110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος 2014-15 Τμήμα A4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Κριτήρια επιλογής θέματος Απόκτηση γνώσης στην επίδραση της τηλεόρασης και του διαδικτύου, στους νέους και συγκεκριμένα στους εφήβους, αφού και εμείς συμπεριλαμβανόμαστε μέσα σε αυτούς. Είναι ένα επίκαιρο θέμα το οποίο αφορά όλο το κοινωνικό σύνολο, αφού η πλειοψηφία διαθέτει είτε τηλεόραση είτε διαδίκτυο. Είναι ενδιαφέρον θέμα διότι είναι διαχρονικό και υπάρχει εμπειρία στην ανάπτυξή του από προηγούμενη ερευνητική εργασία
Σκοπός της έρευνας - Να ερευνηθεί η επίδραση του διαδικτύου και της τηλεόρασης στην Ελλάδα. - Να κατανοηθούν έννοιες όπως: τι είναι το Internet, πώς λειτουργεί και ποιές υπηρεσίες προσφέρει. - Να διερευνηθούν οι κίνδυνοι που εγκυμονοεί η κακή χρήση του διαδικτύου στους μαθητές και εν γένει στους νέους, αλλά και μέτρα προστασίας από αυτούς. - Να αναπτυχθεί η σωστή συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας
Παρουσίαση του θέματος Θετική επίδραση (απόκτηση γνώσεων, ενημέρωση, ψυχαγωγία..) Αρνητική επίδραση (εθισμός, παραπληροφόρηση, αλλαγή συμπεριφοράς προς το χειρότερο, επίδραση στην διαμόρφωση χαρακτήρα, ελλειψη κοινωτικότητας...) Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τηλεόρασης και διαδικτύου (πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα) Επιδράσεις των παραπάνω τηλεόραση-διαδίκτυο σε διαφορετικές ηλικίες (παιδιά, έφηβοι, νέοι)
Ιστορική αναδρομή (οι πρώτες τηλεοράσεις)
Ιστορική αναδρομή (οι πρώτες τηλεοράσεις)
Ο Τζον Λόγκι Μπερντ (John Logie Baird, 14 Αυγούστου 1888 - 1946) ήταν Σκώτος μηχανικός, ο πρώτος στην Ιστορία που κατόρθωσε να αναμεταδόσει εικόνες από ένα σημείο σε άλλο, όπως κάνει η σημερινή τηλεόραση, της οποίας θεωρείται ο εφευρέτης.
Η πρώτη εικόνα από τηλεόραση 30 γραμμών το 1930 Η πρώτη μέρα της ελληνικής τηλεόρασης (23-02-1966)
Η πρώτη φορητή τηλεόραση το 1955 – 56 Η πρώτη φορητή τηλεόραση το 1955 – 56. Αν και διαφημιζόταν ως φορητή , ήταν πολύ βαριά και χρειαζόταν μια μπαταρία αυτοκινήτου για να λειτουργήσει.
Σύγχρονες τηλεοράσεις και υπολογιστές
Παράγοντες που επηρεάζουν την έρευνά μας Θετικοί: Εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο Ενδιαφέρον για το θέμα Συνεργασία και χημεία μεταξύ των μελών Ισοδύναμος καταμερισμός των υποθεμάτων Αρνητικοί: Δυσλειτουργίες στα τεχνολογικά μέσα Καθυστερημένη ροή πληροφοριών
Περιορισμοί της έρευνας Ενασχόληση με τις επιπτώσεις του διαδικτύου και της τηλεόρασης Περιορισμός της έρευνας μας στην Ελλάδα
Αξιοπιστία της έρευνας Άντληση ερευνητικών στοιχείων από έγκυρες πηγές Συγκέντρωση πληθώρας πληροφοριών από το σχολικό βιβλίο Προσεκτική συλλογή των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου και σοβαρή συμπλήρωση αυτού
Ερωτηματολόγιο Πιστεύετε ότι τα οφέλη από την τηλεόραση υπερισχύουν των αντιστοίχων του διαδικτύου; Συμπέρασμα: To 1/3 από τους ερωτηθέντες υποστηρίζουν ότι τα οφέλη της τηλεόρασης δεν υπερισχύουν των αντιστοίχων του διαδικτύου.
Πόσο πιστεύετε ότι το διαδίκτυο διαμορφώνει τον χαρακτήρα των εφήβων; Συμπεράσματα: Περίπου το 1/2 από τα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι το διαδικτύο επηρεάζει αρκετά τον χαρακτήρα των εφηβών είτε αρνητικά είτε θετικά.
Επίλογος Η χρήση του διαδίκτυου άρχισε το 1994 και συνεχίζει να εξελίσσεται μέχρι σήμερα σε πολλούς τομείς χρησιμοποιώντας ιδιαίτερη υψηλή τεχνολογία. Το διαδίκτυο αν και έχει πολλά κοινά με την τηλεόραση εντούτοις ασκεί πολύ μεγαλύτερη επιρροή στους χρήστες. Ιδιαίτερα στην σημερινή εποχή πολλοί χρήστες του διαδικτύου πέφτουν θύματα τόσο οικονομικής όσο και συναισθηματικής απάτης. Πολλές φορές η τηλεόραση προκαλεί προπαγάνδα και δημιουργεί παραπληροφόρηση με σκοπό να εξυπηρετηθούν προσωπικά ή επιχειρησιακά συμφέροντα.
Πηγές πληροφόρησης ενημέρωση από το σχολείο πληροφόρηση από το διαδίκτυο το ερωτηματολόγιο που συμπεριλαμβάνεται στην εργασία μας συμπληρώθηκε από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου Εγκυκλοπαίδεια, εφημερίδες, περιοδικά και τηλεόραση
Προτάσεις για συμπληρωματική εργασία Διερεύνηση περισσότερων μειονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων σε παρεμφερή θέματα που αφορούν την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Εθισμός στο ίντερνετ των εφήβων και ενηλίκων. Εγκληματικότητα μέσω διαδικτύου (βία, οικονομική και συναισθηματική απάτη). Συμβολή της τηλεόρασης και του διαδικτύου στη συμπεριφορά των νέων. Σφαιρική ενημέρωση των γεγονότων που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο μέσω της τηλεόρασης.
Βιβλιογραφία http://el.wikipedia.org/wik http://egpaid.blogspot.com http://el.wikipedia.org/wiki http://14gym-laris.lar.sch.gr http://lyk-aliart.voi.sch.g https://www.google.gr https://www.google.g
Τριανταφυλλοπούλου Άννα Την εργασία αυτή εκπόνησαν οι μαθήτριες Τριανταφυλλοπούλου Άννα Φιλίποβα Κρίστι Χονδρομάρα Γεωργία
Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας