Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2 ΚΑΤΑΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥΣ

3 Η ερευνητική εργασία του τμήματος μας τιτλοφορείται «ΚΑΤΑΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥΣ» Εθιστικές ουσίες Ατυχήματα Οικονομικά προβλήματα-ανεργία Εθισμός στο Internet Άγχος για το σχολείο Bullying Χάσμα γενεών

4 ΕΘΙΣΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Εθισμός είναι η εξάρτηση από μια συνήθεια. Προκαλείται από κάπνισμα, ναρκωτικά, αλκοόλ, τζόγος, διαδίκτυο κλπ. Υπάρχουν πολλά στάδια εθισμού. Ο εθισμός καθώς εξελίσσεται γίνεται τρόπος ζωής.

5 ΕΘΙΣΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
ΕΘΙΣΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Μίμηση Μαγκιά Οικογενειακά προβλήματα Αντίδραση Ευχαρίστηση Δεν λύνουν προβλήματα, προκαλούν και μπορούν να επιφέρουν τον θάνατο. Οι τοξικές ψυχοτρόπες ουσίες προκαλούν σοβαρή αλλοίωση της προσωπικότητας του χρήστη, ανάλογα με τους βασικούς μηχανισμούς δράσης τους. Η ΑΝΟΧΗ είναι η κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός συνηθίζει την ουσία, με αποτέλεσμα να ζητά μεγαλύτερες δόσεις.

6 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Τροχαία ατυχήματα αποκαλούνται αυτά που συμβαίνουν επί του οδικού δικτύου. Μπορεί να εμπεριέχουν υλικές ζημίες ή και τραυματισμό ανθρώπων ή ζώων.  Τροχαία δυστυχήματα αποκαλούνται τα ατυχήματα επί οδικού δικτύου, που απαραιτήτως εμπεριέχουν και θάνατο ανθρώπων. Ιδιαίτερα πλήττουν νεαρές ηλικίες-εφήβους

7 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
η υπερβολική ταχύτητα παραβίαση προτεραιότητας γενικώς η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα αντικανονικό προσπέρασμα έλλειψη μέτρων προστασίας (κράνος, ζώνες ασφαλείας) Η απώλεια της ανθρώπινης ζωής Τα σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα Αναπτύσσεται το αίσθημα της ανασφάλειας στο μέσο πολίτη που θέλει να μετακινηθεί

8 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Οικονομικό πρόβλημα είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάθε κοινωνία εξαιτίας της διαφοράς που υπάρχει μεταξύ του πλήθους των αναγκών που οι άνθρωποι επιδιώκουν να ικανοποιήσουν και της περιορισμένης ποσότητας των αγαθών που υπάρχουν για την ικανοποίηση των αναγκών αυτών.

9 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Αναλφαβητισμός Κορεσμός θέσεων εργασίας Έλλειψη επενδύσεων Ξένο-φθηνότερο εργατικό δυναμικό Έλλειψη ουσιαστικού επαγγελματικού προσανατολισμού Η ανεργία επιφέρει την οικονομική εξαθλίωση του ατόμου καθηλώνει το άτομο σε μια κατάσταση στασιμότητας, καθώς του είναι αδύνατη οποιαδήποτε πορεία εξέλιξης Η κοινωνία βιώνει μια περίοδο στασιμότητας, καθώς οι νέοι που αποτελούν το πιο δυναμικό της κομμάτι απομένουν αποκομμένοι απ’ τον εργασιακό βίο

10 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ο εθισμός στο Διαδίκτυο (internet addiction) μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, προτάθηκε ως όρος πρώτη φορά από τον Goldberg (1995) και έγινε δημοφιλής με την καινοτόμο έρευνα της Young (1996), αναφέρεται στην «καταναγκαστική, υπερβολική χρήση του διαδικτύου και τον εκνευρισμό ή δυσθυμική συμπεριφορά που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή της» (Mitchell, 2000).

