Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Advertisements

Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ 24 / 5 / 2013 Το έργο για την αναδιάρθρωση της δημόσιας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ Σημειώσεις βασισμένες στο N. Nugent (2010) The Government and Politics of the European Union, 7 th edition.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: Καθ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ Δρ. ΕΛΠΙΔΑ ΣΑΜΑΡΑ ‘‘ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
2. Σκοπός της ΕΕ Ειρήνη, αξίες, ευημερία.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Προγραμματική Περίοδος
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Κοινωνικά Δικαιώματα.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΕ
ΕΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Best practices - Benchmarking
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΕ
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Κοινωνική ανισότητα, φτώχεια και κοινωνική ένταξη στην ΕΕ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ) Η ευρωπαϊκή ΚΠ παρουσιάζει χαμηλή επίδοση στον κοινωνικό τομέα. Αιτίες: 1. ο μεγάλος βαθμός ανομοιογένειας μεταξύ των ασκούμενων ΚΠ των κρατών-μελών. 2. τα διαφορετικά συστήματα που εφαρμόζονται, 3. το διαφορετικό επίπεδο ανάπτυξης, 4. οι διαφορετικές νομοθεσίες και τις λειτουργίες των θεσμών σε κάθε κράτος.

Η ανάγκη για εναρμόνιση πολιτικών Από τα μέσα του 1990 στην ΕΕ γίνονται αλλαγές που προσπαθούν να εναρμονίσουν την λειτουργία των κρατών όσον αφορά θέματα όπως η απασχόληση, η σύνταξη, η υγεία, η φροντίδα. Οι προσπάθειες που έγιναν μέσω των ευρωπαϊκών συνθηκών αφορούσαν την εφαρμογή του χάρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Ειδικότερα την οικονομική ενοποίηση και τα θέματα της πολιτικής απασχόλησης.

Περιεχόμενο της ΑΜΣ Η ΑΜΣ περιλαμβάνει: Καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών και χρονοδιαγραμμάτων για την επίτευξη των στόχων Καθορισμό ποιοτικών και ποσοτικών δεικτών έχοντας ως μέτρο σύγκρισης το καλύτερο που υπάρχει μεταξύ των κρατών με σκοπό την σύγκριση και την ανταλλαγή καλών πρακτικών Την εισαγωγή των κατευθυντήριων γραμμών στις εθνικές και περιφερειακές πολιτικές λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες εθνικές ιδιομορφίες Την παρακολούθηση, αξιολόγηση και επανεξέταση των μέτρων και των στόχων

Η ΑΜΣ βασίζεται: α) στην αμοιβαία μάθηση με την ανταλλαγή καλών πρακτικών β) την συμμετοχική διαδικασία όλων των εμπλεκομένων δηλ. κυβέρνηση, ΤΑ, κοινωνικοί εταίροι και πολίτες. Φιλοσοφία της ΑΜΣ είναι η σύγκλιση στόχων δηλ. το πλησίασμα όλο και περισσότερο προς ένα κοινό τρόπο λειτουργίας εξαλείφοντας τις διαφορές με γνώμονα την βελτίωση. Η εφαρμογή της είναι σταδιακή και προεραιτική και άρα διαφορετική από την υπάρχουσα πρακτική της εναρμόνισης όπου οι αποφάσεις ήταν δεσμευτικές και επέφεραν νομικές κυρώσεις.

Η ΑΜΣ ως ήπιο εργαλεία διακυβέρνησης Η ευρωπαϊκή ενοποίηση έκανε μεγαλύτερη την ανάγκη συντονισμού των πολιτικών μεταξύ των κρατών διότι: Η οικονομική ενοποίηση δεν έφερε αυτόματα και την κοινωνική ενοποίηση παρατηρήθηκαν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού όσον αφορά τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, επιβάρυνσης των συστημάτων ασφάλισης και υγείας κάποιων χωρών, παράγοντες που δρουν επιβαρυντικά στην οικονομική ενοποίηση και όχι μόνο οι κυβερνήσεις των κρατών είναι απρόθυμες για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία να εκχωρήσει αρμοδιότητες σε ευρωπαϊκούς φορείς

