Επίπεδα ενσωμάτωσης ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα
1ο επίπεδο Ο υπολογιστής χρησιμοποιείται ως εποπτικό μέσο. Ο υπολογιστής χρησιμοποιείται ως εποπτικό μέσο. Χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του μαθήματος Υποκαθιστά το δάσκαλο Ωστόσο η διδασκαλία παραμένει μετωπική, δασκαλοκεντρική
2ο επίπεδο Ο υπολογιστής χρησιμοποιείται και ως μέσο πρακτικής γραμματισμού. Αξιοποιούνται λογισμικά (κλειστού και ανοικτού τύπου) και το διαδίκτυο Οι μαθητές συμμετέχουν στη διδακτική πράξη και εργαζόμενοι σε ομάδες (με αυστηρή επίβλεψη του διδάσκοντα) παράγουν λόγο (γραπτό ή προφορικό)
3ο επίπεδο Η διδασκαλία γίνεται μαθητοκεντρική Η διδασκαλία γίνεται μαθητοκεντρική Ανατίθεται στους μαθητές κάποιο πρόβλημα προς επίλυση με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών . Κυρίαρχο στοιχείο είναι η αυτενέργεια και η δημιουργική έκφραση. Ο διδάσκων κατευθύνει και εμψυχώνει
Κλειστά λογισμικά Η προσπέλαση είναι γραμμική και οι δυνατότητες προσωπικής παρέμβασης του χρήστη περιορισμένες. Τα βήματα είναι αυστηρά καθορισμένα και ανταποκρίνονται στη λογική «ο υπολογιστής δάσκαλος» Δεν παρέχεται στο μαθητή δυνατότητας δημιουργικής έκφρασης
Ανοιχτά λογισμικά Η προσπέλαση δεν είναι γραμμική Παρέχονται στο χρήστη με «εργαλειακή» λογική και δυνατότητα εξατομίκευσης Κυρίαρχος είναι ο χρήστης Προσφέρονται για ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και δημιουργική έκφραση. Ανοιχτό είναι και το λογισμικό που παρέχει το σύνολο των σημειωτικών πόρων
Φιλολογικές χρήσεις Excel Πίνακες ( χρονογραμμές, στατιστικά) Γραφήματα Δεδομένα (ταξινόμηση, μέτρηση, στατιστικά, φιλτράρισμα, μέσοι όροι) Βοήθεια στην κατασκευή κειμένων ή ασκήσεων (ευκολία στον προγραμματισμό.