11 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΙΤΙΑ - ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Το επιβαρυμένο με συγκρούσεις οικογενειακό περιβάλλον  Οι μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες που περιορίζουν την δυνατότητα δημιουργίας διαπροσωπικών σχέσεων Οι μεγάλες δυνατότητες "εικονικής" κοινωνικοποίησης μέσα από πλαστούς αυτοδημιούργητους χαρακτήρες Η διάθεση ανάληψης εικονικών ρόλων ώστε να καλυφθεί η αδυναμία ανάληψης φυσικών ρόλων Σε προχωρημένες περιπτώσεις ο έφηβος δεν κοιμάται, παραμελεί την προσωπική του υγιεινή, μπορεί να σταματήσει ακόμα και το σχολείο Είμαστε ανίκανοι να σταματήσουμε την δραστηριότητα. Νιώθουμε κενοί, θλιμμένοι και οξύθυμοι όταν δεν βρισκόμαστε στον υπολογιστή.

12 ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο όρος άγχος (ή στρες) προέρχεται από το ρήμα ἄγχω, που στην αρχαία ελληνική γλώσσα σημαίνει σφίγγω ή πνίγω. Το άγχος είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων (σημερινό απαιτητικό εκπαιδευτικό σύστημα, πανελλαδικές εξετάσεις, βαθμοθηρία).

13 ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Οι σχολικές απαιτήσεις έχουν αυξηθεί Η έλλειψη κατανόησης και στήριξης για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη σχολικής φοβίας και σχολικού άγχους. Μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες στην κοινωνική προσαρμογή. Βία, εγκληματικότητα Καταπιεστική οικογένεια Ψυχοσωματικά προβλήματα Βίαια ξεσπάσματα, αυτοκαταστροφικές τάσεις Εσωτερίκευση, «κλείσιμο» στον εαυτό, εσωστρέφεια Αίσθηση κινδύνου και απειλής Έλλειψη συγκέντρωσης Έντονος εκνευρισμός

14 BULLYING Το bullying είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμού ή εξαναγκασμού. Αυτή συνεπάγεται περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις που σκοπό έχουν την επιβολή ενός ατόμου ή μιας ομάδας πάνω σε ένα άλλο άτομο ή ομάδα, επομένως μια «ανισορροπία δυνάμεων». Η εν λόγω ανισορροπία μπορεί να είναι κοινωνική ή/και σωματική. Το θύμα του εκφοβισμού αναφέρεται και ως στόχος

15 BULLYING ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Υπέρμετρη προβολή βίας Ρατσισμός Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές Ανεπαρκής γονική υποστήριξη και επιρροή Εξωτερική εμφάνιση Κατάθλιψη Μαθησιακές δυσκολίες, σχολική αποτυχία Χαμηλή αυτοεκτίμηση Κλείσιμο στον εαυτό, κοινωνική απομόνωση Έλλειψη συνεργασίας

16 ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ με τον όρο «χάσμα των γενεών» εννοούμε τα προβλήματα που σημειώνονται στις σχέσεις νέων και μεγαλυτέρων, το κενό επικοινωνίας ανάμεσα σε δύο διαδοχικές γενιές, στη γενιά των ώριμων ανθρώπων και στη γενιά που ετοιμάζεται να τη διαδεχτεί.

17 ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΝΕΩΝ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΝΕΩΝ ΑΙΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Διαφορά ηλικίας Διαφορετικά χαρακτηριστικά, ενδιαφέροντα, ψυχοσύνθεση, ασχολίες Αναχρονιστική παιδεία Ασυνέπεια, υποκρισία μεγάλων Αυθορμητισμός νέων Τάσεις γρήγορης φυγής, πρόωρης ανεξαρτητοποίησης Κοινωνικές αναστατώσεις Απογοήτευση, ανάπτυξη εσωστρεφών τάσεων Περιθωριοποίηση

18 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
Χωρισμός ομάδων Επιλογή ερωτήσεων από κάθε ομάδα Δημιουργία ερωτηματολογίου

19 ΔΙΑΝΟΜΗ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ

20 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ

21 ΟΜΑΔΑ 1 Κουμπουλή Βασιλική Δρόσου Μαρία Κεφαλή Αθανασία
Κάντζος Χαράλαμπος

22 Επεξεργασία ερωτημάτων
1)Να βαθμολογήσεις τα παρακάτω προβλήματα των νέων από το 1 έως το 5 (5 μεγαλύτερο 0 μικρότερο) 2)Έχεις κάνει ποτέ χρήση εθιστικών ουσιών 3)Ποιος νομίζεις ότι είναι ο σημαντικότερος εθισμός 4)Ποιοι νομίζεις ότι είναι οι λόγοι που οδηγούν σε εθισμούς 5)Πόσο συχνά αντιλαμβάνεσαι εφήβους να οδηγούν

