνο στον υπολογιστή. • Παραμελούμε οικογένεια και φίλους. • Νιώθουμε κενοί, θλιμμένοι και οξύθυμοι όταν δεν βρισκόμαστε στον υπολογιστή. • Λέμε ψέματα στην οικογένεια και τους φίλους μας για τις δραστηριότητες μας. • Αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τη δουλειά και το σχολείο.

Σωματικα συμπτώματα:  • Διατροφικές διαταραχές. • Διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου. • Μυοσκελετικές παθήσεις (π.χ. σκολίωση). • Μειωμένη αθλητική δραστηριότητα. • Ξηρά μάτια - μυωπία. • Ημικρανίες. • Παραμέληση προσωπικής υγιεινής.

Μετά από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Αττική, ένα στα πέντε δεκαπεντάχρονα παιδιά, παρουσιάζει περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση του Διαδικτύου. Όπως προκύπτει από έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β' Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων "Π & Α Κυριακού", ο πιο συχνός λόγος χρήσης του Διαδικτύου από 15χρονους εφήβους είναι τα online παιχνίδια. 

Ο εθισμός στο διαδίκτυο και στους υπολογιστές είναι μια σύγχρονη “μάστιγα”. Σχεδόν το 23% των νέων, παραδέχεται ότι αισθάνεται “εξάρτηση” από τα βιντεοπαιχνίδια (31% στα αγόρια και 13% στα κορίτσια). Όπως και ο εθισμός στα ναρκωτικά και το αλκοόλ, έτσι και ο εθισμός στο διαδίκτυο προσφέρει στα παιδιά και τους εφήβους έναν τρόπο να ξεφύγουν από οδυνηρά συναισθήματα, ή στρεσογόνες καταστάσεις. Θυσιάζουν ώρες ύπνου για να περνούν το χρόνο τους online και ταυτόχρονα απομακρύνονται από την οικογένεια και τους φίλους τους, για να “διαφύγουν” σε έναν άνετο και φανταστικό online κόσμο. http://www.iatropedia.gr/paidi/test-gia-ton-ethismo-tou-paidiou-sto-diadiktyo-erotimatologio-gia-tous-goneis/54664/

Αντιμετωπιση εθισμου Ο εθισμός από το διαδίκτυο αναγνωρίζεται πια από την ψυχιατρική κοινότητα ως ξεχωριστή ψυχοσωματική διαταραχή γι’ αυτό χρήζει ειδικής θεραπείας.  Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά κέντρα που βοηθούν τους εφήβους να ξεφύγουν από τον εθισμό τους.  Η παρακολούθηση κάθε περίπτωσης γίνεται από τετραμελή ομάδα στην οποία συμμετέχουν παιδίατρος, παιδοψυχίατρος, παιδοψυχολόγος και οικογενειακός σύμβουλος.  Κατά τη διάρκεια της θεραπείας δε διακόπτεται η χρήση, αλλά ο έφηβος μαθαίνει να θέτει όρια στη χρήση και να αρχίσει και πάλι την ενασχόληση με άλλες δραστηριότητες. 

Ρολοσ γονεων (1) Να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσο ώστε να μπορούν να ελέγχουν αποτελεσματικά τη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά τους.  Να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο μαζί με το παιδί, ώστε να του δίνουν τις απαραίτητες κατευθύνσεις. Οι γονείς θα πρέπει να συζητούν για τις διαδικτυακές διαδρομές του παιδιού τους, ώστε να έχουν πάντοτε ενημέρωση για τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται, τα άτομα με τα οποία συνομιλεί και τις πληροφορίες που ανταλλάσει με άλλα άτομα. Να εγκαθιστούν φίλτρων στον υπολογιστή μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση ακατάλληλων για το παιδί ιστοσελίδων. Να θέτουν τεθεί στο παιδί όρια ως προς το χρόνο χρήσης. Ο υπολογιστής πρέπει να βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο και όχι στο δωμάτιο του παιδιού, ώστε να ελέγχεται η δραστηριότητα του παιδιού στο Ίντερνετ. 

Ρόλος γονέων (2)

Συμπεραινοντασ Το θέμα είναι να ελέγχεις τον εαυτό σου και να καταλαβαίνεις πότε υπερβαίνεις το κανονικό. Αν δεν τα νιώθεις αυτά τότε έχεις αρχίσει να επηρεάζεσαι και να «αυτοκαταστρέφεσαι»… χωρίς να το καταλαβαίνεις. 

Συμβουλές κατά τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή : Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι μία ψυχαγωγική δραστηριότητα που συνεπάγεται με την χρήση της όραση. Συμβουλές κατά τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή : Παίζετε σε καλά φωτισμένο δωμάτιο Κάνετε τακτικά διαλείμματα Μην παίζετε για πολλές ώρες Κρατήστε μια ελάχιστη απόσταση από την οθόνη