ΑΜΣ και πολυεπίπεδη διακυβέρνηση Με την ΑΜΣ ασκούνται εναλλακτικές μέθοδοι τρόπων συνεργασίας που στηρίζονται στο πλαίσιο των πολύ-επίπεδων δομών διακυβέρνησης. Τα χαρακτηριστικά της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης είναι: - Η από κοινού λήψη αποφάσεων από μέρη-φορείς που βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα εξουσίας (δημόσιο, ιδιωτικό, κοινωνία πολιτών) - Η μη ιεραρχική διαβάθμιση των συμμετεχόντων και των πεδίων παρέμβασης Η συναινετική και όχι πλειοψηφική λήψη αποφάσεων τα κράτη και οι κοινωνικοί εταίροι δεν βρίσκονται υπό καθεστώς υποχρέωσης ή παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας Η ΑΜΣ εντάσσεται στη λογική της διακυβέρνησης με στόχους παρά στη διακυβέρνηση με το νόμο

Η ΑΜΣ ως μηχανισμός μάθησης Η ΑΜΣ ενίσχυσε την διαδικασία της μάθησης μέσω: καθορισμού κοινών δεικτών και της παρακολούθησής για την βελτίωση των εθνικών πρακτικών της ανταλλαγής πληροφοριών, ιδεών, γνώσεων και πρακτικών από προγράμματα και υπηρεσίες που είχαν καλά αποτελέσματα της μεταφοράς και της προσαρμογής θετικής εμπειρίας από άλλα κράτη της στις εθνικές ιδιαιτερότητες με βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της προώθησης ανταλλαγών και συνεργασιών μέσω της διάχυση της γνώσης

Τα αποτελέσματα της διαδικασίας μάθησης μέσω της ΑΜΣ η εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης η χρήση κοινών δεικτών η προετοιμασία εθνικών εκθέσεων κατά τομέα βασιζόμενες στις εφαρμογές των καλών πρακτικών η τροποποίηση αλλά και προσθήκη νέων στόχων και τρόπων συνεργασίας και βελτίωσης Η απλοποίηση της διαδικασίας συντονισμού με την ενσωμάτωση τρόπων και μεθόδων που ακολουθούν κοινούς πλέον στόχους Αρνητικά αποτελέσματα: η εφαρμογή της αξιολόγησης με κοινά στοιχεία μεθοδολογίας και το γεγονός ότι οι διαδικασίες είναι δυναμικές εξελίσσονται και επηρεάζονται

Η ΑΜΣ ως διαδικασία συμμετοχής Η σημαντικότητα της συμμετοχής εντοπίζεται σε 2 σημεία: - Την αύξηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων ΚΠ λόγο της συζήτησης, διαβούλευσης, ανταλλαγής επιχειρημάτων και συναπόφασης Την μεγαλύτερη αποδοχή και στήριξη των μέτρων Αρνητικές συνέπειες: Αρκετές αποφάσεις παίρνονται από τις κυβερνήσεις και υψηλούς κρατικούς αξιωματούχους χωρίς την συμμετοχή επιτροπών πολιτών η της ΤΑ. Οι συναντήσεις και συνεδριάσεις των υπευθύνων γίνονται κεκλεισμένων των θυρών γεγονός που δεν ευνοεί την διαφάνεια. - Ανάλογα με την χώρα ο βαθμός συμμετοχής διαφέρει, ωστόσο αυτό που παρατηρείται είναι ότι χώρες με ομοσπονδιακό πολίτευμα και ανεπτυγμένες τις οργανώσεις των πολιτών όπως π.χ ΜΚΟ, ΤΑ, με κουλτούρα διαφάνειας στον τρόπο λήψης αποφάσεων παρουσιάζουν υψηλότερη συμμετοχή και επιτυγχάνουν να προωθούν αρκετά από τα σημεία που τους ενδιαφέρουν

Βιβλιογραφία Αγγελάκη Μ., 2011, Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού ως εργαλείο αμοιβαίας μάθησης και μεταφοράς καλών πρακτικών στα κράτη μέλη της ΕΕ, σε: Σακελλαρόπουλο Θ., Η κοινωνική πολιτική της ΕΕ, Αθήνα, Εκδόσεις Διόνικος σελ. 63-86