Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Κινητά ΚΕΣΠΕΜ 2012-2013 Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Θεοδωρίδου Ανέτα & Πίσκα Νετζμεντήν Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Το Μικροχώρι είναι ένα μικρό χωριό στο νοτιοδυτικό τμήμα του νομού Ξάνθης. Σε αυτό κατοικούν 257 άνθρωποι σύμφωνα με την απογραφή που διενεργήθηκε το 2001. Αποτελεί το μικρότερο χωριό του Δήμου Τοπείρου.
Στα μάθημά των Κινητών ΚΕΣΠΕΜ συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του δημοτικού σχολείου αλλά και κάποιοι μαθητές του γυμνασίου.
Πως εργαστήκαμε: Στα μαθήματά μας χρησιμοποιούσαμε ως βασικό εργαλείο το εκπαιδευτικό υλικό “ο σεβντάς του σεντουκιού”. Μέσα από τα κείμενα του διαμορφώναμε θεματικές ενότητες και καταλήγαμε στην παραγωγή ενός δικού μας έργου.
Βασική αρχή: Στα μαθήματά μας πραγματευόμασταν θέματα που εκπορεύονταν από το πλαίσιο και την καθημερινότητα των μαθητών καθώς αυτά τους κινούσαν έντονα το ενδιαφέρον.
Ένα παράδειγμα εργασίας:
Αναλυτικότερα: Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση και επεξεργασία του κειμένου « Το ρολόι της Ξάνθης».
Γνωριμία με την έννοια της Πλατείας: Εξηγήσαμε τις άγνωστες λέξεις μας και αναφερθήκαμε στην ιστορία του ρολογιού. Ψάξαμε να βρούμε στον χάρτη την πόλη της Ξάνθης για να τοποθετηθούμε και γεωγραφικά. Δημιουργήσαμε στον υπολογιστή ένα φωτογραφικό κολλάζ με την εξέλιξη της πλατείας (παλιά και σήμερα) για να τοποθετηθούμε και στον χρόνο. Αναφερθήκαμε στην γενικότερη έννοια της πλατείας: Υπάρχουν σε άλλες περιοχές; Ποια είναι η πιο κοντινή πλατεία στο σχολείο μας; Υπάρχει πλατεία στο χωριό μας;
Ο ρόλος της πλατείας: Εστιάσαμε στον ρόλο της πλατείας. Τι κάνουν οι άνθρωποι εκεί; Πραγματοποιήσαμε παιχνίδι ρόλων μέσα στην τάξη με θέμα « περίπατος στην πλατεία».
Άντληση πληροφοριών/Σύγκρισης: Ενημερωθήκαμε και για άλλες πλατείες. Αντλήσαμε πληροφορίες από το κείμενο «Πλατεία Ομόνοιας» και συγκρίναμε τις δυο πλατείες.
Η τελική παραγωγή μας: Το Μικροχώρι είναι ένα χωριό που δε διαθέτει πλατεία. Παρόλο αυτά έχει σε κεντρικό σημείο ένα πάρκο (που είναι εννοιολογικά κοντά) στο οποίο συγκεντρώνονται οι χωριανοί και οι μαθητές. Επίσης τα κοντινά χωριά τόσο το Δέκαρχο, όσο και το Εύλαλο διαθέτουν πλατείες τις οποίες πολύ συχνά επισκέπτονται τα παιδιά. Το πλαίσιο λοιπόν μας κινητοποίησε να σκεφτούμε το τελικό μας έργο. Κατασκευάσαμε σε μακέτα την πλατεία του χωριού μας όπως την φανταζόμαστε και συντάξαμε επιστολή στον δήμαρχο με τις προτάσεις μας.
Η τελική παραγωγή μας
Γράψαμε ένα γράμμα στον δήμαρχο για να του πούμε τις προτάσεις μας σε σχέση με την πλατεία που θέλαμε στο χωριό μας.