23

24

25

26

27

28 ΟΜΑΔΑ 2 Γεωργία Βαλάρη Στέλιος Ζολώτας Γιώργος Μητσόπουλος
Δημήτρης Βασιλείου

29 Επεξεργασία Ερωτήσεων
6)Πόσο συχνά γίνονται ατυχήματα με εφήβους στην περιοχή σου ετησίως? 7)Πόσες φορές ώρες βρίσκεσαι στο internet ημερησίως? 8)Με τι ασχολείσαι συνήθως στο internet? 9)Που βρίσκεται η συσκευή με την οποία μπαίνεις στο internet?

30

31

32

33

34 ΟΜΑΔΑ 3 Ιωάννα Βουγά Ειρήνη Λώλου Γιώργος Θεοδωρόπουλος
Αγαθή Ασημακοπούλου

35 Επεξεργασία ερωτημάτων
10)Θεωρείτε πώς το εκπαιδευτικό σύστημα του λυκείου είναι δύσκολο και πολύ απαιτητικό ; 11)Αν ναι τι σας προβληματίζει περισσότερο ; 12)Πόσο συχνά αντιλαμβάνεσαι στο περιβάλλον σου περιστατικά βίας μεταξύ των συνομηλίκων ; 13)Ποιο είδος bulling θεωρείς πιο σημαντικό;

36

37

38

39

40 ΟΜΑΔΑ 4 Μαρία Ευαγγελοπούλου Αγγελική Κοτσαντώνη Θανάσης Θεοδωρόπουλος
Παναγιώτης Γκρέκας

41 Επεξεργασία ερωτήσεων
14)Πιστεύετε ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας μας θα επηρεάσει το επαγγελματικό σας μέλλον; 15)Αν ναι σκέφτεστε την περίπτωση μετανάστευσης σε άλλη χώρα για την βελτίωση της ζωή σας; 16)Σε ποιο τομέα παραγωγής πιστεύεις ότι θα βρεις πιο εύκολα εργασία; 17)Γιατί συγκρούεστε συνήθως με τους γονείς σας;

42

43

44

45

46 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Α. ΕΘΙΣΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Σύμφωνα με έρευνες του ΓΕ.Λ. ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ από το ερωτηματολόγιο με θέμα τα προβλήματα των εφήβων, στο ερώτημα αν έχουν κάνει ποτέ χρήση εθιστικών ουσιών, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι 21% των μαθητών έχουν κάνει χρήση ουσιών, ενώ το 79% αυτών δεν έχουν κάνει χρήση. Σε αντίθεση με πανελλήνια έρευνα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως το 25,2% των εφήβων έχουν κάνει χρήση εθιστικών ουσιών, ενώ 74,8% δεν έχει κάνει.

47 Β. ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Σύμφωνα με έρευνες του ΓΕ.Λ. ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ στο ερώτημα πόσο συχνά αντιλαμβάνεστε εφήβους να οδηγούν, το 82% απάντησε συχνά, ενώ σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα το 75% απάντησε συχνά. Το ποσοστό ατυχημάτων στην περιοχή μας κυμαίνεται από 0 έως 5 φορές ετησίως , ως επί το πλείστον μικρός αριθμός αν υποθέσουμε πως σε άλλες περιοχές και κυρίως πόλεις ο αριθμός ατυχημάτων ξεκινά από το 15 ετησίως.

48

49 Τ Ε Λ Ο Σ ! Κουμπουλή Βασιλική Δρόσου Μαρία Κεφαλή Αθανασία
Κάντζος Χαράλαμπος Γεωργία Βαλάρη Στέλιος Ζολώτας Γιώργος Μητσόπουλος Δημήτρης Βασιλείου Ιωάννα Βουγά Ειρήνη Λώλου Γιώργος Θεοδωρόπουλος Αγαθή Ασημακοπούλου Μαρία Ευαγγελοπούλου Αγγελική Κοτσαντώνη Θανάσης Θεοδωρόπουλος Παναγιώτης Γκρέκας ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google